Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > Projecten & Rides > Projecten

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Reply

LinkBack Thread Tools
Old 04-03-2008, 21:29   #91 (permalink)
EPC / RST # 69

Thijs.'s Avatar

Naja ook maar weer eens een ini-mini updatje

Na heel erg veel reacties op het filmpje waar de scoot dus mega bagger loopt even sproeiers + gasnaald gekocht zodat ik toch nog even kan testen voor dat ik vrijdag de bank op ga. Na een dagje wachten kreeg ik een doos thuis gestuurd:

Waar uiteindelijk dus alleen maar dit inzat

Nu heb ik sproeier 138 geprobeerd + nieuwe gasnaald maar hij rookt nog steeds als de tyfes en zover ik kon testen (kon maar 1x op een neer) nog steeds hetzelfde probleem

Ook moet ik nu SP 2000 velgen gaan kopen, wegens in mijn ogen een belachelijke regel, omdat het imo niet duidelijk vermeld staat, maargoed..

Old 04-03-2008, 21:37   #92 (permalink)
SBO race

ZipSP Tuning's Avatar

Send a message via MSN to ZipSP Tuning
hoeveel olie heb je wel niet bij je benzine gegooid? want daardoor kan hij ook een poepje slecht rijden.
ZipSP Tuning is nu online   Reply With Quote
Old 04-03-2008, 21:42   #93 (permalink)
EPC / RST # 69

Thijs.'s Avatar

100 ml bij 4 liter benzine, 1:40 dus. Dit zou dus gewoon goed moeten zitten.

Quote:
Originally Posted by Sonic Tuning View Post
hoeveel olie heb je wel niet bij je benzine gegooid? want daardoor kan hij ook een poepje slecht rijden.

Old 04-03-2008, 23:46   #94 (permalink)
Banned

#Maik's Avatar

Hoezo moet je andere velgen gaan kopen dan?
wat was het probleem?
rijd jij standaard klasse? mag je dan niet eens de velgen van een ander model zip?
#Maik is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2008, 10:31   #95 (permalink)
SBO Stalker #27

Rene's Avatar

Send a message via AIM to Rene
My scooter:
ScooterbaseID
Nee dat mag niet. Omdat het niet onder het gehomoleerde model zit oid.
Hoop gebakken lucht net zoals gaten in je frame testen

Maargoed Thijs het ziet er puik uit, ik ben benieuwd wat je tijden gaan worden

Rene is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2008, 12:10   #96 (permalink)
EPC / RST # 69

Thijs.'s Avatar

Quote:
Originally Posted by #Maik View Post
Hoezo moet je andere velgen gaan kopen dan?
wat was het probleem?
rijd jij standaard klasse? mag je dan niet eens de velgen van een ander model zip?
Nee, schijnbaar niet ik baal er behoorlijk van.. je hebt er namelijk totaal geen voordeel van, en ik vind 2000 velgen gewoon lelijk. Maja ondertussen heb ik wel al velgen gevonden en volgende week heb ik ze als het goed is

Quote:
Originally Posted by Rene View Post
Nee dat mag niet. Omdat het niet onder het gehomoleerde model zit oid.
Hoop gebakken lucht net zoals gaten in je frame testen

Maargoed Thijs het ziet er puik uit, ik ben benieuwd wat je tijden gaan worden

Precies, beetje kinderachtig vind ik het worden, maargoed ik ga er geen woorden meer aan vuil maken.. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat lopen, vooral hoeveel pk eruit komt rollen vrijdag

Old 05-03-2008, 12:15   #97 (permalink)
Registered User

Dexie#101's Avatar

Send a message via AIM to Dexie#101 Send a message via MSN to Dexie#101
heb nog een setje velgen voor je ligeen heb je een pm gestuurd met link.maar sproeier 138 is wel klein hoor.meestal doen ze het netjes bij een 145 met keihin logo erop.

Dexie#101 is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2008, 12:18   #98 (permalink)
New guy in town...

John's Avatar

Send a message via MSN to John
Is het niet een Bobine/CDI die dood is?

Old 05-03-2008, 14:10   #99 (permalink)
SBO Stalker #27

Rene's Avatar

Send a message via AIM to Rene
My scooter:
ScooterbaseID
Quote:
Originally Posted by John View Post
Ik zat ook al aan de ontsteking te denken idd. , je weet zkr dat die goed staat anders moet je je ontsteking ff door laten meten bij Twins of EPC

Rene is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2008, 14:58   #100 (permalink)
New guy in town...

John's Avatar

Send a message via MSN to John
Quote:
Ik zat ook al aan de ontsteking te denken idd. , je weet zkr dat die goed staat anders moet je je ontsteking ff door laten meten bij Twins of EPC
Of er 1 lenen van een maatje...

Old 05-03-2008, 16:22   #101 (permalink)
EPC / RST # 69

Thijs.'s Avatar

Quote:
Ik weet het niet meer, ik denk het zelf van wel want de carb zou gewoon goed moeten zitten..

Quote:
De ontsteking heb ik op advies van twins op 6,6 voor BDP gezet.

