Het Scooter Forum by ScooterTuning.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by ScooterTuning.net > Projecten & Rides > Projecten

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Reply

LinkBack Thread Tools
Old 10-12-2007, 20:41   #1 (permalink)
EPC / RST # 69

Thijs.'s Avatar

EPC / RST Zip # 69

Hallo mensjes

Eerst mij maar eens even voorstellen. Ik ben dus Thijs, 19 jaar oud en ik kom uit de buurt van roermond (midden limburg).

Geschiedenis over mij mbt scooters

Het begon bij mij allemaal op zo'n leeftijd van ik schat een jaar of 12. Mijn opa had een vespa ciao en omdat mijn pa wat van sleutelen kan moest hij de brommer natuurlijk maken als deze kapot was. Ik vond het altijd leuk om te helpen en zodoende ben ik er een beetje mee in aanraking gekomen

Inmiddels werd mijn zus 16 en wou ze graag een scooter hebben. Mijn ouders hadden voor haar een zip ac gekocht. Deze heb ik toen ik 16 werd overgenomen, en natuurlijk het een en ander veranderd: DR 70 yasuni R etc

De Zip:

Na een tijdje met de zip rond gereden te hebben wou ik toch wel iets met waterkoeling. Ik vond een aerox toendertijd heel erg vet en een vriend van me verkocht toevallig zijn aerox. Hier had ik ook weer ander uitlaatje enz op gemonteerd, en liep allemaal wel leuk tot dat ik aan werd gehouden Toen de aerox maar orgineel gemaakt en uiteindelijk was dit het resulaat:

De Aerox

Genoeg geluld over mijn geschiedenis

In de zomer kocht ik een compleet speed blokje over van Maik hier van het forum. Ik was eerst eigenlijk van plan om een yamaha mint om te bouwen en hiermee te gaan sprinten. Maar toen de standaard klasse er kwam, en ik een zip sp 2000 altijd super tof vond had ik toch maar een zip genomen.

Setup

Carburateur: Keihin met Kelk.
SpruitstukMHR Recht.
Cilinder: MHR Speed Twins Tuned (Reserve).
Ontsteking: PVL Twins.
Koppeling: Delta Clutch.
Koppelingshuis: Wing Bell.
Vario: MHR 2000.
Poulies: Malossi Overrange.
Membraan: Malossi VL-13.
Uitlaat:Malossi MHR 2004.

Hier een aantal foto's van de onderdelen van het blokje:

Leeg blok Twins Tuned:

Keihin:

Cilinder:

Vario:

Aandrijving:

Uitlaat

PVL

Na een tijdje kocht ik van thunderracing van het forum een zip sp 2000. Toen ik hem kocht zag deze er ongeveer zo uit:

Inmiddels heb ik de stickers verwijderd, en op de achterkant al een beetje de lak eraf gehaald.

Omdat ik nog een aantal kleine pruts dingen moest hebben, ben ik zaterdag 8/12 richting Sittard afgereisd. Naar de heren van EPC natuurlijk

Hier had ik een aantal dingetjes gekocht:

Stage 6 Temp / Toeren teller:

Olie voor de nodige smering:

Voor de veiligheid een killswitch

Gloedje Nieuwe carterkap

Radiateur:

En het geile EPC stuurtje

Totaalplaatje:

Toen ik die spulletjes thuis had was ik eerst maar eens aan de slag gegaan voor een beugeltje voor de killswitch. Deze zit nu netjes weggewerkt in het gaatje voor het contact slot. Ook had ik mijn buurman gevraagd of hij nog een oud fietsenstuur had voor een clamp voor het epc stuur. Kwam ik terug in de garage trof ik dit aan

Wat zijn mijn plannen ?

Zoals de titel zegt wil ik de scooter een beetje limburg style houden. Waarom ? Omdat ik trots ben dat ik een limburger ben De kleur stelling enz ben ik nog niet over uit maar dat komt nog allemaal goed.

Verder wil ik achter een paar weekjes een nieuwe speed cilinder gaan bestellen en deze gelijk laten tunen bij epc. Ik maak dan ook gelijk een afspraak voor een avond te gaan banken.

Ook heb ik nog een aantal dingetjes besteld zoals rooster voor in het voorkapje en knipperlichtglaasjes. Volgens mij nog iets maar dat valt mij zo even niet binnen

Update: 15/12/07

Aangezien mijn pa nog even naar Epc moest ben ik even meegegaan. Ik had nog een roostertje besteld voor in de voorkap en nog een stuurpennetje meegenomen aangezien ze die niet hadden de vorige keer.

