![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Tj Speed Neo's
|
TJ Speed Neo's
Ik ben Martijn Bennik en kom uit Beneden Leeuwen.
Omdat mijn oude projectpage er niet fris meer uit zag maar even een nieuwe aangemaakt. Hier onder een foto van hoe de Neo’s er een jaar of 4 geleden eruit zag. Alleen een andere uitlaat(technigas). ![]() Daarna hebben er nog heel wat andere dingen opgezeten zoals Yasuni R, MHR Replica, 17.5 mm en natuurlijk andere vario MHR2000. Toen wilde we toch wat sneller gaan en ben ik rond gaan kijken voor een leuke begin setup: Cilinder: Athena vlinderpoort 70cc ac Uitlaat: Yasuni C16 Carburateur: Dell ortho 21 mm Luchtfilter: Malossi E13 Vario: MHR 2000 (overrange) Koppeling: MHR Delta Clutch ø107 mm Poulies: Malossi MHR 2000 V-snaar: MHR Kevlar Belt Ontsteking: Selletra Maar na een tijd (50 km) is de Athena warmgelopen en stond ik voor de keuze of de Athena houden of de scooter lc te maken en een MHR Speed eronder te knallen. Ik heb toch maar voor het laatste gekozen en zogezegd zogedaan. De setup werd toen: Cilinder: MHR Speed 04 (TJ tuned) Uitlaat: Yasuni C21 Krukas: Malossi RHQ Carburateur: Koso 28mm met 70mm kelk Luchtfilter: Twin Air (TJ) ø 70 mm Vario: MHR 2000 (overrange) Koppeling: MHR Delta Clutch ø107 mm Membraan: MHR VL14 (TJ tuned) Primaire Vertanding: MHR 13/44 Secundaire Vertanding: Std Poulies: Malossi 2000 Koppelingshuis: MHR Wing Bell ø107 mm V-snaar: MHR Kevlar Belt Spruitstuk: K-star spruitje later TJ spruitje Ontsteking: HPI 2005 Lagers: SKF C3 Hiermee heb ik gereden tot en met de meeting in Lint(België). De foto’s van de transformatie hieronder: De nieuwe krachtbron: ![]() Cilinder, RHQ as en stage 6 teller: ![]() De carburateur: ![]() De nieuwe HPI rotor: ![]() De Yasuni c21 en de rest van het blok in elkaar: ![]() Het blok onder heb frame: ![]() Na een paar keer gereden te hebben toch maar gaan denken om me subframe aan te passen. Ik even naar twan gebeld en natuurlijk kon het daar aangepast worden. ![]() ![]() De stage 6 toeren en temperatuurteller: ![]() dit was het resultaat scooter + kappen: ![]() ![]() ![]() Inmiddels de stage 6 teller weggedaan en een Aim aangeschaft ook gelijk maar een M-stuurtje erbij genomen. ![]() ![]() Er zijn ook wat kleine dingen veranderd tussen door waar ik geen foto’s van heb zoals een Polini speeddrive. Ook zijn we overgestapt van de koso 28 mm naar de Keihin 28 mm Heb een score met de Speed 04 behaald van 19.3 Pk. Daarna heb ik het oog laten vallen op de nieuwe MHR Speed 7T 06. Setup is: Cilinder: MHR Speed 7T 06 TJ tuned Uitlaat: DPR Speed Pijp Krukas: Malossi RHQ Carburateur: Keihin 28mm met 70mm kelk Luchtfilter: Twin Air (TJ) ø 70 mm Vario: Polini evo 2 (speeddrive) Koppeling: MHR Delta Clutch ø107 mm Membraan: Stage 6 V-force Primaire Vertanding: MHR 13/44 Secundaire Vertanding: Polini 15/42 Poulies: Polini Evo Koppelingshuis: MHR Wing Bell ø107 mm V-snaar: Peugeot luxor Vertandingsdeksel: Top nardo deksel Spruitstuk: TJ spruitje Ontsteking: HPI 2005 / PVL digitaal Lagers: SKF C4 Ook heb ik de velgen en de carterkap en paddockstand een mooi kleurtje gegeven: ![]() En een Metradisc aangeschaft: ![]() Tim(MSSH/Timmeh) Had weer slijp zin dus wat krijg je dan ![]() EN ![]() Foto’s van de nieuwe DPR Speed pijp: ![]() Zo stond het hok op de meeting in harelbeke: ![]() ![]() De foto's van de meeting in genemuiden: Foto tegen een zip waarvan ik 2x verloren heb maar desondanks een super meeting gehad Samen met de TJ honda op de foto ![]() **Update 02-10-2006** Stage 6 V-force Top Nardo vertandingsdeksel Gunner Snelgas **Update 19-10-2006** Omdat ik SBO wil gaan rijden en ik een dd horizontaal blok had heb ik een sd blok aangeschaft, deze word gereed gemaakt en de Speed word gelijk getuned. foto's komen zo snel mogelijk **Update 11-03-2007** Foto van het nieuwe en verse sd blok ![]() Foto van de Speed 06 TJ max getuned ![]() Foto van het blok in elkaar en bijna gereed voor het seizoen ![]() Onbewerkt kroonstukje + afgedraaide poten ![]() Paar dagen laten is het kroonstukje zo ![]() Er komen dus nog meer gaten in en hier en daar word nog wat aluminium weggeschuurd. **Update 13-06-2007** We zijn inmiddels een paar sprints verder en er is een hoop aan veranderd. Eerst een foto van de sprint in meppel. ![]() Daarna een paar foto’s die ik thuis heb genomen. ![]() ![]() ![]() Ook heb ik deze week een nieuwe binnenrotor aangeschaft een PVL digitaal. ![]() **Update 06-05-2008** Na een winter beunen samen met twan toch maar weer begonnen voor het SBO seizoen 2008. En ja we waren te laat voor de eerste meeting in meppel. Toch iets te veel tijd besteed aan scooters van anderen en de onze een beetje laten slingeren. Maar de achterstand is inmiddels ingehaald en we hebben afgelopen weekend een meeting in België (Geel) gehad. Daar heb ik de eerste plaats behaald in de scooterspecial en Tim in de superspecial. Ik had een tijd van 6.71 de snelste van de dag , de andere tijden van mij waren 6.83 en nog een 7.13 daarna heb ik 2 keer mijn koppakking naar de klote geholpen vanwege problemen met de tapijnden.En natuurlijk ook veel gebankt samen met twan en daar kwam een super maar dan ook super vette grafiek uit. Deze post ik A.S.A.P. Binnenkort ook de grote metamefose van dit jaar. **Update 07-05-2008** Voor de mensen die niet kunnen lezen hier de beloofde foto’s van de grote metamefose van dit jaar. ![]() ![]() ![]() ![]() De behaalde super strakke lijn al zeg ik het zelf ![]() ![]() De behaalde beker @ GEEL met een tijd van 6.71 sec ![]() Ik wil Twan graag bedanken voor het vele goede werk dat hij heeft verricht aan het blok en natuurlijk voor de gezellige Beunavonden in de koude winteravonden ![]() Laat even weten wat je ervan vind. **Updates komen altijd in de eerste post** __________________ Last edited by MartijnB; 07-05-2008 at 23:50. |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#10 (permalink) |
|
Tj Speed Neo's
|
Maar dat komt omdat de meeste nog denken dat er kappen opzitten.
Maar ik zal deze week nog even foto's posten hoe die nu is geworden maar de meeste lezen ook niet want als laatste update staat ook dat de scooter een hele metamorfose heeft ondergaan. __________________ |
|
|
|
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|