Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > Projecten & Rides > Projecten

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Reply

LinkBack Thread Tools
Old 22-02-2008, 18:26   #1 (permalink)
Sbo #176

Ziggy's Avatar

Ziggy's Evo Zip

Hallo allemaal,
Ik zal me eerst eens even voorstellen,
Ik ben Ziggy Shipley en ik volg momenteel de opleiding Werktuigbouwkunde op het ROC eindhoven en ik werk Part-time bij de c1000. Mijn hobby's zijn chillen met vrienden, Uitgaan en natuurlijk SCOOTERS!

Geschiedenis:
Ik heb in het verleden een aantal scooters gehad, Om te beginnen heb ik op mijn 14e een Yamaha BW`s gekocht van mijn buurjongen, Ik had toen nog geen certificaat dus.... bleef bij een beetje rondrijden door de buurt.De setup is ook niet echt noemenswaardig.

De Bw`s uit 1994

Na een paar weken ron te hebben gereden en één keer hard op mijn plaat te zijn gegaan heb ik deze verkocht en een Honda Wallaroo gekocht. Setup toendertijd: Malossi flyclutch, Polini speedcontrol, Gianelli pro5 en een Gietijzeren 70cc. Hier heb ik helaas geen foto van.

Toen ik bijna 16 werd heb ik van een vriend een Yamaha Aerox overgekocht. Setup toendertijd: Stnd. cilinder, Malossi flyclutch, Polini speedcontrol, Gianelli Reverse, Dell'orto 17,5mm. Na een aantal weken was dit al niet snel genoeg meer en heb ik van Denna een DR70 overgekocht.
Na een tijdje daarmee gereden te hebben liep deze keihard vast en kreeg ik hem met een andere cilinder niet meer aan de gang.

De aerox

Omdat ik niet precies wist wat er nou mee aan de hand was. heb ik deze geruild tegen een Aprilia Sr Stealth. Waar ik eigenlijk achteraf best wel spijt van heb.

De Sr

De sr was bij inruil vrij gaar, Hele gare kappen die ik dus ook nieuw moest kopen. De kabelboom was helmaal verneukt omdat de vorige eigenaar er een zogenaamde "Sprinter" Van wou maken

Op de sr heb ik verschillende cilinders e.d. gehad o.a. Stage 6 racing, Hebo manston2, Gilardoni 70cc, Polini 2G, MHR 2000 vario, Gianelli shot en een Yasuni C16,Dell'orto 21mm. Ik heb er evengoed nog een leuke zomer mee gehad. Ook dankzij wat hulp af en toe van een paar vrienden ( Denna, Mssh, area4ever).

Toen bedacht ik me dat ik dit seizoen toch wel Sbo wou gaan rijden omdat het me toch best vet leek en omdat 2 vrienden van mij het ook deden (Denna en Mssh) dus toen heb ik de Zip van Denna overgekocht.

De zippert

Deze heb ik inmiddels uit elkaar gehaald om de carters te tunen en de lagers te vervangen. Zo zag het blok eruit voordat die uit elkaar ging

Setuplijst:

Cilinder: Polini Evo
Krukas: Malossi MHR Team 2000
Uitlaat: Malossi MHR Team 2000
Carburateur: Keihin (met serienummer)
Spruitstuk: Malossi 22mm
Membraan: Malossi VL 13
Snaar: Mallossi overange snaar
Koppeling: Mallossi Deltaclutch
Vario: Malossi MHR 2005
Poulies: Overange poulies
Lagers: Skf C4

De Evo

Team 2000 Krukas

Deltaclutch + koppelingshuis

Keihin 28mm

Verder heb ik al een aantal dingen eraan gedaan, Ik heb de carters zelf getuned op de evo.

Hier was ik druk bezig om de carters klaar te krijgen

En het eind resultaat

Ik heb de uitlaat ook maar eens even geschuurd omdat er wat oppervlakkige roest op
zat.

