![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Sprintframes ownen!
|
Black SR
Een goededag aan iedereen die dit leest ![]() Ik begin maar even met mezelf voor te stellen. Mijn naam is Elias van Haasen, ben woonachtig te hoogeveen en ik ben 17 jaartjes oud. Mijn scootergeschiedenis begon allemaal met een Derbi GPR50, waar ik vervolgens twee keer onderuit mee ben gegaan en daarna heb weggedaan omdat die ongeluk bracht .Daarna had ik een Yamaha Aerox gekocht met de volgende setup: -Stage6 Racing tuned by JS -Doppler volle race krukas -19mm Dell'orto -Laser X-Pro -Polini 2g -Polini super speed control Daar 3 maandjes op rondgecrosst, toen besloten om daar een mini projectje van te maken. Echter heb ik dat nooit afgemaakt en is hij geeindigt zoals op deze foto: ![]() ================================================== ======================================== Maargoed dat is verleden tijd, lets get to the fun stuff, shall we? Ik kreeg toch heel erg veel zin om te gaan sprinten, dus zogezegt, zo gedaan. In het begin van de jaarwisseling begonnen met spulletjes bij elkaar zoeken. Metrakit Pro Race II EPC/RST tuned Carters EPC/RST Tuned Power1 krukas JS Tuning 70cc recht model OKO 28mm Malossi 24/28 Spruitje Kiesler Wig HPI 2006 Digitaal ( met 2008 CDI ) Malossi MHR2000 DMP Delta Clutch replica Malossi Overrange Stage6 Halfpoulie Malossi 13/44 Alles met een * (sterretje) moet nog aangeschaft worden Op SBO Meppel had ik afgesproken om mijn nieuwe blokje op te halen. Zo gezegt zo gedaan, en na een leuke ( maar helaas natte dag ) weer naar huis gegaan en het blok gelijk even onderwerpen aan een fotoshoot. ![]() Mooie graveringen op cartertje en cilinder ![]() ![]() ![]() Ook heb ik mijn Tillotson 25mm kart carb gemonteert om te kijken hoe dat eruit zag ![]() Ik had hier thuis al nog een Yasuni C21 liggen, en toen ik een beetje op het forum aan het rondkijken was, zag ik een JS tuning uitlaat te ruil. Gelijk even een PM gestuurt en deal gemaakt. Weekje later lag er een splinternieuwe JS Tuning uitlaat op de deurmat. Even in elkaar gestoken en toen kwam er dit uit: ![]() En toen!!! kreeg ik een heel mooi aanbod om een projectstart over te nemen. Het ging namelijk om deze scooter: ![]() Ik werd gelijk verliefd op deze scooter en besloot deze dus ook te nemen. Toen ik hem thuis had gezet, gelijk even mijn blokje eronder gebeunt ( waarbij ik mijn tillotson kart carb mee heb geowned ). Waarbij er dus dit beeld ontstaat: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Update 3 Juli 2008 Om even te laten zien dat ik niet heb stilgezeten ;D Nieuw pretspul is binnengekomen! ![]() ![]() HPI 2006 ![]() En even een kleine sneak preview van mijn zelfgebeunde paddock ![]() (met veel dank aan Michel voor de hulp) Volgende updatert zal nog wel een tijdje op zich laten wachten, vakantie komt eraan, en wil daar even wat geld voor overhouden ;D Update 4 augustus 2008 Na een lange tijd toch weer even een update ![]() Ten eerste, nieuwe parts ![]() enjoy ![]() HPI 2006 binnenwaaiert ![]() Buddyinrichting zoals die op dit moment is. (per ongeluk focus op carb gelegt, en niet op cdi bobine, die eigenlijk ook niet zoveel voorstellen )![]() De pijpingang van de OKO 28mm ![]() Killswitch deluxe ( real ballazz go deluxe ) ![]() Reich blaashherrr ![]() Beginnetje van kabelboompje , rechtstreeks vanuit de appelboom in de tuin.![]() Hoe die er momenteel bijstaat. ![]() Het geownde knipperlicht ( koppelingmoer schoot van de poulies af -> koppeling schoot tegen knipperligt aan )Nu was ik gister zover om hem proberen aan te trappen ( na wat voorgaande probleempjes ivm verzuipen en zwarte troep uit te cilinder )Na paar keer flink trappen, begon ik me toch af te vragen waarom die niet wou starten. Toen kwam Michel met het idee dat hij dus niet vonkt, dus wij even andere bougie proberen die ik nog had liggen. Die erin gedrukt, en jah hoor, hij vonktte weer perfect.. Dus nu mag ik mijn splinternieuwe NGK iridium weggooien en een nieuwe bestellen... ![]() De boosdoener ![]() Tot de volgende! Update 5 augustus 2008 Update 5 augustus 2008 Hmm, hulp is welkom.. Scooter geeft geen kick. Vonkt wel, krijgt voldoende benzine. Eerst dachten we dat het de carburateur was die overliep. Vervolgens verloopstukje geflext, geen verschil. Later medebeuners Update 21 Augustus Het hok heeft gelopen. Andere sproeier erin gedraait ( 175 keihin ).. 