![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#32 (permalink) |
|
Custom Speed Quad
|
Er is een ... pakketje binnen!!
Met de volgende onderdelen: - Malossi overrange 105mm poulies - Stage6 temp/toerenteller - Killswitch stuurbevestiging - TuningLine witte bandenmarker De pica's: ![]() De 105mm Overrange Poulies, omdat de 107mm niet paste ![]() ![]() De inmiddels al welbekende killswitch. ![]() ![]() Stage6 temperatuur/toerental meter. ![]() De witte bandenmarker ![]() De nieuwe stuff samen met het blokje, verder moet ik de luchtfilter nog aanpassen. Hij is nu een beetje te lang. ![]() ![]() Ik heb m'n frame + wat losse onderelen naar de poedercoater gebracht! ![]() Dus ik had een blokje op de werkbank nog zonder de transmissie erin, dus ik dacht laat ik dat maar alvast erin zetten. ![]() Zo, de eerste verse lager zit er al in. ![]() Hier de naaldlager waar ik 3 weken op zat te wachten zit er nu ook in. ![]() Nog eentje aan de achterkant ![]() Hier ff gekeken hoe het ongveer inelkaar zit(was beetje lang geleden )![]() Lagertje in het transmissiedeksel... ![]() Hier de as erin gestopt ![]() ![]() Verder heb ik zelf nog wat dingetjes gespoten, die niet konden worden gepoedercoat. (check de olieplug) rest krijgen jullie later te zien!![]() De Malossi delta clutch heb ik ook afgesteld @ strakste stand. ![]() wat hebben we hier?... ![]() ![]() Alle 2 op strakste stand. ![]() En zo zit hij inelkaar na wat gekl*ot met die strakke veertjes... Ik heb ook nog een "speciaal" rubbertje gebruikt met aan de ene kant een soort "plakker". Waarom? Omdat als ik hem start hij net als de vorige carburateur net niet/wel het blok aanraakt. En ik wil m'n carb niet naar de kl*te hebben. ![]() ![]() Hier het rubbertje Nou dat was het wel, voor af te sluiten nog een foto'tje van het blok... ![]() Hier het het mooie ringetje ![]() Vertanding erin gedaan... ![]() Het vertandingsdeksel erop gedaan, nu de boutjes nog... ![]() Hier m'n pa die het ff vastdraaid terwijl ik foto's neem ![]() ...en nu een deeltje dat ik ook gespoten heb, deze kleur wordt ook het hele frame... ![]() Zo, m'n blokje zit inelkaar, met Poulies en al! Vandaag ook m'n gecoat frame binnen gekomen samen met ander spul, maar die foto's komen morgen pas. Ben vanavond ook nog druk aan het opbouwen bezig, en daar komen ook alle foto's morgen van. ![]() Hier nog wat foto's om jullie te vermaken: ![]() Der delta clutch... ![]() Hier aussie... ![]() De overrage poulies, gelukkig past deze wel! ![]() Ondertussen even bezig met m'n spruitstuk te tunen... ![]() Zo, die liggen eral op, nu de Malossi wingbell nog... ![]() Hoppa alles erop, klaar voor te blazen! ![]() Hier de MHR overrange vario en daarnaast de krachtbron ![]() De Malossi overrange... ![]() Stage6 V-force membraan met 8 membraan plaatjes samen met de 28mm wig. ![]() Hier het blokje inelkaar! Dus morgen post ik alle foto's van m'n "quad", jaja hij begint er al op te lijken! ![]() |
|
|
|
|
|
#37 (permalink) |
|
Hagelslag
|
erg vet project
![]() ga stiekem zelf ook aan de quad tuning ![]() vind die verbreders trouwens wel super stoer staan, kon er alleen niet uit opmaken of je ze kant en klaar had gekocht of zelf had laten maken... spruitje is trouwens erg vreemd getuned... ipv geheel naar 28mm bewerkt heb jij alleen de achterkant een stuk verder gevreesd? grtz Ken __________________ |
|
|
|
|
|
#39 (permalink) |
|
Custom Speed Quad
|
Allemaal bedankt voor leuke/ positieve reacties!!!!
