![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
SBO #166
|
Full Gass Sonic #2
Full Gass Sonic #2
Introductie Ik ben Jorrit, 19 jaar oud en kom uit Harderwijk. Op mijn 16e kocht ik een aerox die na 1,5 jaar verkocht is. Verschillende setups gehad van Evo tot stage6 etc.. "Eind resultaat" ![]() Hierna even rondgereden op een derbi senda: ![]() Die is dus ook verkocht omdat ik toch weer terug naar een scooter wilde. Hierna begonnen met een phantom Project (Full Gass Phantom), waarmee ik gestopt ben vanwege het mollen van mn frame, te zware scooter, etc etc. "Eind resultaat" ![]() Hierna begon ik met een Sonic Project, genaamd: Full Gass Sonic #2, omdat een teamlid van mij al de Full Gass Sonic had! Zoals iedereen weet zijn sonic’s lekker licht en handig voor de sprint, vandaar. Zo kocht ik het beestje: ![]() *Update: 09-01-2008 Vandaag zal ik jullie verblijden met de foto's van wat onderdelen die ik binnen heb gehad, of die ik nog had liggen. Geen groot verhaal update want daar zitten jullie niet op te wachten. Allereerst het getunede blok; Deze is door Rick Karsemeijer getuned op de boostpoort van de 7T. Tevens heeft hij een straalbeurtje gehad en lekker verse lagertjes erin. Tussen de carterhelften verschuilt zich ook een Mhr RHQ p12as Ook heb ik de vertandingslagers vervangen. Het is een DD blok omdat ik niet voor de uber lichte sonja scooter ga, en toch wat veiligheid wil hebben. (let niet op het schuine spruitstuk, word niet gebruikt) ![]() Tunewerk, hier zie je ook de Mhr RHQ p12 ![]() Ook ben ik bezig geweest met het frame, deze weegt nu 6,2 kg en word nog verlengd ![]() Ook is er een nieuw overrange setje gekomen. Het betreft een Mhr Overrange 2005 ![]() Dit gooi je in een blokje en dan krijg je dit: ![]() Om het blokje wat meer uitstraling te geven een 7T aangeschaft (geen fotoshoot, iedereen weet hoe deze eruit zien) ![]() Yasuni C21 kevlar 2nd edition ![]() Vl14 ![]() Voor een wat grotere doorlaat de spijltjes verwijdert ![]() Keihin PWK xsh tuned+xsh kelk+ xsh wig (untuned)+ mhr pia spruitstuk ![]() ![]() Bosch waterpomp ![]() Minibike stuurdemper ![]() Epc style stuur, met mountainbike clamb ![]() Voorvork 6cm verlaagd (nog niet klaar) ![]() Origineel kart radiateurtje (afmeting 15cm bij 10cm, klein dus) ![]() Brembo remmenset ![]() En als laatst nog even mijn eigen gewicht met kleren aan ![]() Dit was het voor vandaag. Ook heb ik mijn Mhr speed 7t samen met mijn xsh wig+mhr spruitstuk naar marco gestuurd. De speed word PRO RACE SPECIAL getuned en wig+spruit getuned op 28mm carb. Deze komen als het goed is binnen 2 weken terug. Ook licht er nog een verassing bij marco die ik zal posten als het terug is. Thnx for watching! ![]() *Update: 28-04-2008 Mensen! Eindelijk weer een update van mijn kant. Inmiddels is er erg veel gebeurt, waar ik allemaal geen tijd voor had om up te daten. Dit kwam voornamelijk omdat ik nogal druk ben met studie en werken. Tussendoor heb ik een aerox gekocht waarmee ik een tijdje rondgetourd heb! hier ook een leuk setupje op verzonnen, en de aerox zelf gespoten en opgeleukt: roze top uitgehoond naar 47,6 dpr c21 mhr delta+ wingbell mhr 2005 19mm dellorto De straatrox: ![]() ![]() Maarja verder met het de sonic! Inmiddels zit hij al lang in elkaar en daarvan zal ik jullie even op de hoogte brengen! Ook heb ik me natuurlijk ingeschreven voor SBO op startnummer #166 Na 2 weken wachten had ik mijn spul van marco terug. Hij zou voor mij het volgende tunen/ bewerken: - cilinder xsh pro race - xsh wig+ mhr spruitstuk - mhr rotor afdraaien zoals je ziet had ik ook een mhr ontsteking aangeschaft, maar nog geen foto's van gepost. ![]() detail: ![]() ![]() Speed 7t xsh pro race: ![]() poorten: ![]() Inlaatsetje: ![]() ![]() Na een mooie blokophanging te hebben gemaakt, mn voorvork te hebben ingekort etc, het hele zooitje naar de coater gebracht voor een leuk kleurtje! nog warm