![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
APR Frame: 6.84 150m
|
APR Big Bore ReeeZz0r
hallo,
Mijn naam is chris breuer en ik woon in linne (roermond) en ik ben 16 jaar .ik ben vorig jaar begon met een aerox voor schoolgebruik dit is het geworden ![]() ![]() de setup is: top performance 70cc yasuni C20 19 mm dell ortho enz. Toen ik klaar was met deze scooter vond ik het wel allemaal leuk en aardig maar het ging nog niet hard genoeg . Een paar weken later ben ik naar epc te sittard gegaan en heb ik een kant en klare sprinter gekocht![]() picca: ![]() ![]() ![]() de setup is: MHR team 70cc MHR eprom MHR team 2004 pijp MHR rhq MHR vl14 MHR overrange MHR fly clucth MHR primair 13/44 MHR 21 mm met deze setup is 15 pk gehaald. Loopt heel fijn trekt super autowheelies, maar nog niet snel genoeg dus begon ik aan dit project om deel te nemen aan het sbo seisoen in 2008.![]() Met de volgende setup: 2fast4race cilinder 2fast4race krukas MHR eprom joel selder uitlaat stage 6 28mm rt black edition pwk stage 6 v-force 3 MHR delta clutch MHR overrange MHR primair13/44 MHR wingbell top nardo vertangdingsdeksel XSH wig MHR recht spruitstuk 28mm xsh tuned MHR E13 Het begon met de aankoop van een kaal frame. Toen werden de overige delen aangeschaft zoals een voorvork dat verlaagd en opgeknapt werd, een setje rotte aerox velgen (miskoop), die al snel plaats maakte voor een gepoleiste sr velg voor en een gepoleiste kieslervelg achter met slicks. ook de ophanging voor het blok werd gelast. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Daarna maar weer eens inkopen gaan doen bij EPC. Ik kocht hier EPC-stuur , killswitch, stage 6 rempotdeksels, kundo paddock, karttankje en tommaselli snelgas. Ook heb ik een verse electrische waterpomp van bosch kunnen regelen.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Daarna het stuurtje gemonteerd ![]() ![]() Toen stond het frampje er zo bij: ![]() ![]() Daar na heb ik het frame een kleurtje gegeven en bedrading van de killswitch enzo door het frame geleid. remsystem bevestigd enzo en een geleend leeg blok er ondergehangen om eens te kijken hoe het staat. Ook de radiateur en koelslangen voor zo ver mogelijk aangesloten. Onder het zadel is een bakje aan het frame gelast waar de tank accu en waterpomp hun plaats hebben gevonden. Ook zijn er voet steunen gemaakt aan de ophanging. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Na een tijdje moeten wachten op de 2f4r kit die uit duitsland moest komen kreeg ik het blok terug. Het was mooi gestraald gekotterd en geflowd bij epc.![]() het blokje ![]() ![]() ![]() JS uitlaat En dan kan je natuurlijk net wachten om het blokje er onder te hangen dus dat maar ff gedaan.![]() ![]() ![]() de sprinter gaat binnekort nog naar epc om daar op de testbank afgesteld ten worden. Ook zijn er kappen gemaakt. Deze liggen momenteel bij de spuiter. ![]() ![]() update 1 ik heb nu duidelijkere foto's gemaakt en nog een paar dingen aangeschaft en gemonteerd. kijk en huiver: nieuw toerenteller aangeschaft van GPT ![]() voor extra veiligheid een nieuw helmpje aangeschaft ![]() helm met ruud zijn chille straat scooter ![]() ![]() demper van de JS uitlaat gepolijst ![]() ![]() ruud in sprinthouding ![]() ![]() ook mooie hulsen om de kvs slangen gefixt ![]() inrichting van de zelfgemaakte buddy ![]() ![]() de duidelijke fotos van het apparaat ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() foto van straat scooter en van sprint apparaat en ik met helm op ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ik kreeg vandaag een mailtje binnen van Joël Selder dat hij mij nog een verbeterde flens zou opsturen. foto's binnekort. Update 2 hallo mensen, ff een foto loze update. Gisteren is heb ik de rox naar epc gebracht om daar af te laten stellen. Ook is de nieuwe JS-flens binnen. Ik heb hier geen foto's van maar dat komt wel binnekort meer Update 3 30 sept 2007 goedemiddag, ik heb de kappen terug gekregen van de spuiter En ik ben er zeer tevreden over!! fotos!!: ![]() voorkant ![]() zijkant ![]() binnenkant ook mee gespoten omdat er geen binnekappen op komen ![]() ![]() en nog ff een foto van de kappen bij elkaar ![]() deze week komt er waarschijnlijk nog een update want ik kan van de week de sprinter afgesteld bij epc afhalen. Ik zal kijken of ik ook een filmpje kan plaatsen van de rox en uiteraard foto's met de kappen op de rox ![]() Update 4 Ik kreeg net een minder leuk telefoontje van Epc.. de cilinder is op de testbank vast genaait