![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Algemeen Alles voor wat geen scooter is en toch vragen erover? |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
Analoge toerenteller.
Hey.
Ik bezit een Honda MT5, en het leek me handig om er eigenlijk een toerenteller op te hebben. Waarom? Gewoon, ik wil er iig een op hebben .Maar hij moet niet teveel kosten en mag best van kutkwaliteit zijn. Als het maar goedkoop is! Ik ga geen MB5 teller gebruiken, dat is echt gekloot met die kabels, blokdeksel etc. Dus weet iemand een cheapy analoge toerenteller? Met dezelfde methode als de Stage6 tellers. Ik weet maar niks te vinden van een lage prijs, misschien ben ik er slecht in hoor, maar heb ook bij vrienden rondgevraagd en die wisten ook niks. Vandaar dit topic. |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#4 (permalink) |
|
Senior Member
|
ik zou gewoon een stage6 digitaal nemen , zijn niet duur maar wel redelijk goed.
ik gebruik zelf een Aim maar daar zit ook temp. bij op , Aim is echt goed te noemen. Koso heb ik ook wel gehad , een oud model ,niet zelfde als stage6 maar die ging al snel kapot. en je hebt ook nog kans dat een goedkope het wel blijft doen maar gewoon gaat flippen , daarom zeg ik dus op mijn beurt , koop meteen een goeie. je hebt ook wel goeie analoge tellers maar daar betaal je wel aardig wat voor , en je met voor sommigen een accu hebben oid. bijv. deze tellers : http://www.emot.nl/webwinkel/index.p...ewCat&catId=65 __________________ |
|
|
|
|
|
#5 (permalink) |
|
Registered User
|
Ik heb enige tijd terug ook rond gekeken voor een analoge toerenteller, maar met weinig succes.
Uiteindelijk kwam ik op de 2de hands markt voor autodashboard terrecht, maar het merendeel van die tellers is alleen geschikt voor 4-takts of komt zonder aansturings electronica. Niet echt handig dus. Daarbij heeft het merendeel ook maar een bereik tot 5k rpm. Of een teller voor 4-takt zou werken als je er een andere wijzerplaat achter zet durf ik niet te zeggen. Dan zou je het best naar toerentellers voor motor's kunnen kijken. |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
Registered User
|
Quote:
Deze zeker? Dan kan ik beter voor deze gaan qua prijs, volgens mij wel ergens goedkoper te krijgen als JD. http://www.josdijkman.nl/shop/index....&productId=180 Die vind ik nog wel te doen eventueel. Die is toch goed te noemen? Ik weet ook niet hoe snel die digitale updaten. Als het zich om de seconde update dan zie ik niet veel, in de analoge zie je beweging, en kan je eventueel ook aflezen vanuit je ooghoek. Ben meer fan van analoog, maar als et niet anders kan wil ik best een digitale overwegen ![]() |
|
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Senior Member
|
mja , zit je alsnog met KOSO..
er zijn veel meer mensen die in de racerij zelfs met een digitale toerenteller rijden , dit ook omdat het toerental niet zo snel meer stijgt aan het einde van ej versnelling waardoor je toch wel redelijk goed kan zien wanneer je moet overschakelen. persoonlijk snap ik eigenlijk niet wat je eigenlijk met een toerenteller wilt ,IMO weggegooit geld. __________________ |
|
|
|
| Sponsored Links |
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|