![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack (1) | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink)
|
|
Was Pd-tuning
|
Zip sp98 sbo#205 sprinter
Ben ik weer
alleen nu met de op/her/verbouw van mijn zip sptje.Even voorstellen: Ik ben Pepijn Quist ben sinds afgelopen zondag 18jaartjes oud, woon in een gat genaamd Dirksland en is vlakblij mizzle en sviz in de buurt. Ik studeer fotografie & grafisch vormgeven aan het grafisch lyseum rotterdam en mijn hobby's zijn oa skateboarden, scooters en brommers tunen/verbouwen, fotograferen, uitslapen, graffiti art maken, jongleren en lesgeven op een circus-school ![]() Ben zoals een boel mensen begonnen met puchjes dus hier even wat geschiedenis van 2 wielers die ik heb gehad en verbouwd heb: Mijn 1e verbouwde maxi s. (bestaat niet meer) ![]() Mijn puch maxi N. (1e prijs customshow beste brommer lelystad 2005 , 2e plek customshow beste brommer speelmansplaten alleen hier kreeg ik niks Ben hiermee nog steeds bezig dus je zal hem vast wel eens op een meeting tegenkomen.![]() Toen een zipje sprintklaar gemaakt, hiervan zwerft ook nog ergens een topic van rond met de opbouw van die. Maar daar heb ik een ongeluk mee gehad en later verkocht. Deze dus. ![]() Toen de bovenstaande verkocht was ,deze van een maatje van me die het niet meer zag zitten gekocht.(ivm huis, 2 auto's etc) ![]() Aangezien ik de bovenstaande grijze zip zo gekocht had gaat het uiteraard kriebelen dus ik ging maar es wat sparen (arme student en kocht hetvolgende:Nieuwe voorkap+nieuwe sp binnenkap. (oude kappen waren niet meer zo geweldig) ![]() Gisteren 2 Heidenau slicks opgehaald bij fred motoren (kapwerk komt daar ook vandaan) ![]() Speed 04 cilinder, gepowerseald en nieuw zuigertje. ![]() Nu toch ook eindelijk de poly thunderracing achterkant en voorspatbord(de gele) Ben momenteel druk bezig om de achterkant netjes strak te krijgen en spuitklaar te maken. Spatbordje gaat de verkoop weer in aangezien ik michiel van l&m net een pm gestuurd heb dat ik zijn carbon voorspatbordje wil overnemen .. Ook zie je mijn zadel, ik denk ik fix ook een poly zadel (mal) maarja er liepen er helaas meer rond met het idee. maarja jammer dan.Zo is het zadel tot stand gekomen: http://www.mijnalbum.nl/Album=4TFJXREC ![]() Een hoop onderdelen had ik al liggen waaronder: Malossi rs24/10 voorveer en rs24 achterveer met igm ophoogblokje. ![]() Aim toeren/temp teller hoort er natuurlijk ook netjes bij. ![]() Inlaatsetje waaronder: 24mm Keihin pwk d-slide, polini big-valve, malossi recht spruitje en een vertikaal home-made spruitje om eens te testen, e13 filter en een twin-air filter. ![]() Hebo racing 2 pijpje. ![]() Mijn blokje, hij lijkt erg vies maar komt door de belichting van de foto. ![]() En zo staat het frame er momenteel bij in de schuur, rem gebeuren hangt er nog aan, moto-master schijfje, goodrigde remleiding etc ![]() ![]() Oh en hier mijn aangepaste buddybak icm spartamet tankje ![]() ]Ben er nog druk aan bezig vandaar dat alles er nogal stoffigt uitziet van het schuren etc, dus je kan zo nu en dan zeker updates tegenkomen ![]() Bandjes heb ik er door een maatje ''youri zip sp'' om laten leggen en heb gister de velgjes even opgepoetst. (zelf met een spuitbusje gespoten btw )![]() Heb gisteren het blokje afgemonteerd, dus ciinder, inlaatsetje, uitlaat achterwiel etc. ![]() ![]() Heb vandaag mijn bestelling binnen gekregen van euroscooters.nl, dit waren een aantal van de laatste kleine rommeltjes die ik nodig had om verder te kunnen gaan. ![]() Had vandaag weinig tot niets te