Lekker aan het schuren @ Denna's

Denna met het eindresultaat, Foto`s van hoe die er na het blauw stoken uitziet komen nog

Wat komt nog?:

Ik ga volgende week mijn velgen naar de coater brengen die ze dan wit moet coaten. Ik heb van iemand op het forum MHR Primaire vertanding gekocht en ga zelf nog even MHR secundaire vertanding bestellen ook moet ik nog een 5mm ophoogplaat bestellen ivm mijn 85mm drijfstang, zodra dat allemaal binnen is kan ik het blokje even in elkaar zetten. Binnekort nog ff mijn cilinder naar Twan brengen (TJ Tuning) want die moet ook nog getuned worden. En hopelijk krijg ik mijn kappen nog afgeplamuurd en gespoten voor Meppel die dan Fluor roze met wit zouden moeten worden

Ik hoop dat ik jullie een beetje geïnteresseerd heb met deze project pagina. Als je een opmerking hebt of iets verkeerds ziet oid laat het me even weten en laat ff een berichtje achter

Tot de volgende Update,

Ooooi!!

Update 02-03-2008

Een kleine update, ik heb mijn voorvork poten zwart gespoten. De voorvork,remklauw,M-stuur & Aim tellertje gemonteerd

Tot de volgende Update

Update 09-03-2008

Even een kleine update, ik ben vrijdag avond naar Twan (Tj tuning) geweest en daar zijn mijn carters nog even wat afgewerkt omdat ik ze zelf nog vrij grof vond. Nu zijn ze dan ook eindelijk klaar en wordt het wachten op mijn cilinder hier ff paar fototjes:

Twan druk bezig

En dan hier toch het uiteindelijke nette eindresultaat. Als je even naar boven scrolt zie je het verschil wel denk ik
(let niet op de pakkingskit want die hebben we al weggehaald)

Tot de volgende update

Update 10-03-2008

Ik kwam vanmorgen op school en daar stonden mijn vers gecoate velgjes, die ik aan een klasgenoot had meegegeven omdat hij ook in Oirschot woont en de coater daar ook zit.

Voorkant

En natuurlijk de achterkant ook

Tot de volgende Update

Oooi

Update 07-04-2008

Het is alweer een maand geleden dat ik een update geplaatst heb. Het blok zit inmiddels alweer in elkaar en de zip is af, op de kappen na dan. Ook heb ik al gebankt bij TJ en daar is 20,2 PK uitgekomen. Ik heb wel wat gezeik met de rotor gehad omdat er gewoon nergens bekend is waar de voorontsteking op moet staan, iedereen roept 1,4mm maar dat is voor een selletra rotor zonder curves. Hij liep laatst ook keihard achteruit. Nu heb ik de rotor 1mm ong. voor het BDP gezeten nu loopt die gewoon prima.

Evo getuned

Blok In mekaar

Hij is nu klaar voor meppel, is ook afgesteld met banken bij Twan en hij heeft de
20,2 Pk gehaald en scoort nu constant tussen de 19 en 20 pk. Dus nog wat dingen aanpassen en dna kijken hoeveel er dan uitkomt.

Tot de volgende update.

Oooi

Update 10-07-2008

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een update geplaatst heb, zo'n 3 maanden ongeveer. Ik heb ondertussen wat kleine wijzigingen aan mijn setup gedaan. Ik ben een tijdje terug op mijn bek gegaan en daardoor was mijn team 2000 uitlaat zo goed als plat. Dus heb ik van Anne een Hebo Racing 2 kunnen overkopen omdat die gewoon veel beter presteert op en evo dan een team2000. Verder heb ik tegelijkertijd een HPI 2005 bestelt bij Twan (TJ Tuning). Omdat ik volgens mij de enigste forum member ben die dit soort SLETtra rotor heeft die overigens ook achteruit liep. En er ook geen timingen van bekend zijn.

Hier de platte team2000

En hier de nieuwe HPI en de HR2

Hiermee heb ik nog 2 runs kunnen maken op de bank, maar omdat we eigenlijk moesten gaan niet echt fatsoenlijk kunnen banken. Hier kwam de eerst run met een slechte snaar vierkante rollen en een baggere carb. afstelling meteen een 21.5 pk uitrollen.

