![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
Special: Street Legal Viva
Hey
Bij deze post ik mijn project ook op dit forum. Hij staat al geruime tijd op het andere forum. Ik zal m'n hele scootergeschiedenis lekker weglaten en beginnen bij de 2e opbouw van deze scooter, die begonnen is afgelopen voorjaar. Het gaat om een Peugeot Vivacity. Het is mijn vervoersscooter geweest. Ik heb voor een Peugeot blok gekozen omdat ik het origineler vind, en ik zoek graag de moeilijke weg op en niet de makkelijke weg. Mijn doel met dit project is een apart en originele sprinter bouwen, en toch hopelijk richting de 20PK gaan. De setup is als volgt: Cilinder: Polini Evolution 70cc - IS Tuned & SPT aangepast Uitlaat: Yasuni C20 - M&D Omgelast - Verchroomd Krukas: Power One pen 12 Ontsteking: HPI 2005 Carburateur: OKO 28mm D-Slide & Mikuni 24mm TM Vlakschuif Filter: Malossi MHR E13 Spruitstuk: Malossi MHR Recht 22-28mm Wig en Membraan: Polini Evolution Big Valve (2 kleps Membraan) Koppeling: Hebo Racing Variateur: Malossi MHR 2000 Poulies: Malossi MHR 2000 Overrange V-Snaar: Malossi MHR Overrange Koppelingshuis: Malossi MHR Wingbell Halfpoulie: Stage 6 Racing Drive Verder alle hulpmiddelen en accessoires zullen vanzelf voorbij komen. Om te beginnen met het blokje. Het gaat om Peugeot DD Carters, opgebouwd met bovenstaande onderdelen. En is door mij zelf getuned. ![]() ![]() ![]() Dan de onderdelen even toelichten. De cilinder is afkomstig van Minarelli en aangepast voor peugeot (5mm v/d voet afgedraaid en tapeinden pas gemaakt.) ![]() ![]() Het inlaat gedeelte. Het is ene Polini 2 kleps membraan met wigje. Hierop heb ik een Malossi MHR recht spruitje van Piaggio pas gemaakt. En het hele setje heb ik op elkaar afgewerkt. ![]() De uitlaat is afkomstig van Piaggio. Omgelast en verchroomd. Na het omlassen: ![]() Na het verchromen: ![]() Het Overrange setje is afkomstig van Minarelli en is pas gemaakt door de glijbus van peugeot in de MHR 2000 te steken. ![]() HPI 05 ![]() 28mm Oko en 24mm Keihin carburateur, de 24 is geruild tegen een mikuni ![]() Dan het frame. Het is een origineel Vivacity frame. Ik heb er enkele zaken vanaf gehaald die me in de weg zaten. Daarna netjes Metallic blauw gespoten. Frame in de grondverf ![]() Frame Blauw gespoten en voorvork grijs, daarna in de blanke lak gezet ![]() Dan het opbouwen van het frame. ![]() Op deze foto zie je het blok er al onder hangen, karttank gemonteerd in de buddy, witte Sebac achterveer. Verder is er een radiateur van een Peugeot Speedfight geplaatst. Op het stuur zit een Stage 6 temp/rpm teller gemonteerd, snelgas en een kilswitch. De stuurinrichting ![]() Blokje onder het frame ![]() ![]() Dan moeten er natuurlijk velgjes onder. Aangezien std Vivacity velgen nergens op lijken heb ik ervoor gekozen om Aerox velgen pas te maken op de Vivacity. Ik heb dit achter gedaan door middel van een Kiesler adoptor, met een std peugeot adoptor, een remklauw setje van een speedfight en een stage 6 wave remschijf. ![]() ![]() ![]() Aanpassing aan het carter om ervoor te zorgen dat de remklauw past. ![]() Nou, als je achter pas hebt moet je voor iets gaan verzinnen. Ik wilde de velg persee pas krijgen in een Vivacity voorvork, aangezien er al iemand was die hem pas had gemaakt door middel van een Aerox voorvork te nemen. Dit wilde ik