![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Full Carbon Zips
|
Twins Full Carbon Evo Zipjes
![]() Eej goede dag! Na lange tijd niets meer te hebben laten horen, toch maar uiteindenlijk een topic weer aangemaakt. ik heb op dit moment voldoende informatie om een fatsoenlijk topic te starten. Dit topic gaat over Bijde zipjes van Maik en Robbert Iedereen kent mijn verleden nu onderhand wel, van mijn ice, slider etc. Hier nog een foto van mijn zip, die ik ook nogsteeds in bezit heb. ![]() En de Ex zip van robbert (had hiervoor een Speed Streetmagic) ![]() Dit maal wouden wij graag eens zipjes gaan maken, maar dan zo licht mogenlijk als maar kan (en tot zover wij veilig vinden ).Vandaar dat wij op het idee kwamen om gewoon 2 oude modellen te kopen. Met de Lichte voorvorkjes en voorvelgjes. Vanwegen de lelijke kappen hebben we toch maar gekozen om er een SP 98 van te maken, kwa kappen. want dit pas gewoon zoals iedereen weet. Maargoed hier Het verhaaltje dan ![]() Setup van de zips zijn: Maik : Motorisch: Cilinder : Polini Evolution •Twins Tuned Uitlaat : Malossi MHR Team 2006 (Aangepast Zodat hij op evo kan) / Hebo Racing 2 (reserve) Krukas : Polini Evolution Carburateur : Keihin 28mm + •Twins 28mm Inlaat Luchtfilter : Twin Air Konische model Vario : Polini Evolution 6 Koppeling : Malossi MHR Delta Clutch Membraan : Moto Tashinari VForce 3 + •Twins VForce Inlaat Carters : •Twins Getuned Poulies : Polini Evolution Speed Drive Koppelingshuis : Polini Evolution Halfpoulie : Polini Evolution Speed Drive V-snaar : Polini Evolution Spruitstuk : Malossi MB 28mm Recht Ontsteking : •Twins PVL Digitaal Lagers : MHR Robbert (Ex Blokje van twins Eigenaar Antony): Motorisch: Cilinder : Polini Evolution •Twins Tuned Uitlaat : Hebo Racing 2 Hr2 Flens getuned/Aangepast Krukas : Polini Evolution Carburateur : Keihin 28mm + •Twins 28mm Inlaat Luchtfilter : Twin Air Konische model Vario : Polini Evolution 6 Koppeling : Malossi MHR Delta Clutch Membraan : Moto Tashinari VForce 3 + •Twins VForce Inlaat Carters : •Twins Getuned Poulies : Polini Evolution Speed Drive Koppelingshuis : Polini Evolution Halfpoulie : Polini Evolution Speed Drive V-snaar : Polini Evolution Spruitstuk : Malossi MB 28mm Recht Ontsteking : •Twins PVL Digitaal Lagers : MHR Zoals je ziet, setups zijn exact het zelfde, op de flens na. Hier een filmpje van ons, hier waren we de nieuwe zuigers aan het inrijden (op die dag) Op dit filmpje trekt robbert ook een sprintje tegen de JS SPRINT SONIC van ASHLY Ik tegen robbert, Ik tegen robbert ,maar ditmaal hij op mijn zip en ik op zijne, blijkbaar scheelt dat toch veel 53 kilo rijder of 90 kg rijderIk heb helaas geen fotos van alle bij de zips , van exact elk onderdeel, maar ze worden precies het zelfde op wat hele kleine dingen na! dus 1 foto van elke lijkt me genoeg om dit topic mee te starten ![]() Je neemt : 2 maal een Frame ![]() ![]() Het een en ander aan lopen boren, slijpen en zagen. voor de nodige grammetjes .Frames worden bijden nog gestraald, en in lichte transport lak gezet. Geen coating evt met gewicht ![]() We nemen 2 maal een SP 98 achtervelg, 3 spaak velg past niet op onze carters. Mijn Velg : ![]() Velg van robbert : ![]() Bijde voor splinternieuwe velgen gekozen, zodat we zeker weten dat ze recht zijn. op bijde komen nieuwe bandjes, de TT91 banden. Omdat we helaas geen velgen van echt carbon kunnen laten maken, worden de velgen in de Carbon foli gezet, bij MWS. Evenals de voorvork pootjes en de carterkap Bijde hebben we ook nieuwe Keihin 28 mm carburateurs gekocht + Twins Inlaatjes met MB spruitstuk gekocht + laten bewerken. Dit voor een constantere loop van het blok, mikuni lekte iets teveel in mijn ogen. kheb alleen geen fotos van de aankoop van de carbs helaas. ze zitten er al even op .Dan nu waar het allemaal om ging : het kap werk. Dit wouden wij graag van ECHT carbon laten maken. Naar lang zoeken en moeilijk doen, wouden de mannen van L&M ons wel eenmaalig helpen met het maken van de carbonne kappen. Dit is een vrij lastig en duurzaam iets, vandaar dat ze het in eerste instantie niet zo graag wilden doen. maar uiteindenlijk is het toch goed gekomen Ik kreeg een tijdje terug een PM van michiel dat hij de carbonne kappen net uit de mallen had gehaald, en daarbij zaten natuurlijk wat fotos. ![]() ![]() ![]() Zadel : ![]() ![]() ![]() Wij hebben bewust gekozen voor een LOS! zadel, want alle pollyester kappen zijn vaak compleet met zadel enal dus we wouden een beetje uniek zijn, en de zadels los doen, zodat we nog gewoon gebruik kunnen maken van de buddy bak ![]() We waren al erg tevereden, de kappen moesten vanaf dit moment nog eerst helemaal geschuurd worden, en strak getrokken worden. Dat hebben ze naderhand ook gedaan. zover het mogenlijk