![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Was Pd-tuning
|
#205 HD-speed zip sp98
Goeiedag/avond/nacht mensen
![]() Maargoed, ik ben Pepijn Quist, 19jaar oud en wonend in Dirksland (ZH). Heb na een aantal brommers en scooters een sprint scooter opgebouwd en hiermee heb ik vorig SBO sprint seizoen meegereden met startnummer #205 in de scooter70 klasse. Ben vorig seizoen qua scooter meer voor de looks gegaan dan als snelheid ook omdat het mijn eerste seizoen was en vooral goed wilde leren starten en gewoon kijken hoe het allemaal in zijn werk gaat en vooral veel lol hebben wat wel is gelukt met Mizzle, Dannyphantom, Fontio, Roy, Joene, Rene etc etc ![]() Ik sta weer ingeschreven met startnummer #205 voor komend seizoen, alleen moet ik mijn papieren nog terugsturen. (en de borg van mijn hesje betalen geloof ik) Ohja en ik rijd gewoon weer in de scooter70 klasse. Oude projectpagina: Zip sp 98 sbo07 sprinter Zoals je in mijn oude projecttopic kan zien reed ik vorig seizoen met een enkelarmige voorvork, rs24/10 voorveer, rs24 achterveer etc etc... allemaal heel mooi leuk en aardig maar wel erg zwaar allemaal Dus dat was nummer 1 wat allemaal moest verdwijnen.Qua tijden was het verre van spectaculair vorig seizoen, snelste tijd was een treurige 8,3sec met een 62kg wegende zip en een ca75kg wegende berijder (ik dus). To do lijstje waar ik nu al aardig druk mee ben en al best ver mee ben: -Totaal gewicht een stuk omlaag -Stuk meer vermogen -Andere vertanding (reed afgelopen seizoen met een rf van 7,9 en een vermogen van net 20pk ongeveer) -Scooter qua uiterlijk nog steeds netjes verzorgd houden Nja bla bla allemaal gelul enz. nu wat foto’s van hoe het er momenteel bijstaat. (redelijk veel slechte foto’s momenteel... ik zal van de week met mijn ‘’werk’’ camera wel even wat foto’s maken) Hier de laatste foto uit mijn vorige projectpage van toen de zip + speedfight van mizzle meegingen naar de studio van Kassa. Hier zit ook mijn nieuwe vorkje er al in: ![]() Hier even ontdaan van al het kapwerk en wat dingen afgetekend. ![]() Ook in de tussentijd een zip 2000 voorspatbord aangeschaft maar omdat deze standaard echt gruwelijk lelijk zijn heb ik deze in het wilde weg zo gezaagd tot hij naar mijn zin was. Beetje dezelfde vorm als een spatbord van een zip sp 2000. (spatbord ligt er los op) ![]() Toen maar eens begonnen aan het frame... Danny moest zijn giechelgas fleske nog laten vullen hier in de buurt dus heb ik hem even opgehaald vanaf zijn stageplek alleeen... danny + slijptol/dremel = ehmzz.. http://i32.tinypic.com/25foh93.jpg Maargoed aangezien ik nog een zip type 1 frame had liggen waar ik echt nergens een voorvork voor kon krijgen figureerde deze als slijptestframe. Gewoon dingen eruit/af slijpen en kijken of het nog een beetje stevig was. Nadat dit frame aardig verneukt was wist ik wat ik allemaal veilig kon aanpassen aan mijn frame. Het kan nog lichter maar ik wil mijn kappen wel op een normale manier kunnen monteren + dat het frame zoals hij op de foto staat nog in beun/bewerk status was. Hier een foto van mijn frame waarmee ik ga rijden, dit frame ligt momenteel bij de straler en krijg ik morgenavond 23-01-08 terug. Op de foto was het frame nog niet klaar maar die details bespaar ik jullie zo krijg je toch een beetje een inpressie.![]() -------------------------------------------------------------------------- Op het frame etc kom ik nog op terug. -------------------------------------------------------------------------- Nu even wat motorische shizzle ![]() Blokje ook even gestript -carterkap gefreesd (gewoon met de hand) en mat zwart gespoten -vertanding eruit getrokken -inlaat aangepast en een nieuw e13 filter voor gekocht -cilinder naar HD tuning gebracht aangezien dit iets is wat ik zelf niet kan en dus lekker uitbesteed. Carter, inlaat etc doe ik allemaal zelf, sleutelen vind ik nog steeds leuker als het rijden ermee ![]() ![]() -26-02-08----------------------------------------------------------------------------- Blabla zoals sommige begrepen hebben loop ik momenteel stage en aangezien ik best lang moet reizen loopt dit een beetje spaak met mijn scooter helaas. Ik ben afgelopen vrijdag bij Fred motoren geweest en toen verkocht Barry mij een zuigertje en pakkingsetje.. nja laat ik die nou net nodig hebben ![]() Heb er ook een oud team pijpje bijgekocht, hiervan had ik de ophaning en demper nodig. Zie foto dan snap je wel waarom, mijn onderste