wand ligt er schijnbaar helemaal uit, volgen nog foto's van.. de cilinder had zijn eerste 2 testbank runs er op zitten en gaf al een vermogen van 24,5pk ging dus de goede richting uit zat nog meer potentie in. gelukkig word de cilinder en al het werk er aan vergoed, maar het gaat weer een tijd duren voor er een nieuwe getunde cilinder is en het hele zooitje weer afgesteld is gelukkig heeft de krukas geen schade opgelopen. dan toch weer een geluk bij een ongeluk![]() Update 5 even een fotoloze update. ik kreeg van de week een telefoontje van epc. Aan het einde van deze week zou mijn 2 fast cilinder terug komen uit italië Ze zeiden dat ze meteen zouden beginnen met het afstellen van de scooter hopelijk heb ik de scooter zo snel mogelijk thuis staan ze dat ik hem verder af kan bouwen en de kappen er op kan zetten. dus binnekort meer! Update 6 eigelijk zou ik de aerox donderdag terug krijgen van epc en zou ik verder kunnen gaan met de opbouw maar het is alweer zover Cilinder kan weer naar italië.. Er zaten al meerdere testruns op de bank op en alles leek goed te gaan (buiten dat de toerenteller ging roken ) en zag er allemaal goed uit. maar bij de laatste tests ging het weer fout dus het is nu maar weer afwachten tot de cilinder weer terug is. word wel gewoon weer vergoed Update 7 Om na lange tijd ook nog maar eens van mij te laten horen ![]() Ik heb de laatste tijd niet stil gezeten. Ook al staat het aerox frame nog bij EPC en is ook de 3de keer weer de 2Fast 4Race vast gelopen ![]() Toen heb ik het besluit genomen om over te stappen op een Big Bore cilinder. Hiermee word nu uitvoerig getest bij EPC ![]() Aangezien het allemaal nog al lang duurt en niet voor niets ingeschreven heb ben ik maar aan een 2de (reserve) frame begonnen ![]() Ook is voor dit frame een blok gekomen Setup: MHR speed 7t Yasuni C21 Keihin 28 (met serienummer) Stage 6 V-force Xsh filter Malossi Overrange ect. ect. Het standaart pretpakket ![]() Ik heb verder geen foto's van de losse onderdelen maar iedereen weet wel hoe het uitziet ![]() Er is ook al mee gebankt en leverde een vermogen van 22,8 pk SAE Grafiek heb ik niet digitaal..Hier enkele foto's.. ![]() ![]() ![]() Compleet inclusief startnummer ![]() ![]() En nog een van de cilinder ![]() ![]() Sorry voor de onduidelijke foto's.. Hier mee zal ik dus hoogst waarschijnlijk mee te zien zijn in meppel Ik ben er klaar voor ![]() Update 8 Het is eindelijk zo ver De aerox is terug van EPC!![]() Er is genoeg gebankt geworden en er is een leuke score uit komen rollen Deze houdt ik nog even voor mezelf.Ook ben ik verder gegaan met het afbouwen van de sprinter en staat het zaakje er er nu sprint klaar bij ![]() Zondag zijn ik en Ruud een het borgen gegaan en heb ik de kappen gemonteerd. Ook maar meteen een fotoshoot gehouden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ik ben zelf zeer tevreden over het eindresultaat ![]() Zaterdag is die te bewonderen in Aldenhoven op de DSSC sprints Dit was het weer even voor nu![]() Update 9 Afgelopen zaterdag ben ik dus naar Aldenhoven geweest. Hier ben ik 4de geworden in mijn klasse. Ben zeer tevreden hier over, zeker aangezien het mijn aller eerste sprint was Mijn snelste tijd was iets van 7,2.. Ook niet verkeerd als je na gaat dat de aerox 90 kilo weegt hier gaat dus nog aangewerkt worden Nederland heeft dus goeden zaken gedaan in Duitsland. Zo zijn fouad 1ste brian 2de bram 3de en jordi 4de geworden in hun klasse . ![]() Zip was er snel vandoor, maar heb hem later op de baan nog voorbij kunnen komen ![]() Mocht nog iemand foto's hebben of gevonden zie ik ze graag hier geplaatst worden ![]() Update Zoetermeer Zal ook maar weer eens updaten ![]() Ik heb zondag dus in Zoetermeer mijn eerste SBO sprint gereden! Dit was niet op de aerox maar op het eerder vertoonde Kiesler frame Dit omdat de Aerox met een dikke 90 kg toch wel erg zwaar was ! Ook was ik vrij zenuwachtig waardoor ik een aantal foute maakte wat betreft het starten.. Mijn beste tijd die ik gereden heb was een 6,89! Ik ben hier heel tevreden over ![]() Had nog een paar foto's gevonden op internet ![]() ![]() valse start.. ![]() ![]() ![]() ![]() Het was een zeer geslaagde dag en heb het erg naar mijn zin gehad En uiteindelijk op een 8ste plaats geeindigd!Mogelijke plannen voor de toekomst is een alu frame en op meerdere punten verlichten. Ook PHHHHST is nog een mogelijkheid ![]() Volgende sprints waar ik heen ga is Aldenhoven en natuurlijk kloosterzande ![]() Kwam nog een paar foto's