Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > Projecten & Rides > Projecten

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Closed Thread

LinkBack Thread Tools
Old 26-07-2008, 01:03   #31 (permalink)
Vervelend

Denna's Avatar

Zo weer ff een verhaaltje.

Vorige sprint merkte ik dus dat de scoot wat langzaam vertrok bij de start en daar werd ik ook op gewezen door anderen. Dat kwam omdat de RF nogal groot was (namelijk 7,5) dus dat was iets waar naar gekeken moest worden. Ff de vertanding eruit gepakt en gekeken wat voor tandjes er ook alweer in zaten en kwam tot de conclusie dat de secundaire wel erg lang was (17/46). Op internet ff gezocht naar een andere en voila:

Dit is een 14/48 vertanding van polini en ik kom nu uit op een RF van 9,55. Stukje korter dus.

Ook vond ik dat de squish nu wel eens wat lager mocht en de kop wel eens uitgedraaid mocht worden. Tim is zo aardig geweest om met mijn cil naar twan te rijden en em te gaan halen, die heb ik vandaag afgedraaid en uitgedraaid terug gekregen van de de TJ maatjes. Thx nogmaals.Er is 0,25 van de voet afgehaald. Ik heb de Squish nu op 0,8mm staan.

Vanavond het hele ding weer in elkaar gepleurd en eens gekeken wat dat nou voor verschil ging maken. Natuurlijk is er weinig over te zeggen want ik weet nu niet op welk toerental hij het vermogen nu afgeeft. In eerste instantie merkte ik dat hij nogal laagtoerig is nu, tegenover vorige keer en een stukje minder krachtig. In het begin is hij nou wel behoorlijk fel en ik had dan ook wielspin. De band die ik op de achtervelg heb liggen is niet fantasties dus ik hoop dat ik op Hengelo straks met wat burnen aan de start toch zonder wielspin weg kan komen.

Ik heb ook deze week een andere achterkap binnen gekregen, deze zal een mal vormen voor de uiteindelijke kap, maar echt ermee bezig ben ik nog niet. Dit jaar komen er iig nog geen kappen op.

Hier iig nog ff een foto van de achterkap met onze vrouwelijke poes genaamd: Edje erbij:

Hier de kap op de zip, voorkapjes zaten er toevallig ook op:

Ik heb van Niels nog wat filmpjes gekregen om hier te posten.

Deze is dat ik de band van niels probeer te laten knallen, helaas doet hij dat niet, maar hijs wel kapot:

http://www.youtube.com/v/wEgh_OYi2iI&hl=en&fs=1

Dit filmpje zie je mij een mooie valse start maken( had ik veel last van op Kloosterzande ):

http://www.youtube.com/v/avKljsZg0-c

En nog 1 van Tim die erop reed (toen gewoon nog met 0,95 squish en RF 7,53), wel ff je hoofd draaien aub:

http://www.youtube.com/v/X1TJhV1Kkj8

Dit was het voor nu, tot Hengelo.
Denna is offline  
Sponsored Links (To remove this banner, please register.)
Old 26-07-2008, 10:23   #32 (permalink)
JRT Tuning

MHR zip Katwijk's Avatar

Ik zeg hou de kappe ergewoon op
Ben benieuwd hoe die rijdt op hengelo

Old 26-07-2008, 14:52   #33 (permalink)
Vervelend

Denna's Avatar

Dat word heel moeilijk, Jos. De achterkap kan ik nieteens vast zetten op het moment.
Denna is offline  
Old 26-07-2008, 18:59   #34 (permalink)
JRT Tuning

MHR zip Katwijk's Avatar

ai das jammer vin het wel wat hebbe als ze een mooi kleurtje hebben dan

Old 28-07-2008, 12:49   #35 (permalink)
Vervelend

Denna's Avatar

Update 28-07-08:

Sprint Hengelo:

