![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
Street ProRox
Ey scooterlui!
naja ik maak ook maar even op deze site een projectpage aan,dus ik ben al wat langer bezig aan me scooter dus de datums wat erbij staan zijn niet de goede ,maja alvast veel kijkplezier. naja ik zal me even voorstellen,ik ben citano,15 jaar en woon in geleen(L). ik heb me rox al een tijdje in show your ride staan maar aangezien ik nu er toch best veel aan ga veranderen vind ik het wel een projectje waard. geschiedenis:ik sleutel al zo`n 4 jaar aan scooters,en heb nu dan ook werk bij een motor-scootershop :cheer: ,ik heb van tevoren nog nooit een scooter gehad altijd gesleuteld aan scooters van anderen,heb alleen een vespa projectje gemaakt die staat ook tussen de brommer projecten: maar dan de rox: het word een optisch straatproject en word dan ook niet dik opgevoerd enz. waarom niet?,omdat hier veel te veel poltie rijd en ik heb sowiezo al anderen problemen... setup nu(wat ook denkelijk zo blijft op een paar dingen na): -standaard 50cc -stage6 pro replica -malossi multivar -hebo race koppeling(komt een stage6 voor in de plaats) -12mm carb(misschien een 17,5) optische;waar een * achter staat heb ik al,of is al gedaan. -chrome tnt carterkap -yss 310mm veer* -stage6 carbon ophoogblok* -stage6 remhendels -stage6 rempotdeksels -stage6 monsterdisc* -chrome waterpompdeksel*(komt een tnt gefreesd voor) -stage6 slakkenhuis -koso smoked led achterlicht* -bcd zwarte koplamp -bcd zij-schermen* -dmp onderkuip* -kiesel evo2 monseat -kiesler extra brede achtervelg ik zal maar ff stoppen,zal nog wel bijkomen maar dat zien jullie dan wel : dan nu de scooter: ![]() zo zag die eruit toen ik hem kocht ![]() zag er niet echt geweldig uit met die uitlaat enzo dus na een paar dagen zag die er zo uit: ![]() ![]() daarna heb ik de scooter 2 weken niet gehad om af te laten stellen(94 km/h op testbank) en had me ondertussen andere kapdelen gekocht waaronder een voorkap,voorkuip,bcd underseat de dag erna meteen een dmp onderkuipje gekocht daarna de voorkap bewerkt en daar is dit uitgekomen ![]() ![]() ook heb ik vandaag me voorkap een beetje bewerkt,wel nog neit teveel want er komt ook nog iets anders bij maar dat zien jullie wel al de scooter gespoten is ] ![]() de stage6 sterren ![]() en ook al me voorkap een beetje geschuurd. zo dit was het voor vandaag,morgen ga ik verder eraan en dan denk ik wel weer een updateje tot dan update 9-5-08 zo vandaag ff me sterren een beetje afgewerkt maar ik moet binnekort een kleine vijl kopen zodat ik goed in de hoeken kom. ook heb ik me voorkuip voor de helft geschuurd,en doe waarschijnlijk morgen de andere helft ik heb ook nog wat foto`s voor jullie ![]() ![]() ![]() ff op de scooter gemonteerd,binnekort komt er wel een cross stuur op ![]() ![]() en t zijkantje morgen waarschijnlijk weer een opdate en misschien ga ik al wat bestellen :cheer: tot dan mini updateje 12-5-08 zo in het weekend niks meer gedaan aan scooter vond het gewoon te warm,ik ga waarschijnlijk morgen beginnen met me voorkuip af te schuren en als ik nog tijd heb me voorkap ook. maar dat was het onbelangrijke nu het belangrijke,ik was vandaag even naar scootxtreme gefietst :duhpompom: ,en daar heb ik me ff bcd zij-schermen gekocht hieraan ga ik ook nog deze week beginnen met schuren en als ik weer geld heb word er een kiesler evo2 monoseat gehaald zodat ik kan gaan beginnen met polyesteren maja de foto`s ![]() dat is 1 ![]() en dat is 2 ![]() naja de rest van de onderdelen zullen ff moeten wachten alleen dan die monoseat maar dat zal ook wel ff duren,want in de tussentijd ga ik schuren schuren en nog eens schuren,maar jullie zien en horen het wel Update 28-5-08 zo daar ben ik weer, nu met een update over me voorkap had al eerder beloofd eraan te beginnen maar had geen tijd maar ben er zondag aan begonnen en nu nog steeds besig maar ik denk ik hou ze niet langer in spanning :hypocrite: ik heb me vorige week donderdag samen met carlo (Evo StreetRox@projecten) een grill gehaald voor aerox. toen ben ik vrijdag en zaterdag naar een verjaardag en feest geweest dus geen tijd gehad.toen ben ik zondag begonnen en toen