Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > Projecten & Rides > Projecten

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Reply

LinkBack Thread Tools
Old 15-05-2008, 17:47   #1 (permalink)
Registered User

rox035's Avatar

Send a message via MSN to rox035
035 ROX STREETBIKE

Beste mensen,
Ik heet Alex en kom uit 't gooi. Ik ben 17 en studeer nog .

Ik heb mijn aerox bijna 1 jaar geleden gekocht en toen had hij een compleet andere setup.
Namelijk:
Athena Racing 70cc
Fly Clutch
C16
17,5
02 MHR Vario

De aerox toen ik hem kocht:

Ik wilde em persee hebben vanwege de speciale kappen. Het waren zeer unieke kappen het was special pain spectra. Maarja tot dat een of andere k*t nerd dermee onderuit moest gaan!

Maar goed, over tot het heden.
Na lang gereden te hebben en hoge reparatie kosten, heb ik besloten de setup compleet te veranderen. Het was van de te voren niet mijn idee om er een project van te maken maar is uiteindelijk toch gebeurd. Ik heb alleen geen foto's van alle onderdelen appart.

Nadat zo ongeveer alles naar de klote was gegaan heb ik mn setup totaal vernieuwd en kappen opnieuw gespoten.

De setup:
- Polini Evo 70cc
- Power 1 10mm vollewang
- Dellorto 24mm
- XSH Powerfilter
- DPR C30 (evo getunede vlens)
- Malossi VL14
- MHR 05 Vario
- MHR Delta Clutch
- Stage6 pro snaar

Optisch:
- DMP race stuur
- Tnt clamp
- Stage6 280mm monsterdisk
- Custom bewerke voorkap
- Custom achterkappen
- Rode killswitch
- Tnt chrome rempod deksels
- Stage6 kickstart
- Lexus achterlicht

Ik heb mn kappe laten bewerken door vrienden die daar heel handig in zijn.
Ik heb een apparte, unieke voorkap laten maken die je bijna niet ziet. Hiervoor wil ik Jacob bedanken voor het goede werk!

Eenmaal alle onderdelen binnen gekregen ben ik rustig mn blokje op een mooie middag op gaan opbouwen.
Het pretpaket:

Nog een x

Dit was het blok (nog met de c16):

Maar altijd moet het blok toch weer uitelkaar van wegen het een of ander dus dat ook gedaan.

Toen zijn we overgegaan op het spuiten
Paar spuitbussen motip primer en metallic zilver gekocht en ben maar een begonnen met spuiten. Het was mn eerste x dus ben er nog niet zo heel handig in maar tis een acceptabel resultaat geworden

Ik vind het een zeer mooi kontje

Voorkap komt nog race gaas in, alleen heb problem met het juiste gaas te vinden, de 30 bij 30cm is net te klein....

Dus dit is hoe de rox nu is. Er komen nog meerdere onderdelen accesoires onder.
- HPI of Malossi binnerotor
- Padockstand
- Stage6 temp en touren tellers
- Beetje race gaas hier en daar
- En waarschijnlijk ook weer andere dingen die ik nu niet kan bedenken

Quote:
Update 17 mei 08

De rox heeft z'n eerste run gemaakt. Onze plaatselijke scooter dealer heeft sinds kort een testbank aangeschaft (heel chill )

Heb er ff een run op gedaan, ging niet echt lekker 13,5 pk, maar nadat ie erop heeft gestaan kwamen we erachter dat ie valse lucht aan zuigt.
Een nippeltje op het spruitstuk stond gewoon open (gewoon over het hoofd gezien ). Ze vonden hem ook niet goed afgesteld (ik ook niet maar wilde ff weten hoeveel ik er nog uit kon trekken, hele hoop dus !). Dus eigenlijk mag ik zeggen, 13,5 pk onafgesteld + valselucht
Heb het nippeltje ff dichtgemaakt en ga em opnieuw afstellen en ff dan verder banken.

Ook heeft hij weinig compressie ze denken dat de zuiger op is maar k betwijfel dat...

Check
het filmpje van de run.

Grafieken komen nog!!

Quote:
Update 26 Mei 2008

K was gister op de meeting in Nederhorst, was echt super vet. Heb er dikke scoots gezien. Niels was er ook nog met zn sonic echt vet. ScooterPower hadden ook hun glamrox mee die iedereen vast wel kent.

Maar goed genoeg daar over.

Ik had dus al gezegd dat hij weinig tot geen compressie had. Ik heb net ff mn evo deronder uit gehaald en ff gekeken hoe de veer dichtsluit in de cilinder... Nou kijk zelf maar.

Er zit toch aardig wat ruimte tussen...