Zaterdag vertrokken samen met Tim, Niels en Jurgen naar Twan in Den Bosch. Ik had geen idee wat voor vermogen de scooter had en op wat voor toeren hij het meeste vermogen had. Dus ik mocht hem van Twan wel even op de bank gooien om te kijken wat hij nu deed en wat we er voor Hengelo nog uit konden trekken. Dus ik kwam binnen met 22 pk ofzo. uiteindelijk wat kleine dingen gaan veranderen en uitgekomen op 24,8 pk. Helaas was het wel een grafiek waarbij het vermogen afzakt. Bij de 100 km/h had ik nog maar 21 pk over ofzo. Daar hebben nog geprobeerd wat aan te doen, maar dat ging niet weg. Dus zo maar naar Hengelo gegaan.

Hengelo was erg warm . Dat heeft iedereen daar wel gemerkt. De 1e sprint stond ik per ongeluk in de sensor te burnen dus was het al groen toen ik net klaar was met burnen . Ik was ff heel kwaad daarna, maar het was me eigen schuld. Daarna direct weer een sprint gaan maken, maar ik moest van me gas af omdat ik uitbrak achter en ik was nog wat schijt. Het resultaat was een 8.24 met reactie van 0,25.

Toen eerst ff wat af gaan koelen. Mijn shirt was heel donkerblauw ipv felblauw . Daarna toch maar weer gegaan omdat ik wist dat ik sneller kon. Toen moest ik tegen Vasco die op de Jog van Ilonka ging sprinten. Ik had bij de start flink geburnd en een paar keer goed getest of hij grip had, wat nog best tegenviel. Toch maar gestart. Ik was gelijk met vasco weg en hij liep iets uit naar het eind toe. Daarna ging ik naar de tijd vragen maar niemand had em gezien, terwijl ik zeker wist dat hij best rap was.

Direct daarna weer een sprint gedaan, maar toen had ik eerst een beetje wheelspin en daarna wou hij weer met de neus gaan klimmen, dus weer van het gas af. Dat resulteerde in een 8.09 met eindsnelheid van 99,8 km/h. Dus ik dacht dat ik de sprint ervoor eindelijk eens onder de 8 seconde had gereden.

Daarna ben ik eens 2 sprints tegen MSSH (Tim) gaan rijden. Wij sprinten al een hele tijd, maar we hadden nog nooit tegen elkaar gesprint, dus dat moest er maar eens van komen. De eerste sprint tegen Tim kwam ik goed weg, alleen een reactietijd van 0,2 oid en dat resulteerde in een 8,1 sec met eindsnelheid van 104. De sprint daarna ging echt bout. Veel te late reactie, hij kwam weer de lucht in, dus weer van het gas af gemoeten. Twan meende dat hij iets zag van een 8.3 oid.

Ik wou toch weten of ik die ene sprint nou daadwerkelijk onder de 8 gereden had of dat ik toch nog in de 8ten zat. Nou helaas was hij nog in de 8. Het was een 8.05 met eindsnelheid van 105 en een reactietijd van 0.16sec. Dus ik had theoretisch gezien onder de 8 kunnen rijden gister . Mja, het kan niet altijd feest zijn natuurlijk .

Ik heb een gezellige, warme, zweterige, vochtige dag gehad gister. Ik wil de organisatie van Sprint Hengelo bedanken, want het was een goede meeting.
Denna is offline  
Old 28-07-2008, 18:46   #36 (permalink)
100% T.K. Tuning

Bas.'s Avatar

Send a message via MSN to Bas.
Quote:
Originally Posted by Denna View Post
Update 28-07-08:
Hengelo was erg warm . Dat heeft iedereen daar wel gemerkt. De 1e sprint stond ik per ongeluk in de sensor te burnen dus was het al groen toen ik net klaar was met burnen . Ik was ff heel kwaad daarna, maar het was me eigen schuld.

toen stond ik achter je, toen ging ik aardig kapot

Sponsored by: Kuzee and Magic Bubbles Carwash
Bas. is offline  
Old 28-07-2008, 19:50   #37 (permalink)
Vervelend

Denna's Avatar

Klopt ja. Achteraf vind ik het wel grappig, direct daarna vond ik dat niet. Je scoot ziet er goed uit, Bas.
Denna is offline  
Old 29-07-2008, 00:53   #38 (permalink)
SBO #112

Don.'s Avatar

Denna!

