Het Scooter Forum by ScooterTuning.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by ScooterTuning.net > Projecten & Rides > Projecten

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Reply

LinkBack Thread Tools
Old 08-01-2008, 16:33   #61 (permalink)
Registered User

Xtremetuningrox's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
kerel
ziet der allemaal goed uit man!
Ik ga ook standaard klasse rijden, dus we meeten ons wel een x
succes nog met opbouwen
Xtremetuningrox is nu online   Reply With Quote
Sponsored Links (To remove this banner, please register.)
Old 01-03-2008, 15:20   #62 (permalink)
EPC / RST # 69

Thijs.'s Avatar

Na een lange tijd ook maar weer eens een update van mijn kant. Natuurlijk heb ik ook niet stil gezeten al die tijd

Ondertussen heb ik onderandere een nieuwe blok gekocht. Dit ivm ik eerst scooterspecial wou gaan rijden en het niet uit zou maken dat ik een lang blok had. Maar omdat ik standaard klasse ga rijden heb ik natuurlijk een kort blok nodig. Daarom maar een splinternieuw blokje gekocht Deze moest natuurlijk even bewerkt worden door Meran van EPC. Hij heeft carters, cilinder en inlaat getuned. Ook had ik mij gelijk maar een dpr besteld, en mijn team '04 verkocht. Na een tijdje wachten kregen we dit:

Naja toen dacht ik: laat de scooter maar eens in elkaar draaien. Natuurlijk verliep dit niet vlekkenloos. Ik heb heel erg veel pech gehad met de koelvloeistof slangen. Ik had namelijk de transparante kvs slangen gekocht maar deze pasten no way op de cilinder kop. Zelfs niet na zo erg verhitten dat de slang ging smelten Ik ben toen maar weer naar EPC gegaan en van Marco orginele piaggio slangen gekregen. Deze pasten wel aan de linkerkant maar aan de rechterkant waren ze deze keer te groot. Daarom zit er nu een tuinslang op, deze past perfect en blijft wel dicht
Ook had ik mij een filter gekocht, maar de malossi filters zijn niet met 70mm aansluiting. Na het halve filter opengesneden te hebben en veel gevloekt te hebben, had ik deze ook eindelijk erop gekregen.
Na nog een aantal dingen kon ik eindelijk starten. Na thuis een hele tijd de scooter stationair gedraaid te laten hebben besloot ik om eens te gaan rijden. Na een 20 tal minuten gelopen te hebben deed de scooter helemaal niks meer. Na een aantal dingen geprobeerd te hebben liep hij weer maar vloog de moer van de rotor eraf tijdens het warm draaien Dus maar weer naar huis gelopen en de rotor opnieuw afgesteld. Bij de 2de poging blijkt dat er iets goed mis zit in de carburateur afstelling, als ik volgas geef, geeft hij het bekende 'bwoap' geluid. Ik heb al vanalles geprobeerd maar dat mocht helaas niet baten.

Eigenlijk zou ik gisteren nog gaan banken, maar omdat er problemen met de bank waren, is dit verschoven naar volgende week Tegen die tijd moet ik nog een aantal dingen nakijken. Mijn toerenteller doet namelijk nogal vaag dus hier nog even naar kijken. Ook werkt mijn killswitch helaas niet meer. Ik heb nog snel wat foto's gemaakt hoe de scooter er op het moment bij staat.

Natuurlijk moet ik ook nog een aantal dingen doen. De velgen worden binnenkort gestraald, want dit ziet er niet uit. Misschien wordt er nog iets anders gezocht voor de kvs slang en moet ik even de temp sensor omruilen (had een voor mina ipv pia meegekregen).
Ook zit ik nog erg te twijfelen of ik de kappen zelf ga spuiten of dat ik dit laat doen..