@ tommy: Bedankt! sorry dat ik onduidelijk was! ![]() Ik heb ze gewoon gekocht, alleen later heb ik de verbreders aangepast. Ik moest ze aanpassen omdat de binnenkant in een verdikking op je as valt. Alleen was het gat te klein van de verbreder dus heb ik die laten bewerken zodat hij wel paste. Of te wel zoals ik bijna bij alles gedaan heb aan heel die quad... Op verzoek van SR neos verse updates!!!! Het frame stond klaar in de garage! Hier komen de foto's! ![]() Wat staat daar nou? ![]() Jaaaa, dat is een knalrood frame ![]() ![]() Allemaal netjes gedaan, ook hebben ze alles afgeschermd voor lagers etc... ![]() ![]() Al vrij snel de achterbrug samen met de achterveer gemonteerd... ![]() Nog een keer... ![]() Hier de schijfrem erop gedaan... ![]() Tandwiel met schijfrem... ![]() Dopjes erop... ![]() ![]() Hier met wheelspacers erop, die er ook gelijk weer afgingen omdat ik de juiste bouten niet had. Dus die komen er later weer op! Toen zijn we maar aan de A-armen en stuurstangen begonnen. ![]() Stuurstang erin... ![]() A-armen samen met stuurstangen gemonteerd... ![]() Voorvering eronder samen met trommelremmen. ![]() Dan liggen de banden eronder, met nog steeds zonder verbreeders en met 2 bouten losjes vast gezet ![]() ![]() Dan krijg je zoiets... ![]() ![]() Dan hangt het blokje eronder! ![]() ![]() Met motorblok en banden! En nu de paar uurtjes verse update!!! Eerst nog even dit laten zien: ![]() Vers gemonteerd ![]() En hebben jullie m'n nerfbars al gezien? ![]() In het hoog-glans zwart gecoat! Verder hebben we nu ook de carburateur gemonteerd, wat nog een hele klus was. Dit omdat die quad een speciale kabel heeft, ivm duimgas. Hier kan je dus niet zomaar even een universele binnen kabel in schieten als de kabel te kort/ lang is. Maar het is gelukt, alleen kan de gasschuif NET niet helemaal open. Maar dat zal je niet merken, die milimeter gasschuif. ![]() Nu maar hopen dat dat ding niet gaat overlopen... ![]() Hier zo ver als mogelijk open proberen te krijgen... ![]() Hehe, hij kan bijna vlammen... En nog een mooie afsluiter: ![]() Zo dit was hem weer, reageren mag nog steeds en ik zie jullie wel bij de volgende update! ![]() |
|
|
|
|
|
#40 (permalink) |
|
Pfew, al die draden
|
Pfuuu
Denk eigenlijk wel dat het ding gaat overlopen, maar dat zal de praktijk uitwijzen. Ideaal kan het nooit zijn in mijn ogen, maar dat terzijde.Ik vind het echt een machtig project Echt super. En waarom monteer je niet een gewoon snelgas op dat ding als ik vragen mag ? Op een motor kun je toch ook sturen met snelgas ? ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#42 (permalink) | |
|
::TSA::
|
Quote:
maar aangezien je dit niet meer voor het bos gaat gebruiken, denk ik ook dat je beter een normaal gashandvat kan gaan gebruiken __________________ |
|
|
|
|
|
|
#43 (permalink) |
|
Custom Speed Quad
|
Bedankt voor de reactie!
Enne waarom ik er geen snelgas op doe? Omdat heel m'n (rechter) (gas)hevel is aangepast op m'n 2 voor trommelremmen. Dit kan ik er dus niet even afhalen en daarnaast nog snelgas monteren. Dus daarzit een speciale hevel die geschikt is voor 2 remkabels... |
|
|
|
|
|
#51 (permalink) |
|
Custom Speed Quad
|
Bedankt voor jullie reacties/steun.
Ik ga hem vooral gebruiken voor sprints/ shows kom misschien nog een ..... nee laat ik maar niks zeggen trouwens.... want dat weet ik nog niet zeker... Zo'n achterveer; dat wilde ik eerst ook, alleen ik moet een veer hebben met 2 ogen, en geen "voetje" (wat op allee scooters zit) aan de onder kant. Ik kan er wel een paar bestellen, alleen ga nu even de uitlaat en al het motorische even voor. ![]() Zal nu wel even een tijdje duren voor een update, omdat we eerst op vakantie gaan over 2 weken en dan pas m'n quadkan brengen... Reacties zijn natuurlijk nog altijd welkom!!! ![]() |
|
|
|
|
|
#54 ( |