Ik weet dus niet of dit hoor ik denk het eigelijk niet. Ik denk dat dit verklaart waarom ik dus die weinig compressie heb. Dit was trouwens ook niet de zuiger die ik bij de eco kocht. Degene die ik bij de evo kreeg was maat B en deze is maat B. Ik heb al een andere evo zuiger kunnen vinden via dit forum die ik snel genoeg zal halen.

Omdat ik in mijn vorrige post geen foto's van de cil ect heb gepost zal ik dat nu maar ff doen.

De EVO:

De getjoende evo vlens :

Om het af te leren :

Ik ben trouwens op de meeting weer op de testbank geweest. De eerste run gaf een score van 13,1 aan Toen heb ik mn rolle verwisselt van 3,8 naar 4,8 en behaalde toen de score van 13,6. Ik vind het nog steeds aan de magere kantjes maar ik denk dat die compressie er ook veel mee te maken had.

Dat was het ff voor nu, tot de volgende update!

Quote:
Update 12 Juni 2008

Ey mensen, heb ff rustig aan gedaan met de rox. Ben lkkr van mn vakantie gaan genieten. Toch wel het een en ander gebeurd. Ik heb nog niet overal foto's van.

In mn voorige update zei ik toch dat mn zuiger waarschijnlijk versleten was. Nou das idd zo. Kijk zelf maar ff

Oud Zuigertje:

Van boven:

Blijkbaar stond de squish ook niet goed want hij stoote iedere x zn kop...

Zuigerveer: (DUIDELIJK OP)

Dus aangezien al deze meuk toch op was heb ik via dit forum een nieuw evo zuiger op de kop kunnen tikken.
Gelijk eronder gebeund sproeiertje 128 erin, en ja hoor. 15,1 PK

Check hier et filmpje:

Ik vind et wel chill, 15,1 pk zonder rotor met geen perfecte afstelling. Hij trok em al ff snel door tot de 115 km/h.

Er zijn nog meer onderelen onderweg. Heb nog geen tijd gehad om daar rustig foto's van te maken. Deze zullen deze week nog komen.

o.a.: HPI, M stuur, en meer

Tot dan!!

Last edited by rox035; 12-06-2008 at 14:25.
rox035 is offline   Reply With Quote
Sponsored Links (To remove this banner, please register.)
Old 15-05-2008, 17:55   #2 (permalink)
Koeleroenie

Huey D's Avatar

Zeer strakke rox!
Ziet er goed uit

Alleen maak je foto's ff wat kleiner dmv [ ir ] link [ /ir ]

1st!!!

Old 15-05-2008, 18:40   #3 (permalink)

DN072's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Optisch erg mooi gedaan!
wat zijn nog meer je plannen?
voor straat of sbo 09 ?

Old 15-05-2008, 18:43   #4 (permalink)
#139 @ 6.88

mischien je velgen zwart met gepolijste rand?

Old 15-05-2008, 19:03   #5 (permalink)
Registered User

rox035's Avatar

Quote:
Originally Posted by DN072 View Post
Optisch erg mooi gedaan!
wat zijn nog meer je plannen?
voor straat of sbo 09 ?
Ik denk niet mee te doen aan sbo want dat gaat met echt iets te ver Dan moet je echt gaan beginnen aan blok tunen cilinders en dat soort grappen Ik hou het lekker gewoon zo eventueel een rotor als mn ontsteking et begeeft maar kwa prestaties vind ik et wel goed zo.
Maarja jullie weten hoe het gaat... Het moet altijd sneller

En idd mn velge coate, frame coate en dat soort onzin Maar eerst maar eens ff sparen voor de belangrijkste dingen zoals tellers en meters.'

En heb de foto's ook op maat aangepast

Last edited by rox035; 15-05-2008 at 19:26.
Old 16-05-2008, 12:13   #6 (permalink)
#139 @ 6.88

in ieder geval ziet het er goed uit

Old 16-05-2008, 12:49   #7 (permalink)
'Dennis' Is De Naam

Send a message via MSN to Spe7tFight
Die kappen van je zien er netjes uit en al helemaal die voorkap. Maar dat blok vind ik minder netjes: Roestige pijp,Vuil blok en oud filter. Ben benieuwd of je daar nog wat aan gaat doen. O ja en voor dat race gaas probleem kun je ook kippengaas gebruiken en dat zelf in kleur spuiten kost nix en zelfde resultaat.

Verder succes

Old 16-05-2008, 14:23   #8 (permalink)
Registered User

rox035's Avatar

Quote:
Originally Posted by Spe7tFight View Post
Maar dat blok vind ik minder netjes: Roestige pijp,Vuil blok en oud filter.
Als je ff goed gelezen had staat erbij dat mn oude c16 er toen nog onder zat Er zit nu een DPR c30 onder en die ziet er nog zeer netjes uit En dat filter lijkt miss heel smerig maar dat valt best mee ik denk dat het zo komt doordat de foto in het donker is genomen.