Last edited by Thijs.; 01-03-2008 at 15:28.
Thijs. is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2008, 16:36   #63 (permalink)
JRT Tuning

MHR zip Katwijk's Avatar

Ziet er al goed uit
Ben benieuwd naar het eindresultaat

Old 01-03-2008, 17:23   #64 (permalink)
# 123

Enzo's Avatar

Vet uitlaatje

Maar moet nog veel met deze scooter gebeuren, het blok zit iig al snor

Suc6

Old 01-03-2008, 17:50   #65 (permalink)
for bitches and ho's

Alain #47's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
ziet er netjes uit
ik had dat ook met die doorzichtige kvs slangen. bij mij paste ze niet op de kop (wel mina)
ben benieuwt wat er volgende week uit komt rollen;P

ltr
Alain #47 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2008, 17:58   #66 (permalink)
EPC / RST # 69

Thijs.'s Avatar

Quote:
Originally Posted by MHR zip Katwijk View Post
Ziet er al goed uit
Ben benieuwd naar het eindresultaat
Dankje, ik ook

Quote:
Originally Posted by Enzo View Post
Vet uitlaatje

Maar moet nog veel met deze scooter gebeuren, het blok zit iig al snor

Suc6
Precies ! Het blok in orde brengen is ook mijn hoogste prioriteit. Als het eenmaal afgesteld is, beslis ik of ik de kappen laat spuiten of dat ik het zelf doe

Quote:
Originally Posted by Alain #47 View Post
ziet er netjes uit
ik had dat ook met die doorzichtige kvs slangen. bij mij paste ze niet op de kop (wel mina)
ben benieuwt wat er volgende week uit komt rollen;P

ltr
Ja, die slangen zijn echt horror, bij mij pasten ze ook niet @ cilinder kop En ik ben ook benieuwd wat eruit moet komen, 20 + moet toch wel lukken

Quote:
Originally Posted by patje_apeldoorn View Post
Ja idd blok is al erg vers.
Nu de rest van de scooter nog
En die slange je hebt verschillende maten in kvs slangen
Bij mij past ook niet,
Maar met beetje kracht moet het lukken
Die transparante krijg ik dus echt niet erop hoor, zelfs niet na heel erg te verhitten. Maja daar heb ik nu orginele pia slangen voor. En waar nu de tuinslang zit had ik eerst orginele pia slangen maar die waren veelste groot bij het pijpje wat uit het blok komt. Maja het ziet er zo misschien niet uit, maar functionaliteit gaat voor het uiterlijk bij mij, en als de kappen gemonteerd zijn dan zie je dat toch niet

Edit: Killswitch werkt ook weer, wat het nu was.. geen idee Nu de toeren teller nog, deze geeft een max rpm van 27 k, beetje ongeloofwaardig

Last edited by Thijs.; 01-03-2008 at 18:07.
Old 01-03-2008, 17:59   #67 (permalink)
::TSA::

patje_apeldoorn's Avatar

Ja idd blok is al erg vers.
Nu de rest van de scooter nog
En die slange je hebt verschillende maten in kvs slangen
Bij mij past ook niet,
Maar met beetje kracht moet het lukken

Old 01-03-2008, 18:42   #68 (permalink)
APR Frame: 6.84 150m

Ruud H.'s Avatar

Send a message via MSN to Ruud H.
My scooter:
ScooterbaseID
ziet er al goed uit thijs

binnekort echt maar eens langs komen denks

Ruud H. is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2008, 19:35   #69 (permalink)
EPC / RST # 69

Thijs.'s Avatar

Dit is dus wat het ding op het moment doet.
Ik heb al vanalles geprobeerd.. luchtschroef, sproeiers 145 t/m 155, gasnaald naar boven en beneden, ontsteking op 6,6 op advies van twins maar dit mocht allemaal niet helpen.
Dit probleem ben ik zelf nog nooit tegen gekomen dus ik weet eigenlijk niet waarin ik het moet gaan zoeken.

Old 01-03-2008, 19:49   #70 (permalink)
2fast 4pia

My scooter:
ScooterbaseID
misschien de carburateur die overloopt of iets dat niet goed zit in de carburateur, heb je dat al nagekeken? lijkt net of ze mengsel niet goed is, en als ik die rook zie zou je zeggen dat het te rijk is...