Was weer gezellig man. En succes met je BigBore!
Don. is offline  
Old 29-07-2008, 11:06   #39 (permalink)
Registered User

DBR ToyRoxje's Avatar

gaaf project hopelijk volgen er nog veel updatejes en veranderingen aan je project.

overigens wel erg dubbelop heh ;P

Quote:

Hier iig nog ff een foto van de achterkap met onze vrouwelijke poes genaamd: Edje erbij:
miereneukerij kon et niet laten

Old 29-07-2008, 13:06   #40 (permalink)
Vervelend

Denna's Avatar

@ Don: Het was ook echt gezellig, spreek je volgende keer weer.

@ DBR Toyroxje: Thx. Er gaan zeker nog wel wat dingen veranderen en zullen nog genoeg updates komen . Idd een beetje dubbelop, mja ik laat et gewoon staan .

Als iemand btw nog foto's heeft van mij op Hengelo, zou ik die graag willen hebben.
Denna is offline  
Old 29-07-2008, 13:45   #41 (permalink)
EMBY ft RST #196

mocrobeuning's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Veel succes met onder de 8 te komen, gaat je volgende keer lukken

Groetjes Fouad

6.36 record @ scooterspecial!,#196,op naar de 6.2! Sonic + Phantom te koop pm voor info!
EPC/RST
mocrobeuning is offline  
Old 04-09-2008, 20:58   #42 (permalink)
Vervelend

Denna's Avatar

Hallo medeforummers, daar ben ik weer met wat info.

Ik ben in de tussentijd weer naar 2 SBO sprints geweest.

Meeting Nijmegen:

De volgende sprint na Hengelo was Nijmegen. Deze sprint was ik zeer benieuwd naar. Ik was nog nooit in Nijmegen geweest en ik moet zeggen dat het me super bevallen is. Ik vond de muziek echt tegek . Mijn pa was ook komen kijken die dag en dat maakte het natuurlijk wel extra leuk. Ik had na sprint Hengelo nietmeer kunnen banken dus ik heb zelf wat gekloot aan het ding om te proberen of ik hem lekkerder door kon laten trekken. Nadat de kop was uitgedraaid en de voet van de cilinder af is gedraaid, heb ik alleen een piek met een grappig vermogen bij de 40 en daarna gaat het hard bergafwaards naar de 21 pk. Niet echt een mooie vermogensgrafiek om nette tijden te rijden natuurlijk.

Ik had de squish van 0,8 naar 0,9 gezet, om te kijken of dit er weer voor zou zorgen dat ik een stabiel vermogen zou krijgen. Helaas werkte dit helemaal niet en was het ding niet vooruit te poepen. Dus ik besloot om hem kleiner te zetten, naar 0,7 dus. Daarmee heb ik thuis niet kunnen testen ivm regen en geen tijd als het niet regende . Ook heb ik met hulp van Tim alweer een ander koelsysteem gemaakt en dit werkt wel best goed.

Om 11:30 werd het eens tijd voor de 1e sprint van onze Denna. Normaal sprintte ik nooit tegen Tim, maar tegenwoordig doe ik dat veel vaker. Helaas was ik weer eens te vroeg op het gas en had een valse start. Ik heb daar veel last van gehad, omdat het ding zo rete fel is. Ik ben dat niet gewend en ga dan te vroeg op het gas, terwijl ik de vorige jaren dan goed weg zou zijn geweest. Maargoed, weer in de rij dus maar. Het enige wat ik dus niet in de gaten had, was dat mijn tank helemaal leeg was, omdat ik bij de 1e sprint de choke had moeten gebruiken( dan hebben we ineens een draaikolk in de tank ). Dus vlak voor de start kwam ik daarachter.

