![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
Eric's Evo Speedfight
Heej,
Ik ben Eric, 20 jaar en kom uit Elst (bij Arnhem). Heb een Speedfight 2 Xrace, waar het nodige aan verspijkert is. Ik wil volgend jaar meedoen met SBO, en natuurlijk proberen de 20 pk te halen*D Dit word de uiteindelijke setup: Cilinder: Polini Evo RsB Tuned Uitlaat: Team06 + Bidalot c20 Krukas: Malossi RHQ (aangepast) Carburateur: Dell Orto 28mm vlak Luchtfilter: Twin Air Vario: Malossi MHR 2005 Koppeling: Malossi Deltaclutch Membraan: V-Force3 Primaire Vertanding: Malossi 13/35 Secundaire Vertanding: Peugeot Carters: RsB Tuned Vertandingsdeksel: Peugeot Poulies: Malossi overrange 2005 Koppelingshuis: Malossi Wingbell Halfpoulie: Stage 6 CNC V-snaar: Morini Malossi kevlar Spruitstuk: Malossi PIA recht Ontsteking: Italkit Selettra 2006 met curve Lagers: SKF C4 Als jullie tips of opmerkingen hebben over me setup, hoor ik dat graag:! Ik vond de Xrace versie (blauw oranje) wel leuk, had er een bcd underseat onder gezet en wat andere kleinigheidjes zoals handvatten en ventieldopjes etc. Op geven moment kreeg ik er genoeg van, er zaten veel krassen op en hij is een aantal keer doelwit geweest van jongeren die het nodig vonden om me scooter te beschadigen:r Het werd dus tijd om me scooter te gaan spuiten. Na veel denkwerk over de kleuren (het is immers lastig om tegenwoordig originele kleurencombinatie te hebben), kwam ik uit op een aparte kleur rood, samen met goud. Dus toen maar begonnen met schuren, wat echt een flink karwei was waar veel plamuur en polyester en vooral geduld. Wat foto's tijdens het schuren: ![]() ![]() Na alles geschuurd en gerepareert te hebben, waren de kappen klaar om gespoten te worden. Dus ff alle benodigdheden gekocht, lak, primer, ontvetter, maatbekers etc. ![]() Aangezien ik de kappen zelf ga spuiten, heb je toch een ruimte nodig waar ik dat kon doen. Achter in me tuin hebben we een soort van tuinhuisje, die ik heb leeggeruimd en toen binnen met plastic de boel af te plakken zodat insecten etc geen kans kregen om me spuitwerk te vergallen. Ook had ik er een home made afzuig installatie gemonteerd die echt uber goed werkte, al ziet het ding er wel maf uit O-) Denk alleen dat de milieu politie niet zo blij zou zijn als ze die dampen uit het raam zouden zien komen:D Hier foto's van de prof spuitkabine :D ![]() ![]() uitgelachen? mooi, dan ga ik weer verder met me verhaal:P Toen meteen begonnen om de boel in de primer te zetten: ![]() ![]() Zo, dat ging prima *D Toen de boel afgesloten om de volgende dag met de lak te beginnen:p Zo gezegd, zo gedaan. Ik stond 's ochtends om 9 uur op, wat niet leuk was aangezien ik de avond ervoor uitgeweest was:D Ik begon eerst met het rood, dat ging allemaal prima: ![]() ![]() ![]() Toen het gouden gespoten, heb hier geen foto's van gemaakt (vraag me niet waarom). Het viel me allemaal wat tegen :rolleyes:, okee de blanke lak moest er nog op maar toch vond ik het aan de doffe kant. Dag erna met de blanke lak aan de gang gegaan, en dit ging ook probleemloos gelukkig :p De lak glanste mooi, en het metallic kwam mooi omhoog*D: ![]() ![]() ![]() Zo, nachtje laten drogen en toen het zaakje gemonteerd: ![]() ![]() ![]() ![]() Dit was het optische gedeelte, dan gaan we nu over op het motorische gedeelte -:- Ik had nog niet echt veel gekocht daarvoor, omdat eerst het optische af moest ( ik doe alles 1 voor 1 want anders komt er toch niks van). Carter: Home tuned: ![]() ![]() ![]() ![]() Cilinder: De krachtbron is een Polini Evo, die al aangepast was (SPT) en getuned door IS (ken ik niet:X ). Toen ff naar RsB geweest om