![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#92 (permalink) | ||
|
SBO #39
|
Quote:
Quote:
__________________ |
||
|
|
|
|
#94 (permalink) |
|
SBO #39
|
Update
hoi,
Inschrijving voor SBO heb ik afgerond, startnummer is #39 in scooter special klasse. Dit omdat ik zelf mijn kappenset wilde samenstellen, rij toch maar voor me plezier. Zo zal die verschijnen op meppel: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Moest ook nog wat kleine dingen fixen AIM ophangplaat ![]() Bosch pomp + rotor afdekstrip ![]() Borgen ![]() ![]() ![]() Opvangbakje ![]() Tankje + accu ![]() ![]() Nog nieuwe helm aangeschaf: MT Oxion 500 ![]() Omdat ik scooter special rij, heb ik maar een extra framepje aangeschaft ![]() => Hier komt nog een alu voorvork in. Het enige dat er nog moet gebeuren voor Meppel is het volgende -banken Donderdag -achterwielmoer borgen Done -olie overloop afsluiten Done __________________ Last edited by KevinP; 01-04-2008 at 18:09. |
|
|
|
|
#97 (permalink) | |
|
SBO #39
|
Quote:
, kga wrss banken donderdag of vrijdag dus dan zal je het weten wat em scoort.__________________ |
|
|
|
|
|
#98 (permalink) |
|
SBO #39
|
hoi,
Gisteravond een paar uur wisten banken, dit om hem perfect te zetten voor meppel. Ik kwam binnen met 19.3 pk, met een c21. Na wat problemen met de bougie (detonatie) kwam er met een C30 toch 20 pk uitrollen. Niet de super vermogens die we hier op het forum gewend zijn. Maar het gaat goed hard en dat is het belangerijkste. ![]() __________________ |
|
|
|
|
#107 (permalink) | ||||||
|
SBO #39
|
Quote:
.Quote:
Quote:
. thx, zie je daar wel. Quote:
![]() Quote:
![]() Quote:
Ik ben ook benieuwd naar de tijden, we zullen wel zien binnen een week. __________________ |
||||||
|
|
|
|
#108 (permalink) |
|
SBO #39
|
Meppel update
Dus zondag was het Meppel
, we waren hier vertrokken om 5 uur en daar aangekomen rond 8 uur. Alles opgezet, en dan inschrijven. Sonic naar de keuring gebracht en daar gelijk op de weegschaal gezet, op het display stond 62.5 kg. Te veel naar mijn zin, op het eind van de dag zijn er wat kappen af gegaan. na het inschrijven en keuren maar is gaan sprinten. 1e run: had het zeer laat door dat het groen was, dus tijd van tegen de 9. De keer er na viel hij dood in het begin maar op het eind liep ik wel in. De keren erna ging het veel beter, paar keer gewonnen. Volgens mij is mijn snelste tijd 7.76, maar voor de rest weet ik niks van mijn tijden. Hier zijn wat filmpjes van een paar sprints van mij: http://img532.imageshack.us/my.php?i...deo0023oq3.flv http://img532.imageshack.us/my.php?i...deo0020jq9.flv http://img532.imageshack.us/my.php?i...deo0019hc4.flv En hier de foto's die er zijn thx to Runnersjezer. ![]() ![]() ![]() ![]() Ik vind dat mijn tijd beter kan dus dan bedenk je wat er moet veranderen -Gewicht moet zakken richting de 50 kg. =>alu voorvork en poten =>Gatenkaas kappen en dan laten spuiten =>Andere blokophanging uit Alu profielen -Pk'tje extra zou ook wel leuk zijn. =>weet nog nie hoe ![]() Moest er nog iemand foto's hebben mag die ze gerust posten. __________________ |
|
|
|
|
#111 (permalink) | ||
|
SBO #39
|
Quote:
Quote:
, we spreken elkaar nog__________________ |
||
|
|
|
|
#112 (permalink) |
|
SBO #39
|
update
Dus na Meppel ben ik is aan gaan denken hoe ik de sonic lichter kon krijgen. Want op Meppel zat ik op een gewicht van 63 kg, dit is veel te veel en aangezien ik tog scooter special rij. Daarom tog gekozen om met een frame te rijden. Had hier nog een reserve frampje staan dat ik kon gebruiken dus daarmee aan de slag gegaan.
Gaar rood geverft en buis tussen gelast ![]() Buddy die nog kan scharnieren ![]() Kleinere radiator met intern reservoir ![]() Onder de buddy is dus plek voor accu, cdi/bobine, overloopbusje en tankje ![]() ![]() Epc stuur en clamb, moet nog een busje voor gedraait worden ![]() Nog wat afstelspul gekocht & busje olie ![]() ![]() Voor me verjaardag ook maar ff camera gekocht: Casio Exilim Z200 ![]() Cilinder ligt dus bij XSH voor 'pro race special' te tunen, hoonbeurtje en nieuw zuigertje. Want zuiger kwam er na Meppel zo uit de cilinder: ![]() To do list: ALu kroonstuk en poten laten bewerken door R3 Frame in het zwart spuiten Banken en hopen op 21 pk __________________ |
|
|
|
|
#114 (permalink) |
|
SBO #39
|
Update 21 juni 2008
Na Meppel was het tijd dat er een lichtere sonic opgebouwd werd. Zoals je kan zien was het rode frame aardig gaar geverfd. Dus daar is iets aan gedaan en heb hem gespoten in alu grijs (ral 9007).
![]() ![]() ![]() ![]() Buddy ophanging ![]() Robin (R3 parts) heeft ook een busje gedraait voor de epc clamb. het busje is zeer netjes gemaakt met dichte bovenkant. ![]() ![]() ![]() Cilinder ook maar naar XSH gestuurd voor ''Pro race special'' te laten tunen, honen en nieuwe zuigertje (maat B) ![]() ![]() ![]() Gisteravond wisten banken met de 7t die door XSH nog is extra is getuned. Ik heb dus de zelfde afstelling gebruikt als ik met die 20 pk gehaalt heb. ( 3.3 & 3.1 gram rollen, 138 sproeier, rode drukveer) Met deze afstelling naaide die snoeihard vast, zuiger helemaal kapot gedetoneerd. Hij haalde toen ook maar 17,4pk op het moment dat die warmliep. ![]() Dus nieuwe zuiger erin (maat B), cilinder gehoont en krassen eruit gehaalt. Dan maar ff carbu schoongemaakt dit omdat we nog niet egt wisten hoe het kwam dat die kapot liep. Dus ook gelijk grotere sproeier erin 148, en dan liep die op de mengselmeter 13,6. Toen had die met c 30 een vermogen van rond de 19 pk. Dan maar iets zwaarder in de rollen (3.3 gram) en toen kwam er een vermogen uit van 19,3 pk. Dan nog ff C21 erop gegooit dan scoorde die nog maar 18,4 pk. ![]() ![]() ![]() Dit is dus echt te weinig vermogen, dus pfft weet niet wat er nog aan moet gebeuren om meer vermogen te halen. __________________ |
|
|