van de coater: ![]() blokophanging ![]() Ook een area velg aangeschaft: ![]() Deze laten coaten samen met sonic voorvelg: ![]() Hierna een stage6 slick en deestone band erom: ![]() detail stage6 slick: ![]() Braking remschijf: ![]() Om het geval rollend te krijgen een malossi 13/44 vertanding aangeschaft: ![]() blok in elkaar geflanst: ![]() detail cilinder: ![]() tankje: ![]() snelsluiter voor het tankje: ![]() Nieuw zuigertje voor de zekerheid ![]() ![]() achterstaafje "home-made"+ gepolijst ![]() Sonic in elkaar: ![]() Samen met straatrox: ![]() ![]() Hierna zat alles lekker in elkaar en ben ik maar eens op bezoek gegaan bij Rick Karsemeijer om een banksessie te doen. bij binnenkomst had ik al een nette score van 21.7 met een vage afstelling. Hierna wat te hebben gekloot met sproeiers waarna we op een score van 23pk zaten. Toen een nieuwe v-snaar erin gedaan om te kijken of dat verschil gaf. Uiteindelijk weinig verschil+ een lekke keering van mn vertandingsdeksel waardoor het hele zaakje nog slechter liep en de v-snaar verneukt was:O Om 12uur er maar mee gestopt met een score van 22.7 Even nagebabbeld met rick, over mn vreemde sproeier grootte van 138. Dus ik nadenken over het mengsel, kom ik erachter dat ik 1:26 heb gemengd (perongeluk!). Dit was dus ook de oorzaak dat hij niet zo lekker wilde lopen. Binnenkort dus nog een keer testen! Hier nog wat filmpjes van het banken (met een bankframe) Wat er nu nog gedaan moet worden: - langere achterstaaf maken (huidige is te kort) - Testbank - nieuwe stuurpen draaien - coolingscircuit opnieuw aanleggen (niet netjes op het moment) - achterkap van een sonic aanschaffen (voor de looks) - voetstepjes maken Verder weet ik niets meer, en dit was hem gelijk ff voor vandaag! Jorrit ------------------------------------------------------------------------------------------------- Alle updates worden bijgehouden in de 1e post Uiterlijk * Area51 achtervelg+ sonic voorvelg * kale buddy (gewicht )* Topperformance carterdeksel * Frame zwart metallic coaten * Onderlangs blokophanging (ipv. Achterveer) * Frame verlengen+ verlagen+ verlichten Motorisch * Cilinder: Mhr speed 7t, XSH Pro race special tuned * Uitlaat: Yasuni C21 * Krukas: Mhr Rhq p12 * Carburateur: Keihin PWK 28mm, origineel, volledig getuned door XSH+ XSH kelk * Luchtfilter: Mhr E13 * Vario: Mhr 2005 overrange * Koppeling: Mhr Deltaclutch * Membraan: Mhr vl14 “getuned” * Poulies: Mhr Overrange 2005 * Koppelingshuis: Mhr Wingbell * Halfpoulie: Stage 6 CNC * V-snaar: Mhr Overrange belt * SIMGuitstuk: Mhr pia recht 28mm, i.c.m. XSH wig getuned door XSH * Ontsteking: MHR digitronic afgedraait door XSH * Lagers: SKF c4, kunstof kooi Elektra * Zeer kleine accu (12v) * Bosch “Mercedes” Waterpomp * AIM toeren+ temp (oranje) * Killswitch stuurbevestiging * PC Cooler voor op de radiateur Doelen Meerijden SBO 08 Minimaal 22pk halen Om en nabij de 7sec rijden En het belangrijkst: EEN HEEL VET SBO JAAR KRIJGEN Mede mogelijk gemaakt door Rick en Bob Karsemeijer Marco van XSH Pim Kreikamp Sander Jansen Mark Beunhouwer+ Patrick Visser __________________ Last edited by jorrrox; 30-04-2008 at 17:46. |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#8 (permalink) |
|
SBO #166
|
@ abels:
klopt ex-frame van chris! hopelijk rijd ik net zo of beter dan hem!@ Michel: Ja had ik beter kunnen doen maar ik heb overdag geen tijd (werk van 9 tot 9) @ patrick fixed, coater krijgt het druk ja ![]() @ 491-neger aka thomas Nooit! dat is voor wannabee kamikaze ik houd lekker mijn hoogzittert__________________ |
|
|
|
|
|
#12 (permalink) |
|
www.vk-tuning.tk
|
Jorrit
Alles goed man? Net project maja dat wist je al ![]() Ben benieuwd hoe je sonic wordt heb er wel vertrouwen in Hoop dat je zaterdag/zondags kan dat we effe kunnen afspreken,je weet tog. Vergeet niet langs bob te gaan(K) Spreek je ![]() GR Delano __________________ |
|
|
|
|
|
#25 ( |