ophangpunt voor de uitlaat zat niet meer op mijn blok ivm een HR2 die niet paste. Dusja daarom de ophaning maar aangepast. En aangezien ik een korte demper wel tof vond staan.. ook de demper maar ingekort en matzwart gespoten. Blokje is klaar op vertanding na: ![]() Ik ga eerst met mijn zelf klaar gemaakte FMT am6 setje testen, en daarnaast zal er ook nog met een HD membraan/spruitstuk getest gaan worden. Ook even wat aan het passen en meten geweest met mijn kappen: ![]() Aangezien mijn motorjas net een parachute was toch maar besloten om voor een bodyprotector te gaan kijken. Toen contact opgenomen met Brand-X en een sponsering geregeld erg leuke korting gekregen met als tegenprestatie dat ik dat merk een beetje moet promoten enzow Dus mocht je info willen.. PM Voila: ![]() --------------------------------------------------------------------------------- Goeieavond ![]() Nja ben maar weer even aan het klussen gegaan, mijn subframe is aangepast en gelast door mijn schoonpa. 2 achterstaven zijn in de maak (1voor mij en 1 voor Kees) Bleek dat mijn schoonpa een draaibank etc heeft staan, dus as zaterdag de velgen afdraaien. As zaterdag middag ook op naar middelburg want ik wil een nieuwe broek en ook maar gelijk een compleet net setje vertanding halen bij Maarten En dan ook nog even banken en alles afbouwen etc komt wel goed voor Meppel ![]() Aangepaste subframe, zodat ik ook mijn oa dpr pijpen kan rijden met rechte flensen en dat mijn blok er sneller onder vandaan kan. Let ook even op de uber nette lasjes ![]() ![]() Ook maar eens banden van de zolder gescharreld. Achter een heideneau slick, voor een schwalbe raceman maar nu ik geld heb toch nog even een deestone ergens vandaan scharrelen (iemand een id waar ik die kan halen?) ![]() Hier een id hoe laag hij is zonder velgen: ![]() Sommige zullen denken ''ik zie bijna geen foto's van het frame enzo'', dat klopt nog even wachten tot meppel ![]() Ik vind het zowiezo moeilijk om foto's te maken aangezien het gewoonweg niet meer is als een frame, blok, kappen en wielen vorig seizoen zaten er nog allemaal toeters en bellen op mja nu niet meer ![]() --------------------------------------------------------------------------------- Et voila! Velgen zijn klaar, en heb vertanding gehaald bij Maarten. Gister dus naar Middelburg gereden naar de kartbaan daar om vertanding te halen. Gelijk even wezen karten, wat erg tof was ![]() Tandjes: ![]() Toen even de stad in geweest en wezen shoppen moet ook gebeuren.EN toen belde mijn schoonpa op dat mijn velgen al klaar waren, en wat dus echt superstrak is gebeurd Zoals je kan zien zijn ze nu matzwart ipv zwart metallic, heb geen zin om ze steeds te moeten poetsen enzo Spuitwerk is wel netjes, op de foto ziet het er alleen een beetje lerp uit.Velgjes: ![]() Afgedraaide delen: ![]() Dusja mijn zaterdag was weer helemaal goed ![]() Ohja, doel is om onder de 8 seconden te komen ![]() Dat was hem weer even oi oi--------------------------------------------------------------------------------- Vroem! Hij rijd inmiddels en nog best goed ook ![]() Hier het vorkje etc (voorspatbord word weer vernieuwd ivm regelement) Heb er nu een schwalbe om liggen, afgelopen woensdag zou er een deestone binnen zijn bij Fred Motoren dus die haal ik volgende week oid ff op. ![]() Blokje: ![]() Geheel ![]() ![]() -------------------------------------------------------------------------------------- Ghalloww doar sijn we weer!! ![]() Foto's spreken voor zich denk ik, en zo niet: Kapjes gemonteerd en ivm 75% regel nu zijn ze ook regelementair. Kapje voor de cilinder maak ik van de week nog even zelf van een stuk plexiglas mocht dat nodig zijn. Maargoed zelf ben ik er erg blij mee, hier en daar nog wat verbeter punten maar ik vind hem nu al best geslaagd ![]() Aanschouw: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik heb helaas geen tijd om te gaan banken ofwat voor Meppel, dus heb hem beetje afgesteld op straat. Rijd al aardig hard, maar moet zeker nog harder kunnen Maarja kan niet alles hebben dus komt na Meppel wel weer.Tot as weekend op de camping en zondag bij de sprint ![]() Setup: Mhr speed 7t HD tuned Carter aangepast Mhr team99 krukas Mhr team2006 uitlaat Mhr digitronic binnenrotor Mhr delta clutch Mhr wingbell Mhr overrange snaartje Mhr fixed poulie Mhr 2000 Variateur Stage6 en std Halfpoulie Mhr e13 filter Keihin Xsh tuned met 60mm kelk Mhr am6/mb spruitstuk 28mm aangepast FMT am6 verloopstuk