Update: 03/01/08

Ik had nog een aantal dingen gekocht. En vandaag zei mijn moeder: er liggen 2 pakketjes voor je in de gang.

Nou ik dus gaan kijken en jawel hoor, dit kreeg ik:

20" Beeldscherm en een bloemetjes pakketje

Leuk bloemetje kwam er uit het eerste pakketje

2e Pakketje was alleen papier

Na lang graven kwam er dit uit

Zaterdag ga ik even naar epc en laat het blokje + cilinder direct tunen en koop nog wat kleine dingetjes en dan issie compleet

Update 01-03-08

Na een lange tijd ook maar weer eens een update van mijn kant. Natuurlijk heb ik ook niet stil gezeten al die tijd

Ondertussen heb ik onderandere een nieuwe blok gekocht. Dit ivm ik eerst scooterspecial wou gaan rijden en het niet uit zou maken dat ik een lang blok had. Maar omdat ik standaard klasse ga rijden heb ik natuurlijk een kort blok nodig. Daarom maar een splinternieuw blokje gekocht Deze moest natuurlijk even bewerkt worden door Meran van EPC. Hij heeft carters, cilinder en inlaat getuned. Ook had ik mij gelijk maar een dpr besteld, en mijn team '04 verkocht. Na een tijdje wachten kregen we dit:

Naja toen dacht ik: laat de scooter maar eens in elkaar draaien. Natuurlijk verliep dit niet vlekkenloos. Ik heb heel erg veel pech gehad met de koelvloeistof slangen. Ik had namelijk de transparante kvs slangen gekocht maar deze pasten no way op de cilinder kop. Zelfs niet na zo erg verhitten dat de slang ging smelten Ik ben toen maar weer naar EPC gegaan en van Marco orginele piaggio slangen gekregen. Deze pasten wel aan de linkerkant maar aan de rechterkant waren ze deze keer te groot. Daarom zit er nu een tuinslang op, deze past perfect en blijft wel dicht
Ook had ik mij een filter gekocht, maar de malossi filters zijn niet met 70mm aansluiting. Na het halve filter opengesneden te hebben en veel gevloekt te hebben, had ik deze ook eindelijk erop gekregen.
Na nog een aantal dingen kon ik eindelijk starten. Na thuis een hele tijd de scooter stationair gedraaid te laten hebben besloot ik om eens te gaan rijden. Na een 20 tal minuten gelopen te hebben deed de scooter helemaal niks meer. Na een aantal dingen geprobeerd te hebben liep hij weer maar vloog de moer van de rotor eraf tijdens het warm draaien Dus maar weer naar huis gelopen en de rotor opnieuw afgesteld. Bij de 2de poging blijkt dat er iets goed mis zit in de carburateur afstelling, als ik volgas geef, geeft hij het bekende 'bwoap' geluid. Ik heb al vanalles geprobeerd maar dat mocht helaas niet baten.

Eigenlijk zou ik gisteren nog gaan banken, maar omdat er problemen met de bank waren, is dit verschoven naar volgende week Tegen die tijd moet ik nog een aantal dingen nakijken. Mijn toerenteller doet namelijk nogal vaag dus hier nog even naar kijken. Ook werkt mijn killswitch helaas niet meer. Ik heb nog snel wat foto's gemaakt hoe de scooter er op het moment bij staat.

Update 04-03-08

Naja ook maar weer eens een ini-mini updatje

Na heel erg veel reacties op het filmpje waar de scoot dus mega bagger loopt even sproeiers + gasnaald gekocht zodat ik toch nog even kan testen voor dat ik vrijdag de bank op ga. Na een dagje wachten kreeg ik een doos thuis gestuurd:

Waar uiteindelijk dus alleen maar dit inzat

Nu heb ik sproeier 138 geprobeerd + nieuwe gasnaald maar hij rookt nog steeds als de tyfes en zover ik kon testen (kon maar 1x op een neer) nog steeds hetzelfde probleem

Ook moet ik nu SP 2000 velgen gaan kopen, wegens in mijn ogen een belachelijke regel, omdat het imo niet duidelijk vermeld staat, maargoed..

Na 3 maanden geen internet gehad te hebben kan ik eindelijk weer het forum op Dat is dus ook de reden waarom dit topic eigenlijk niet meer zo actief was

Natuurlijk heb ik ondertussen niet stil gezeten..

