![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
#Vintage 1986#
|
Insane Sonic #1
Ik ben Renzo Ysewyn, wonend in het verre sinaai - belgie. Ik volg Mechanisch ontwerp & productie technologie in Gent. Mijn scooter verleden heeft helaas al vele ups and downs gekent. Ik had de voorbije vakantieperiode besloten om er mee te stoppen na wat tegenslagen maar het virus blijft hardnekkig. Nieuw project moest en zou er dus komen! ![]() Ik begon mijn zoektocht achter een sonic aangezien dat ook het eerste type scooter was dat ik ooit kocht, zo een 5jaar geleden. Na een paar weken eindelijk wat leuks gevonden en opgehaald. ![]() Doel:
Aangezien ik niet echt veel zin had om alles nieuw te kopen en michel zijn sprintsonic verkocht heb ik hem even gecontacteerd, beetje onderhandeld en tot een overeenkomst gekomen. Michel was ook zo vriendelijk om de scooter thuis af te komen zetten dus nog eens dank daarvoor! ![]() ![]() Met de sonic zelf kon ik niet erg veel aanvangen dus deze is meteen weer verkocht incl. radiator en velgjes van mijn eigen sonic. Update 2 Tijd gehad om de sonic te demonteren dus meteen gestart met het cartersetje er onderuit te halen en alle onderdelen er van te halen. Yasuni C21, Speed 6T, Stage 6 carbu en dergelijke gaan gewoon allemaal de deur uit aangezien het carters van michel er onder komt. ![]() Update 'je Vandaag kwam ik op een idee om die kuststof busjes die men voorwiel centeren toch maar te vervangen door alu. busjes dus achter mijn pc gekropen en beginnen tekenen. Ook maar even een proeftekening gemaakt van een kroonstuk dat er heel messchien komt. Ook enkele onderdeeltjes besteld deze zullen volgende update gepost worden. Update 3 Zoals beloofd, de onderdelen zijn keurig ingepakt toegekomen! Foto's zeggen meer dan woorden dus hopa... Delta, Aim, Nardon, Wing bell ![]() Xsh Roostje ![]() Nissin Rempomp (potje besteld) ![]() Overrange met delta ![]() Update 4 Vandaag leuk aanbod gekregen om een 2e sonic te gaan opbouwen dus alvast een extra setje carters gekocht. Ook een echte keihin aangeschaft. Keihin met serie nr. ![]() ![]() XSH carters incl. Malossi Rhq asje ![]() Update 5 Omdat ik wel nog enkele details ontbrak een kleine bestelling gedaan bij hans. Die was ook nog eens zo vriendelijk om mij zijn kickstart binnenwerk mee te geven. ![]() ![]() Update 6 Vandaag carterinhoud gemonteerd. Malossi wing bell zit er nog niet op omdat die nog gepolijst moet worden net als enkele andere delen. ![]() Updat ('je) Vandaag beetje teleurgesteld. Wou zo graag de nieuwe Twins inlaat maar helaas willen ze hem dus niet opsturen naar België. Waarom...? ik zou het ook niet weten maar vind het jammer dat ze die service niet willen geven . In de plaats komt er dus een JS inlaat die ik dus binnenkort verwacht!Update 7 Js inlaat is binnen! Zier er erg netjes uit alleen imo jammer van dat reuze spruitstuk maar als het maar knalt je ziet het toch niet zitten en het voordeel is dat ik mijn subframe nu niet moet gaan omlassen! Kompleet inlaat gedeelte ![]() ![]() Nieuw radiatortje is ook binnen. Jammer dat die dingen zo rap plooien zelf enkel van te verzenden en goed ingepakt te zitten. ![]() Update 8 Vandaag richting brugge gereden achter het 2de frame. Nu denkt iedereen waarschijnlijk waarom nu een 2de gaan bouwen als de eerste nog niet klaar is? Het is idd vrij raar gekomen maar de 1ste sonic die ik heb gekocht gaat de deur uit incl. het bijna lege carters van michel (inlaat, krukas gaan mee). Ik ga het nieuwe frame dus gewoon van 0 opbouwen met het XSH tuned carters. Wil gewoon alles van in het begin netjes! 1ste sonic dus weer in elkaar gezet en nieuw frame afgeschuurt (geslepen).Helaas heb ik hier geen foto meer van. Update 9 Vandaag kwam mijn maat dus om de sonic en hij had zelf wat leuks bij om te ruilen. Een "nieuwe" slider ... Wat ik er mee ga doen weet ik zelf nog niet. Heb in elk geval wel nog een leeg cartersetje liggen en een setje aerox velgen dus messchien komt er wel nog iets leuks uit de bus. Foto's volgen nog ... Update 10 Eerste bestelling gedaan bij dijkman en ben er zeer tevreden van de service. Alles goed en proper ingepakt, goed verwitigd als er wat nagestuurd word, Prima service. Bestelling was ook aardig snel hier! ![]() Had bij Marcoohhh ook nog 2 kleinigheden besteld en zijn deze week ook mooi toegekomen. ![]() ![]() Eerste wat er nu zal gaan gebeuren:
Update 11 Deze week is mijn pa tot bij de coater geraakt om spullen te halen en gsiteren ook nog enkele kleinigheden gaan halen & bandjes om de velgjes laten doen! Frame blinkend zwart ![]() ![]() ![]() Velgjes ![]() ![]() ![]() Kleur is niet echt heel goed op foto te krijgen maar ze zijn gewoon superfeth vind ik zelf ![]() Gestraald kroonstuk incl. balhoofdsetje ![]() Ben op dit moment bezig met de opbouw maar het vlot niet echt omdat ik hier en daar een boutje mis en het niet van die voor de hand liggende modelen zijn . Straks dus nog even langs de scooterzaak om te zien of die me kan verder helpen.Update 12 Carters in elkaar gezet... ![]() ![]() - Things to Do:
Update 13 Kon het niet laten dus hier de kleurtjes die ik vandaag ben gaan halen! Begon allemaal deze middag omdat ze belden dat alles klaar was. Gelukkig want vandaag laatste dag thuis want morgen begin ik weer aan een lange reeks school weken helaas. Mijn girl was zo lief om er met mij om te rijden. Daar aangekomen voldoende uitleg gekregen hoe en wat en toen kreeg ik het prijzen kaartje voorgeschoteld! Lag bijna omver maar men bankkaart kon het gelukkig nog net trekken. Bijna 700€ kwijt maar achja tis voor een goed doel ![]() ![]() ![]() ![]() Wanneer ik alles ga beginnen lakken weet ik nog niet maar hoop dit weekend alles te kunnen beginnen schuren. Liefst ook niet beginnen discuteren over de prijs en bla bla bla want denk dat een factuur duidelijk genoeg is voor mezelf. Iemand die House of color kent weet dat het vrij duur is + alle andere benodigd heden zoals ontvetter, grondlaag enz... Vandaag ook al een deel nieuwe binnenkapjes binnen gekregen dus kan weer aan de slag. Alleen is het nog steeds wachten op enkele belangrijke onderdelen maar goed ik zie wel wanneer het klaar is heb geen datum dusja! Eind mei is goed genoeg ![]() Update 14 Gisteren spullen terug gehad van de polijster/chromage en zag er echt super vet uit. Meteen ook maar enkele foto's gemaakt. Alle gepolijste delen (waterpompje is gechromeerd) ![]() ![]() ![]() ![]() Moet over meeste onderdelen wel nog even met een propere doek gaan maar dat gebeurt wel als ik alles ga monteren. Alles ook al naar de garage gebracht kan ik het binnen kort netjes in elkaar steken met nieuwe boutjes en vijsjes die ik waarschijnlijk ook laat verchromen. Carters zit ook netjes in elkaar moet enkel nog wachten op de gasnaaldgeleiding (witplasticje) want dat was blijkbaar stuk in de keihin wat jammer is anders kon ik de sonic al even aantrappen dit weekend maar goed tijd zat! ![]() Nieuw speeltje is ook geleverd ![]() Heb dus nog een heel lijstje dingen die moeten gebeuren en ook nog wel enkele onderdelen die moeten aangeschaft worden of die nog op komst zijn! Er komt dus heel wat meer bij kijken dan ik nog had verwacht maar goed heb in de week geen tijd en het weekend is meestal ook vrij druk. Sonic is daarom ook echt een hobby ding geworden dat later mooi onder een doek komt te staan en als het mooi weer is ik het effe van onder het stof kan halen! __________________ Last edited by Renzoke; 23-09-2008 at 21:27. |
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#4 (permalink) | |
|
#Vintage 1986#
|
Quote:
![]() Vind het gewoon vet staan met zo een klein wieltje en een groot achter ![]() Ik hoop dat ik je blij kan maken! __________________ |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) | |
|
6.74 @ 150 meter
|
Quote:
dat blij maken zal wel lukken... als je het ding rijdend maakt ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
#Vintage 1986#
|
Quote:
heerlijk ![]() Binnekort bestel ik wel weer wat bij je als je teminste lief blijft voor mij ![]() @Justin: Ik hoop het ook maar heb er vertrouwen in ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#22 (permalink) |
|
#Vintage 1986#
|
@ J-tuning: Alu kroonstuk word wrs verkocht als ik er een mooi prijsje voor krijg! Sonic is idd van iemand anders geweest.
@ Machiel: Hé Hé dat is omdat ik michel wou verlossen van al die rotzooi Ik heb de scooter idd met heel blok gekocht en ga ook met dat blok blijven rijden mits paar aanpassingen. Het frame van michel gaat wel weer de verkoop in omdat ik mijn ander frame anders ga laten lassen.@ Speedfreak: Ik hoop ook dat het uitermate goed komt ![]() __________________ |
|
|
|
|
#23 (permalink) | |
|
EPC/RST
|
Quote:
achter mijn zin..veel succes met de opbouw, waarom had je eigenlijk deze sonic erbij gekocht? __________________ |
|
|
|
|
|
#24 (permalink) | |
|
#Vintage 1986#
|
Quote:
Heb die sonic gekocht voor het blok dat er onder zit en omdat ik al iemand had die het frame wel wou overkopen. Kappen zijn dan ook gewoon extra voor op de andere kan ik eventueel wisselen als ik eens ander kleurtje wil of mss polyesteren. Kroonstuk ziet er mss Lomp en zwaar uit maar weegt geen DROL ![]() __________________ |
|
|
|