![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
150meter @ 6,24
|
TTE sprinters 2008
Hallo
![]() Hierbij maar ff een nieuwe projectpage van onze kant. Vorig jaar met dit frame mee gereden in de sbo en aan alle friesche sprints. ![]() ![]() En een aantal mooie bekers ermee gewonnen ![]() Snelste tijd van het frame met Rene staal als rijder was 6,58 op Hockenheim en uiteindelijke het kampioenschap van de SBO binnegehaald. Hier nog een mooi filmpje van vorig jaar. We zaten op een totaalgewicht van ongeveer 115 kilo. Dat moest lichter kunnen, dus zijn we eerst met een nieuw minarelli frame aan de gang gegaan. Robert heeft de frames geconstrueerd en ik hou me met Rene meer bezig met motorische gedeelte. Hier was het frame al een heel eind af. ![]() Hier kun je mooi zien hoe laag hij is. Sander Hamstra zal hier het komende seizoen op gaan rijden. ![]() ![]() Zo is het frame uiteindelijk geworden Totaalgewicht is nu 38 kilo, maar daar zal nog een kilo of twee afgaan.Set up van dit frame is het oude 2fast blok van vorig jaar met een aantal aanpassingen. Sander heeft in meppel 6,67 gereden, maar een 6,4 had er zeker in gezeten alleen hadden we wat problemen met wielspin en waren de reactie tijden nog niet op zijn scherpst. Uiteindelijk tweede geworden achter Rene. Rene rijdt dit jaar met een nieuw gebouwd frame met een 2fast blok met NOS erop. ![]() ![]() We hadden hier al een leuk vermogen uitgehaald ![]() Op meppel was rene eerste geworden met een tijd van 6,65 met een top van 135km/h. Tijd valt uiteraard nog tegen alleen hadden we erg last van wielspin zoals je hieronder kan zien ![]() ![]() Zoetermeer: Was gister zeer geslaagde dag, Sander begon met 6,65 maar wel met een top van 130km/h, Daarna een andere band erop gezet en weer geprobeerd en direct een 6,39 Uiteindelijk nog een 6,44 neergezet in de finale met een top van 135 km/h en een reactie van rond de 0,2 sec. Rene zijn sprinter begon wat slechter door het aparte weer stond de machine niet helemaal lekker afgesteld, daarna het 1 en ander aangepast en toen kwam er een tijd van 6,37 uit. Uiteindelijk Sander 1 geworden en Rene nummer 3. Die van Sander laat ik mooi staan en die van Rene gaan we deze week nog mee aan de gang om de volgende sprint toch echt onder de 6,25 te komen We kunnen anders altijd nog wat gewichtstuning doen door Sander erop te zetten! Hier nog een filmpje van Sander: En nog wat foto`s ![]() ![]() ![]() Doel van komened seizoen is uiteraard het SBO kampioenschap verdedigen en een serieuse poging doen om onder de tijd van Heiko van 6,25 te komen.Friesche sprints zal alleen het minarelli frame aanwezig zijn ivm met het onnozele regelement van de friesche sprints. Dank aan: Ks-parts.nl ( sponsoren ons dit jaar) __________________ Last edited by Tommy; 04-07-2008 at 12:22. |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#17 (permalink) |
|
150meter @ 6,24
|
Even voor de duidelijkheid, ik bouw dit niet allemaal in mijn 1tje
Robert(robert1984) is verantwoordelijk voor de supermooie frames. We hebben er met zijn allen natuurlijk over nagedacht over hoe het zou worden, maar Robert heeft het uiteindelijk geconstrueerd, dus alle eer aan hem wat betreft de frames .@ rest, bedankt voor de reacties __________________ |
|
|
|
|
|
#21 (permalink) |
|
Who needs NOS ?
|
Puik werk Tom en Robert. Petje af!
Ze doen me denken aan de sprinters van Tedeschi, zal wel komen door de zitjes en de steil omhoog lopende uitlaten. Ik denk dat we in de super special klasse goed op weg zijn om de lat voor 2008 weer een stuk hoger te leggen. Volgende keer hoop ik daar ook aan bij te dragen... ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#26 (permalink) | |
|
150meter @ 6,24
|
Quote:
![]() __________________ |
|