Een hele tijd terug ben ik voor het eerst gaan banken bij EPC. Hierdoor heb ik heel erg veel geleerd. De eerste run gebeurde het volgende:

Dat was dus mijn drukveer. Dit kwam omdat de persoon waar ik het blok van gekocht heb zo dom was om geen geleidebusjes in de poulies te doen , natuurlijk ook dom geweest van mij om het niet eerst van te voren uit elkaar te draaien, maja ik kan er nu toch niks meer aan doen. Omdat de drukveer gesprongen was waren de poulies van de buitenkant een beetje beschadigd. Omdat het aan de buitenkant was besloten we maar om gewoon door te gaan met een verse drukveer en wel op de juiste manier alles te monteren. Tenslotte zou ik mijn 98 velgen ruilen met Martijn tegen zijn 2000 velgen ivm regelement. Maar tijdens het banken kwamen wij erachter dat er dus een flink slag in de velg zit Uiteindelijk mijn voorvelg maar geruild tegen een setje 2000 velgen van epc. Hier heb ik ook maar gelijk nieuwe Sava slicks op laten zetten

Na een aantal uren verder kwam er het volgende uit :

Meer dan ik eigenlijk gehoopt had, altijd fijn dus

Nadat het beestje lekker liep maar eens richting Sittard afgereisd voor de indoor meeting Hier heb ik heel wat spulletjes gekocht onder andere: stage 6 paddock, voor lampjes, nieuwe buddy, slot systeem en volgens mij nog wel een aantal dingen.

Standaard klasse..

Hier ben ik dus @ hok met Jordy

Uiteindelijk had ik op het eind van de dag de hoogste score van de dag. Hier was ik eigenlijk toch wel heel erg blij mee

Weekje later oid richting de eerste meeting gegaan, meppel dus. Na 3 uur rijden eindelijk aangekomen in Meppel, maar in de rij gaan staan voor pasje / keuring etc. Tijdens de keuring had ik een waarschuwing gekregen wegens het missen van een roostertje @ voorkap. Dit roostertje is natuurlijk al besteld en zal binnenkort aankomen Nadat het gekeurd was, ben ik even mijn bodyprotector bij Kees op gaan halen

Na lang genoeg gewacht te hebben besloten de aller aller aller eerste keer te gaan sprinten, dit was eigenlijk niet zo'n succes Ik stond namelijk bijna aan de start deed het ding gewoon helemaal niks meer, in de rij nog paar dingen geprobeerd. Toen maar terug gelopen en vanalles gecheckt. Toen Black Venom van het forum lief aangekeken en even zijn bougie erin gedraaid en geprobeerd, na 1 keer kicken deed die het weer Gelijk dus maar een NGK bougie gehaald en hiermee was de scoot nog eens 10 x feller als eerst. Je raad het al, de eerste sprint was dus een en al wheelies. Nadat ik terug kwam, had een of andere klootzak mijn milieumat gejat Hierom was ik erg pissed, omdat je toch wel heel erg zielig bent als je zoiets doet 2e keer ging al wat beter maar door wat problemen maar een langzame tijd neergezet 3e keer zou ik tegen black venom rijden, maar na 5 min in de rij staan begon het te regenen, scoot maar gelijk ingeladen en even rond gaan lopen. Toen rond een uur of 3 maar richting Limburg gereden omdat het 3 uur rijden was.

Thuis nog een aantal keren gereden, maar de vertanding was gewoon te kort (RF van 9). Na wat rekenen met Marco van EPC een nieuwe vertanding gekocht

Hiermee kom ik al heel wat beter weg, maar dat zullen we komende zaterdag wel in Geel zien.

Tenslotte nog een aantal foto's hoe de scoot er momenteel bij staat.

Update 3 mei 2008

Gisteren ben ik naar meeting Geel geweest. De eerste keer rijden was niet zo'n succes ivm andere vertanding draaide de scooter 13,8k terwijl hij 14,1 ongeveer moet draaien. Nou ik dus rollen gekocht en even gewisseld. Nadat de rollen verwisseld waren ging ik even op het test stukje rijden, hier knalde mijn halfpoulie er vanaf. Toen maar iedereen langs geweest voor een luchttol, uiteindelijk had iemand er eentje bij zich en even de halfpoulie goed vast gezet. Toen maar eens aan de start gegaan en de scooter draaide nu het goede toerental.
Omdat het startsysteem heel erg traag werkte reed ik iedere keer veel te laat weg. Uiteindelijk bleek dat ik dus bijna iedere keer mijn tijd verbeterde. Tenslotte had ik nog wat geprobeerd met de positie van mijn stuur, wat niet zo'n succes was, het zat alleen nog maar kutter
Op het eind nog even naar de custom show gaan kijken, en de scooter maar ingeladen omdat we nog een bbq hadden die avond

Al met al ben ik redelijk tevreden, de tijden moeten gewoon beter kunnen dus voor zoetermeer nog maar eens een avond banken voor wat meer vermogen te vinden

Ook ga ik van de week langs bij de spuiter, dit zou ik eigenlijk eerder gedaan hebben maar ivm drukte niet aan toe gekomen..