doen dus ben maar gaan klussen. Blokje ![]() ![]() En de rest gemonteerd, (voorvork moet er nog een keer uit om de voorkap te monteren maar dat duurd nog wel even). Even naar buiten voor de bekende schuur/schuif deur gegooid en paar foto's gemaakt. Vind het resultaat tot nu aan erg goed al zeg ik het zelf ![]() ![]() En nog 1. ![]() Heb ook een leuk kleurtje gevonden, niet TE opvallend maar toch een beetje en het staat toch sjiek en zeker niet goedkoop + dat het nice staat met de zwarte velgen en carbon stuur etc.Moet hem nog wel opzoeken in het kleurenboek etc maar in deze richting ga ik de kleur laten mengen. ![]() Heb vanmorgen het L&M carbon voorspatbordje binnengekregen, ziet er echt supernetjes uit. Ben meteen begonnen met monteren, moest wel wat wegfrezen ivm mijn voorveer die ik wat lager gezet heb. Hij zit nog een beetje scheef omdat er op 1 plek ca 5mm nog weg moet doe ik straks ff. Ben ook al bezig geweest om de radiateur netjes te plaatsen, ga vanmidaag naar de vijver winkel om wat slangen te halen. Ook heb ik mijn handschoenenkastklep onder handen genomen. voorkant, incl spatbord en radiateur. ![]() Nu begin ik toch echt een waardevol voorvorkje te krijgen (het gefreesde gat voor mijn voorveer moet nog wel afgewerkt worden btw.![]() Was begonnen om 2x een vierkant in mijn handschoenenvakklepje te boren, maar de rijen gaten werden al heel snel uber scheef en toen was ik het zat dus de decoupeerzaag er maar ingezet. En vind het zo nog mooier ook ![]() ![]() Zo dat was hem weer even voor nu, as zaterdag krijg ik het kleurenboek en ga ik de kleur van die auto erin opzoeken. Maatje die de achterkant strak aan het maken was (bijna klaar overgens) is gister opgepakt omdat hij zo slim was zelf bommen te maken van stalen pijpen (pijpbommen) en zit voor zo ver ik weer nu nog in de cel. Dusja even kijken wanneer hij uit de cel mag etc etc en dan de kappen afwerken. Alle kappen zijn bijna klaar hier en daar een putje etc maar is 2uurtjes werk ongeveer dus zo goed als spuitklaar nu. Update 7 februari. (beetje brakke foto's maar je kan het allemaal wel zien denk ik) ![]() ![]() Hier ook even een kort filmpje van toen hij draaide in de werkplaats: http://video.tinypic.com/player.php?v=2hckdas ---------------------------------------------------------------------- UPDATE 19 februari Aangezien de bovenstaande foto's om te huilen zijn en ik nog had beloofd om wat foto's te posten van oa het nieuwe stuurtje... tadaa hier wat nieuwe foto's" ![]() Hier, rempompding gespoten en je ziet het nieuwe ssp-dinges rempotdekseltje en je ziet het nieuwe stuurtje een beetje. ![]() Hier zie je mooi hoe het stuurtje eruit ziet hoe het geweven is enzo.![]() Blokje met carterkap, kapje moet nog een keer gestraald worden en opnieuw gecoat worden want dit ziet er niet helemaal geweldig uit. ![]() Zo staat hij er nu bij, moet nog steeds die kk achterkap afwerken zodat het kapwerk gespoten kan worden. Hij loopt en rijd al wel als een motherfucker en moet dinsdag thomas van fred motoren even bellen om een afspraak te maken om even de bank te kunnen gebruiken.![]() En het ex kees pijpje ![]() ![]() Hier nog 1 pic om het af te leren ![]() ![]() Heb hem voor de grap ook maar eens even gewogen rijklaar dus met volle tank en met koelwater etc 60,2kg was alleen zonder voorkap en zonder achterkap dus laten we ruim rekenen dat er nog 2kg bij komt ![]() --------------------------------------------------------------------- Zo weer even een update vlak voor meppel ![]() Mijn eigen nieuwe kapwerk word of deze zaterdag gespoten, of