![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack (2) | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink)
|
|
Peugeot Tuning
|
Peugeot Ice
Oke hier eventjes een totaal nieuwe pagina.
Zo was mijn scooter voordat ik mijn blok onder het Ice frame hing, jammer dat ik geen complete foto heb met oversized schijfje , maar dit ten zijde.![]() ![]() Frame gaat hopelijk naar Eric toe samen met 2 vorken maar hij moet nog eventjes denken. Njah na even twijfelen of ik nu al wel of niet een update zou maken is hij er nu dan tog eindelijk ![]() Maandag en vandaag flink met de Ice bezig geweest ![]() Maanda heb ik het blok eronder gezet, ik was eerst van plan het subje van de ice te gaan gebruiken maar toen probeerde ik eerst eventjes wat anders Ik pakt het peugeot subje en tot grote vreugte paste deze (op een kleine speling na er perfect in ) dus deze er mooi ingezet, zo staat het blok ook mooi in het midden . Foto van subje, ![]() Dan was er nog de achterstaaf / veer, jammer genoeg staat het punt van het frame iets meer naar rechts ten op zichte van het blok. Dus het staat nu nog wat scheef maar word aan gewerkt ![]() Foto ervan, ![]() Gisteren ook met radje bezig geweest maar hier moet echt een andere voor komen Zoiezo ook 1 met ingebouwd reservoir (en jah zoals bij die andere ijsjes )Verder met vandaag, vandaag eventjes de uitlaat en tankje gemonteerd. Tankje zit er strak in zo en kan geen kant op . Ook moest ik een klein stukje uit frame halen voor de uitlaat, anders kon ik de bocht niet maken om hem er op te zetten mjah boeiend.![]() Njah dan eindelijk het totaal plaatje dan maar ![]() ![]() ![]() ![]() Ook heb ik met speed-michiel een dealtje gemaakt , hier over binnen kort meer![]() reacties zijn altijd welkom ![]() 04-12-2006, 00:28 ZATERDAG Kevin (groene speedighter) was vrijdag gekomen , dus 's avonds eventjes klein beetje aan de scooter zitten en verder uit gegaan en stuk gereden in de VW passat V6 4 Motion van Kevin . Toen werd het zaterdag, we kwamen er achter dat voor de ontsteking een starterkrans wel makkelijk was voor de onsteking, dus eerst die maar gekocht samen met de kickstarter veer . Dus eerst dat er maar onder gebeunt . Bleek ik de goede carter boutjes niet te hebben , dus weer in de auto op naar de praxis. Even later bleek dat ik geen verzonken boutjes had voor de grondplaat dus WEER naar de praxis *zucht* . Verder hebben we de cilinder er goed op gebeunt, en dingetjes aangesloten . Maar kevin moest om 3 uur weg omdat hij nog een HR 4 op moest halen ergens in Tilburg .Njah verder heb ik de ontsteking goed gezet maar geen teken van leven *huil modus*. ZONDAG Vandaag verder met de ontsteking bezig geweest, maar wou weer niet echt lukken. Heb even een rotor trekker gemaakt en verder bar weinig. Vanavond kwam Rutger eventjes langs en dat heeft geholpen, toen hij met zijn magische handen aan de ontsteking kwam gaf hij eindelijk een vonk, dus deze verder goed afgesteld en kicken, kicken, kicken en nog meer kicken . Hij sloeg 2 keer heel even aan en viel toen weer uit . Dus morgen eventjes andere sproeiers en die meuk een beetje proberen af te stellen .........oke genoeg geswetst , fotowwwwsssss![]() En toen kwam TNT met een pakketje waar ik met smart op zat te wachten ![]() ![]() ![]() ![]() Het polyester zitje van Speed-Michiel , dus er zijn voor zover 2 ijsjes met zo'n buddy![]() Het Blok dat de bij de 1e keer water lekte, was ik even blij dat het geen koelvloeistof was . Anders was mijn