heb ik dat v-tje bovenin de grill eruit gehaald. ![]() zo dus.. toen was carlo zo vriendelijk geweest om me zaterdag polyester en plamuur te halen zodat ik erna meteen kon beginnen. ![]() het idee ervan,(foto`s van het polyesteren komen nog die heeft een vriend van me gemaakt) daarna al geschuurd en alles en toen maandag gelijk naar school een tnt voorlampje gekocht ![]() :00000786: en toen meteen daaraan begonnen. ![]() al met de 2de laag polyester ![]() en na een beetje schuren zag die er zo uit en toen het plamuren: ![]() de 1e laag en toen ging de 2de laag erop en heb ik al wat geschuurd en toen kwam die er zo uit te zien: ![]() zeer strak al zeg ik het zelf vandaag ook niet stilgezeten,vandaag 3de laag erop gedaan en me voorlamp is bijna af moet alleen nog veel schuren bij het v-tje in me kap maar dit komt allemaal goed,volgende update komt er al me kap helemaal klaar is tot dan update 5-6-08 zo daar ben ik weer en ik had gezegd dat ik pas zou updaten als me voorkap klaar was dus jullie raden het al: hij is zo goed als af! :00000180: op een paar punten nog wat bijwerken maar de vorm en alles zit erin foto`s: ![]() de voorkap met plamuur op plaatsen waar wat bij gemaakt moest worden. ![]() kap spuitklaar ![]() kap in de spuitplamuur ![]() en zo is het uit te komen zien ![]() zijkant binnenkort betere foto`s : en me bestelling is nog steeds niet binnen dus dat zal volgende week worden. dit weekend zullen carlo en ik wel beginnen aan me onderkuip die word verlaagd dus daar zullen jullie binnekort ook foto`s van krijgen. maar ik had jullie beloofd wat ik nog van optisch wil, het is eigenlijk best veel dus ik noem niet alles op en zal ook nog wel wat vergete. naja een paar dingen zijn(met een * heb ik al) -bewerkte voorkap* -onderkuip verlagen -voorconsole opnieuw bewerken -achterkap aan elkaar(zijkappen+monoseat+underseat) -binneschermen bewerken -Str8 Z-kappen -Kiesler extre brede achtervelg -Stage6 voorvork (zwart-goud) -Tnt chrome carterkap -stage6 kickstarter chroom -stage6 remnhendels -stage6 rempotdeksels en ga zo maar door jullie zullen het wel zien :bier: see ya next time update 20-6-08 zo ben ik weer,in de tussentijd niet stilgezeten ik wilde nog ff wachten met de update totdat ik alle spullen had voor achterkant maar ik kon jullie niet langer in spanning houden :hypocrite: naja in de tussentijd had ik al opnieuw bestelling gedaan en ik heb toen besteld: -kiesler evo2 monoseat -mtkt nieuw model underseat -en een rocket look voorspatbord ook heb ik met carlo wat geruild hij kreeg van mij een bcd underseat wat ik nog had liggen en kreeg een aerox binneschild naja zo gezegd zo gedaan. deze heb ik helemaal strak gemaakt en wat aan de zijkant eruit gehaald zie jullie dalijk op de foto`s,ook ben ik al aan me onderkuip begonnen maar daar is al wat meer aan gedaan dus daar ook binnekort nieuwe foto`s van en ook heb ik deze week me voorconsole verkocht ik was niet blij met de sterretjes dus koop binnekort weer een nieuwe ma goed hier de foto`s ![]() ff de scooter wat strippen ![]() dit word de vorm van de onderkuip(zoals al gezegd werd ik ben dus al verder dan dit ![]() dan kan ik net zo goed alles eraf halen ik heb nog een foto van hoe het binneschild was maar die wilt die niet uploaden dus hier foto`s van hoe die nu is: ![]() helemaal strak van binnen dus ![]() toen ook maar iets eruit gehaald,achter het gat kom racegaas net zoals bij de voorkap ![]() hehe daar is die dan eindelijk de kiesler monoseat ![]() ook maar meteen even met de bcd zijschermen erop gezet(underseat word volgende week verwacht) ![]() en zo staat de rox er op het moment bij ![]() nog een keer zo dat waren ze,wel nog ff 1 ding. in de vakantie gaan we verhuizen dus het kan zijn dat de updates dan ff wat langer duren,en zodra we zijn verhuist word het blok eronder uitgehaald en vanalles veranderd update 2-7-08 zo ben ik weer met nu wat slechter nieuws. me voorspatbord zou ik deze week nog kunnen gaan halen daar ben ik dus nog op aan t wachten. me binneschild is ook helemaal af daar komen binnekort nog wat nieuwe foto`s van. maar ik heb ook nog goed nieuws: me underseat is binnegekomen en heb hem er