Old 01-03-2008, 20:08   #71 (permalink)
New guy in town...

John's Avatar

Send a message via MSN to John
Pff die loopt slecht...
Leuk die telefoon trouwens .

Maar heb je je gasnaald niet laten vallen ofzo? Dat hij krom is oid?

Old 01-03-2008, 20:53   #72 (permalink)
100% HD-Tuning

TomasKosten's Avatar

Vette zip! alleen hij loopt nog niet zo nice..
Mag je eigenlijk wel met zip sp 98 velgen rijden op een zip sp 2000 in de standaard scooter klasse?

Succes met je zip

#188 Std. Scooter
TomasKosten is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2008, 21:10   #73 (permalink)
Voorheen SpSprint

-Bas-'s Avatar

Net zipje..

Heb je wel goede massa? Heb zelf ook het probleem gehad. Daardoor lijkt het of hij te rijk staat doordat hij niet goed ontsteekt.

@TomasKosten: Zou het flauw vinden als de TC daar moeilijk over gaat doen
-Bas- is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 09:48   #74 (permalink)
24.6pk geblokk

SSR Spirox's Avatar

Send a message via AIM to SSR Spirox
dat klinkt indd niet echt chill, check je vlotterniveau eens, miss dat die net te laag staat waardoor bij vol gas die zo veel benzine aanzuigt dat ie ook lucht vanuit de vlotterkamer mee pakt en je dus geen goed mengel hebt.
massa kabel kan natuurlijk ook.
verder erg net zipje en als het een beetje loopt ben ik zeker benieuwd naar de score's die hier uit gaan komen, suc6

SSR Member Luuk
SSR Spirox is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 10:18   #75 (permalink)
www.vk-tuning.tk

project phantom's Avatar

hoe zit het met je mebraam? Volgens mij moet je het zoeken of in je carb,mebraam.
Kan je niet effe van iemand een carb lenen? weet je het gelijk
Hij rookt ook te erg

Old 02-03-2008, 10:28   #76 (permalink)
Mooiboii

Titus's Avatar

Send a message via AIM to Titus
Vond je het eng? je zit er een beetje angstig uit

Old 02-03-2008, 10:36   #77 (permalink)
TKTuning

Tom.#86's Avatar

Zo te horen loopt hij te rijk. Dus moet je kleiner in sproeier. Ik zou ook nog maar is een dikke massakabel leggen.

Tom.#86 is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 10:58   #78 (permalink)
EPC / RST # 69

Thijs.'s Avatar

Quote:
Originally Posted by 2fast 4pia View Post
misschien de carburateur die overloopt of iets dat niet goed zit in de carburateur, heb je dat al nagekeken? lijkt net of ze mengsel niet goed is, en als ik die rook zie zou je zeggen dat het te rijk is...
Nou ik heb verschillende sproeiers geprobeerd 145 - 150 - 155, gasnaald naar beneden en naar boven. Luchtschroef vanaf 1,5 begonnen en verschillende dingen geprobeerd

Quote:
Originally Posted by John View Post
Pff die loopt slecht...
Leuk die telefoon trouwens .

Maar heb je je gasnaald niet laten vallen ofzo? Dat hij krom is oid?
Gasnaald is zover ik kon zien gewoon in orde. Die telefoon is idd vet irritant maar dit was het enige filmpje wat we konden maken

Quote:
Originally Posted by TomasKosten View Post
Vette zip! alleen hij loopt nog niet zo nice..
Mag je eigenlijk wel met zip sp 98 velgen rijden op een zip sp 2000 in de standaard scooter klasse?

Succes met je zip
Ik zag niks in het regelement staan dat het niet zou mogen, dus dat zal wel geen probleem moeten zijn.

Quote:
Originally Posted by -Bas- View Post
Net zipje..