vader heel kwaad op mij geworden![]() ![]() Totaal plaatje is natuurlijk altijd leuk ![]() ![]() ![]() En de veertjes moeten natuurlijk wel beetje beun zijn hé ![]() ![]() ![]() UPDEET ![]() Njah eindelijk dan maar weer eens een updeet . Aantal weken geleden kapje binnen gekregen van Michiel![]() ![]() ![]() ![]() Deze meteen maar even van een verf laag voorzien Verder heb ben ik nog bezig geweest met mijn subframe verlengen.![]() En ook even een andere ophanging voor staaf aan frame lassen. ![]() Ziet er misschien een beetje gebakken uit maar gebakken zit ook vast en dit word nog wel een keer met CO2 gelast en dan ook nog iets korter gemaakt (Hier hoef ik ook geen commentaar op te hebben, van dat het gebakken is enz)Achterstaaf moet ik ook nog een keertje zien te fixen., maar komt nog. Vandaag bezig geweest met radje ophanging, eerst maar gewoon mijn oude radje erop gehangen. Der komt nog wel 1 met ingebouwde reservoir, maar dit is eerst voldoende. ![]() En nu niet gaan denken dat dat tyripje der zit om die staaf vast te houden ![]() Dan nog even totaal plaatje ![]() ![]() ![]() Ook heb ik 2 weken geleden al een bestelling gedaan bij Van der Kruijs, maar nog niet binnen , dus vrijdag even gebeld en bleek dat voetsteunen nog niet binnen waren maar ik hoop hem deze week wel te hebben![]() Njah dus hopelijk van de week weer even kleine updeet met de binnen gekomen spulletjes. Laat even reactie achter ![]() Meteen maar even een updeet ![]() Njah Inne (Razma) had grote uitverkoop en had precies wat ik zocht . Dus na een pm kwam dit naar mij toe Overigens zonder stickers die ze der bij zou doen maarjah, maakt niet zoveel uit.![]() Een buddycover Nu alleen nog het andere deel ergens zien te fixen, binnenkort maar @ easyparts.nl kopen als ik 2e hands niks kan vinden. Dan had ik EINDELIJK mijn bestelling binnen gekregen van euroscooters . Dit had ik 1 januarie besteld . Iets met de voetsteunen ofzo mjah. ![]() Ben vergeten een foto van de inhoud te maken maar zal zeggen wat erin zat ![]() Hebo clamp Stage 6 remhendels Stage 6 rempoddeksels Castrol A747 olie Doppler voetsteuntjes en uitlaat veertjes ![]() ![]() Deze bleek achteraf anders dan verwacht en zit weer in de verpakking om retour te gaan![]() ![]() ![]() De voetsteuntjes ![]() Zoals je kunt zien is de buddy ook zwart geworden. Dit gewoon eerst met de spuitbus en dat blijft ook zo. Winter 2007/2008 ga ik me bezig houden met de kleuren enzo. Zwart oranje denk ik gewoon maar zie dan wel .![]() En dan de rempodjes en remhendels natuurlijk nog ![]() ![]() ![]() De remleiding voor de achterrem is te kort dus binnenkort even naar Jos Dijkman want die verkopen die. Verder zou ik niet zo weten waar je die kan kopen.En dan had ik vandaag gehoopt op een pakketje van Michiel maar nog niet gekomen ![]() Dit heb ik bij hem gekocht ![]() ![]() ![]() ![]() De schijf samen met een brakke bracket dus moet even iemand fixen die nieuwe kan maken . Hopelijk komt het morgen, dan ben ik weer blij .dit was het eerst wel weer ![]() Reacties zijn welkom....greeetz 12-02-2007 Nou hier nog even een kleine updeet voor het banken bij Easy Riders .Danny (Phantom) was afgelopen weekend hier om even lekker te beunen . Voetpakkingen aangepast en nog wat klein zooi gedaan. Hier ook eindelijk eens een photoshoot van de scooter in de open lucht gemaakt. Zo kun je ook eindelijk zien dat de wielbasis niet kort is, omdat ik dit nog wel eens een paar keer gelezen heb. ![]() ![]() ![]() Verder nog even wat