![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#34 (permalink) |
|
6,90 sec @ 150m
|
daar kwam het zelfde zaagje weer tevoorschijn als bij het eerste frame
![]() mooi frame joel, genoeg tijd nu om het zwabberen te verhelpen. Hoop dat hij op de volgende sprint rechtdoor gaat dan is het alleen nog aan dennis om het gas open te houden.tof dat je het weer eerst zonder gas gaat proberen! __________________ |
|
|
|
|
|
#36 (permalink) | ||
|
Who needs NOS ?
|
Quote:
Quote:
__________________ |
||
|
|
|
|
|
#37 (permalink) |
|
Suzuki TL1000R
|
ziet er allemaal erg netjes uit joel ! ik denk dat het wel moet lukken om het zwabberen eruit te krijgen.
Ik ben zeer benieuwd wat jij en de andere potientele gaan doen dit seizoen. Ook van de andere frames zagen er erg goed uit, dus het kan nog wel eens een heel intressant seizoen worden ! succes iig. __________________ |
|
|
|
|
|
#40 (permalink) |
|
www.vk-tuning.tk
|
Joel Net als Tommy/Rene/Sander is er ook erg goed over het frame van je sprinter nagedacht,ik vind het echt heel mooi hoe je te werkt gaat,dat je eerst alles uit uitbedenkt zoals keuzen matriaal,(types/dikte) enzo..
Daarna begin je over het ontwerp na te denken,zo licht maar wel sterk mogelijk,ook is daar erg goed over na gedacht. Ik hoop dat je hele mooie tijden gaat rijden,dat je met dit frame weer dik onder je tijden komt van het blauwe JS frame,ik wens je veel suc6. Veel respect voor je werk alles is gewoon erg netjes weg gewerkt ect... __________________ |
|
|
|
|
|
#41 (permalink) |
|
Registered User
|
Joel ziet er allemaal netjes uit,weegt niet veel etc.Vind het altijd wel leuk dat je er zo goed overnadenkt.maar hoe komt het dat je sprinter boven de 80 km gaat trillen ? door de hoek van je balhoofd? Waarom heb je de voorvork eigenlijk niet verend gemaakt,dan had je wss nog een paar bekers op de friesche sprints kunnen pakken,zeker met zon lichte rijder als dennis.
gr dex __________________ |
|
|
|
|
|
#42 (permalink) |
|
6,29s @ 150m
|
De hoek van de balhoofd moet het probleem niet zijn, paar kleine dingen bij elkaar, zorgen voor de onstabiliteit bij bepaalde snelheid.(denk ik)
De starts gingen erg goed aangezien ik smorgens voor meppel eerste keer erop reed bij een tankstation. Voor zoetermeer moet er min. een sec. van de tijd af ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#48 (permalink) | |
|
Who needs NOS ?
|
Quote:
Toen ik de rad ging opmeten werd mijn eerste idee lastig, of ik moest het frame rondom deze rad gaan construeren. Daar had ik geen zin in en toen heb ik hem er schuin onder geplaatst. Achteraf had daar inderdaad ook een kleiner,lichter exemplaar kunnen hangen met extern reservoir. Dat had 200 gram kunnen schelen, maar is voor mij nu dus geen prioriteit. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#49 (permalink) |
|
Who needs NOS ?
|
Update:
Trilprobleem is verholpen. Eerst een Polini stuurdemper gemonteerd die voorkwam dat het stuur ging zwabberen, maar nog steeds was een heftige trilling voelbaar bij 80+. Wat bleek: er zat een gigantisch onbalans in het voorwiel door een ongelijke massaverdeling van de band. Vervolgens ben ik verschillende motorzaken afgeweest met de vraag of ze het wieltje op het balanceerapparaat konden gooien maar tevergeefs. Wiel is te klein. Toen heb ik het bandje maar handmatig statisch gebalanceerd door simpelweg te kijken of het wiel naar 1 punt wilde draaien als ik hem losliet vanaf verschillende posities. Door te markeren waar de zwaarste punten zaten en steeds het bandje een stuk te draaien op de velg kreeg ik uiteindelijk een voelbaar beter gebalanceerd wiel. Dus wiel op de sprinter gegooid en gaan testrijden. En jawel, de trillingen waren verdwenen tijdens acceleratie naar 110+ km/h. Nu nog wat werk in de voorvork en het blok steken en dan met goede moed naar Zoetermeer 22 juni. Nog enkele pics met de huidige coureur: __________________ |
|
|
|
|
|
#54 (permalink) | |
|
Yamaha Aerox Jaguar
|
Quote:
) stonden zij samen naast ons.Joel beter dat het geheel nu wat stabieler is, nu de tijden maar eens afwachten... __________________ |
|
|
|
|
|
|
#57 (permalink) |
|
6.62s - 150m
|
Chopper style Erg mooie en technisch doordachte sprinter! Hiermee krik je het niveau van de sprintframes weer omhoog. Dit zal gezien het gewicht, de nieuwe rijder en een wat beter lopend blok een erg leuke tijd beloven! Meppel en het onbalans zijn gelukkig verleden tijd. Dus nu gaan we er volle gas tegen aan! See you, __________________ |
|
|
|