Heb je wel goede massa? Heb zelf ook het probleem gehad. Daardoor lijkt het of hij te rijk staat doordat hij niet goed ontsteekt.

@TomasKosten: Zou het flauw vinden als de TC daar moeilijk over gaat doen
Massa heb ik gewoon vanuit de CDI rechtstreeks op het blok aangesloten, en de bobine zit ook rechtstreeks op het blok. Maar ik zal zo dadelijk eens een extra massa kabel aansluiten.

Quote:
Originally Posted by SSR Spirox View Post
dat klinkt indd niet echt chill, check je vlotterniveau eens, miss dat die net te laag staat waardoor bij vol gas die zo veel benzine aanzuigt dat ie ook lucht vanuit de vlotterkamer mee pakt en je dus geen goed mengel hebt.
massa kabel kan natuurlijk ook.
verder erg net zipje en als het een beetje loopt ben ik zeker benieuwd naar de score's die hier uit gaan komen, suc6

Quote:
Originally Posted by project phantom View Post
hoe zit het met je mebraam? Volgens mij moet je het zoeken of in je carb,mebraam.
Kan je niet effe van iemand een carb lenen? weet je het gelijk
Hij rookt ook te erg
Ik kan helaas geen membraan van iemand lenen, Meran heeft er gelijk nieuwe opgezet tijdens het tunen dus ik ben er vanuit gegaan dat dat wel goed zit.

Quote:
Originally Posted by Titus View Post
Vond je het eng? je zit er een beetje angstig uit
Haha nee, maar af en toe trok die wel even goed door dus ging ik maar naar voren hangen

Quote:
Originally Posted by Tom.#86 View Post
Zo te horen loopt hij te rijk. Dus moet je kleiner in sproeier. Ik zou ook nog maar is een dikke massakabel leggen.
Ja, extra massakabel ga ik zo proberen en sproeier moet ik dan @ bank proberen helaas

Last edited by Thijs.; 02-03-2008 at 11:07.
Old 02-03-2008, 11:00   #79 (permalink)
TKTuning

Tom.#86's Avatar

Quote:
Originally Posted by Thijs. View Post
sproeier moet ik dan @ bank proberen helaas

Hoezo, je merkt dan toch vanzelf of het beter gaat lopen. Het naait heus niet meteen vast. Of je moet 500m volgas gaan rijden .

Tom.#86 is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 11:08   #80 (permalink)
EPC / RST # 69

Thijs.'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Tom.#86 View Post
Hoezo, je merkt dan toch vanzelf of het beter gaat lopen. Het naait heus niet meteen vast. Of je moet 500m volgas gaan rijden .
Weet ik, maar ik kan alleen in de weekenden beunen en evt naar EPC gaan ivm werk / stage, en aangezien ik geen kleinere sproeiers dan 145 heb..

Old 02-03-2008, 11:11   #81 (permalink)
24.6pk geblokk

SSR Spirox's Avatar

Send a message via AIM to SSR Spirox
als je geen kleinere sproeier hebt als 145, draai dan ff je benzine kraan dicht
en ga dan ff gassen, dan zul je van zelf (als sproeier te groot is) merken dat je dan ff in een keer wanneer mengesl goed word omdat die dan minder benzine heeft vooruit wilt, werk dat niet licht het aan niet zo snel aan je sproeiers van je carb.

SSR Member Luuk
SSR Spirox is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 11:33   #82 (permalink)
Registered User

ThaZippa's Avatar

Haha ja dat is de oplossing Koop dan gewoon ff kleiner sproeiertje zal een wereld van verschil maken. Verder erg benieuwd naar het eind resultaat. Blokje zal zat potentie inzitten denks.

>> "monteur/bouwer" Scooterspecial #91 <<
ThaZippa is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 11:49   #83 (permalink)
Banken?

Vasco's Avatar

Send a message via MSN to Vasco
Of je gasnaald nog even veranderen.

Scooter 70 ; 6,85 sec. @ 150.
Vasco is offline   Reply With Quote