Update 11-06-2008

Zo nog maar eens een update van mijn kant. Ik had een tijdje terug mijn kappen naar een spuiter gebracht, deze zou mij de volgende dag terugbellen over de kleur, na 3 weken ben ik mijn kappen gaan halen omdat ik helemaal niks had gehoord van hem en het uiteindelijk 600 euro moest gaan kosten

Gisteren even spuitbussen gaan halen en even snel overgespoten. De kleur lijkt mij duidelijk: Mat Zwart

Tenslotte natuurlijk ook even macho doen

Update: 06-07-2008

Nog wat foto's die ik van Zoetermeer had gevonden:

Natuurlijk heb ik ook weer niet stil gezeten. Vandaag ben ik even naar een vriend van me gereden om te gaan rijden. Flink geburnd ed echt goed uitgeleefd met het ding

Hier een paar filmpjes:

Peace

Ook heb ik een nieuwe veer gekocht van onze vriend superbabytjee een heuse Fournales voorveer Nog bedankt kerel

Update: 12-08-2008

Effe klein updatje, van de week ook de fournales voor achteren binnen gekregen

Alleen ben ik nu op zoek naar iemand die een fournales pompje heeft zodat ik ze wat strakker kan zetten. Mocht iemand een pompje hebben en deze mee willen nemen naar Hengelo dan zou dat geweldig zijn

Voor incl nieuw deestone bandje:

Achteren:

Totaal:

Ook was mijn rotor afdekding afgebroken, heb nu dus maar orgineel piaggio kapje erop gezet Ook heb ik wat kleine prut spullen zoals trek veren enz gehaald voor af te stellen. Ik wil de zaterdag voor Hengelo eigenlijk ergens gaan banken als ik een geschikte plaats heb gevonden. Ik denk dat ik namelijk weet waar het fout zit waardoor ik gewoon bagger tijden rijd.

Doel:

* Veel leren op het gebied van 2 takt tuning.
* Lol hebben in het 2008 seizoen met de sprints.
* Een beetje vermogen uit het blok halen.

Slot

Tenslotte wil ik mij heel erg bedanken bij:

* Pap en Mam voor ondersteuning !
* EPC / RST Voor de goede service !
* Rob voor onderdeeltjes / borgen, elektronica !
* Marcel voor het helpen bij alles, zonder deze mensen was ik nooit zover gekomen .

Last edited by Thijs.; 12-07-2008 at 18:33.
Thijs. is nu online   Reply With Quote
Sponsored Links (To remove this banner, please register.)
Old 10-12-2007, 20:47   #2 (permalink)
Voorheen: C4rN

Tom.#86's Avatar

Suc6, wordt wel wat.

die gele rotor van jou doet me denken aan een breezer ananas
Tom.#86 is nu online   Reply With Quote
Old 10-12-2007, 20:50   #3 (permalink)
SCG Mooiiboii #1

HeavyAerox's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
limburgse leeuw der wel op he

spreek je nog wel @ msn...en suc6 dermeer grtzzzz

Old 10-12-2007, 20:56   #4 (permalink)
APR Frame: 6.89 150m

Ruud H.'s Avatar

Send a message via MSN to Ruud H.
My scooter:
ScooterbaseID
ziet er goed uit thijs limburg stylo word echt dik

Ruud H. is nu online   Reply With Quote
Old 10-12-2007, 21:03   #5 (permalink)
tjup

sjaak sjezzer's Avatar

Send a message via MSN to sjaak sjezzer
mmm hahah datstuur moetje zou houden de nieuwe limburgse style

maar ik volg dit zkkr leuk jo
nice

greets raymond

http://forum.scooterforum.net/forum/...jeezer-146316/
sjaak sjezzer is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2007, 21:09   #6 (permalink)
Blata racer...

RSstalker's Avatar

Send a message via MSN to RSstalker
weer een limbolander erbij... Ziet er leuk uit, succes ermee...
RSstalker is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2007, 21:11   #7 (permalink)
Was Pd-tuning

Pepijn#205's Avatar

Send a message via MSN to Pepijn#205
My scooter:
ScooterbaseID
Jij bent toch die thijs die toen met rené oa mee was naar stein om foto's te maken?

