![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
breskens coast racers
|
SBO 2007 mina kort speedsprinter zip
Hallo ik ben vincent van de velde, mijn brommer geschiedenis begon met thomosjes en puchjes net als iedereen, daarna nog een honda mt gehad en een honda cr 80 van 99'.
![]() Toen ik 16 werd kocht ik een nieuwe beta ark lc, daar toen een mhr replica, 19mm dellie, malossi uitlaat enz onder gelegd. ![]() Mijn vrienden begonnen 4 jaar gelede "sprinters'' te bouwen. Toen eens mee geweest naar genemuiden me eerste scootersprint en ik rijden op een bw's met mina lang blok onder dat ging best lkkr en een tijd gereden van 8,7 ofso dat was al best snel. 3 jaar geleden een beta frame gekocht en ben ik daarmee aan de slag gegaan,carters met speed, c 21, 28 keihin enz. Daar heel wat sprintjes mee gereden op jubbega, genemuiden, lint, breskens, en nog een paar. Mijn tijden lagen altijd zo rond de 8,1 sec, toen ging ik ff denken hoe het allemaal een beetje sneller kon en ben ik een zip op gaan bouwen met het mina blok onder van de beta. In driewegen de eerste sbo sprint van 2006 de 3de plaats behaald met een tijd van 7,8 sec. en in eindhoven een tijd van 7,67 sec neergezet. ![]() ![]() sprint breskens ![]() ![]() ![]() sprintje tegen c4rn ![]() perkpolder ![]() frame ![]() onderdelen zip ![]() ![]() ![]() sbo driewegen ![]() beker driewegen. ![]() genemuiden 2006 ![]() banken bij vinny ![]() Sbo eindhoven ![]() ![]() Voor de sbo van 2007 word de zip helemaal gestript en opnieuw opgebouwd met andere carters van een sonic, nieuwe cilinder, krukas, en nog een paar dingen, aan het frame word ook het 1 en ander gedaan maar daar ben ik nog niet helemaal uit. sonic carters JS tuned ![]() zo staat hij er nu bij ![]() 16 dec langs scootermania gereden om wat leuke spulletjes, speed 7t, revo asje en nog een heidenau besteld voor over het sonic velgje. ![]() vanaafd bezig geweest aan het carter tot er een gaatje in kwam, maar dat wordt morgen dicht gelast. ![]() ![]() de achterkap weegt redelijk zwaar net iets meer als 3 kilo, die wordt miss nog overnieuw gemaakt van polyester maar dat bekijk ik nog wel. ![]() ![]() opgelast carter ![]() toen kwam de hasj los intussen weeral opgevuld.![]() lang carter bijna klaar alleen beetje schuur werk. ![]() SBO sprint pasje gister binnengekregen ![]() ![]() vandaag ff de lagers op de krukas gedaan. ![]() blokje netjes schoon gemaakt en wachtend op de pasbussen ![]() nog wat overbodige dingen eraf geslepen. ![]() frame aan de weegschaal. het weegt net geen 10 kilo ![]() ![]() vandaag een plekje voor me radje gezocht en gemonteerd. ![]() ![]() voor aanzicht ![]() paar gaatjes geboord voor de luchtdoorstroming, moet nog afgewerkt worden maar het begin is er al ![]() ![]() carbon matje rond een voorpoot gedaan. ![]() asje gestoken. ![]() ![]() het slickje. ![]() ![]() achterkap aan elkaar gepolyesterd ![]() frame + velgen ![]() ![]() ![]() velgrand afgedraaid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() de zip op de weegschaal ![]() Setup: Cilinder: MHR Speed 7t Uitlaat: YASUNI C 21 1ste editie/ abt* Krukas: hebo revolution 85mm Carburateur: KEIHIN pwk 28mm d-slide gepoleist met stage 6 kelk Vario: MHR OVERANGE Koppeling: STAGE 6 107mm Membraan: stage 6 v-force Carters: mina kort JS tuned Poulies: MHR OVERANGE Koppelingshuis: MALOSSI met koelribben Halfpoulie: MALOSSI afgedraaid V-snaar: OVERANGE KEVLAR X Spruitstuk: MRD 2 delig Ontsteking: MALOSSI digitronic 2004 Lagers: SKF C4 __________________ Last edited by speedsprinter#198; 26-06-2008 at 18:27. |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#17 (permalink) |
|
breskens coast racers
|
@ DRT: ja best wel he, maar denk dat dit het laatse jaar is, zei het na eindhoven ook maar toch maar verder gegaan het blijft gewoon vet
![]() @ jeroxstyle: ja ik ben ook zkr benieuwd, khoop dat de tijden beetje dicht bij de 7 gaan zitten. kga vanmiddag ff langs paar bedrijven voor de prijs van alu enzo, dan komt er waarschijnlijk een alu stuurstang en t-stuk dat zal het gewicht ook nog wel een beetje omlaag helpen. __________________ |
|
|
|
|
|
#21 (permalink) | |
|
@ ZipSP '98
|
Quote:
srry, in dat geval Ging er gewoon vanuit omdat je daar in melsele even bij vinny ging banken enz...Ik zie je wel een @ een meeting gaan we onze zipjes eens meten t.o.v elkaar Ik wel @ pia wel te verstaan ! Greetz FeleMele ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
|
#22 (permalink) | |
|
@ ZipSP '98
|
Quote:
srry, in dat geval Ging er gewoon vanuit omdat je daar in melsele even bij vinny ging banken enz...Ik zie je wel een @ een meeting gaan we onze zipjes eens meten t.o.v elkaar Ik wel @ pia wel te verstaan ! Greetz FeleMele ![]() __________________ |
|
|
|
|