Daarna was het echt tijd voor een sprint met tijd en met benzine . Ik moest deze keer tegen Doom ( struikeduiker ). Ik had een slechte reactie( omdat ik op safe wou gaan) en mijn tijd was ook om te huilen ( 8.27 meen ik ). Dus terug naar de tent. Hij maakte weer teveel toeren. Hij gaat elke meeting meer toeren draaien . Dus andere rollen erin en weer proberen. Weer valse start, maar hij voelde wel beter. Daarna wou ik weer rollen gaan vervangen, maar was de kwalificatie weer voorbij.

Meeting Meppel 2:

Ik ging ernaar toe met slechte hoop. 6 Weken nietmeer gebankt, de vorige keer mijn doel niet gehaald. Ook bij deze verwachtte ik dezelfde slechte resultaten. Nogsteeds met een klote vermogensafgifte bij snelheden na de 60 km/h. Ik had thuis 4.8 gr rollen erin gedaan, omdat ik hoopte dat ik er wat koppel mee terug kon halen. 1e sprint 8.22 met 0.33 reactietijd. 2e sprint 8.12 met 0.29 reactietijd. Hij draaide met die zware rollen nogsteeds 14k. Tijd voor de 5.3 grams rollen. Daarna weer een sprint: 8.00 ( reactietijd weet ik niet) maar dat moest beter. Eerst ff wat chillen bij de tent en ff wat eten, drinken en roken. Toen maar nog eens proberen. Deze keer ging hij op gevoel lekker, goed weg, en trok goed snel weg. Jammer genoeg was Tim niet zo goed weg en misschien leek het daarom sneller. Maar toch goed voor een tijd van 7.94 sec met reactietijd van 0.08 sec. Dat de scooter er slecht doorloopt zie je duidelijk aan de eindsnelheid, die was 99,9 km/h, echt heel triest. Het 1e doel is iig gehaald, dat is onder de 8 seconde. Nu op naar de 7.5. Maar zonder te banken en dingen aan te passen, kom je daar niet.

Onder het mom aanpassen heb ik dus een nieuwe uitlaat gekocht. Deze komt van Bjorn af. Het is een Roost 86cc Bigbore uitlaatje. Binnenkort eens kijken of hij daarmee voordeel heeft.

Hier wat foto's van de bovenstaande meetings en van de Roost:

Denna is offline  
Old 04-09-2008, 22:33   #43 (permalink)
JRT Tuning

MHR zip Katwijk's Avatar

Tijden gaan de goede kant op ben benieuwd wat ie inzich heeft

Zal ik er anders ff een x een run op maken

Old 04-09-2008, 22:44   #44 (permalink)
SBO crew

Vinnie's Avatar

Quote:
Originally Posted by MHR zip Katwijk View Post
Tijden gaan de goede kant op ben benieuwd wat ie inzich heeft

Zal ik er anders ff een x een run op maken
met jou "licht gewicht"?

er zit idd best wel wat potentie in het blokje als je op deze manier al die tijden rijd!
ben benieuwd

SBO Race Parc Fermé
Vinnie is offline  
Old 04-09-2008, 23:22   #45 (permalink)
Vervelend

Denna's Avatar

Er zit opzich best potentie in, ja. Nu nog het eruit persen, maar dat moet best kunnen .

@ Jos: No offense, maar ik ben niet iemand die zomaar jan en alleman erop laat rondsjezen. Ik denk dat Tim wel een keertje mag sprinten, als hij een tijd neer mag zetten van de wedstrijdleiding. Probleem is alleen dat Tim wat moeite heeft met wegkomen.
Denna is offline  
Old 05-09-2008, 06:54   #46 (permalink)
Banken?

Vasco's Avatar

Send a message via MSN to Vasco
Vind je tank best slim verzonnen. Succes op Eindhoven verder.