te vragen of die de cilinder nog verder kon tunen, en ja dat kon die wel:D Is ook erg netjes gedaan moet ik zeggen:! ![]() Carburateur: Dit is een Keihin 28mm carburateur met kelk. Niet veel aangebeurt, alleen een polijst beurtje. Heb nog een DO 28mm vlakschuif carburateur, puur om te testen en als reserve carburateur. ![]() Ik zat in het verkoop topic van peugeot te kijken, zonder het doel om wat te kopen. Totdat ik het topic van Kevin zag (Greenspeedfighter), die dus alles wegdeed. Ff met Kevin gebabbeld, en heb ik het volgende van hem overgekocht: Malossi MHR Team 2006 uitlaat Malossi RHQ (aangepast) krukas Malossi MHR2005 vario Malossi Deltaclutch Malossi Wingbell Italkit Selletra 2006 (met curve) rotor Dit ga ik aankomende zaterdag ophalen, en dan is er ook weer een update. Update 22-09-2007: Vanmorgen vroeg opgestaan, om maar eens aan de gang te gaan met het frame. Onnodige dingen wegslijpen en een groot deel van roest te ontdoen. Hoop dat ik deze week terecht kan bij de straler+pippi+ Ook heb ik vandaag het nodige motorische spul opgehaald bij Kevin. Een kleine tripreport komt nog:p Het frame was best roestig, maargoed daar is ook 6 jaar lang niks aan gedaan. Dus, frame is zo ver klaar alleen nog stralen en laten coaten. Om 1 uur had ik afgesproken met Arjan om naar Kevin tegaan. We gingen met zijn auto, omdat mijn auto erg gek is op euro95:p Foto's van het tripje komen nog. Ook heb ik nog een origineel sub frame meegenomen, het plan is om 2 orginele aan elkaar te gaan lassen met een tussen ruimte van 10/15 cm :) Nou dit was me update, hoop aankomende week het frame klaar te hebben en het sub frame :) Mini update, 29-09-2007: Deze week paar kleine dingen gedaan/geregeld. Ik had nog een oude kast, heb die in de schuur gezet en om getoverd tot een onderdelen/beun kast 8) Ook ff me team06 opgeknapt, demper gespoten en de uitlaat in de blanke lak gezet:p Morgen ga ik @ me werk ff een subje lassen en nog wat doen aan het frame die ook direct naar de straler gaat. Tot de volgende update! Update 20-10-2007 Man man man wat was ik brak van dat feestje van Danny, maar was wel vet :W Toen ik thuis kwam kon ik het toch niet laten om te gaan beunen:7 Zo, ik heb deze week weer een aantal dingen gedaan: - Voorvork geregeld - Velg geregeld - Karttankje - Frame opgehaald en in de primer gezet - Inlaat traject gekocht Vorige week dinsdag moest ik even bellen of me frame klaar was, en ja dat was die. Ik was wel benieuwd hoe het was geworden, aangezien frame er niet al te best uitzag. Moet zeggen dat ze erg goed werk hebben geleverd:) Na alles afgewerkt te hebben kon ik hem in de primer spuiten. Je zal wel denken, wtf is dat dan voor primer? Is gewoon normale grijze, waar ik een beetje goude lak heb toegevoegd, zodat ik precies kon zien wat ik geraakt had:P Ook had ik een karttankje van Michel gekregen. Die er meteen maar ingezet, samen met de bobine en CDI. Ook heb ik een viva voorvork overgenomen van Michel. Die is al een stuk verlaagd, en mischien word die nog lager. Heb scooter maar ff 'opgebouwd' zodat ik kon zien hoelang die ongeveer werd:W Ik heb ook nog inlaattraject overgekocht van Kevin, die bestaat uit het volgende: Stage 6 V-Force 3 (met originele V-Force kleppen): Stage 6 membraanhuisje die aangepast is voor de V-Force :) hier zit er een MHR mina recht spruitje op. ![]() waarschijnlijk heb ik binnenkort ook een Keihin 28mm, de echte :P Dat was hem weer voor deze week, volgende week mischien het blok opbouwen:P Tot de volgende update! :* Update 2-11-2007 dag mede tuners:W ff niks van me laten horen, heb ook niet veel gedaan op onderdelen kopen na