Quote:
Originally Posted by Dexie#101 View Post
heb nog een setje velgen voor je ligeen heb je een pm gestuurd met link.maar sproeier 138 is wel klein hoor.meestal doen ze het netjes bij een 145 met keihin logo erop.
Ow ja pm's moet ik straks thuis nog even beantwoorden En met 145 liep die ook gewoon ruk..

Quote:
Of er 1 lenen van een maatje...
Probleem is dat ik nog weinig mensen ken uit de sprint scene

Old 05-03-2008, 16:30   #102 (permalink)
Registered User

ThaZippa's Avatar

Wat voor carb heb je dan. Ik had dit probleem ook met mijn sonic en het was de carb die gewoon lichtjes overliep in mijn carter. Uit de overlooppijpjes kwam niets. Dit was met zo'n stage 6 carb. Mikuni erop gezet en weg was het probleem. Gewoon even voorontsteking checken en carb lenen of even kijken of er niets verstopt zit, ofdat er een keerring is geknapt in de carb.

Old 05-03-2008, 20:36   #103 (permalink)
EPC / RST # 69

Thijs.'s Avatar

Ik heb een echte keihin. Ik heb hem van het weekend nog helemaal schoon gemaakt, en daarmee heb ik nog steeds hetzelfde. Carb lenen is helaas niet mogelijk voor mij. Hoe bedoel je een keerring geknapt in de carb ?

Quote:
Originally Posted by ThaZippa View Post
Wat voor carb heb je dan. Ik had dit probleem ook met mijn sonic en het was de carb die gewoon lichtjes overliep in mijn carter. Uit de overlooppijpjes kwam niets. Dit was met zo'n stage 6 carb. Mikuni erop gezet en weg was het probleem. Gewoon even voorontsteking checken en carb lenen of even kijken of er niets verstopt zit, ofdat er een keerring is geknapt in de carb.

Old 06-03-2008, 20:39   #104 (permalink)
FEYENOORD

Martijn #150's Avatar

Send a message via AIM to Martijn #150 Send a message via MSN to Martijn #150
he Thijs

Laat EPC zit toch gewoo uitzoeken voor die 80 euro uitzoeken en banken, weet je wat het euvel is, carbjes en meet apparatuur heeft EPC genoeg liggen, en het wordt nog professioneel naar gekeken.

Ik spreek je wel over de velgjes, de mijne zijn bijna verzendklaar, alleen bandjes eraf nog.
Martijn #150 is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2008, 21:31   #105 (permalink)
EPC / RST # 69

Thijs.'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Martijn #150 View Post
he Thijs

Laat EPC zit toch gewoo uitzoeken voor die 80 euro uitzoeken en banken, weet je wat het euvel is, carbjes en meet apparatuur heeft EPC genoeg liggen, en het wordt nog professioneel naar gekeken.

Ik spreek je wel over de velgjes, de mijne zijn bijna verzendklaar, alleen bandjes eraf nog.
Ja doe ik ook Mijn bandjes ga ik er zaterdag af laten halen, ik houd je iig op het hoogte. Maar op het moment lig ik even ziek op bed dus ben benieuwd hoe het banken morgen zal gaan

Old 06-03-2008, 21:36   #106 (permalink)
APR Frame: 6.84 150m

Ruud H.'s Avatar

Send a message via MSN to Ruud H.
My scooter:
ScooterbaseID
Gewoon morgen samen met de mannen van epc er heen kijken en dan zal het wel allemaal los lopen
ben benieuwd naar je score
en binnekort kom ik hem toch echt ff in het eggie bewonderen

Ruud H. is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2008, 22:16   #107 (permalink)
Registered User

ThaZippa's Avatar

Quote:
Originally Posted by Thijs. View Post
Ik heb een echte keihin. Ik heb hem van het weekend nog helemaal schoon gemaakt, en daarmee heb ik nog steeds hetzelfde. Carb lenen is helaas niet mogelijk voor mij. Hoe bedoel je een keerring geknapt in de carb ?

Je kunt je carb losdraaien vanuit je vlotterbak
daar zitten pakkingen tussen die geknapt kunnen zijn en daar kan je scooter
ook heeeel raar van gaan lopen

Old 06-03-2008, 22:20   #108 (permalink)
FEYENOORD

Martijn #150's Avatar

Send a message via AIM to Martijn #150 Send a message via MSN to Martijn #150
Zou kunnen dat die dan daar iets valse lucht trekt idd

ben benieuwd ik hoor alles zaterdag wel
Martijn #150 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2008, 19:12   #109 (permalink)
Banned

#Maik's Avatar

Quote:
Originally Posted by Thijs. View Post
Nee, schijnbaar niet ik baal er behoorlijk van.. je hebt er namelijk totaal geen voordeel van, en ik vind 2000 velgen gewoon lelijk. Maja ondertussen heb ik wel al velgen gevonden en volgende week heb ik ze als het goed is
Ik vind zoveel van die regels in std klasse erg dom
stel ik zou het gaan rijden, ik heb een 28mm inlaat etc, dat past NOOIT als je je buddy orgineel laat, er moet altijd een stuk uit voor de carburateur, zelfs dat mag dan niet eens.
in mijn ogen erg dom, maargoed
wel klote van je velgen, dan mag je ook zeker geen SP2000 voorkap? als je een zip AC 2000 frame hebt?
erg dom allemaal hoor maargoed. daar had ook zeker iedereen voor gekozen/gestemt
#Maik is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2008, 12:45   #110 (permalink)
EPC / RST # 69

Thijs.'s Avatar

Na 3 maanden geen internet gehad te hebben kan ik eindelijk weer het forum op Dat is dus ook de reden waarom dit topic eigenlijk niet meer zo actief was

Natuurlijk heb ik ondertussen niet stil gezeten..