meteen ff opgezet maja nu een paar fotos ![]() de underseat ![]() ![]() nog een keer ![]() en gemonteerd ![]() en van de zijkant maar dan het slechte nieuws,maar ik leg het niet uit ik laat jullie het duidelijk zien met foto`s ![]() zo stond de scooter er op dat moment bij ![]() en dan het probleem update 14-7-08 zo hehe eindelijk weer een update(ging tijdelijk niet omdat imageshack het niet deed :07: ) maar goed heb de laatste tijd niet stilgezeten ben dus zoals ik al zei opneiuw begonnen met de onderkuip en het ziet er nu stukken beter uit. scooter ligt maar een paar cm van de grond af dus oppassen met drempels :hypocrite: ook heb ik bij me binneschild ook nog het middelste gat voor een schroef straks gemaakt zier er stukken beter uit en ben al begonnen aan me achterkap maar daar vertel ik dalijk meer over eerst foto`s van me binneschild en onderkuip :00001594: ![]() hier de kuip in model gebracht ![]() en dan beginnen met polyesteren.. ![]() zo laag lag die met alleen de polyester zit nu nog een stuk lager door de plamuur zien jullie dalijk wel :033102bebe_1_prv: ![]() 1e laag plamuur geschuurd ![]() na 2e laag plamuur begint er al op de lijken eh? zo dat was de onderkuip volgende keer foto`s als die af is ![]() me binneschild :00000786: en dan me achterkant,ik wilde eerst me hele achterkant aan elkaar dus ook me underseat maar de polyester hecht niet goed op de underseat dus dat plan heb ik al opzij moeten zetten heb wel nog foto`s van hoe het het 1 geheel was.. ![]() bovenkant.. ![]() en de onderkant maja zoals ik al zei dit feestje ging niet door de dus gisteren ff opmieuw begonnen en ben al begonnen met plamuren aan me zijschermen en monoseat. ![]() de achterkant in 1e laag geschuurd en ik vond ook foto van onderkuip op scooter met de plamuur :473: ![]() zeer strak nietwaar? :00000786: ![]() wel ff oppassen met drempels :354: en nog goed nieuws,een vriend van me verkoopt zijn scooters omdat die binnekort 18 word en een aerox wou kopen heeft die ook net gedaan en ik heb van hem zijn slider overgekocht voor een leuk prijsje en zodra me rox klaar is word hier een LC sprinter van gemaakt met 77cc bigbore enz. maar dat komt zodra me rox klaar is :00000180: |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#7 (permalink) |
|
Registered User
|
bedankt iedereen
![]() me underseat is een MTKT maar deze zie je niet veel. je kan hem wel bestellen op www.espower.nl ![]() @Abt sprintac: je hebt gelijk over me voorkap en binneschild maar dat zijn oudere foto`s is nu al wat meer aangedaan binnekort komt er weer een update en dan zal je het verschil wel zien ![]() |
|
|
|
|
|
#11 (permalink) |
|
Registered User
|
mega update 6-8-08
zo alweer een update van mij,in de tussentijd alweer veel gedaan. de 1e poging met me achterkant was mislukt omdat hij niet over het goedkeuringsplaatje heen kwam en daardoor scheurde de polyester maar niet getreurd nieuwe poging gedaan en nu gaat het wel en de kap is al bijna helemaal strak met nog wat speciaals in de achterkap maar dat zien jullie zometeen op de foto`s. ook ben ik gisteren even met carlo naar epc GEFIETST ,om daar Str8 z-kappen te kopen naja die maar meteen meegnomen en een nieuwe zuiger en malossi pakkingset want ik heb nu voor tijdelijk op straat een malossi sport50 eronder zitten ik heb ook een dezer weken mijn rocket voorspatbord kunnen ophalen :w de rest van de kappen zijn bijna klaar me onderkuip moet nog worden afgeschuurd en nog een beetje aan me achterkap(de foto`s van de achterkap zijn al wat ouder,nieuwe post ik zodra die af is ) maja foto`s dan maar ![]() ![]() het voorspatbordje ![]() met wat aanpassingen zag die er zo uit op de scooter ook heb ik nog foto`s van de scooter om jullie een idee te geven hoe die eruit gaat zien,dit zijn met de z-kappen en voorconsole van carlo(evo streetrox) ![]() zijkant ![]() schuin ervoor ![]() en de helemaal strakke binnekant ma goed dan gaan we nu door naar de achterkant ik heb bij carlo zitten schuren 3 dagen elke dag tot een uur of 3 `s nachts en de volgende dag weer verder,zo konden we elkaar ook een beetje helpen want hij was namelijk bezig met zijn voorkap maja de foto`s: ![]() de