dan. Ik wil dit weekend een flink eind komen met het carter. Ik heb alles compleet, alleen de lagers van de vertanding staan in back order helaas. Maargoed, de rest kan ik alvast gaan opbouwen morgen. De krukas en lagers liggen iig al tussen de frikandellen en kroketten in de vriezer :+ Ook maar even een Keihin 28mm gekocht :) Lijstje van wat er binnen gekomen is: SKF C4 stalen kooi krukaslagers Malossi 13/35 vertanding + lagers (deel van de lagers moet nog komen) MK Pro Race zuiger (B) Voetpakkingen Pakkingset voor Evo Keihin 28mm Revisieset voor Keihin Sproeiers Vloeibare pakking Carterbouten Twin Air filter Tomaselli Snelgas Gaskabel Brandstofslang + filter A747 olie Micrometer Gel accu Reich waterpomp dat was het wel, deze week komt hopelijk het inlaatsetje binnen. Kevin zou mischien nog een plaatje op maat draaien als dat kon:P Morgen dus blok voorzover in elkaar zetten, dan is er zondag weer een update over de opbouw:) tot zondag:* Update 8-11-07 Dag tuners:P Omdat afgelopen weekend het opbouwen van het carter helaas niet door kon gaan, en vandaag de eerste avond dat ik wat vrije tijd had was heb ik vanavond maar ff flink gebeund:D Inlaat setje ook binnen gekregen vandaag dus dat kwam ook goed uit:P Heb onderhand meer tijd nodig gehad om de lagers uit de vriezer, dan dat ik daadwerlijk bezig was met het opbouwen:D Dit ging allemaal probleemloos;) Maarja, niet eerste keer dat ik dat doe:D Zaterdag ga ik weer verder, ontsteking afstellen en de squish etc. Helaas kan ik de vertanding er niet in zetten omdat de lagers in back order staan @ euroscooters. Tot de volgende update :* Update 15-12-2007 Heej mede tuners*D Ik laat weer eens wat van me horen. Ik heb de scooter ff in elkaar gezet voorzover dat kan. Rotor afgesteld, squish afgesteld. Nog ff wat dingen gecheckt. Benzine erin, en kicken maar. Na paar keer kicken begaf me kickstart mechanisme het. Net op het moment dat die aan wilde:(. Ik meteen opzoek naar een carterkap,en Michael had nog een carterkap liggen:D Hij die meteen op gestuurt (thx nog:*), kap gemonteert en kicken maar. En ja hoor hij kwam zowaar tot leven, hij rookte als een gek en liep vreselijk slecht8P Hij lekt op de voetpakking, en trekt valse lucht. Dus moet van de week even zelf pakkingen gaan knippen. Heb inmiddels ook 13/35 secundaire vertanding erin geperst, met uiteraart nieuwe lagers. Koelsysteem ook aangesloten met doorzichtige slangen. Ben ook maar met de kappen begonnen. Zul je denken waarom:? je hebt ze pas gespoten. Klopt, maar de scooter is laatst omgevallen. Oftewel, lak naar de klote. Toen had ik zoiets van, nou ga ik het ook goed doen ook. Ben dus een custom kappenset aan het maken*D. Ik wil een strakke naadloze kappen set creeren:P Heb me trouwens ook ingeschreven voor SBO Scooter Special klasse:winner: Ik ga komende tijd vooral aan de slag met de kappen, aangezien ik voorlopig toch niet ga afstellen. Tijd lijkt zo lang tot begin van het seizoen, maar dat valt vies tegen als je een sprinter van de grond af op moet bouwen:rolleyes: Tot de volgende update:* ooi:* Update 24-12-2007 Heej mede tuners:) Prettige kerst dagen en een gelukkig nieuwjaar alvast! Dit word me laatste update in 2007 :W Maargoed, het is niet echt een boeiende update, wilde meer ff laten zien wat ik wil kwa kappen en wat jullie er van vinden:) De achterkap ben ik al een heel eind mee klaar, moet alleen nog op de plek van het achterlicht watpolyester aanbrengen zodat dat een dicht en strak geheel wordt. De normaal 4 losse achterkappen heb ik tot 1 grote kap gemaakt, zul je denken: wtf denk na dan krijg je ze nooit meer op je scooter:? Klopt, daarom