NL Scooter 70 record ; 6,71 sec @ 150 M.
Vasco is offline  
Old 05-09-2008, 09:32   #47 (permalink)
6.78@150 / F0rum-Gek

MSSH's Avatar

Send a message via MSN to MSSH Send a message via Skype™ to MSSH
Quote:
Er zit opzich best potentie in, ja. Nu nog het eruit persen, maar dat moet best kunnen .

@ Jos: No offense, maar ik ben niet iemand die zomaar jan en alleman erop laat rondsjezen. Ik denk dat Tim wel een keertje mag sprinten, als hij een tijd neer mag zetten van de wedstrijdleiding. Probleem is alleen dat Tim wat moeite heeft met wegkomen.
Idd best zwaar dat wegkomen. Volgend seizoen een keer op een daginschrijving rijden als het dan nog mag, maar gaan we eerst wat oefenen @ de plek

Die tank is naais he Vas , rijdt iedereen @ TJ mee.

Old 05-09-2008, 12:26   #48 (permalink)
45.8KG 21.5HP 6.95s

kees's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Quote:
Onder het mom aanpassen heb ik dus een nieuwe uitlaat gekocht. Deze komt van Bjorn af. Het is een Roost 86cc Bigbore uitlaatje. Binnenkort eens kijken of hij daarmee voordeel heeft.

Dat is de oude pijp van Jordy, een 2fast model, hier scoorde jordy 'slechts' 24PK mee...Wat ik iig wil zeggen dat het niet de nieuwe bigbore 86cc model is waar tot heden leuke scores mee gehaald worden..

Althans als hij van Björn heavyaerox is dan

Leuk ding, en onder de 8 is met jouw totaal gewicht niet slecht denk ik

Old 05-09-2008, 17:28   #49 (permalink)
MWS

Jordy.'s Avatar

Het is idd een 2fast versie, bjorn maakte er een bigbore versie van.
Verkoop titel duide duidelijk de 80cc versie.
Jordy. is offline  
Old 05-09-2008, 17:34   #50 (permalink)
Vervelend

Denna's Avatar

Ja Fuck dus he, ik kreeg van Bjorn te horen dat het de bigbore 86cc zou zijn en heb hem voor een leuke prijs kunnen kopen. Nu is dus duidelijk waarom die prijs zo leuk was.

Ik wil iig me geld terug want ik heb iets gekregen, terwijl me iets anders beloofd was.

Baal wel weer nu, gvd .
Denna is offline  
Old 05-09-2008, 17:34   #51 (permalink)
Vervelend

Denna's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jordy. View Post
Het is idd een 2fast versie, bjorn maakte er een bigbore versie van.
Verkoop titel duide duidelijk de 80cc versie.
Ik heb geen verkooptopic gezien, hij vertelde mij erover op Nijmegen.
Denna is offline  
Old 06-09-2008, 13:25   #52 (permalink)
#139 @ 6.88

Dennaaaaaa er moeten kappen op vriendje en een keer een lichtere rijder

Old 06-09-2008, 13:26   #53 (permalink)
Fred Motoren

Tiffie's Avatar

Quote:
Ja Fuck dus he, ik kreeg van Bjorn te horen dat het de bigbore 86cc zou zijn en heb hem voor een leuke prijs kunnen kopen. Nu is dus duidelijk waarom die prijs zo leuk was.

Ik wil iig me geld terug want ik heb iets gekregen, terwijl me iets anders beloofd was.

Baal wel weer nu, gvd .
Lekker boeiend man die pijpen verschillen niet zoveel/ niks van elkaar ! Gewoon monteren en banken ermee

FMT zip 7.06 sec (115km/h) SBO Scooter 70 #88

TE KOOP TE KOOP
Tiffie is offline  
Old 06-09-2008, 13:30   #54 (permalink)
Sprintframes ownen!

Fuzion's Avatar

Send a message via MSN to Fuzion
Hok zag er zeker wel vet uit op Meppel!

Vind wel grappig beeld, zo'n grote vent op zo'n kleine scooter

Old 06-09-2008, 13:36   #55 (permalink)
2F4R Zip sbo #44

superbabytjee's Avatar