![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
mannelijke versie
|
2Fast ICE
Welkom op mijn projectpagina!
Ik wil mijn project in 2 delen verdelen. Deze post is het algemene gedeelte. De post hieronder gaat over 3D-CAD werk. Ik zal de updates tussen de reacties zetten, en gelijk naar de 1e post kopieren. Ik ben Anne (joh), en ik ben op het moment 19 jaar. Ik heb mijn Gilera ICE al sinds ik 15 of 16 ben. Toen was deze helemaal standaard. Ik open deze projectpagina om netjes bij te houden wat ik nu allemaal doe aan mijn scooter, en ik zou graag nuttige feedback krijgen voor verbetering van mijn scooter (optisch of motorisch). Een paar foto's van hoe de ICE was toen ik hem voor de 1e keer had opgebouwd: Genemuiden 2006 met de Zip van Johan: ![]() Driewegen 2006 met Heiko erop (want hij stond ingeschreven en ik niet): ![]() 2e Opbouw Deze keer wil ik alles clean en netjes. Ik vind het altijd erg mooi om nette scooters te zien (wie niet), dus dat moet ik ook. -Verse kleurtjes -Alles schoon Speed blokje (carterkap moet nog gecoat worden): ![]() Vorkje alles laten coaten (ook achter het chrome kapje): ![]() Nieuwe remschijven (zie ook nog hierboven): ![]() Erg lekkere teller en EPC stuur/pen: ![]() Het geheel, nog zonder wielen: ![]() Uitlaat - JS DPR met Team 2004 demper (heb diverse flenzen): ![]() Een valstroom carburateur van Keihin: ![]() Voorvork verlaagd: ![]() Eventjes een kleine update: velgen er onder. Ik denk dat ik het randje nog wel een keer laat afdraaien voor de looks. Heb wat geprobeerd met rood velglint, maar dat lukte me niet om fatsoenlijk aan te brengen ![]() Voorkant ben ik helemaal tevreden over, ja niet die hawaiketting op EPC stuur dan maar moet je maar ff niet op letten ![]() ![]() Nu heb ik dus dit in mijn collectie. Hebo Racing 2 Hebo Racing 4 JS DPR ![]() Update Ben op school wat bezig geweest met steuntjes voor mn schakelaartjes en radiateur, en ik heb een andere nieuwe remleiding voor de voorkant. Ook nog toevallig een mooie massakabel gevonden op school: ![]() Ik heb mn 'buddybak' voor zover je het zo kunt noemen, netjes zwart gespoten: ![]() Spullen terug van de poedercoater en aanschaf goede camera: ![]() Na weer een stuk bouwen: ![]() ![]() ![]() Nog een stuk verder, op dit moment startte hij en leeft hij dus officieel weer Zoals je kunt zien is er nog geen remmerij goed aangesloten op het stuur, dus dat moet ik nog doen. Ik start hem sowieso altijd met het voorwiel tegen de muur, je weet maar nooit wat er kan gebeuren ![]() ![]() ![]() Op Genemuiden 2008 heb ik 1 sprint gereden, tijd was best langzaam, maar ik kan een aantal verbeteringen verzinnen dus ik heb zeker hoop voor een tijd tussen de 7 en 7,5 zonder reactietijd ongeveer. Zo stond die er bij, samen met het brute zipje wat ook in Genemuiden 2006 en 2007 mee deed, van een maatje van me. ![]() Tijdje later heb ik de velgen af laten draaien, beter gezegd, de dikke coating van het randje laten draaien. Staat opzich altijd netjes, maar ik wil ook nog wat testen (in het midden, op de rand, aan de binnenkant..) met striping. ![]() Tijd voor een vette motorische update, altijd al willen hebben, en dan heb ik het over mooi blauw speelgoed: ![]() Setup Malossi MHR Team Speed 2004 (Heiko bewerkt) Malossi MHR Team 1999 krukas Malossi MHR Eprom ontsteking Malossi Overrange Malossi Deltaclutch Malossi Prim. Vert. ( / ) Malossi Sec. Vert. ( / ) Malossi VL13 (Heiko bewerkt) Spruitstuk Alu (Heiko) Stage 6 halfpoulie Stage 6 spruitstukrubber Keihin TA09 (Heiko bewerkt) Overig: Zip SP voorvork EPC Stuur/Pen Galfer remschijven/blokjes J.Juan stalen remleiding achter Malossi stalen remleiding voor Malossi MHR radiateur Carbon voorspatbordje (L&M) Carbon underseat (L&M) Domino snelgas AIM Mychon 3 Custom zadel (Marleen) RS24 set BMX stepjes Paddock Deestone 2,75" voor Bridgestone Battlax achter Bij deze wil ik de volgende personen bedanken: Heiko Frose (motorische gedeelte en adviezen) Johan Lodder (meesleutelen etc.) Reedijk Banden Strijen (bandjes verwisselen) Last edited by Anne; 27-11-2008 at 12:51. |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#2 (permalink) |
|
mannelijke versie
|
Deze post ging over de vering, maar nu gewoon over 3D-CAD werk.