dus niet. Na super veel meten passen heb ik een nieuwe as laten draaien en 2 bussen. Hiermee past de velg in de voorvork en is die gecentreerd. De remklauw moest iets uitgelijnd worden richting de velg zelf, dit heb ik met 3 ringen gedaan. ![]() ![]() Toen de velgen laten stralen. ![]() en dan krijg je dit plaatje: ![]() ![]() ![]() ![]() Toen de velgen wit laten coaten en voorzien van twee nieuwe bandjes, 2 Metzeler banden. ![]() ![]() Toen het hele zaakje in elkaar gezet, alles netjes aangesloten, weggewerkt en startklaar gemaakt. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Toen kon ik eindelijk rijden (2 weken geleden) en sinds dien regent het steeds, mja 1 dagje mooi weer gehad, toen wezen vlammen. Hij moet nog volledig afgesteld worden, maar komt zeker goed vooruit! ![]() ![]() ![]() Filmpjes van die dag: http://rapidshare.de/files/29270447/...__17_.avi.html http://rapidshare.de/files/29270741/...__13_.avi.html http://rapidshare.de/files/29271027/...__18_.avi.html Update 11-09-06 Zo weer wat kleine dingen gedaan. De scooter wou niet lopen. Hij sloeg even aan en liep ontiegelijk hoog stationair en viel uit. Ik dacht aan valse lucht. Alles nagekeken en dat was het niet. Toen bleek me vlotter krom te zijn. Dus nieuwe vlotter besteld en het zaakje liep weer. Gister wou ik gaan afstellen. Had er 0,3 gram zwaarder rollen in gedaan. Draaide in de 1e run 13,9. Voorheenm was dat 14,8. Dat is al beter. Alleen blijft er lucht in me koelsysteem zitten. Hij werd dus na 1 run veel ste heet. Steeds de luchtbel eruit gehaald, maar kwam steeds terug. Weinig kunnen afstellen dus. Verder had ik besteld: - vlotter - mokix handschoenen - sproeier setje - benzinekraan Tevens is mijn BCD spatbordje bijna klaar. Op de laatste foto zie je hem een stuk zitten. Nu is het wachten op me subje. Deze word momenteel 15cm verlengt. ALs die klaar is kan hij eronder. Dan moet het volgende gebeuren: - achterstaaf fixen - nieuwe op maat stalen remleiding - kvs slangen veranderen (verlengen) - voorkant verlagen. Verder moest er natuurlijk weer iets kapot gaan. Het draadje van me toerentaller is afgebroken tijdens 2e run. Hier wat foto's en filmpjes: Rijden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Thuis: ![]() ![]() ![]() Filmpje: http://rapidshare.de/files/32712827/...6_015.avi.html Update 24-09-2006 Zo weer even een kleine update. Er waren wat probleempjes. Er zat steeds een mega luchtbel in het koelsysteem die steeds terug kwam. Dus kon ik niet banken want hij werd erg rap erg heet. Toen alles eraf gehaald, brak 1 uiteinde van de waterpomp af. Dus heb ik een nieuw busje laten draaien, en nu zit alles weer goed in elkaar zonder lucht. Ik hoop aankomend weekend op de bank te kunnen bij Sander. Verder staat het spatbordje in de spuitplamuur, maar ben er nog niet tevreden over. Het subframe is helaas nog niet klaar, ik wacht er nog steeds op. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vroem Vroem ![]() Update 23-10-06 Oiz, Weinig van me laten horen. Ben erg druk met school geweest. Ik heb eens goed nagedacht wat ik precies verder wilde gaan doen met de viva voor volgend jaar. Ik had ook nog een SR project lopen. Ik heb besloten om alles op de viva te richten, dus mijn SR project te verkopen. Er zullen qwa set-up de nodige dingen veranderen. De Polini EVO gaat plaats maken voor een MHR Speed '06 van Piaggio. Tevens zal de c20 weg gaan. Daar komt een ander leuk pijpje voor in de plaats. De inlaat word ook veranderd. De bigvalve gaat weg en er komt een stage 6 membraamhuis met een stage 6 V-force membraam. Op het uiterlijke deel / frame word ook nog wat dingen veranderd. Het subframe zou verlengt worden door iemand anders, ik ga het nu zelf doen d.m.v 2 subjes samen te voegen en aan het frame te bevestigen. En er komen nog andere leuken dingen. Set-up: MHR Speed 06 Pia ABT pijp / C30 / C21 Stage 6 Wig V-force membraan Malossi Overange MHR 2000 vario Delta CLutch Power One as Eigenmaak spruitstuk Stage 6 halfpoulie Uiterlijk: - Stage 6 monsterdisk 280mm - Subje verlengen - Achterstaaf i.p.v. Sebac veer - Spatbordje afmaken - Alle bedrading verlengen + stalen rijmleiding achter - Achterkap maken + eventueel voorkap - Custom zadelhoes - Stage 6 temp. meter erbij of AIM - Afhankelijk een M-Stuur Dit zal allemaal rustig gedaan worden in de aankomende 6 maanden voor de 1e SBO Sprint. Heb al wel me carbje af. Hij is voorzien van een XSH 70mm kelk en heb hem afgewerkt. ![]() ![]() ![]() Update 1-11-06 Zo kleine update. Had paar kleine dingen besteld. Gister binnen gekregen. Besteld: - V-force3 - Benzine slang - Gasnaaldhouder - Temperatuur nippel pia Op de foto's staat ook een MHR-VL14. Deze zal ik samen met het V-force membraan testen. Er zullen 2 aparte huisjes voor gemaakt worden of 2 stage 6 huisjes aanpassen. Tevens heb ik me ingeschreven voor de SBO. Ik heb me ingeschreven voor de ScooterSpecial Klasse met nummer #196. ![]() ![]() ![]() Update 15-11-06 Vandaag vrije dag gehad dus even bezig geweest met de carterkap. Heb hem verder bewerkt, ben er alleen nog niet 100% tervreden over. Misschien nog een keer afwerken. Verder heb ik van Jurjen een 345mm RVS Achterstaaf gekocht, die verwacht ik deze week binnen net als me 2e subje. ![]() ![]() ![]() Laaste Update Ik heb besloten de viva weg te doen. Danwel alleen het frame. Of ik verder ga, weet ik nog niet. Wel weet ik dat ik niks meer verder kon met de viva en dus stop. Ik laat het topic nog een paar dagen open dan gaat hj opslot. Bedank voor de postieve en negatieve critiek, en mischien tot ziens! Last edited by Ben.S; 03-12-2006 at 14:33. |
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#10 (permalink) |
|
---
|
hey benni!!
eindelijk je project hier ook maar. je weet wat ik ervan vind, echt super netjes. zo zou ik er meer willen zien. en hopen dat jowu uitlaat wel goed is gelukt bij md. heb al wat kapjes van je gezien tijdje terug, en vond het toen al wat worden, ben dus benieuwd wat het nou geworden is of gaat worden. mzzl __________________ |
|
|
|
|
#22 (permalink) |
|
Retired :P
|
een c20 is normaal een uitmuntende uitlaat op een evo, zowel getuned als ongetuned, dus weet niet waarom je zegt dat je geen vertrouwen hebt in een c20?
omdat hij het niet goed deed op de manston van aftershock? je viva ziet er verder erg goed en verzorgd uit ![]() succes! __________________ |
|
|
|
|
#23 (permalink) | |
|
Registered User
|
Quote:
We zullen zien wat hij op de bank neerzet. __________________ |
|
|
|
|
|
#25 (permalink) | |
|
---
|
Quote:
en ik heb 18,6 gedraait met me manston met een andere c20. met een erg rechte lijn. dus c20 draait super bij mijn. __________________ |
|
|
|