alu aangepast Polini evo membraan aangepast en ik zal vast nog wel wat vergeten zijn. Thanx to: v Lint autoschade (spuitwerk) Schavicast (straal werkzaamheden) Fred Motoren (voor top service qua onderdelen) HD-tuning (voor het snelle en nette tunen van mijn cilindertje) Brand-X bodyprotection (sponsoring bodyprotector) (schoon)papa Youri de Goede (banden erop/af halen en info) Youri Zoon (ehmz als je in de buurt bent gezelligheid en onzin lullen )Michael Broeders (voor vanalles schat!) Danny v Oers (voor de emotionele steun en boorwerk) Gebroeders Mierop (financien) __________________ Last edited by Pepijn#205; 08-04-2008 at 22:03. |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#8 (permalink) |
|
45.8KG 21.5HP 7.08s
|
Heey Pepijn,
Ziet er goed uit man! Dingetje wordt wel licht denks Blijft de zip in dezelfde kleuren? En in het kader van gewicht reductie waarom neem je geen compleet polyester achterkant van bijvoorbeeld ThunderRacing of L&M scheelt best wat gewicht en is nog vet ook (Zip Jerno) en volgens mij mag het gewoon in de scooter70 klasse ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Was Pd-tuning
|
Zooow allereerst bedankt voor alle toffe reacties! en goeiemorgen
491-boy: Had al contact gehad met Hans inderdaad, aangezien er een powerseal wandje in mijn speed zit bleek er ook wat nicasiel in de spoelers te zitten. Dit is nou eenmaal rothard spul en vandaar dat het wat langer duurd. Maar dat maakt niet uit, als het maar goed gebeurd. Kees-Zoals sommige weten en je in mijn oude project page ook kon zien had ik een polyester achterkant. Dit is alleen 2 keer mislukt met spuiten helaas en toen had ik het helemaal gehad met die kap Heb een gruwelijke hekel aan schuren en ja dan moet je vooral zo'n kap nemen. En voor het gewicht hoef je het niet te doen. 2 zijskirts, achterlicht en een kap onder het zadel zal zeker niet zwaarder zijn, eerder lichter als je het goed doet![]() Maarten- Ik denk dat je de zip zowiezo weinig hebt gezien aangezien ik nogal achteraan reed steeds haha , ik hoop zowiezo in de top 20 te eindigen komend seizoen in de scooter70 klasse. En ook wat meer tegen de top5 scooters te rijden zodat ik beter kan zien wat het verschil is etcWat het frame weegt kon ik niet goed vaststellen aangezien hij de laatste keer (grijs) bij een industrieele spuiterij is gespoten. En door alle lagen zat er ca 1,5mm zware lak op, vandaar dat hij nu ook gestraald word en dan zal het frame gewogen worden. Ik pm je er wel even over aangezien het grut dat niet hoeft te weten haha ![]() Tom- ik ben benieuwd met de carterkap heb nog wel enigzins nagedacht met frezen, er is alleen tussen alle schotten gefreesd en op delen waar imo niet veel kracht op komt te staan. Maar mocht er trouwens iemand zijn met een zelfde carterkap die te koop staat dan koop ik die iig graag over als reserve. @ de rest thanx voor alle reacties.Het kapwerk van vorig seizoen komt er gewoon weer op, heb alleen een nieuwe binnenkap moeten kopen aangezien in mijn oude 2 grote gaten gefreesd waren. Ben bezig de bestickering te ontwerpen aangezien ik de sponsering met een reclame bedrijf bijna rond heb ![]() 1 logo is wel grappig (staat nu op papier) aangezien ik dat wel bij de zip vind passen ''wolf in schaapskleren''. Ik ga zo even de schuur in en dan kom ik straks weer terug met foto's enzo ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#19 (permalink) | |
|
Prettig Gestoord
|
Quote:
in een iets ander kleurtje dan maar goed![]() Leuke zip voor de rest! ziet er strak uit en we trekken een sprint volgend jaar ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
|
#20 (permalink) |
|
45.8KG 21.5HP 7.08s
|
Oke,
Maar ik doelde op een compleet polyesterkap dus ook zadel, hier zul je zeker winst mee behalen omdat een buddy bak + zadel + foam best wat bij elkaar weegt! Maargoed, hij zag er netjes uit in die kleuren dus komt wel goed denk ik! __________________ |
|
|
|
|
|
#21 (permalink) | |
|
Was Pd-tuning
|
Quote:
Nee maar inderdaad qua gewicht zal je hier wel wat mee winnen maar dat is te verwaarlozen denk ik, zadel is wel best wel zwaar maar ook hier heb ik al een alternatief op verzonnen ![]() Btw, maatje van me belde net helemaal blij op dat hij zijn nieuwe auto heeft opgehaald vandaag (toyota aigo ofzo blauw met witte strepen), maargoed zijn ouders hebben dus een straal/spuit bedrijf (schavicast) en ik ga zo het gestraalde frame ophalen ![]() oooi __________________ |
|
|
|
|