Ik studeer Industrieel Product Ontwerpen op de HRO (3e jaar), en ik merk op school wel dat ik soms dingen leer die van toepassing kunnen zijn op mijn scooter. Zoals jullie kunnen zien aan de naam van dit project, wil ik een naast een gekke ICE, ook een tof veersysteem ontwerpen. Hierbij kan ik de styling en FEM-krachtberekening gebruiken van mijn studie. De lessen over krachtenanalyse moet ik nog gaan krijgen (FEM). Update Juni 2008. Ook heb ik een paar lessen gehad over een simpel maar toch wel doeltreffend 2D simulatieprogramma. Ik heb hier een beetje mee zitten spelen, en ik kan makkelijk veersystemen tekenen en kijken of het werkt. Leuk! Wat betreft vering is mijn ICE op het moment uitgerust met een RS24 setje. Voor: RS24 Zip Achter: RS24 DNA (i.c.m. ophoogblokje passend op ICE) Extra: RS24 Zip achter Voorkant blijft RS24 voor de Zip. Welke veer ik gebruik voor het veersysteem weet ik nog niet, vanwege het lengteverschil. (325mm/400mm uit mn hoofd) De keus is vooral te wijten aan het feit dat ik de ICE weer wil gaan verlengen of niet... En daar ben ik nog niet over uit aangezien ik altijd al verlengd heb gereden. Ik teken met het 3D-CAD pakket Unigraphics 4 (binnenkort 5 waarschijnlijk). In dit programma heb ik ook de mogelijkheid om krachtanalyse weer te geven. Tot nu toe heb ik een Runner subframe en een RS24 Zip achterkant getekend. Maten kloppen allemaal, de spiraal wijkt wat af maar dat doet er niet heel erg toe denk ik. Subframe van een Runner (ik wil niet mijn netjes gecoate ICE sub gaan omlassen, Runner sub had ik toch nog liggen) ![]() Update Juni 2008 Ik zou graag alles in 3D tekenen op de computer. Dit heeft zo zijn voordelen. Als ik bijvoorbeeld een wig teken, kan ik dat makkelijk laten frezen door een computer gestuurde freesmachine. Misschien zelfs wel een geheel nieuw carter op eigen specificaties.. Ook heb ik opzich de skills om kappen te tekenen, maar kappen opmeten is erg moeilijk en daarom lastig in de computer te zetten. Ook kan ik dingen met 1 muisklik een andere kleur geven natuurlijk, dus als je zit te twijfelen of je je carters wilt laten verchromen, of je wig wilt laten anodiseren... ![]() De files die je hieronder ziet zijn niet allemaal 100% af trouwens. ![]() ![]() ![]() Last edited by Anne; 12-10-2008 at 15:57. |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
mannelijke versie
|
Ik woon in het tuinhuis, en daar moet ik sleutelen... heb geen andere ruimte. Ik sleutel hierdoor idd lekker warm binnen, en dan neem ik er lekker de tijd voor.
