![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
On the line
|
Evo Jog.
Hoi,
mijn naam is Malco van den Eijnde en ben inmiddels 19 jaar, ik ben met mijn vorige project (Aerox) waar ik zo'n 3 jaar mee bezig ben geweest gestopt en heb besloten om een jog te kopen en die te gaan gebruiken als mijn sprinter. aerox: ![]() ![]() Ik heb niet zo heel veel plannen met de jog, de bedoeling is om gewoon een nette strakke scooter neer te zetten met een leuk blokje. Ik hou van netjes werken en ik wil altijd alles aan mijn (sprint)scooter zo schoon en netjes mogelijk hebben, We beginnen dus met een Jog R aan te schaffen. na 5 min op internet rond gekeken te hebben had ik er meteen één gevonden, dus meteen regelen en dezelfde avond nog opgehaald: oja, camera van thuis is kapot dus doe het ff met de telefoon van mijn broer, ![]() ![]() is opzich een nette scooter met aan de rechterkant wat valschade. Setup wordt / is: Cilinder. Polini Evo [Twins] {21} Carters. Twins Krukas. RHQ Membraan. vl14 koppeling. delta koppelingshuis. wingbel. vertanding. primair malossi 13/44 overrange '05 ontsteking. HPI '06 V-snaar. X belt Carb. Mikuni 24 vlak Dit is gewoon mijn oude blokje, dit is een dd blok dus wat ik met de achtervelg ga doen ben ik nog niet helemaal uit. Mijn cilinder is door twins getuned maar wordt momenteel nabewerkt door Twan Nellissen. daarna gaan we afstellen op de testbank. Scooter eenmaal thuis ff begonnen met uit elkaar trekken, het was lekker weer dus ben maar lekker buiten aan de gang gegaan ipv binnen. ![]() 15/07/08 Gister avond weer ff verder gegaan aan de jog, heb niet zo heel veel kunnen doen ivm tijd. heb hem nu compleet uit elkaar. frame: ![]() frame is inmiddels al het een en ander afgehaald en schoon gemaakt. origineel blokje ff schoon gemaakt om te verkopen of op te bergen: ![]() Kappen in elkaar geschroefd en op mijn kamer gezet ![]() ![]() 04/08/08 zo, inmiddels weer het een en ander aan me scooter gedaan. o.a.: overbodige dingen van het frame geslepen, stuurkappen aangepast, radiateur geregeld, tankjes bevestigd, subrame omgelast, kabels door het frame getrokken. stuur. ![]() ![]() ![]() Plaats tankje, tankje is nog geen liter. [ophanging is inmiddels al veranderd. ![]() Plaats koelvloeistof reservoir. rechts de dop van het benzine tankje(originele plaats) ![]() 13/08/08 Gister ff me scooter in elkaar geschroefd om te kijken hoe het allemaal een beetje stond, en om ff een paar rondjes te rijden. Iets zit er niet goed want onderin is ie zwaar klote en stotterd ie, heb geen tijd meer om er naar te kijken dus dit wordt na de vakantie. Vooraf even snel wat foto's geschoten: ![]() ![]() Hebo filter gekocht en geplaatst: ![]() Ook ff wat nieuw spul gekocht. Had een nieuwe schokbreker nodig en mijn huidige filter was onderhand wel aan vervanging toe: ![]() ![]() Voor vind ik hem te hoog staan. dus daar gaat ie nog verlaagd worden. Eigenlijk zou ik deze week gaan banken, dit kan helaas niet doorgaan omdat ik vanacht op vakantie ga. 08/09-08 Heb even een elektrische waterpomp gekocht en gemonteerd, ![]() Ook even een nieuwe sr velg geregeld. Heeft aan de randen wat schade maar verder een erg nette velg. Wordt uiteindelijk toch gespoten/gecoat. ![]() Verder heb ik nog even een opvangflesje gemaakt van een granaat. vind het wel mooi zo: ![]() ik hou jullie op de hoogte. Ik post al mijn vorderingen in de eerste post, Gegroet. Last edited by malco; 08-09-2008 at 16:21. |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#11 (permalink) |
|
On the line
|
Niels:
Ja had met de Aerox al redelijk wat mee gereden, verder alleen maar 1 meeting gehad. snelste tijd was toen 7,5 sec met een half op straat afgestelde scooter. Vanavond weer ff bezig geweest aan het frame.. ook ff geprobeerd om een 260 schijf op een 12" velgje te maken, maar omdat de schijf TE ver opgehoogd moet worden kan de poot niet meer goed gemonteerd worden. Misschien dat ik dit nog ooit maak maar voorlopig heeft de rest voorrang. ![]() |
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
On the line
|
@ Mc Cobes. als ik mijn velgrand afdraai heb ik nooit genoeg ruimte, Thnx voor je reactie.
@ Martijn. ja klopt, weet ik. maar heb inmiddels mijn schijf zo goed als verkocht en ga gewoon voor een klein schijfje zowel voor als achter, ben momenteel op zoek naar een mooi schijfje. bedankt voor je reactie, spreek je nog wel een x aan op msn ofzo. Bedankt voor de reacties allemaal. Ook meteen maar even een update 13/08/08 __________________ Last edited by malco; 13-08-2008 at 13:25. |
|
|
|
|
|
#20 (permalink) |
|
Registered User
|
Hee!
Ziet er zeker heel dik uitt! ![]() Ik heb ook een Jog en was dit ook alemaal van plan! ![]() Aleen Ik snap 1 ding niet, Hoe drijf jij nu je waterpomp aan? Ik heb ook een Hpi besteld aleen zit met me waterpomp!haha. Alvast bedankt Gr, Jordy. EDIT: Ik heb het gevonden Malco! succes verder! Ps, Jou jog is echt ![]() ![]() Last edited by Jordy Rossi; 17-08-2008 at 19:02. |
|
|
|
|
|
#22 (permalink) |
|
On the line
|
Beetje late reactie, dit komt omdat ik net terug ben van een weekje turkije.
Ik had met Twan afgesproken om alleen te gaan banken. maar het leek mij wel een idee om het hele zaakje vooraf bij Twan af te gooien zodat hij kon kijken of er ergens nog iets gedaan kon worden. Twan had de cilinder nagemeten en was van mening dat de timingen van de cilinder beter konden. Antony zou zijn werk wel goed hebben gedaan hoor maar twins werkt wat meer op safe meen ik. __________________ Last edited by malco; 22-08-2008 at 17:48. |
|
|
|
|
|
#27 (permalink) |
|
On the line
|
zojuist ff sproeier 210 erin gedraaid en ff me voorontsteking op 0.8mm gezet.
Me nieuwe micrometer gemaakt van een oude zuigerstop ![]() werkt toch een tikkie nauwkeuriger als zo'n buzetti ding. morgen ff testen hoe die nu rijdt want het was onderin 10x niks. __________________ |
|
|
|