Daarna kwam ik erachter dat Zoetermeer toch best snel dichtbij kwam en ik eigenlijk toch wel mijn kappen gespoten wou hebben. Ben ik meteen met mijn stiefvader naar de gamma gereden om even wat spuitbussen in te slaan. Aangezien ik een tijdje terug al bij Dennis mijn kappen geschuurd had kon ik meteen beginnen met spuiten.

Op Zoetermeer liep de Zip echt als stront, hij bleef steeds overlopen en er klopte een heleboel niet aan. Ik heb er ook maar 1 run kunnen rijden wat overigens ook een valse start was. Daarna op Kloosterzande even de overloop gefixt en toen liep die al een stuk beter. Ik heb eigenlijk de hele dag stressloos kunnen sprinten, dat waren ongeveer 5 runs. waar als beste tijd uitkwam 8.153sec waar ik redelijk tevreden over ben aangezien hij slecht afgesteld was en er niet mee gebankt was van tevoren.

Hier een paar foto's van Dennis & Ik,

Dit was hem weer, Tot de volgende update

Ciao

N. SBO #84 zegt: jij kijkt naar filmpjes met kussende mannen :D
Denna: SBO#-. zegt: ik vind dat ook teringeil

Last edited by Ziggy; 10-07-2008 at 15:23.
Ziggy is offline   Reply With Quote
Sponsored Links (To remove this banner, please register.)
Old 22-02-2008, 18:28   #2 (permalink)
SBO #112

Don.'s Avatar

Haal je tags weg!
Don. is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2008, 19:35   #3 (permalink)
@ ZipSP '98

Hollow's Avatar

succes man wordt fijn allemaal !

tchuus

FeleMele @ ZipSP projectverkoop
Hollow is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2008, 21:15   #4 (permalink)
Nu ook een GC slet..

Jaspah's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Kort koppie dennis

Old 22-02-2008, 21:17   #5 (permalink)
mannelijke versie

Anne's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Heej is dat die uitlaat van het bekende plaatje, die ooit helemaal blauw paars was gebrand na polijsten ofzo?
Je had je carter wel wat netter mogen doen (denk ik), succes met SBO (dit seizoen al?)

Old 22-02-2008, 23:46   #6 (permalink)
Registered User

Mc Cobes's Avatar

heei man
leuk project
maar lijkt da nou of heeft je evo wat gehad aan de onderkant van je wand
veel suc6 iig
Mc Cobes is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2008, 23:57   #7 (permalink)
AFCA !!

Berre#10's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
zie ik het nou verkeerd, of zitten er sporen in je cilinder van het te strak aandraaien??

Berre#10 is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2008, 00:57   #8 (permalink)
Vervelend

Denna's Avatar

Hey, die kenne we . Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
Denna is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2008, 08:56   #9 (permalink)
Cakie bakken?

Wallie's Avatar

Send a message via Skype™ to Wallie
My scooter:
ScooterbaseID
Quote:
Originally Posted by Berre#10 View Post
zie ik het nou verkeerd, of zitten er sporen in je cilinder van het te strak aandraaien??
ZO te zien wel ja.

Volgens mij ben je vrij orgineel om een Evo optehogen icm 85mm dirjfstang

Ben benieuwd wat het geeft!

Suc6 iig

Wallie is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2008, 12:41   #10 (permalink)
Boj
Banned

Boj's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Quote:
Originally Posted by Anne View Post
Heej is dat die uitlaat van het bekende plaatje, die ooit helemaal blauw paars was gebrand na polijsten ofzo?
Je had je carter wel wat netter mogen doen (denk ik), succes met SBO (dit seizoen al?)
Nee dat was de uitlaat van Matthew na dedemsvaart.(?)
Boj is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2008, 13:24   #11 (permalink)
Zippa Sp 2K

Maikel BTB's Avatar

Ik dacht er eigenlijk ook meteen aan!

Heb de foto gevonden en ff geupload

Is dus niet dezelfde...

