![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
Tomos 74.6cc mhr sprinter
hallo ik ben ingmar 16 jaar en ik werk in een aluminium constructie bedrijf en ben daar tig/mig lasseren.ik ben van plan een tomos sprinter te bouwen . na zoveel brommers en scooter gehad te hebben dat je het niet meer op 2 handen kan tellen werd het ijd voor wat anders.waarom een tomos? omdat voor scooters alles bijna plug en play is en alles bijna te koop(waar niks mis mee is ).maar ik wou een grootere uitdaging dus nam ik een tomos want daar is inprecipe alleen maar een 65cc voor te koop en meer niet updates zullen verschijnen boven aan de sub catogorien [SIZE=1]en typen is niet mijn ding|L[/SIZE] [SIZE=200]Motorisch[/SIZE] bedoeling is dus een sprint blok te bouwen met een malossi mhr speed team 2 cilinder voor een piaggio. alles zal zelfworden gemaakt van carters bewerken tot de uitlaat en zelfs de koppeling malossi MHR I.S.T tuned I.S.T Opmaat uitlaat 28mm mikuni v-force membraam I.S.T spruitstuk opmaat gemaakte carters aangepaste krukas hpi 08 26-24 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [SIZE=200]Uiterlijk [/SIZE] op mijn frame heb ik een polini 910 minibike zitje gemaakt. en zelf een langere stevige achterbrug zelfgemaakt van staal 2.3kg word een alu binnekort ook komen er schijfremmen op wat uniek is op een tomos:cheer: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() tomos a35 frame polini 910 zitje verlaagde voorvork custom achterbrug clip-ons voor = achter schijfremmen snelgas killswitch 300mm chrome veren/aluminium veervervangers custom streetfichter voorkapje [COLOR=DarkRed] Reactie pagina[/COLOR] __________________ Last edited by nl>ingmar<nl; 09-08-2008 at 17:50. |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#8 (permalink) |
|
KX -maximembert
|
leuk project. ik las dat je de krukas aanpast. Geldt dit voor de slag? Volgens mij is de slag standaard 43 toch. Hou je die standaard dan komt ie op 76,5cc. Ik ga er maar vanuit dat je niet een kleinere bus in je mhr propt. Viel het een beetje te lassen? Alu van tomos schijnt nog beroerder te lassen dan puch, heb ik weleens gehoort.
__________________ |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Registered User
|
@ ost-puch: krukas heeft standaart slag ivm sprint regelement en de diameter van de mhr blijft zoals hij nu is voorlopig
en het lassen ging met tig totaal niet dus heb ik het gemigt eerst goed met las reiniging spray bespoten en daar na lassen en ik moet zeggen gin niet echt verkeerd ik vond het goed te lassen __________________ |
|
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Registered User
|
3. Elke vorm van automatische aandrijving, behalve variomatic, is toegestaan. De werking en bediening dient echter standaard te zijn. Koppelingsdelen mogen worden vervangen. Alles dient goed te worden afgeschermd.
regelement van de brommersprints voor automaten dus komt geen cvt systeem __________________ |
|
|
|
|
|
#22 (permalink) |
|
Registered User
|
[SIZE="6"]12-09-08[/SIZE]
frame ff gespoten :thumb: ![]() 2 kleine foutjes zoals je kan zien als je goed kijkt maar dat was zo weg te schuren nieuwe onderdeeltjes ![]() in elkaar gezet :mrgreen: :thumb: :i_luf_you: ![]() ![]() ![]() binnekort te zien met een MHR eronder :wow: to do list frame voorvork onder poten spuiten stabilisator maken alu achterbrug maken veer vervangers maken velgen zwart spuiten bekabelen koelvoeistof enzo kijken is reageren ![]() ![]() __________________ |
|
|
|