En mn blok heb ik natuurlijk wel helemaal opgepoetst met staalbortel enzo, maar ik heb er geen behoeftes aan om het te laten stralen of verschrome ofzo Hij blijft voor straat gebruik dus smerig word hij toch weer
Old 17-05-2008, 09:01   #9 (permalink)
Yamaha Aerox Jaguar

Mesen's Avatar

Aerox is afkomstig uit Geldrop is het niet? Van ene Dave ofzo gekocht? Was wel een mooi ding om te zien maar idd jammer als er iemand mee valt... Toch zonde van de dure paint..
Maar het begint alweer ergens op te lijken! Succes ermee!

Old 17-05-2008, 14:12   #10 (permalink)
Registered User

rox035's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mesen View Post
Aerox is afkomstig uit Geldrop is het niet? Van ene Dave ofzo gekocht?
Haha ja klopt idd, hoe weet je dat? Was zeker wel mooi ding toen, alleen heb er zo veel problemen mee gehad. Te veel reparatie kosten!

Last edited by rox035; 17-05-2008 at 14:19.
Old 17-05-2008, 14:32   #11 (permalink)
JRMN

JRMN's Avatar

Netjes Netjes
JRMN is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2008, 18:45   #12 (permalink)
Registered User

rox035's Avatar

Quote:
Update 26 Mei 2008

K was gister op de meeting in Nederhorst, was echt super vet. Heb er dikke scoots gezien. Niels was er ook nog met zn sonic echt vet. ScooterPower hadden ook hun glamrox mee die iedereen vast wel kent.

Maar goed genoeg daar over.

Ik had dus al gezegd dat hij weinig tot geen compressie had. Ik heb net ff mn evo deronder uit gehaald en ff gekeken hoe de veer dichtsluit in de cilinder... Nou kijk zelf maar.

Er zit toch aardig wat ruimte tussen...

Ik weet dus niet of dit hoor ik denk het eigelijk niet. Ik denk dat dit verklaart waarom ik dus die weinig compressie heb. Dit was trouwens ook niet de zuiger die ik bij de eco kocht. Degene die ik bij de evo kreeg was maat B en deze is maat B. Ik heb al een andere evo zuiger kunnen vinden via dit forum die ik snel genoeg zal halen.

Omdat ik in mijn vorrige post geen foto's van de cil ect heb gepost zal ik dat nu maar ff doen.

De EVO:

De getjoende evo vlens :

Om het af te leren :

Ik ben trouwens op de meeting weer op de testbank geweest. De eerste run gaf een score van 13,1 aan Toen heb ik mn rolle verwisselt van 3,8 naar 4,8 en behaalde toen de score van 13,6. Ik vind het nog steeds aan de magere kantjes maar ik denk dat die compressie er ook veel mee te maken had.

Dat was het ff voor nu, tot de volgende update!
Old 26-05-2008, 22:59   #13 (permalink)
Registered User

rommelaertj's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Vast en zeker een mooi project. motorishe gedeelte begint al mooi te komen
En je vrienden zijn idd handig ; mooi kappenwerk
grtz Rommelaertj
rommelaertj is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2008, 14:23   #14 (permalink)
Registered User

rox035's Avatar

Quote:
Update 12 Juni 2008
15,1 PK
Old 12-06-2008, 16:11   #15 (permalink)
Registered User

rox035's Avatar

Reacties zijn altijd welkom, en als jullie ideeen hebben of opmerkingen hoor ik het graag!
Old 12-06-2008, 16:35   #16 (permalink)
Sbo # 98

#Nelis's Avatar

hej alex!
Dat was indd niks die zuiger nette score rold er al uit.
Als je weer bij s.c gaat banken moet je even laten weten, is tog om de hoek
spreek je

mzl

Old 12-06-2008, 23:23   #17 (permalink)
Registered User

rox035's Avatar

Quote:
Originally Posted by #Nelis View Post
hej alex!
Dat was indd niks die zuiger nette score rold er al uit.
Als je weer bij s.c gaat banken moet je even laten weten, is tog om de hoek
spreek je

mzl
Thnx voor je berichtje Ik zal je zeker ff laten weten wanneer ik weer ga banken, dat zal zeker binnenkort zijn want k heb immidels mn rotor al

K stuur je wel ff een pm dan.
Old 12-06-2008, 23:52   #18 (permalink)
The Roxfather

Armo Rox's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Mooi aerox, voorkap ziet er mooi uit, lijkt bijna op de mijne(H)

Bookmarks

Quick reply disabled, Attention: Last reply in this thread was more than 5 Months ago, if you still want to reply, click reply or make a new topic

Thread Tools

Posting Rules