besteld bij van der Kruijs: ![]() Waarom een nieuwe halfpoulie? ![]() Omdat de ster niet veel soep meer is ![]() Tot dan ![]() 19-02-2007, Nou hier niet zo'n leuke updeet .Banken met mijn scooter viel enorm tegen. Om 2 punten: -Subrame/blok stuiterde lekker op en neer. -Keerring was er uit waarschijnlijk. Bij de bank helemaal geen compressie meer maar eenmaal thuis wel weer .Mjah jammer genoeg kan ik straks dus niet kijken hoeveel pk's het scheelt met ongetuned en getuned banken . Maar verder hou ik me gewoon aan mijn planning. Vandaag blok eronder vandaan en alles demonteren en opsturen naar Fadi om het lekker te laten tunen. En mijn dag werd nog kutter toen bleek dat de bovenste ophanging van de uitlaat aan het blok was afgebroken ![]() ![]() Mjah OF ik laat het lassen, OF ik gebruik onderste ophanging. Denk dat het lassen word en dan blok laten stralen. En wat doe je als je 4 uur les heb en 1 uur verveelt.....JUIST, dan ga je bedenken hoe je je subframe kunt verbeteren ![]() ![]() Verder heb ik ook nog 2 runner velgen aangeschaft. Voor de achtervelg laat ik een adapter maken door RobinSR50. Ook heb ik hem zondag de adapter voor de remklauw mee gegeven voor een nieuwe . Bezorg hem wel weer lekker wat werk![]() ![]() ![]() Hier nog eventjes een filmpje van op de testbank. Zet asjeblieft geluid uit want het is niet om aan te horen ![]() http://www.youtube.com/watch?v=h61UiWtT8Bw Verder was het wel een geslaagde dag omdat ik weer wat mensen heb leren kennen en tog nog 19.7 pk gehoord heb van Danny ![]() 23-02-2007 Hier maar weer eventjes een updeetje van mijn kant ![]() Blokje zondag bij thuis komst meteen uit elkaar gehaald en maandag cilinder en krukje deruit gehamerd. En nee niet gebeund . Toen lag het er zo bij.... ![]() Toen kwam Inne met haar vlaggetjes dus ook maar meteen 1 aangeschaft ![]() ![]() Vind hem echt supergaaf alleen te groot voor het raam ![]() ....Mjah na het opsturen van het blok maar meteen bezig gegaan met het ombouwen van mijn subframe .Na een beetje denken, passen, en meten een leuk subje in elkaar gezet ![]() ![]() ![]() ![]() Maandag begin ik aan het verlagen van mijn voorvork. Fadi begint maandag met het tunen van mijn spul en zei dat ik het binnen 2 weken terug zou krijgen Ook ga ik denk ik een Yasuni C21 aanschaffen, en las ook dat Luuk begint met het fabriceren van de membraan huisjes dus kan hopelijk voor Meppel nog testen daarmee icm met mijn (€ 100) V-Force![]() reacties zijn welkom ![]() Greetzzz 01-03-2007 Nou na vele pogingen dan eindelijk een updeet vandaag ![]() Nou vandaag blij thuis gekomen omdat ik wist dat er een pakketje op me stond te wachten ![]() Der werd mij gevraagd om geen foto's te posten van carters, maar cilinder was geen probleem ![]() ![]() ![]() ![]() En ook was scooterparts binnengekomen met mijn SKF C3 lagers ![]() ![]() En wat hebben we daar voor nodig?? JUIST een dikke brander om het blokje warm te stoken ![]() ![]() En toen wou ik bijna updeet maken en kwam ik op het idee om het blokje @ subframe te zetten en te kijken hoe het staat. ![]() ![]() Ik schrok me eerst dood over hoe schuin die stond ![]() . Dacht eerst TE schuin maar vind hem er echt vet onder staan. En ook had ik al foto's ontvangen van Robin ![]() Staaf in actie: ![]() Eindresultaat: ![]() Dit weekend komt dus zoiezo mijn krukas der weer in en de rest en hopelijk ook weer lopend krijgen. Als dit gelukt is komt er wel weer een updeet ![]() Tot dan en slaap lekker ![]() update Nou donderdag