heb ik de kap ook aangepast. Ik wil een cleane look hebben, zonder naden etc. Verwacht er niet al te veel van, dit is me eerste keer dat ik met plamuur/polyester werk:+ Underseat heb ik al vast een modelletje ingefreest, moet nog netjes worden afgewerkt:P Foto's: ![]() ![]() Zo, meer foto's dan tekst ik weet het. Motorisch kan ik even niet verder, aangezien ik een flinke tegenslag heb gehad:( Adios:* Update 20-01-08 Zo, daar ben ik weer eens :P In de kerst vakantie helaas niks kunnen doen omdat ik me auto moest maken:+ Vorige week maar weer begonnen, ik moest het blok weer in elkaar zetten. Nou ging goed, totdat ik de 2 carterhelften aan elkaar wou zetten. 2 tapeinden verneukt:X Stukken letterlijk afgebroken. Bij Ben (Ben.s) een waterpompje opgehaald, omdat ik de mijne had gemold :P Toen maar meteen blok aan gort geslagen, had er flink de pest in:rolleyes: Boel opgeruimd, en meteen achter de pc gedoken opzoek naar een carter. Gelukkig had Ben (Ben.S) er nog 1 :W. Die maar opgehaald, maargoed ik zat natuurlijk nog met het probleem dat dat blok niet echt getuned was zoals me andere blok. Inlaat was licht aangepast. Ik had niet echt meer het geld/tijd om het blok te laten tunen:rolleyes: Dus ben zelf maar aan de slag gegaan met wat tips hier en daar. Na heel wat uurtjes en stukjes alu in me ogen is er dit uitgekomen: ![]() ![]() ![]() Beunhaas aan het werk: ![]() Na het tunen maar de kroeg in gedoken, met het motto om het niet te laat te maken zodat ik vandaag fit kon beginnen met monteren. Was 5:45 thuis, dus dat was niet echt gelukt :D Toch maar begonnen ondanks een flinke kater:P Verslagje: Had nog nieuwe vertandingslagers en keerringen liggen, die maar meteen gemonteerd in het nieuwe blokje. ![]() Keerring erin gezet : ![]() Vertanding erin, Malossi 13/35: ![]() ![]() Vertandingsdeksel vastgezet: ![]() WTF:? De vriezer? Ja zeker :D, lagers en krukas lagen daar lekker te krimpen:+ ![]() Na ff gegrabbeld te hebben tussen de frikandellen en kroketten, heb ik de lagers maar gemonteerd:W: ![]() ![]() Krukas erbij gepakt en gemonteerd: ![]() Keerringen erin gezet: ![]() Cilinder gemonteerd en squish afgesteld: ![]() Ontsteking afgesteld: ![]() Toen de rest gemonteerd, en geprobeert te starten. En ja hoor :D, hij deed het. Ontsteking staat nog niet perfect, maar da ga ik morgen mee verder :). Filmpje, eerste keer dat die het fatsoenlijk doet: ooi:* Mini update 3-02-2008 Zo, carnaval zit er weer op voor mij. Ff project page weer in orde gemaakt. Helaas ben ik bijna alle foto's kwijt:X Afgelopen week frame zwart gemaakt, en de rest in orde gemaakt. Medischie keuring gehad, ben zo krom als een hoepel maar ben wel goedgekeurt :D Ook beetje af proberen te stellen op straat, maar dit is niet te doen ivm politie en de mensen in de buurt. Verder heb ik besloten om het helemaal anders te gaan doen met de kappen. Ik houd alleen de grote achterkap, die spuit ik donker metallic blauw. Frame word wit en de velgen ook. De kap zelf maak ik nog netjes af zodat die niet zo hoekig is. Had van Danny ook nog een achterstaaf gekregen, thx nog:* Foto's: ![]() ![]() ![]() En wat vinden jullie ervan? Zaterdag ga ik bij RsB op de test bank 8) Hoop op een pk of 17/18 ooooi:* __________________ Last edited by Eric.I; 03-02-2008 at 13:57. |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#13 (permalink) | |
|
Peugeot Tuning
|
Quote:
Maar gelukkig heb je hem eindelijk online gezet, en ben eigenlijk ook wel blij dat je de spullen van Kevin overgenomen hebt , zo kunnen wij nog een keer met de Peugeot's tegen elkaar sprinten ![]() Succes ermee ![]() __________________ |
|
|
|
|