Een hele tijd terug ben ik voor het eerst gaan banken bij EPC. Hierdoor heb ik heel erg veel geleerd. De eerste run gebeurde het volgende:

Dat was dus mijn drukveer. Dit kwam omdat de persoon waar ik het blok van gekocht heb zo dom was om geen geleidebusjes in de poulies te doen , natuurlijk ook dom geweest van mij om het niet eerst van te voren uit elkaar te draaien, maja ik kan er nu toch niks meer aan doen. Omdat de drukveer gesprongen was waren de poulies van de buitenkant een beetje beschadigd. Omdat het aan de buitenkant was besloten we maar om gewoon door te gaan met een verse drukveer en wel op de juiste manier alles te monteren. Tenslotte zou ik mijn 98 velgen ruilen met Martijn tegen zijn 2000 velgen ivm regelement. Maar tijdens het banken kwamen wij erachter dat er dus een flink slag in de velg zit Uiteindelijk mijn voorvelg maar geruild tegen een setje 2000 velgen van epc. Hier heb ik ook maar gelijk nieuwe Sava slicks op laten zetten

Na een aantal uren verder kwam er het volgende uit :

Meer dan ik eigenlijk gehoopt had, altijd fijn dus

Nadat het beestje lekker liep maar eens richting Sittard afgereisd voor de indoor meeting Hier heb ik heel wat spulletjes gekocht onder andere: stage 6 paddock, voor lampjes, nieuwe buddy, slot systeem en volgens mij nog wel een aantal dingen.

Standaard klasse..

Hier ben ik dus @ hok met Jordy

Uiteindelijk had ik op het eind van de dag de hoogste score van de dag. Hier was ik eigenlijk toch wel heel erg blij mee

Weekje later oid richting de eerste meeting gegaan, meppel dus. Na 3 uur rijden eindelijk aangekomen in Meppel, maar in de rij gaan staan voor pasje / keuring etc. Tijdens de keuring had ik een waarschuwing gekregen wegens het missen van een roostertje @ voorkap. Dit roostertje is natuurlijk al besteld en zal binnenkort aankomen Nadat het gekeurd was, ben ik even mijn bodyprotector bij Kees op gaan halen

Na lang genoeg gewacht te hebben besloten de aller aller aller eerste keer te gaan sprinten, dit was eigenlijk niet zo'n succes Ik stond namelijk bijna aan de start deed het ding gewoon helemaal niks meer, in de rij nog paar dingen geprobeerd. Toen maar terug gelopen en vanalles gecheckt. Toen Black Venom van het forum lief aangekeken en even zijn bougie erin gedraaid en geprobeerd, na 1 keer kicken deed die het weer Gelijk dus maar een NGK bougie gehaald en hiermee was de scoot nog eens 10 x feller als eerst. Je raad het al, de eerste sprint was dus een en al wheelies. Nadat ik terug kwam, had een of andere klootzak mijn milieumat gejat Hierom was ik erg pissed, omdat je toch wel heel erg zielig bent als je zoiets doet 2e keer ging al wat beter maar door wat problemen maar een langzame tijd neergezet 3e keer zou ik tegen black venom rijden, maar na 5 min in de rij staan begon het te regenen, scoot maar gelijk ingeladen en even rond gaan lopen. Toen rond een uur of 3 maar richting Limburg gereden omdat het 3 uur rijden was.

Thuis nog een aantal keren gereden, maar de vertanding was gewoon te kort (RF van 9). Na wat rekenen met Marco van EPC een nieuwe vertanding gekocht

Hiermee kom ik al heel wat beter weg, maar dat zullen we komende zaterdag wel in Geel zien.

Tenslotte nog een aantal foto's hoe de scoot er momenteel bij staat.

Old 28-04-2008, 12:54   #111 (permalink)
EPC / RST # 69

Thijs.'s Avatar

Oja, let maar niet op de kappen.. deze worden zo snel hoe mogelijk gespoten, dit ziet er natuurlijk niet uit

Old 28-04-2008, 13:01   #112 (permalink)
EPC/RST

Jordi #130's Avatar

ziet er erg goed uit Thijs,, alleen een leuk kleurtje en hij is helemaal af

Jordi #130 is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2008, 13:07   #113 (permalink)
HD Powered

491-boy's Avatar

Nette score, op zoetermeer maar ns een sprintje doen Nog op de weegschaal geweest?