![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
-SpeedFox-
|
- SpeedFox -
Goedendag
Mijn naam is Dave Claassens. Ik woon in nuth in de provincie Limburg. Ik ben 17 jaar en ben al zo'n anderhalf jaar bezig met scooters. Als je 16 jaar word dan wil je ook wel een scooter, zoals veel vrienden van je in die tijd. Iedereen om je heen kreeg een scooter, en toen vond je het zelf ook wel eens tijd worden om te gaan kijken voor een scooter ![]() En het werd een of zo mooie Firefox ![]() Ik heb mijn scooter al ruim voordat ik 16 werd, ongeveer 4 maanden ![]() Dan heb je wel ff tijd om wat te veranderen dacht ik zo. En dit is ervan geworden : ![]() ![]() ![]() Genoeg verandert al zeg ik hetzelf ![]() Nou genoeg gezegt over die scooter ![]() Toen was ik eens wat op internet aan het kijken, en toen vond ik een goedkoop frame met blok en wielen. Ik dacht toen leuk, is goed voor onderdelen als er wat kapot gaat, zodoende heb ik me die dus gekocht. Enige tijd later, ergens in september, gingen we naar speelmansplaten toe. Die dag beviel me uitstekend, vooral toen ik al die dik opgevoerde scooters zag . Op dat moment begon me wat te kriebelen, en toen dacht dat wil ik ook :d Als eerste was ik aan het denken over een frameracer aangezien ik alleen een frame, blok en wielen had. Toen tog maar eens wat op internet rond gekeken en toen vond ik een grote lading firefox onderdelen voor weinig geld en zeer dicht bij. Toen maar plannen veranderd en tog maar voor een sprinter met kappen gegaan. Dit is wat er toen uitkwam : ![]() ![]() Toen had ik nog een dr70 pas nieuw gekocht voor onder de straatscooter, maar daar was toen gauw het plezier vanaf. Toen maar de dr op deze geset. Setup was toen: - Dr70 - Mikuni 17,5mm - mhr2000 - Flyclutch - Evo70 uitlaat ( )Toen vond ik het wat te langzaam optrekken en gaan. Daarvoor maar een binnenrotor gekocht en de cilinder zelf een tunebeurtje te geven, wat goed uitpakte. ![]() ![]() Rotor daarna maar weer gauw verkocht en voor wat beters gegaan, namelijk voor een HPI2005. ![]() Beetje afgesteld, en voor een dr70 liep die aardig goed moet ik zeggen. Zo ben ik ook wat meeting afgegaan. Toen heb ik me nog een elechtrisch waterpompje aangeschaft, aangezien ik die standaard dingen supersnel kapot draaide ![]() ![]() Mja, toen vond ik het wel eens tijd worden voor het echte geweld. Toen heb ik besloten om voor de volgende setup te gaan: * MHR Speed 06 7T * MHR RHQ pen 12 * MHR VL14/v-force * HPI2005 * Krd-Koso 28mm D-slide * Krd-Koso 28mm spruitstuk * MHR E13 luchtfilter * Yasuni C21 * Nardo vertandigsdeksel * MHR 13/44 vertanding * SKF C4 lagers met kunstofkooi * Stage 6 koppelingshuis * MHR Deltaclutch En het oog wilt ook wat natuurlijk :* Frame wit laten poedercoaten * Kappen prof rood/wit laten spuiten * Velgen poedercoaten * Blok grijs spuiten * Tp Carterkap polijsten * Remhendels polijsten * Rempotje polijsten * Snelgas * Kappen bewerken * Runner olietankje als benzine tank * Buddybak spuiten * Transparante waterslangen * Electrische waterpomp * Gaas op verschillende plaatsen aanbrengen * Achterveer spuiten * Ophoogblokje * Delen van blok polijsten * Race stuur * Sr 5 spaaks velgen En zal wel nog meer zijn, maar daar kom ik nog op terug Nu dan de onderdelen die ik al zover heb: C21 ![]() Vl14 ![]() Krukas ![]() MHR 13/44 tandjes ![]() Witte buddybak ![]() Fietstank ![]() ![]() Is tog een wat grotere accu ![]() ![]() Polijstspul ![]() Beetje gaas ![]() Beetje schuurpapier ![]() Race stuur met deelgepolijste remhendels ![]() Tank @ scoot ![]() Mhr2000 ![]() Groepsfoto ![]() Aan schroefjes ontbreekt het me niet ![]() ![]() En dan ben je je aan het vervelen, en wat ga je dan doen , precies je spuit je achterlichtglaasje ![]() En als laatste zoals de scooter er op het moment bij staat : ![]() Update 21-05-06 Alvast wat dingen gespoten ![]() ![]() Update : 22-05-06 Heb me maar nieuwe carters gehaald voor het 2de blok op te bouwen met speed ![]() (let niet op de rotzooi eromheen) ![]() Ik kon het niet laten om hem schoon te maken, want van te voren was die me niet om aan te zien zo vies. Volgens mij had de camera kuren .. geeft een beetje verkeerde datum aan ![]() Update 24-05-06 Zo weer een productief dagje al zeg ik het zelf ![]() Heb best veel gedaan vandaag. Alhoewel ik examens heb, heb ik me tog een dagje vrij gepakt ![]() Ik had me laatst een Tp carterkap kunnen kopen, maar die was erg begaait Zo zag die uit: ![]() (let niet op de scooter, dat was de enige foto die ik nog had) En zo is die geworden: ![]() Update 27-05-06 Zo weer een paar dagen niet geupdate, maar heb niet stil geseten ![]() Heb alvast wat proberen te polijsten, en ik moet zeggen ging me niet slecht af .. buiten die carterkap dan,, dat is wat ik als aller eerste had gedaan, maar die moet een keer opnieuw. Foto's zeggen meer dan woorden ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ook nog wat van me pappa gekregen ![]() ![]() Tog maar weer eens wat van me laten horen ![]() Update 30-05-06 Zo maar weer eens een update ![]() Wat ik gedaan heb: - Binnenwerk achterveer gepolijst - Bovenkant veer rood gespoten - Middenstuk veer wit gespoten - Onderstuk veer rood gespoten - Ophoogblokje rood gespoten - Aprilia Sr viper velgen gemonteerd - Plank gemaakt voor motoraccu in buddy Foto's : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Update 08-06-06 Ik was aan het denken wat ik met me kappen zou gaan doen, dus maar ff wat fotosoepjes gemaakt ![]() ![]() ![]() Beenschild ![]() Update 10-06-06 Ik ben nu druk bezig met het uiterlijk, motorisch word rustig aan gewerkt. Ik heb er wel al met epc over gehad, maar dat word pas over een tijdje. Ik krijg wel 2 grote stickers voor op de gesloten kar. ![]() Tog maar weer wat gaan doen aan het ding. Alvast wat dingen gekocht. ![]() ![]() ![]() En ben ook al begonnen aan het beenschild ![]() ![]() Heb de kant van de ontsteking gepolijst ![]() ![]() ![]() De velgen gaan deze week ook nog naar de poedercoater met nog wat kleine dingetjes : ![]() Dit was het weer voor vandaag ![]() Update 22-06-06 Zo,, tog maar weer eens updaten , eigenlijk had ik er niet zoveel zin in, maar tog maar gedaan ![]() Als eerste heb ik me nog een radiator bij epc gehaald. ![]() Ik vond dat de binnenkant waar de poulies zitten ook goed schoon moesten zijn, dus heb ik die binnenkant ook maar een beetje gepolijst ![]() ![]() ![]() Aangezien ik het niet deze zomer red het blok lopend te hebben, kreeg ik een aanbod die ik niet kon weigeren ![]() De krachtbron voor dit seizoen nog ![]() ![]() ![]() En dit in combinatie met een 24mm vlakschuif , mitsdie niet steeds blijft lekken ![]() ![]() Ik ben ook al begonnen aan me voorvorkpoten, 1 ervan is af ![]() ![]() Ik had ook nog sr voorvorkpoten van iemand kunnen lenen voor te kijken hoe het stond,, toen