Ziet er goed uit man, zie je volgend seizoen en nog succes met bouwen!

Zip sp98 25%HD 75%Quist Sbo#205
http://forum.scooterforum.net/forum/...2/#post2549594
Sponsored by: Brand-X Bodyprotection
Pepijn#205 is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2007, 21:18   #8 (permalink)
EPC / RST # 69

Thijs.'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Tom | #19 View Post
Suc6, wordt wel wat.
Dankje

Quote:
Originally Posted by HeavyAerox View Post
limburgse leeuw der wel op he

spreek je nog wel @ msn...en suc6 dermeer grtzzzz
Haha ja een leeuw komt er zeker op, je weet al wat ongeveer mijn plannen zijn

Quote:
Originally Posted by ssp rox View Post
ziet er goed uit thijs limburg stylo word echt dik
Komt wel goed binnenkort maar eens samen gaan branden

Quote:
Originally Posted by sjaak sjezzer View Post
mmm hahah datstuur moetje zou houden de nieuwe limburgse style

maar ik volg dit zkkr leuk jo
nice

greets raymond
Ja, zoiets had mijn pa vroeger volgens mij op zijn zundapp

Quote:
Originally Posted by RSstalker View Post
weer een limbolander erbij... Ziet er leuk uit, succes ermee...
Thanks, komt wel goed.

Quote:
Originally Posted by pd-tuning View Post
Jij bent toch die thijs die toen met rené oa mee was naar stein om foto's te maken?

Ziet er goed uit man, zie je volgend seizoen en nog succes met bouwen!
Jup, that's me ! Alleen zal ik volgend jaar geen foto's meer mee gaan maken denk ik, heb ik nu een poppetje voor ingehuurd

Old 10-12-2007, 21:38   #9 (permalink)
ThomasM.

491-boy's Avatar

eindelijk eens wat van andere mensen in mijn klasse sprintje volgend jaar? aloude pia vs mina...

7.3 sec 143 kg - 116 km/h
491-boy is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2007, 21:45   #10 (permalink)
tjup

sjaak sjezzer's Avatar

idd maar die moet je wel zo houd das egte style

Old 10-12-2007, 22:03   #11 (permalink)
Registered User

BOOST YA SCOOT's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
hi mate

cool looking project page

the zip looks very very nice

i like the last pictures

Cheers BYS '07'

Old 11-12-2007, 11:35   #12 (permalink)
EPC / RST # 69

Thijs.'s Avatar

Quote:

idd maar die moet je wel zo houd das egte style
Ja hmm, dat wordt idd een moeilijk keuze dan toch maar mijn epc stuurtje verkopen he

Quote:
Originally Posted by BOOST YA SCOOT View Post
hi mate

cool looking project page

the zip looks very very nice

i like the last pictures

Cheers BYS '07'
Thanks mate. I Speak to you on msn

Quote:
Originally Posted by 491-boy View Post
eindelijk eens wat van andere mensen in mijn klasse sprintje volgend jaar? aloude pia vs mina...
Dat doen wij zeker, heb iig goed zin in sbo 2008

Last edited by Thijs.; 11-12-2007 at 17:50.
Thijs. is nu online   Reply With Quote
Old 11-12-2007, 15:48   #13 (permalink)
EMBY ft RST #196

mocrobeuning's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Ben benieuwd succes ermee.

Groetjes Fouad

It's not the Ride... It's the rider that makes the difference 6.78 #196
EPC/RST
mocrobeuning is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2007, 16:45   #14 (permalink)
tjup

sjaak sjezzer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Thijs. View Post
Ja hmm, dat wordt idd een moeilijk keuze dan toch maar mijn epc stuurtje verkopen he

mm JAh dan ben je de enege met zoon veth reeeesh stuur

raymond

Old 12-12-2007, 14:56   #15 (permalink)
EPC / RST # 69

Thijs.'s Avatar

Quote:
mm JAh dan ben je de enege met zoon veth reeeesh stuur

raymond
Nou dan mag jij dat stuur overnemen ben jij orgineel haha

Quote:
Originally Posted by mocrobeuning View Post
Ben benieuwd succes ermee.

Groetjes Fouad
Dankje, kom jij ook uit limburg toevallig ? Want je komt mij ergens bekend van voor

Zaterdag ga ik trouwens weer naar Epc, dus hopenlijk van het weekend weer een update

Old 12-12-2007, 15:00   #16 (permalink)
Area 51

Mark.S's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Venlo de geksteee haha leuk ding, maar ik ben eens benieuwd wat jij onder limburg style verstaat

____