![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
6.62s - 150m
|
Wieger
Quick status: Loopt weer na warmloper.
Zip 2006&2007: 7.04 sec met 22pk op 49kg. Sprinter 2008: 7.16 sec. met 21pk op 43kg. He jongens, Voor de gene die het nog niet weten ben ik Wieger. Voor de rest trouwens ook. Studeer en woon op mezelf in Eindhoven. Rij nu m'n 3de jaar SBO. Eerste 2 jaar op de zip. Daarmee 17de en 5de in het klassement geworden. 1 beker gehaald en heel wat misgelopen door dipjes en de welbekende wheely's. Beste resultaat: 7.04 sec met 22pk op 49kg. Zie ook: Evo zip [Js-tuning] Daarna de zip uitelkaar gehaald om dit jaar te starten in de scooterspecial. Heb alles behoorlijk snel gemaakt, dus veel tussen stappen zullen er niet zijn. Globaal dingen die ik heb gedaan: - Velgen gestraald + Nieuwe banden erom - Voorvork gestraald + poten gepolijst + ingekort + stuuraanslag - Frame verlicht + balhoofd ingekort + gestraald + zwart gecoat - Aluminium bussen gedraaid + aluminium buizen opmaat gemaakt + gelast - Malossi remschijf + remblokjes + stalen remleiding + roze hevels - Polini radiateur + boschpomp + kleine accu + Stage 6 temperatuur - Minibike tankje + peugeot zadel - Remkabel/gaskabel door het frame Motorisch: Carters:............ Piaggio Zip JS tuned Cilinder:.............Polini Evo 70cc JS tuned Uitlaat:..............MHR Team 2006 Krukas:..............MHR RHQ Lagers:..............SKF C3 Carburateur:.......Keihin PWK 28mm Afgedraaid Onsteking:..........HPI 2001 Filter:................MHR E13 Membraan:.........MHR VL13 JS tuned Spruitstuk:.........MHR MB + JS wig Halfpoulie:..........MHR Ventilvar Variomaat:.........MHR 2000 (overrange) V-snaar:............MHR Kevlar (overrange) Koppeling:..........MHR Deltaclutch Koppelingshuis:...MHR Wingbell Poulies:.............MHR (overrange) Fixed & Torque Pri vertanding:....MHR 16/37 Sec vertanding:..MHR 14/47 (gelagerd) Bougie:..............Denso W34 Alle foto's zijn klikbaar! Iedereen weet wel hoe dat spul eruit ziet, Dus even een snelle foto: Opbouw frame: Aangepast zipframe met positionering wielbasis, stuur en blok. Hiervoor Aluminium busjes gedraaid voor de aansluiting van de alu buizen op het oorspronkelijke frame Lassen (het subframe is zo gemaakt dat het op elk zipframe past. Dus enkel gaten in het originele frame) Tevens is het een geheel vakwerk. Dus alleen axiale krachten.Ander blok en wielen eronder. Lekker kaal en sterk Andere kant Velgen: Zip velgen gestraald en voor een nieuwe dee-stone en achter een nieuwe Sava slick. En natuurlijk de paarse ventieldopjes en wiellagering Samenvoegen: Dit maakt samen met het frame en mijn evo blok al een nette sprinter Nog wat te zien En in de keuken Voorkant: Aluminium stuur met alu pen en domino's snelgas Totale ingekorte voorvork, met stuuraanslag boutje, en paarse hevels. Schone remklauw, rvs bouten, malossi schijf en alle leiding/remspul nieuw. Nog een shot van de remmerij Gecoat frame: Hier wat tussenshots in de huiskamer (Keukenrol zit er even tussen aangezien de coating de lagerpassing heeft aangeraakt) Zie hier mooi de kale voorbuis met de bekabeling door het frame. Tevens het treeplankbuisgat dichtgelast. Nou na met bekabeling en het koelcircuit (zie ook hier het polini-rad) De zithouding checken voor het komende zitje Op zoek gegaan naar een