maar eens verlaagt en kwam er dit uit : ![]() ![]() Ik vond dat tog niet zo prettig zitten, aangezien er speling op zat , dus tog maar gauw weer me eigen voorvorkpoten erin geset ![]() Welke velgen staan hem het beste? die sr www velg of de sr viper velg? Update 10-08-06 Na een lange tijd niks meer van me te laten horen heb ik nu tog wel weer fijn nieuws ![]() Als eerste heb ik die evo verkocht. En daarvoor in de plaats in me nieuwe aanwinst gekomen ![]() Speed 7t Twins max tunend ( thanks to Dennis H.) ![]() ![]() Ik heb me ook nog ene paddockstand gekocht van dennis ![]() Samen met een nardo vertandingsdeksel, iedereen weet wel hoe dat eruit ziet .Dan heb ik nog de volgende dingen te melden. - Me blok gaat deze week naar epc voor te kotteren en max te tunen @ speed - Zadel komt wssn een dezer dagen terug. - Als het blok weg gaat, krijg ik meteen me stickers van epc voor op de aanhangwagen .- Carb word deze week wssn afgestuurt. - Vertanding word geperst. - Blok word klaar gemaakt. Hier dan nog een groepsfoto van de onderdelen die nu bij mij in de kast liggen. Op de vertandingsdeksel, hpi en blok na dan ![]() ![]() Nja, ik ben tog maar verder gegaan aan me voorvorkpoten. En het resultaat mag er wezen zeg ik zo. ![]() Heb ook een beetje het binnenste van de schijfrem gedaan, maar je krijg zeg maar die soort van 'krassen' er niet uitgeschuurd. ![]() Update 17-08-06 Me Carberateur is vanmiddag binnengekomen . ( Thanks to Shane )Het is een Krd-Koso 28mm Pwk D-slide met bijpassend spruitstuk. ![]() ![]() Morgen gaan de carters naar EPC. En dan als ze klaar zijn, komen de resterende spullen. Zoals luchtfilter, bougie,, wat kleine prulletjes dus ![]() Laat je mening horen. Update 31-08-06 Ik wilde ook nog ff melden dat EPC weer eens laat is met me blok. Ik zou het eigenlijk al terug moeten hebben, maar ik kan het pas op z'n vroegst morgenavond - zaterdag komen halen. Mits alles mee zat. Maar als het blokje terug is van de tuner/kotterenaar ( ), zal het snel gaan.Wat er nog gebeuren moet: - Blok terug krijgen - Subframe omlassen ( mssn iemand die het goed kan tegen een redelijke prijs?) - Spulletjes kopen. Kleine grutt - Runner olietankje inbouwen ( komt nog een foto van). - Rotor afstellen - Blokje nog eens oppoetsen - Verschillende onderdelen omzetten Der zal nog wel meer zijn, mar kom er ff niet op Dit was hem weer voor ff. Zodra het blok terug is, komen er foto's vna de nieuwe onderdelen ![]() Update 03-09-06 Als eerste heb ik me orginele firefox tank verwijderd en een runner olietankje geplaatst ![]() Heb me ook nog een paar onderdelen gekocht wat tog wel belangrijk zijn voor te kunnen rijden neem ik aan. ![]() Ik heb ook nog een paar handschoenen gekregen. ![]() Ik heb me het zadel ook maar opnieuw laten bekleden ![]() ![]() (moet wel nog gespannen worden) Heb me ook maar de grondplaat gespoten, want die was niet meer om aan te zien. ![]() Dit was hem weer ![]() Owja, ben wat vergeten (A) Het blokje is ook terug gekomen van de tuner ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wat er nu aan het blok gedaan is: - Gekotterd - Epc/Rst Max getunend - Vertanding geperst - Nieuwe vertandingsdeksel - Nieuwe lagers in het hele blok ( inclusief ophangingslagers) - Blok gespoten - Overal nieuwe schoenen en moertjes in Wat nog moet gebeuren/ komen: - Rotor afstellen - Ngk bougiekabel - 70mm luchtfilter - Subframe omlassen - Nieuwe pakkingen halen - Nog wat klein spul Dit was het weer. Update 08-09-06 Ik weet nog niet wat ik met het zadel doe, het was de bedoeling dat de letters eigenlijk andersom kwam te staan, maar de maakster heeft weer eens met het rechter oog in der linker broekzak gekeken ![]() Mja, hij zit er nu voorlopig ff op, omdat het zwarte niet uitziet. Hij is nu wel btw gespannen al, wat tog beter al uitziet. Gisterenavond ben ik tog nog maar ff naar epc gegaan. Daar heb ik nog wat klein spul gekocht: - Carterkap pakking - Membraam pakking 2 x - Ngk bougiekabel - Voorwiellagers ![]() En daar heb ik toen ik tog daar was, maar me binnesjezer laten afstellen .![]() Ik ga het blok afwerken met rode accenten, net als de grondplaat dus. Wat ik al rood heb/maak: - Grondplaat - Schroeven vertandingsdeksel - Hendel van trommelrem - Letters van tuning rood inkleuren. En nog wel wat meer. Als eerste een foto van het hendeltje van de trommelrem: ![]() En dan nog de schroefjes ![]() ![]() Dit is onder het motto van : het zijn de kleine dingen die het doen ![]() En als laatste een picca van hoe het blok erbij ligt op het moment ![]() Het blok gaat er morgen ( zaterdag) onder de scooter. Eens kijken of ik hem tot leven krijg gewekt ![]() Ik ben ook aanwezig in Heerlen de 17de. Dit was het weer voor ff. Update 11-09-06 Zoals belooft komt er nu een grote update al vind ik dat zelf wel ![]() Zaterdag morgen tog maar eensvroeg opgestaan om optijd de garage in te gaan voor aan me scoobie te werken. Zo zag die uit toen het blok er net onder hing ![]() ![]() En toen tog maar eens me o zo geile C21 eronder gehangen ![]() ![]() ![]() ![]() Ook maar een kraantje erop gemaakt, is wel zo handig ![]() ![]() Heb het zadel ook terug gekregen, die nu is gespannen. ![]() En toen naar een paar slagen liep HET BEESTJE ![]() ![]() ![]() ![]() Toen maar eens naar buiten geduwd en ff lekker de buurt wakker gemaakt op een zondag, omdat het me zaterdag tog te laat was , hij liep wel, maar was vetgeslagen.De foto's van buiten ![]() ![]() ![]() ![]() En dan kan die wel eens wat te veel eruit gooien ![]() ![]() Maar ik ben zeer te vreden met wat die tot nu toe oppakt ![]() Ik heb nog wat filmpjes maar dat is telefoon kwaliteit, dus erg schel. Ik zal mssn vanavond nog wat filmpjes maken, mssn vlammend door de straat ![]() Update 12-09-06 Zo tog maar weer een update van mijn kant ![]() Ik was lekker me huiswerk aan het maken ( kuch kuch ) toen opeens een goeie vriend langs kwam ![]() Het was de man die me velgen en nog wat kleine dingen deed poedercoaten ![]() Eigenlijk had ik ze nog niet terug verwacht voor vrijdag, dus hier was ik uiteraard erg blij over ![]() Zo genoeg gelult, foto's zeggen meer dan woorden. ![]() ![]() En ja het zijn nog steeds die 'vieze standaard firefox velgen' maar zolang ik me ermee kan behelpen totdat ik goede en geschikte andere heb gevonden, zullen deze eronder blijven. Update's zullen snel volgen Mzzl Dave Last edited by Firefox_16; 06-01-2007 at 15:11. |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#10 (permalink) | |
|
-SpeedFox-
|
Quote:
![]() Of als je aan het polijsten bent, dat je alles kan weg spoelen ![]() |
|
|
|
|
|
|
#12 (permalink) | |
|
-SpeedFox-
|
Quote:
![]() En ik denk niet dat tom een ijzeren buis van 39cm als achterveer heeft ![]() Maar word nog iets anders ![]() Last edited by Firefox_16; 21-05-2006 at 12:02. |
|
|
|
|