Ik teken niet in Inventor omdat ik Unigraphics op school krijg. Klasgenootje van me (John Tillema) is NL kampioen Inventor (5e wereldranglijst World Skill Masters )Dank jullie wel voor positieve reacties |
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
mannelijke versie
|
Wesley; ik weet nog niet helemaal zeker of ik hem daar hou, het steuntjes is ook toepasbaar voor onder de scooter, net als op de allereerste foto op mijn pagina
Johan; Dankjewel kappen weet ik nog niet, ik denk het bovenste voorkapje. Ik heb nog wel die L&M voorkap, maar vind die zo massive, en het bovenste kapje i.c.m. radiateur lijkt me wel watFlow; Nee, ik weet niet of we dat nog krijgen, maar ik heb het wel is gezien, en het verschilt niet heel erg denk ik. Maar ik ben meer vormgever, en Solidworks is meer engineer (denk ik )Dennis; Ik heb het idee zoals een Dragster, die tussen het frame. Net als mountainbikes; een horizontale veer. Echter is dit een tikje simpel, en aangezien ik studiepunten krijg voor dit, moet het volop lijp worden natuurlijk. Ik hou wel van extreme dingen Cobes; Dankjewel man ![]() 491/Sonic boy; Ja jou Sonic is ook niet mis misschien kunnen we is een keer gaan praten met die toko van het technopark voor velgen afdraaien ofzo ![]() Flipschulkes; Dankjewel, ik vind mono-armen gewoon vet en het is gelijk een stukje lager dan origineel ICE, plus dat je gelijk een kleinere velg hebt vooraan. StreetZipSP; Ja koperen busjes, maar ze zijn al een beetje dof zoals je ziet, en ik heb totaal niet nagedacht of koper een juist materiaal is hiervoor, dus misschien ga ik nog wel even iets anders fixen (liefst alu en dan in RS24 paars anodiseren natuurlijk) Maik; Ja dankjewel, die toeter houden we erop ![]() Pepijn; Misschien dat ik het spatbord nog smaller maak, i.c.m. mijn voorbandje is die echt te breed, maar dat test ik eerst wel met een gaar 2e hands spatbordje ofzo natuurlijk ![]() Thinuz; Ja jij ook succes met jou systeem! Ik doe niet aan SBO, ben christelijk dus op zondag ga ik niet sprinten enzo. |
|
|
|
|
|
#20 (permalink) |
|
Alles is voor bassie
|
Hey Anne,
Ziet er netjes uit en ken dit ding al wat langer dan vandaag is toch de scooter waar ik mijn allereerste sprint op reed op RAM festival 2006.!Ik ben trouwens een maat van Heiko & Barry.... Suc6 en ziet er heel netjes uit ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#22 (permalink) | |
|
Alles is voor bassie
|
Quote:
Vette ICE! en jammer dat die blauwe fles er niet meer onder zit ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
|
#23 (permalink) |
|
Paul-B
|
ja klopt..
ben vandaag ff met de voorvork aan de slag geweest.. en zag et ja ..krijg me spiraal van me veer niet los.. wil em ff spuiten.. ziet het er weer wat leuker uit.. voordat ik me nieuwe RS24 bestel ..nja vandeweek maar ff naar de bouwmarkt ![]() ej succes he.. __________________ |
|
|
|
|
|
#25 (permalink) |
|
mannelijke versie
|
Eventjes een kleine update: velgen er onder.
Ik denk dat ik het randje nog wel een keer laat afdraaien voor de looks. Heb wat geprobeerd met rood velglint, maar dat lukte me niet om fatsoenlijk aan te brengen ![]() Voorkant ben ik helemaal tevreden over, ja niet die hawaiketting op EPC stuur dan maar moet je maar ff niet op letten ![]() ![]() Hier kun je de kleur ook goed zien. (waarom zie je mijn aftekening voor de gaatjes nog NA de coating? kutzooi )![]() Vanaf de zijkant gezien is de scooter nog erg kaal, het is echt een bonk frame. En ik moet nog wat doen aan de Malossi sticker op het radje.. ![]() Hoofd dingen die ik nog moet doen: Steuntje maken voor radiateur Steuntje maken voor waterpomp Remmerij laten coaten (ook gelijk steuntjes etc.) |
|
|
|