2x trappen, en opeens bopbopbopbopbop. Echter was het van korte duur... 'S avonds wou die plots niet meer lopen.. Zaterdag andere carburateur proberen ( Stage6 28mm ).. en nu.. Fotos! ![]() ![]() ![]() Ik aan het beunen ![]() Hoe het hok er nu bijstaat ![]() ------ Update 26 augustus Hij loopt .Met de stage6 carb van Michel.. Zondag op meppel haal koop ik een keihin van Jordi ![]() Update 3 september Eindelijk weer een update van mijn kant! Heb een nieuwe camera gekregen, dus de fotos zullen wederom in prachtkwaliteit te zien zijn. Wat is er gebeurt: -Genemuiden bezocht -Koppeling geterroriseerd -Meppel bezocht -Scooter goed lopend gemaakt Hierbij een kleine fotoshoot... Alleen fotos, geen tekst, kijkt wat makkelijker toch ![]() ![]() (snelwegbeunen )![]() Zo stond het hok erbij op Genemuiden ![]() En dan nu! TERROR! En ja dat was een Delta Clutch ![]() ![]() Update 11 September Niet echt een update ( en niet zoveel boeiends ).. Eerder een toevoeging aan de plannen !![]() ![]() ![]() Juist ja, de kappen worden geschuurt en vervolgens gespoten! Samen met dit, gaat het frame een gewichtskuur krijgen en samen met de velgen een coatbeurtje. Planning van eindresultaat: ![]() Was even lui om het voorwiel te shoppen naar een zippah wieltje. Maar jullie begrijpen wat de bedoeling is hoop ik! ------------------------------ Update 30 September Zoals Danny al zei.. Alles gaat uit elkaar nu. Winter gaat beginnen, het weer word slechter, etc etc.. De planninglijst: -Kapjes afmaken ( polyesteren en spuiten ) -Onderlangse ophanging maken -Blokje stralen + coaten -Voorvork stralen + coaten -Velgjes stralen + coaten + afdraaien -Carb en Inlaat laten tunen Nieuwe achterkap is binnen van Jeroen ( D34dly SR) ![]() ![]() En een nieuwe koppeling! DMP Delta clutch replica, heb me laten vertellen door een maat dat deze net zo goed presteert. ![]() ![]() Reageren is uiteraard niet verboden ![]() Adios! Todo: -Kapjes afmaken ( polyesteren en spuiten ) -Onderlangse ophanging maken -Blokje stralen + coaten -Voorvork stralen + coaten -Velgjes stralen + coaten + afdraaien -Carb en Inlaat laten tunen -21pk halen ![]() Special thanks to: -Michel, me beun en meeting maatje ( en daarbuiten ook )-Pap, voor het lenen van zijn prachtige Nikon D80 om pics te maken -EPC/RST, voor het tjoenen -SBO/DSSC Crew, voor het organiseren van alle sprints ![]() Tot de volgende update!!! __________________ Last edited by Fuzion; 30-09-2008 at 19:35. |
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#7 (permalink) |
|
Sprintframes ownen!
|
@ PuttenSR door al mijn frisheid (KUCH) is die dus helaas 2 keer omgedondert op zoetermeer. GELUKKIG steeds naar de "niet-zo-erge-kant" toe
![]() @ Wesley En dat systeem werktte nog zo goed toen ik het zaterdag hier thuis testte ![]() @ Michel Met jouw hulp komt SBO ´09 helemaal goed , en ja ik vind hem ook ubah geil <3@ Phantom & Superbaby Ik moet nog even met Michel overleggen welke sprint we volgende keer heengaan, maar de planning was volgens mij rotenburg ![]() __________________ |
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Beroeps Mooiiboii
|
dat is mijn oude blokje
![]() ![]() gekocht van bojt toevallig?? moet wel want die had m van mij gekocht haha...echt heeeeel degelijk blokje 20+ potentie er zeker in en blijft gaan heb er zelf met de rox 7,56 mee gereden dus tijden komen wel goed!!! suc6 dermee__________________ |
|
|
|
|
#19 (permalink) |
|
Beroeps Mooiiboii
|
21,4?? kank me niet herrineren denks verkoop praatje
(van bojt dan) heb het ding nooit afgesteld gehad en roxje woog in de 65 kilo maja..blokje is/was vers weet niet wat die der mee gedaan heeft maja maaaaaaar er zitwel degelijke pk potentie in blokje is echt lekker fel__________________ |
|
|