tegen dus bij deze: ![]() ![]() Aan de reactietijden kan nog wat gebeuren Maar zit al aardig potentie in![]() ![]() Verder wou ik op het laatst ook nog even de bank op maar dat is er helaas niet meer van gekomen.. Mocht iemand nog foto's hebben, post ze gerust ![]() Loze update ![]() Gister uit verveling even door de straat wezen branden Kwamen er alleen later achter dat er een mis bezig was in de kerk op de achtergrond Dat was niet de bedoeling![]() Beeld scherm voor het filmpje wel eerst een kwartslag draaien ![]() Update Kloosterzande & Hengelo Is alweer een tijdje terug dat ik deze geupdate heb dus bij deze ![]() Eerst ben ik nog naar Kloosterzande geweest. Daar een heel leuk en gezellig weekend gehad en veel lol gemaakt op de kermis ![]() Toen was het tijd om de sprinten! Dit liep helaas niet zo goed af.. Had een kapotte waterpomp dus in het begin maar voorzichtig een paar runs gereden.. Daarom was de snelste tijd maar iets van een 7.1.. ![]() ![]() ![]() Toen maar snel de oude gerepareerd en 2 nieuwe reserve pompen gehaald ![]() Verder kon het geheel wat lichter dus zijn we aan de slag gegaan met een downhill voorvork icm een pocketbike voorvelg ![]() Dit eerst een losjes in elkaar gezet en gekeken of het iets was. Het was realiseerbaar en leek ons veilig genoeg. ![]() ![]() Nieuwe voetsteuntjes ![]() En nieuwe remhendel ![]() Toen het zaakje gespoten en afgemonteerd en een paar keer voorzichtige testritten gemaakt Ook even een nieuwe snaar gemonteert en de carb zuiver gemaakt. Zat kit in de hoofdsproeier Liep meteen weer een stuk feller!Toen was het tijd voor Hengelo!! S'morgens vroeg uit de veren en om kwart op 5 naar Roermond vertrokken. Daar aan gekomen stond de APR bus al klaar voor vertrek en fouad kwam ook net aan gelopen. Ook de jongens van J&R Motoren reden nog met ons mee . Meteen maar om half 6 vertrokken naar Hengelo. Na een rit van 2,5 uur aangekomen en ons gaan inschrijven en keuren. Alles was goed dus we konden gaan rijden. Ik nog (steeds voorzichtig) een run gemaakt. Dit pakte totaal niet lekker uit na een meter of 80 begon het te zwabberen waardoor het alleen maar erger werd. Nog iets gas bij gegeven maar het ging niet weg..Dit resulteerde in een tijd van 7,37 met een reactietijd van 0,27 en een eindsnelheid van 112,6 Km/h.. Bleek later nogal spelling te zijn ontstaan tussen de 2 kroonplaten en het balhoofd.. Toen maar weer in geladen en naar de sprints gaan kijken .Fouad zat nog in de finale maar werd uit eindelijk 7e. Groepsfoto ![]() ![]() ![]() ![]() Het doel is nu dus het nog lichter maken van het frame en onderdelen maar vooral ook weer stabiel te maken! Voor de rest was het een warme maar zeer leuke en gezellige dag! Complimenten aan de XSH /SBO crew! Update Zo daar zijn we weer ![]() Van de week bij de locale motorzaak langs geweest om een stuurdemper aan te schaffen ![]() De verkoper adviseerde mij een van het merk LSL, dus deze maar bestelt ![]() ![]() Ik ben benieuwd of het veel helpt maar dat word grondig getest. ik zal regelmatig de vorderingen van deze sprinter updaten ik post alle updates in de eerste post om het een beetje overzichtelijk te houden.__________________ Last edited by Ruud H.; 03-08-2008 at 13:57. |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#8 (permalink) | |
|
|
Quote:
kappen zijn niet volledig standaard. zijn veel aanpassingen verricht om de kappen op de scooter te kunnen plaatsen en zien er zo heel apart uit .en verder iedereen bedankt voor de reacties ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Hagelslag
|
goed bezig!!
nou wil ik eiglk nog wel een foto van de zijkant van t frame zien, want k kan nog niet erg goed inschatten hoe het blok staat ![]() grtz Ken edit: op deze manier gaat dat nie erg gemakkelijk rijden zo met het zadel direct op het frame, geloof me ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
100% HD
|
Beter plaats je een foto van de zijkant van je frame met blok eronder, zoals tommy al eerder zei..
Dan kenne we een beetje zien hoe het blok eronder hangt.. Je gaat best vlot ten werk, ben benieuwd wat uit dit project komt rollen Van plan om volgend jaar sbo te gaan rijden? __________________ |
|
|
|
|
|
#20 (permalink) |
|
|
thnx voor de positieve reacties
![]() ik zal zo snel mogelijk foto's plaatsen van hoe het er uit ziet van de zijkant en met wat meer licht Tommy: hoefd niet gemakkelijk te rijden maar hard kan een goede sprint houding aannemen met voeten op de foutsteunen![]() __________________ |
|
|
|