achterkant,monoseat en zijschermen zitten al aan elkaar en underseat word er op dat moment aangezet ![]() en dan word er iets gemaakt aan de achterkant maar dat zien jullie dalijk wel ![]() om jullie al een idee te geven,mijn achterlicht ziet er in het donker zo uit ![]() zo een idee van de achterkap,samen met de eigenaar(het was 2 uur `s nachts en we waren net nog in het zwembad gesprongen vandaar die kop van mij ![]() maja carlo vond het te leuk om foto`s van mij te blijven maken ![]() en zo zag die eruit op de scooter van carlo op dat moment ![]() nog eentje naja dat waren de fotos van de achterkap heb nog foto`s voor jullie van de: ![]() de z-kappen ![]() en de cilinder wat er gisteren onder is gekomen maja tot de volgende keer reacties zijn altijd leuk ![]() Last edited by Street ProRox; 06-08-2008 at 12:07. |
|
|
|
|
|
#14 (permalink) |
|
Registered User
|
naja dat is een goede vraag
![]() ik heb dit altijd al gewild zolang ik met scooters bezig ben,en naja dan kun je eraan beginnen maar dan heb je na een tijdje al geen zin meer ![]() maar zoals Evo StreetRox al zei: hij spreekt me veel moed in,haha ![]() ma goed bedankt voor positieve reactie ![]() |
|
|
|
|
|
#15 (permalink) |
|
Registered User
|
Fotoloze miniupdate 12-09-08
zo mensen,das alweer een tijdje geleden. heb op het moment geen foto`s voor jullie want camera is kapot,maar kan jullie vertellen dat het er goed uitziet op het moment. de meeste kappen zijn al helemaal strak en staan iin de spuitplamuur en hoeven alleen nog waterproof te worden opgeschuurd en kunnen dan gespoten worden. alleen de achterkap en onderkuip heeft nog een beetje afwerking nodig maar die staan ook binnekort in spuitplamuur. ook heb ik van een jongen een voorconsole overgekocht,want hij deed het weg en het was precies wat ik wilde maken dus waarom veel werk ervan maken als het ook makkelijk kan,dit hoeft dus ook alleen maar in de spuitplamuur en kan daarna worden gespoten(hoop binnekort foto`s voor jullie te hebben ook ben ik woensdag(9-9-0 de lak gaan halen,heb al gezegd dat het zwart werd,en dat is ook zo gebleven alleen dan met een beetje glitters ziet er wel mooi uit vind ik,ik ga binnekort ook langs de airbrusher om het ontwerp enzo te bespreken wat er nog bijkomt en ook nog even het goede nieuws;; 27 september word ik 16 dus dat is al over 15 dagen en 29 september kan ik op voor me certificaat dus duim voor me jullie horen t wel groeten |
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Registered User
|
zo dat is al een tijdje geleden maar heb niet stilgezeten.
zoals ik al had aangegeven ben ik de 29ste opgegaan voor me certificaat en meteen de 1e keer geslaagd ![]() ook niet stilgezeten met de scooter,merendeel van de kappen is spuitklaar en het voorconsole,onderkuip en achterkap moeten nog 1x keer in dikkere spuitplamuur en dan nog worden opgeschuurd en dan kunnen de kappen ook gespoten worden. binnekort zal ik ook wat foto`s posten van hoe de scooter er bij staat in normale straat stand(killerbee kappen) maar heb natuurlijk nu de foto`s voor jullie hoe de rox eruit is komen zien in de eind fase,dit zijn de laatste foto`s van de kappen voor ze gespoten worden. kijk en geniet ![]() de zijkant. ![]() schuin voor ![]() ![]() bovenkant kont ![]() en de beruchte onderkuip(nog geen problemen gehad met drempels ![]() ik heb me de dag voor ik kon rijden ook nog een nieuwe dellorto 17,5 carb gekocht hier heb ik helaas geen foto`s van maar jullie weten vast wel hoe die erui ziet en ook heb ik me nog een setje velgen gekocht wat ook in dezelfde kleur zwart worden gespoten en er word nog wat gepolijst maar dat is niet zeker(*** werk) maar ik hou jullie op de hoogte groeten |
|
|
|
|
|
#19 (permalink) |
|
Registered User
|
@ Speezkeesz: over 2 jaar pas?
ik heb er nu al geen zin meer in,ben dus ook blij dat de kappen klaar zijn om gespoten te worden. misschien dat ik ooit nog een helemaal custom project ga maken,want heb nog ideen maar die zijn helaas niet mogelijk bij een straatscooter. @Anne:bedankt,naja ik hoop ook dat de kappen zo snel mogelijk zijn gespoten,en hopelijk schiet het erna ook een beetje op met airbrushen |
|
|
|