passende zit. Het is een peugeotfox zadel geworden Met een nieuwe hoes eromheen (nog niet vastgeniet) Mooie foto, zie ook het rad, het minibike tankje (op nieuwe positie) en de voetsteuntjes. Zithouding checken. Kan beter, maar zit en rijd stabiel. Natuurlijk voor de SBO het nodige borgen. Nog enige testpijpen ![]() En het JS-inlaatsetje Zoals jullie misschien wel weten ben ik into de paars geanodiseerde dingen, dus dit ook maar gekocht ![]() Plannen: - Nieuwe carterkap stralen en opnieuw bewerken Sprint/Sleutel/bank/meeting verslagen: Meppel 13-april: Na de gehele sprinter compleet te hebben enkele dagen voor meppel wezen banken, helaas zat er maar 21pk in (tenopzichte van de 22pk van eind vorig seizoen). Echter was na een meting de zuigerspeling en slotspeling veel te groot. Tevens zat er een veeg op de zuiger. Ook stond de squish te hoog. Nou de zaterdag voor meppel nog een nieuwe zuiger gehaald en daar nog wat mee gereden. Dat voelde wat feller aan. (aangezien ik steeds een dip had op de bank) Toen die avond nog getest met Joël, bij het monteren van zijn carburateur liep hij in het begin nog fijner. Dus die erop gelaten voor de volgende dag. Eenmaal aangekomen op meppel, na een test-stop bij een tankstation voor Dennis op de sprinter van Joël. Vol goede moed de eerste sprint tegen Sarik. Met teleurstelling merkte ik Weer een grote dip bij het begin. En liep het tot overmaat van ramp voor het eind van de run ook nog eens warm! Dit resulteerde toch in een tijd van 7.45s. En tja mijn net gemonteerde zuiger kapot. Wat bleek nou. De gasnaald van Joël's carb stond helemaal bovenin, en de hoofdsproeier was behoorlijk klein. Dus hij zal op top gewoon veel te arm hebben gelopen. Met Joël en Dennis ging het ook niet geheel soepel door een trillend frame. Dit resulteerde in een nog slomere tijd dan ik. Wederopbouw: Na het drama in Meppel heb ik inmiddels het een en ander vernieuwd. Namelijk heb ik de cilinder laten poetsen en een nieuwe zuiger, een nieuwe binnenkop, een nieuwe pakkingset gemonteerd. Tevens een Keihin-revisie setje gekocht voor de nodige onderdelen. Dit (nog) voorzichtig(er) laten inlopen. Heb nog niet echt opengetrokken. maar voelt wel wat beter aan. Binnenkort banken Overall many thanks to Joël Selder - www.JS-TUNING.nl Mvg, Wieger __________________ Last edited by Wieger; 25-06-2008 at 12:14. |
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#13 (permalink) | |
|
45.8KG 21.5HP 6.95s
|
Quote:
Maar desalniettemin is de constructie van Wieger wel een stuk steviger. Ik vind het echt een toffe sprinter, ik vind hem zelfs mooier als de zip van vorig jaar . Onder de 7 moet met deze machine zeker wel gaan lukken.Vond het leuk je gesproken te hebben op Meppel, wellicht bij de volgende sprint weer een praatje doen ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#20 (permalink) |
|
6.62s - 150m
|
Bedankt voor de reacties jongens
@Titus, idd, maar heb cilinder is gepoetst, zit een nieuwe zuiger in, nieuwe kop dus alles is weer helemaal vers en het loopt ookal weer. @Pronk, Dat polini-rad staat nog niet op de foto. Het is een klein radje met intern reservoir. Deze foto's zijn redelijk oud. Ik ga deze week even die foto's uploaden met het zadeltje/bedrading/rad/tank enz! Dan is het helemaal duidelijk ![]() Gr! __________________ |
|
|