was. de totaale afwerken doen wij gewoon zelf, het spuiten van de blanke lak lagen voor het mooie glans effect. Eenmaal tijd om de kappen op te halen, zijn we richting den bosch geweest naar L&M om ze te halen. Toen we thuis kwamen gingen we nog even blieken naar de kappen, en je kon al zien dat ze al wat netter waren, lichtenlijk gepolijst enzo. Hier nog wat fotos ervan : ![]() ![]() ![]() We zijn meteen even bezig geweest om wat dingen op maat proberen te maken. Achterkap paste gewoon meteen, dus dat was geen probleem. Het zadel moesten wij even wat aan doen, omdat we graag wouden dat het ook gewoon scharnierden. dus even een oplossing voor gevonden ![]() Hier fotos van de oplossing ![]() ONS NIEUWE ZADEL!!! haha neej grapje.We hebben het oude zadel gesloopt. ![]() Puntje van over gelaten, en dit word strax in de carbonne kap gelijmt ( puntje van het zadel is inmiddels al wat kleiner en netter afgewerkt.) ![]() ![]() ![]() Zo dat werkt prima, binnenkort nog even erin vast lijmen allemaal, en dan is dat ook weer gefixt. Even de achterkap erbij op gezet, om te zien of het goed aansluit. en jah hoor, zit prima ![]() ![]() Voorkap monteren, dat was weer een ander verhaal, we hebben even gekeken met ductape, waar we ongeveer schroef punten moeten hebben om te kap volledig goed en strak te monteren, en dat word allemaal gedaan via het beenschild. we gaan nu Plastic busjes lijmen aan de binnenkant van de kap waar uiteindenlijk de schroef invalt die vanuit het beenschild komt, gewoon zoals bij een normaale standaardt kap. ![]() ![]() Verder hebben we ook nog een stukje Carbon en kevlar plaat mee genomen, om nog het een en ander van te maken ![]() ![]() Aangezien ik het carbon erg vet vind, en ik vaak een matchende helm heb kwa scooter .dacht ik bij me zelf, laat ik maar eens een carbonne helm kopen dan ![]() dus bij deze heb ik even 2 Full carbon helmen gekocht. ![]() ![]() Verder zijn we net nog even bij twins langs geweest, zoals altijd, we komen daar om 10 voor 8 gaat om 8 uur dicht, en om half 10 waren we er nog haha.Even het volgende gekocht : Splinternieuwe Carterkap + inhoud, Antony had ze voor een erg mooi prijsje liggen. maar uiteindenlijk met inhoud is het toch een duur grapje zo'n nieuwe carterkap maargoed nergens anders goedkoper dus ben zeer teveredenNieuwe Achterband gekocht een TT91 erg fijn bandje, lekker zacht profiel en na een goede burn heb je ook zeker goede grip/plak vermogen ![]() En robbert wou graag een nieuwe Aim teller kopen, maar blijkbaar worden de aim tellers niet meer gemaakt, dus heeft hij maar een nieuwe Aim Mychron teller gekocht, ook heel erg vet ![]() ![]() Toen zijn we snel naar huis gereden, want de boys van MWS waren bij ons thuis, Jordy en stefan kwamen even de zip kapjes afgeven. Deze kappen worden netjes gespoten voor hun, en hun gaan netjes onze nieuwe velgen, carterkapjes, en voorvork pootjes met carbon foli bewerken! Plannen uiteindenlijk : •• Wat carbon / kevlar? •• •Voorkap : Carbon •Achterkap : Carbon •Zadel : Carbon •Voorspatbordje : Carbon •Achterspatbordje : Kevlar •Rotor Afdek plaat : Kevlar •• Wat carbon Foli? •• •Carterkap •Bijde velgen •Voorvork poten Wat nog te doen : Wachten op de laatste carbon / Kevlar parts Robbert zijn STD frame nog helemaal aan gort boren en verlichten ![]() Frames Stralen Frames in transport lak zetten alles nog laten carbonneren bij MWS (foli) Vervolgens bijde zipjes helemaal opbouwen Ik hoop dat het een beetje duidenlijk is voor iedereen, best lastig een topic te maken zo ![]() Updates worden makkenlijker haha! __________________ Last edited by #Maik; 31-03-2008 at 17:14. |
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#7 (permalink) |
|
Full Carbon Zips
|
@ Addicted : dankje kerel! en komt goed, zolang iedereen gewoon normaal doet, waaronder ik zelf ook
![]() @Youri : dankje kerel! gaat zeker wel goedkomen jah ![]() @ Patje : thnx kerel ![]() @ Wesley : SP 98 frames zijn ook een stuk lichter. op deze type frames kan helaas geen SP2000, dat had ik ook liever gewild, maar een oldschool SP 98 is ook zeer gruwlijk ![]() @ Sand0r : haha dankje kerel! jah ik weet het jij wist er ook al eerder van ![]() __________________ |
|
|
|
|
#15 (permalink) |
|
Full Carbon Zips
|
@ ben : Thnx, Goedkoop is anders idd !
@ Hajo : Thnx, Achja hij kan mijn dikke kop houden, kheb er al wat km's op gemaakt tijdje terug dus komt wel goed hoor ![]() @ Djarco : Zijn wij allemaal wel nieuwschierig naar denk ik Ik in ieder geval zeker ![]() __________________ |
|
|
|
|
#18 (permalink) | |
|
Full Carbon Zips
|
Quote:
Mwa, behoorlijk zal mee vallen, maar het is wel te zien jah. maargoed ik wou alles carbon dus dan maar foli hahakga geen velgen helemaal uit carbon laten maken etc ![]() __________________ |
|
|
|