![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Leon#223
|
SpeedRox1337 #223
Toen ik bijna 16 was en genoeg geld gespaard had kocht ik een gloednieuwe Yamaha Aerox. Hier is het allemaal mee begonnen. Ik heb mijn project al op meerdere forums staan maar omdat ik nu SBO ga rijden kan ik hier natuurlijk niet achterblijven. Ik wil gewoon met een strakke scooter proberen leuke tijden te rijden en me te vermaken met het sprinten ![]() Van die scooter wel 4 hele maanden plezier gehad! Op een mooie winterse zondag morgen heb ik de Aerox totall los gereden tegen de zijkant van een auto die ik totaal niet gezien had.. ![]() ![]() ![]() Zo heb ik een lange tijd rondgereden met een leuke straatsetup. De setup toen was: Uitlaat: Yasuni R Vario: Malossie Sport Koppeling: Malossie Delta Clutch Membraam: Vforce3 Stage 6 Carb: 21mm Stage 6 vlakschuif en je wilt ook wel eens wat sneller. Toen kwam het besluit om een Sprintscooter te bouwen. ![]() Dus weer orginele Aerox voorpoten gekocht. Deze worden uitgeboord en er worden busjes op maat gemaakt zodat de SR velg er in past. ![]() ![]() ![]() De carb is inmiddels verruilt met een echte Keihin: ![]() ![]() Dat beloofd dus wat ![]() ![]() Daar heb ik een wijze les geleerd. Laat nooit iets stralen bij SP. Het blok was nog redelijk netjes toen ik het bracht. En na het stralen zag hij er nog bijna t zelfde uit. Sommige plekken zijn gewoon overgeslagen. Echt half werk. Maar voor 65 euro mag je toch wel wat verwachten. ![]() ![]() ![]() Als het echt niet snel genoeg gaat kan dat altijd nog. De andere onderdelen er even los opgezet voor de foto ![]() Deze heb ik geschuurd en weer mooi zwart gespoten. Hier samen met het subframe: ![]() voor mijn nieuwe remklauw zodat de busjes op maat gemaakt kunnen worden: ![]() ![]() ![]() Krukas: MHR RHQ pen 12 80mm Uitlaat: Yasuni C30 kevlar Ontsteking: HPI 2006 Carburateur: Keihin 28 mm Vario: Malossie Overrange Koppeling: Stage 6 koppeling Primaire Vertanding: Malossie 13/44 Secundaire vertanding: Polini 15/ ? Membraam: Vforce3 Stage 6 Luchtfilter: Stage 6 en TwinAir Omdat ik scooter70 ga rijden zijn alle kappen verplicht. De kappen worden wel iets veranderd maar daarover later meer. Het ontwerp zal qua kleurstelling niet veel afwijken van de straat scooter. De kappen worden wel allemaal een keer professioneel gespoten maar daarover later meer. Deze week eerst verder om de scooter rijdend te krijgen ![]() We hebben gister ook geprobeerd de Cilinder te monteren alleen zitten er van die circlipjes bij de cil zonder oogje. Echt onmogelijk om die er fatsoenlijk in te prutsen. Dus eerst op zoek naar degelijke circlipjes. aangepast en wordt netjes gespoten. Ook de rempotjes worden weer netjes zwart gespoten. En gelijk de killswitch gemonteerd: ![]() ![]() en de Squish goed te zetten bij MostWantedSprinters. Zaterdag even naar lelystad dus En dan hoop ik dat ik hem volgende week weer kan starten ![]() - Orangje benzineslang - Benzine filter - Nieuw kickstartrondsel - Stage 6 waterpomp ding - C30 ![]() Ik mis alleen nog wat belangrijke kleine onderdelen. Deze ga ik binnenkort halen. er worden busjes gefixt. Ik hoop dat dit volgende week klaar is. De achtervelg is klaar. Ik vind hem netjes gelukt al zeg ik het zelf ![]() remblokken in waar ik geen foto maar van heb.. Ook de gaskabel gefixt, de ophangen voor het karttankje in de buddy afgewerkt en de waterpomp gereviseerd/gemonteerd Na even wat gekloot me de onsteking vonkte die eindelijk. Toen die eenmaal vonkte liep de scooter zomaar! Ik ben er wel achter dat er nog aardig wat afstel werk in gaat zitten want op dit moment loopt ie voor geen meter en is alles netjes pas gemaakt! Eerst alles er even op gezet om te kijken wat er moet gebeuren. De achterkappen worden aan elkaar gepolyesterd, en de voorlamp wordt in de kap bewerkt. Ik wil voor 10 maart alles zoveel mogelijk geschuurt hebben want Meppel komt steeds dichter bij ![]() ![]() Daar deze week dus mee bezig dus tot de volgende update ![]() Is volgens mij wel een hele verbetering! 't remt in ieder geval wel hard! Ben druk bezig met de kappen. De achterkap, binnenkap, en voorkap staan in de polyester. Deze week alles afschuren, plamuren en dan zo snel mogelijk alles spuiten laten. Foto's van de kappen volgen nog. ![]() Eerst even wat nieuwe boortjes halen dus ![]() Dus hopen dat het snel beter wordt! Het is iig mooi weer om met de kappen bezig te zijn. Dus vandaag bezig geweest de scooter af te stellen. Na een irritant probleem met de vlotter naald die de benzine toevoer steed afsloot er eindelijk in geslaagd de scooter normaal rijdend te krijgen. Hij reed mooi.. Reed idd Ik was een tijdje aan het rond rijden hier in de buurt.. beetje sprintjes oefenen enzo, sproeiers en rolletjes proberen naja Op 'n gegeven moment knalt de dop van koelvloeistof reservoir er af ![]() ![]() en het tapeinde was afgebroken zoals je ziet op de foto. Daardoor kwam er een enorme druk op de het water waardoor de dop er dus afknalde en zat de hele cilinder van binnen en van buiten onder het water :s Geen idee hoe dit kon gebeuren.. Tapeindes zat nog wel muurvast. Er gaat toch meer tijd in zitten dan ik dacht en ook meer geld Dus dan weer verder met update Alles nagelopen en de gebroken tapeinde vervangen. ![]() En na een paar uurtjes opbouwen weer zo: ![]() dus die komt morgen ook binnen als t goed is ![]() DMP onderkuip ongespoten Str8 voorspatbord ongespoten (is bruin )SBO magazine Str8 race gaas oranje (sbo regeltjes.. )Castrol RS olie Stuk of wat sproeiers Hebo summer free race handschoenen want dat red ik niet meer voor 13 april..., ben ik klaar voor Meppel ![]() ![]() Snelste tijd die dag was 8.64 sec. M'n opleiding en werk namen te veel tijd in beslag en de scooter stond maar wat in de garage.. ![]() ![]() ![]() kon worden dus eerst begonnen met rolletjes, trekveertjes e.d. en uiteindelijk ook getest met een C21. Daarmee liep die toch wat harder. ![]() ![]() ![]() ![]() 2 keer waarvan een keer een valse start.. Valt me toch wel een beetje tegen. De afstelling is wel in orde want de lijn loopt mooi recht. ![]() ![]() verwerkt en str8 z kappen verwerkt. __________________ Last edited by SpeedRox1337; 13-07-2008 at 18:44. |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#19 (permalink) | ||
|
Leon#223
|
Quote:
Heb nog geen vergoeding oid.. Ik ga hem als ik er weer kom eens over aanspreken. Quote:
![]() __________________ |
||
|
|
|