![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#62 (permalink) |
|
EPC / RST # 69
|
Na een lange tijd ook maar weer eens een update van mijn kant. Natuurlijk heb ik ook niet stil gezeten al die tijd
Ondertussen heb ik onderandere een nieuwe blok gekocht. Dit ivm ik eerst scooterspecial wou gaan rijden en het niet uit zou maken dat ik een lang blok had. Maar omdat ik standaard klasse ga rijden heb ik natuurlijk een kort blok nodig. Daarom maar een splinternieuw blokje gekocht Deze moest natuurlijk even bewerkt worden door Meran van EPC. Hij heeft carters, cilinder en inlaat getuned. Ook had ik mij gelijk maar een dpr besteld, en mijn team '04 verkocht. Na een tijdje wachten kregen we dit:![]() ![]() ![]() Naja toen dacht ik: laat de scooter maar eens in elkaar draaien. Natuurlijk verliep dit niet vlekkenloos. Ik heb heel erg veel pech gehad met de koelvloeistof slangen. Ik had namelijk de transparante kvs slangen gekocht maar deze pasten no way op de cilinder kop. Zelfs niet na zo erg verhitten dat de slang ging smelten Ik ben toen maar weer naar EPC gegaan en van Marco orginele piaggio slangen gekregen. Deze pasten wel aan de linkerkant maar aan de rechterkant waren ze deze keer te groot. Daarom zit er nu een tuinslang op, deze past perfect en blijft wel dicht Ook had ik mij een filter gekocht, maar de malossi filters zijn niet met 70mm aansluiting. Na het halve filter opengesneden te hebben en veel gevloekt te hebben, had ik deze ook eindelijk erop gekregen. Na nog een aantal dingen kon ik eindelijk starten. Na thuis een hele tijd de scooter stationair gedraaid te laten hebben besloot ik om eens te gaan rijden. Na een 20 tal minuten gelopen te hebben deed de scooter helemaal niks meer. Na een aantal dingen geprobeerd te hebben liep hij weer maar vloog de moer van de rotor eraf tijdens het warm draaien Dus maar weer naar huis gelopen en de rotor opnieuw afgesteld. Bij de 2de poging blijkt dat er iets goed mis zit in de carburateur afstelling, als ik volgas geef, geeft hij het bekende 'bwoap' geluid. Ik heb al vanalles geprobeerd maar dat mocht helaas niet baten. Eigenlijk zou ik gisteren nog gaan banken, maar omdat er problemen met de bank waren, is dit verschoven naar volgende week Tegen die tijd moet ik nog een aantal dingen nakijken. Mijn toerenteller doet namelijk nogal vaag dus hier nog even naar kijken. Ook werkt mijn killswitch helaas niet meer. Ik heb nog snel wat foto's gemaakt hoe de scooter er op het moment bij staat.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Natuurlijk moet ik ook nog een aantal dingen doen. De velgen worden binnenkort gestraald, want dit ziet er niet uit. Misschien wordt er nog iets anders gezocht voor de kvs slang en moet ik even de temp sensor omruilen (had een voor mina ipv pia meegekregen). Ook zit ik nog erg te twijfelen of ik de kappen zelf ga spuiten of dat ik dit laat doen.. __________________ Last edited by Thijs.; 01-03-2008 at 15:28. |
|
|
|
|
|
#66 (permalink) | |||
|
EPC / RST # 69
|
Dankje, ik ook
Quote:
![]() Quote:
En ik ben ook benieuwd wat eruit moet komen, 20 + moet toch wel lukken ![]() Quote:
![]() Edit: Killswitch werkt ook weer, wat het nu was.. geen idee Nu de toeren teller nog, deze geeft een max rpm van 27 k, beetje ongeloofwaardig ![]() __________________ Last edited by Thijs.; 01-03-2008 at 18:07. |
|||
|
|
|
|
|
#69 (permalink) |
|
EPC / RST # 69
|
Dit is dus wat het ding op het moment doet.
Ik heb al vanalles geprobeerd.. luchtschroef, sproeiers 145 t/m 155, gasnaald naar boven en beneden, ontsteking op 6,6 op advies van twins maar dit mocht allemaal niet helpen. Dit probleem ben ik zelf nog nooit tegen gekomen dus ik weet eigenlijk niet waarin ik het moet gaan zoeken. ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#74 (permalink) |
|
24.6pk geblokk
|
dat klinkt indd niet echt chill, check je vlotterniveau eens, miss dat die net te laag staat waardoor bij vol gas die zo veel benzine aanzuigt dat ie ook lucht vanuit de vlotterkamer mee pakt en je dus geen goed mengel hebt.
massa kabel kan natuurlijk ook. verder erg net zipje en als het een beetje loopt ben ik zeker benieuwd naar de score's die hier uit gaan komen, suc6 __________________ |
|
|
|
|
|
#78 (permalink) | |||||||
|
EPC / RST # 69
|
Quote:
![]() Quote:
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Haha nee, maar af en toe trok die wel even goed door dus ging ik maar naar voren hangen ![]() Quote:
![]() __________________ Last edited by Thijs.; 02-03-2008 at 11:07. |
|||||||
|
|
|
|
|
#80 (permalink) | |
|
EPC / RST # 69
|
Quote:
![]() __________________ |
|
|
|
|
|
|
#81 (permalink) |
|
24.6pk geblokk
|
als je geen kleinere sproeier hebt als 145, draai dan ff je benzine kraan dicht
en ga dan ff gassen, dan zul je van zelf (als sproeier te groot is) merken dat je dan ff in een keer wanneer mengesl goed word omdat die dan minder benzine heeft vooruit wilt, werk dat niet licht het aan niet zo snel aan je sproeiers van je carb. __________________ |
|
|
|