Old 23-02-2008, 18:27   #12 (permalink)
Hoi

Oscar.'s Avatar

Carter kan wel een stuk netter hoor
Ophoog plaat heb ik al vaker gezien, opzich nog best wel orgineel idd Ben benieuwd of je er nu veel meer uit kan halen

Old 23-02-2008, 20:37   #13 (permalink)
Sbo #176

Ziggy's Avatar

@ Hollow: jazeker word allemaal fijn Hoop ik hehe

@ Mc Cobes & Berre #10: ja zitten volgens mij idd wat sporen in van het te vast aandraaien maar ik het het ook maar zo gekocht je voelt er iig niets van.

@ Wallie:ja ik ben er ook benieuwd naar, bedankt

@Anne: ja de carters moet ik nog verder aanpassen en dit jaar Sbo ja seizoen 2008

Last edited by Ziggy; 02-03-2008 at 23:27.
Old 02-03-2008, 13:37   #14 (permalink)
TJ-tuning

Ziet er nice uit zigga . Voorvork poten zijn netjes geworden .

Spreek je straks wel .

Old 02-03-2008, 16:32   #15 (permalink)
6.62s - 150m

My scooter:
ScooterbaseID
Mijn evo ?

Ben benieuwd hoe het gaat lopen. Greetz

www.JS-TUNING.nl
Wieger is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 19:52   #16 (permalink)
Sbo #176

Ziggy's Avatar

Haha, ja Wieger dat is idd jouwn Evo ja
ik hoop dat het wel een beeje goed gaat lopen ja

Old 02-03-2008, 20:15   #17 (permalink)
6.74 @ 150 meter

Spasta's Avatar

Send a message via MSN to Spasta
Membraan: malossi vl14

dat is een minarelli membraan, vl13 bedoel je
Carters zou ik wel nog even wat werk insteken want dit wordt het niet vrees ik...

Old 02-03-2008, 20:20   #18 (permalink)
Registered User

de papkarre's Avatar

Send a message via MSN to de papkarre
kan iemand mij vertellen hoe je makkelijk een uitlaat zo kan krijgen?
de papkarre is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 20:22   #19 (permalink)
6.74 @ 150 meter

Spasta's Avatar

Send a message via MSN to Spasta
Quote:
Originally Posted by de papkarre View Post
kan iemand mij vertellen hoe je makkelijk een uitlaat zo kan krijgen?
makkelijk: niet
hoe het kan: schuren schuren schuren, polijsten, monteren, gassen.

Old 02-03-2008, 23:24   #20 (permalink)
Sbo #176

Ziggy's Avatar

@ de papkarre: ja idd veel schuren keb er zelf ook lang op gezeten.

@ Spasta: Ja die moeten idd nog aangepast worden want ze zijn nog niet goed

Old 03-03-2008, 08:14   #21 (permalink)
6.78@150 / F0rum-Gek

MSSH's Avatar

Send a message via MSN to MSSH Send a message via Skype™ to MSSH
Sow Ziggy lekker de dremel in je cartertjes gezet zie ik.
Ziet er zeker niet slecht uit alleen nog een tikkie afwerking en je bent er al, wil ik je anders wel bij komen helpen een keertje, bel maar Dan zie ik het geheel ook eens live.

Old 03-03-2008, 22:01   #22 (permalink)
Sbo #176

Ziggy's Avatar

haha ja man vrijdag ff naar twan ff af laten werken. Kom binnekort maar eens checken

Old 03-03-2008, 22:57   #23 (permalink)
kielserat

Send a message via MSN to kielserat
ben benieuwd wat die evo in combinatie met mhr pijpje en ophoogplaat gaat presteren...

succes nog verder!
kielserat is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2008, 09:08   #24 (permalink)
Sbo #176

Ziggy's Avatar

@ kielserat: Ja ben ik ook benieuwd naar alleen er word geroepen dat op die Evo een Hebo racing 4 uitlaat beter presteerd mja we zullen zien en als die in elkaar staat over 2 weken, dan met banken ff testen.

Last edited by Ziggy; 10-03-2008 at 23:22.
Old 10-03-2008, 23:23   #25 (permalink)
Sbo #176

Ziggy's Avatar

Velgjes eindelijk klaaaar