dus blokje binnengekregen en zaterdag lekker opgebouwd. Dit ging allemaal makkelijker dan de 1e keer en krukje draaide ook lekker soepel. Wat hij bij de 1e keer niet deed maargoed, het is allemaal goed gegaan ermee . Zaterdag avond was het al te laat donker dus zondag meteen eventjes gemaakt hoe vet het wel niet onder de scooter staat .![]() ![]() Njah zondag wat kleine dingetjes gedaan voorkap gespoten omdat hier wat beschadigingen op zaten, en blokje verder opgebouwd. Vandaag had ik zin om te zagen, en na eventjes zweten hou je dit over ![]() ![]() Jaja je ziet het goed , dat is een stukje voorvork. Maar hoe zou dit er nog uit zien onder de scooter. Nou ik kan je vertellen dat het er echt 100 X beter van geworden is :O![]() ![]() ![]() Achterstaaf moet nog wel iets ingekort worden. En voorspatbord probleem is nu ook meteen opgelost . De komende avonden ga ik me bezig houden met de afstelling van de scooter. Dit weekend kan weer eens niet want heb verjaardag. 18 maart staat weer geplanned bij Easy Riders samen met Kevin met die groene speedfight . Dat word dus een leuk dagje banken, ook nu mijn subje gewoon goed is . Dan dus wel met uitdraai OF der moet weer wat mis zijn met scooter maar dat ga ik van te voren allemaal wel na . Tot die tijd moeten jullie het hiermee doen .Greetz en reacties zijn welkom ![]() update kleine updeet ![]() Vanavond niet stil gezeten, en eventjes niet aan de scooter Vant weekend was ik bij Kevin (MHR-Speedfight) en die had een overhandige tafel voor scooter. Dit wou ik alwel een tijdje maar kwam er maar niet van. En op het werk hadden we nog een plaat betonplex van 120 X 120 liggen, en mocht ik gratis meenemen . en jah der komen andere poten onder![]() Foto's ervan ![]() ![]() ![]() Dit werkt een stuk makkelijker ![]() Verder heb ik maandag eventjes nieuwe gaskabel erin gedaan omdat de oude geen terugslag had , en carbje eventjes anders gedaan. Hoe ik het met het plaatje had zoog hij valse lucht bleek dus (na veelvuldig gecontroleerd te hebben). Dan maar eventjes zo gedaan:![]() En een fototje van mijn oprookbandjes ![]() ![]() Misschien kan ik dit weekend helemaal niet banken omdat Kevin mij niet mag komen ophalen, ''ik mag niet als chauffeur spelen'' alwel de vader van Kevin dus . Maargoed moet nog eventjes kijken.Dan tot de volgende keer: Last edited by Michel #197; 19-03-2007 at 21:54. |
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#8 (permalink) | |
|
DG Design
|
Quote:
Dit is dus degene die ik sinds Januari had liggen .Heb inmiddels wat anders ![]() Projectje word wel wat Michel, op een meeting maar een keer branden __________________ |
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Patrick.
|
Vooruitstaande clamp is imo al een verkrachting van je zithouding en het uiterlijk van descooter gaat er zeker niet op vooruit, een M-stuur is mijn favoriet, maar niet icm met een vooruitstaande clamp, je gaat hem nu eerst naar voren plaatsen, en met een M-stuur weer naar achterbrengen... wat heeft dat voor nut? Ik vind dat je stuurhoek ook brak word, aangezien je om je middelpunt heen draait... maar dat is meer persoonlijk
|
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Peugeot Tuning
|
ik moet er nog op gaan rijden ![]() ik kom der vanzelf wel achter wat ik fijn vind ![]() de deadline word 16 juli ![]() Maar zeg nou niet wat je zelf vind en zo ik moet alles straks nog testen enzo . En dan kom ik der van zelf wel achter wat ik fijn vind ![]() __________________ |
|
|