de zaterdag daarop. En omdat ik met ongespoten kale kappen het er nogal gaar uit vind zien even wat kappen van een zip die ik heb staan van een maat en wat kapwerk wat ik nog had liggen een complete kappenset samengesteld en die rood/wit gespoten gisteren met spuitbusje .Ook even een plexiglas ding gemaakt voor mijn tellertje, carterkap en halfpoulie komen as donderdag avond terug (carterkap geparelgestraald en poulie afgedraaid). Btw vergeten te vertellen geloof ik, heb/had een tijdje geleden een nieuwe monoseat incl 2 sleutels kunnen kopen van een winkel die failliet gegaan is voor 15Eutjes ![]() En ohja ik heb ook een andere clamp ![]() Maargoed zo sta ik dus zo en zo in Meppel: ![]() ![]() ![]() ![]() ---------------------------------------------------------------------- Zo driewegen staat al weer zo goed als voor de deur, en mijn kapwerk is nu eindelijk gespoten. Alles is netjes en strak op de achterkap na, er bleken nog steeds fouten in de topcoat te zitten (luchtbellen) en na het spuiten word de cabine heet gestookt om het sneller te laten drogen etc. Toen zijn die luchtbellen omhoog komen zetten in mijn lak, op de foto lijkt het mee te vallen... in het echt is het om te huilen. De achterkap word nu gelukkig wel kosteloos opnieuw strak gemaakt en opnieuw gespoten, maar kost toch ALWEER tijd. Bedankt thunderracing ![]() Carterkap heb ik ook nog laten stralen en die hou is zo, die word dus niet meer gespoten anders word het imo een beetje te veel van het goede. Koplampunit etc alles wat zwart is heb ik zelf gespoten. Maargoed hier wat foto's ![]() ![]() ![]() ![]() En nog een mooie foto van meppel die ik tegenkwam: ![]() ---------------------------------------------------------------------- Update vandaag 26juni. Zo daar ben ik weer, Heb op rotterdam 1 run gereden en dat viel erg tegen. voor de rest goed vermaakt op het terrein alleen erg jammer van de regen, toen ik thuis was maar de beslissing genomen om het zaakje uit elkaar te trekken en even een grote beurt te geven ben trouwens niet naar meppel geweest omdat ik het simpelweg niet ging halen. Uiteindelijk maar beter ook dat ik niet weer samen met mizzle 250km voor niks heb gereden.Maargoed, de achterkap is opnieuw strak gemaakt en gespoten. Hij is nu echt rete strak maar toch mocht het weer tegenzitten, er zit in de rand van zo'n luchthapper een bel onder de lak. Het valt niet erg op ofzo, maar ben die kap nu zat dus binnenkort nieuwe of nette 2e hands achterkappen halen. (poly kap komt te koop te staan in verkoop topic, en het klinkt erger dan het is maar ben het zat met die kap).Nu positief nieuws: Blok/carter is voorzien van nieuwe lagers en waterpomp en is nu ook netjes getuned op mijn cilinder( zelf getuned ). Zip type 1 frame opgehaald in vlijmen, maar bleek dat ik daar andere balhoofd cups voor nodig zou moeten hebben om mijn sp vork erin te zetten. Dus toen was ik het weer zat en heb toen het framenummer van mijn sp frame gehaald en de slijptol de rest van zijn werk laten doen. Toen frame laten stralen en spuiten bij het bedrijf van de ouders van een maatje.Blok heb ik afgelopen zaterdag opgebouwd en gister avond werd het frame weer thuis gebracht en ben maar gelijk gaan opbouwen. Ohja heb het frame maar grijs laten spuiten, vind ik mooier dan zwart ![]() ![]() --------------------------------------------------------------------- Hier de ''industrieterrein pics'' met al het kapwerk gespoten en klaar. ![]() ![]() ![]() ![]() Zo dat was hem weer groetjees!Setup: Malossi mhr speed 7t cilinder. Malossi denso bougie ![]() Malossi mhr Team 99 Krukas. Malossi binnenrotor. Mhr team 2006 pijp Malossi vl dinges membraan Malossi rechtspruitstuk & zelfbak vertikaal spruitje om te testen Keihin/s6 24mm d-slide pwk Malossi e13 filter Malossi mhr 2000 vario Malossi overrange poulie Malossi torsion controller Malossi delta clutch Malossi kevlar belt Malossi koppelingshuis met koelribben Malossi primaire vertanding Std primair voor piazoo ![]() Accesoires en overige onderdelen: Malossi/paioli rs24/10 voorveer Malossi/paioli rs24 achterveer IGM ophoogblokje Heideneau Slicks BBB echt carbon stuur L&M echt carbon voorspatbord Stage-6 rempot deksel Goodridge stalen remleiding Pro-grip handvaten Nieuwe monoseat Etc etc.. Verlang/hebbedingen/nodig lijstje: nissin remhendel (met zo'n los rond resevoir) Hoop dat het zo een beetje projectwaardig en netjes is zo, tot de volgende update. Thanx to: Mizzle voor vervoer naar de sprints Schaviekast-spuiten van frame for gratiesch V Lint autoschade-spuiten van kappen Pa-gebruik van schuur en zooi ![]() etc etc ooooiiii __________________ Last edited by Pepijn#205; 13-10-2007 at 15:03. |
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#6 (permalink) |
|
Was Pd-tuning
|
@Piazoo Thanx en puchje zou (als hij loopt, mist nu ontsteking en carb en heeft rotte lagers en word gelijk met de zip opnieuw opgebouwd) ongeveer 11a12 pk hebben dus loopt wel hard. Maar als je een scooter gewend bent raak je er snel op uitgekeken en daarom word hij vaker voor de show gebruikt.
Monoseat tijdje geleden overgenomen van iemand via marktplaats. @ Gerben Dank u, moeten we inderdaad maar weer eens doen kom je binnenkort toch ff hier bij ze zippa etc kijken puch word ook binnenkort in een gruwelijke kleur gespoten dus is het kijken wel waard.@harjo Heb met deze pijp met een speed 6 poorter untuned en een 19mm carbje 19,2pk gecorrigeerd gescoord op de bank bij Dick de lijster dus ben inderdaad benieuwd naar de prestaties nu in vergelijking met een team 06 bijvoorbeeld die ik ook zeker ga testen. Maar slechte ervaringen? verklaar u nader En mooi dat je hem blijft volgen ![]() @ erwin. Komt helemaal goed dit keer met een rijdende phanton hé!Heb net de velgen en de slicks meegegeven aan een maatje die ervoor zorgd dat de bandjes netjes op de velgen komen van de week setje velgen halen en daarop de ml50 bandjes leggen, als reserve ![]() __________________ Last edited by Pepijn#205; 18-04-2007 at 19:10. |
|
|
|
|
#13 (permalink) | |
|
Was Pd-tuning
|
Quote:
Die was lekker low budget opgebouwd met mooie spullen (veel zgan 2e hands overgenomen van een maatje die stopte) onder het motto het moet er leuk uit zien maar toch blazen als een gek nog steeds vind ik het jammer dat die weg is maarja soms moet je dingen inleveren om verder te kunnen. Maarja met deze gaat het ook zeker goedkomen ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#17 (permalink) | |
|
Was Pd-tuning
|
Quote:
![]() Bedankt trouwens nog om de bandjes er om te leggen ![]() Banden zitten dus ook om de velgen nu, zal morgen wel fototje posten van hoe het eruit ziet. Voor de rest, bedankt voor de toffe reply's ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Was Pd-tuning
|
Bandjes liggen er nu dus ook om: http://i17.tinypic.com/2wrp3cw.jpg ze waren per ongeluk met de bandenlichter tegen de lak gestoten en er sprong een stukje af, maar heb het bijgetipt en weg gepoetst met innotec en je ziet er niks meer van.
Ik ga vanmiddag het blokje klaar maken, cilinder, uitlaat, achtervelg en inlaatsetje monteren. oii ![]() __________________ |
|
|