![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Algemeen Alles voor wat geen scooter is en toch vragen erover? |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
Honda NSR50 Heeft geen vermogen
Ik heb sinds kort een Honda NSR gekocht deze heeft goed gelopen met een 70cc cilinder en 22mm mikuni. Deze heb ik nu vervangen door een standaard 50cc cilinder met standaard 12mm Keihin carb.
Maar de brommer wil alleen lopen met choke open. En trekt erg moeilijk door naar de maximaal 7500 toeren. Vaak storten de toeren al helemaal in bij de 2500 toeren. De boegie is gewoon melkbruin. Heeft iemand suggesties om dit probleem te verhelpen. |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#4 (permalink) |
|
Registered User
|
Voor zover ik kon zien is de cilinder goed maar deze is niet gemeten met micrometer.
Het kan zijn dat de uitlaat een klein beetje lekt bij de cilinder. Kan dat het bovenstaande veroorzaken? De sproeier maat kan ik niet meer ontcijferen. Weet iemand wat die standaard maat ongeveer is? De stationair sproeier lijkt maat 40 te hebben kan dat? |
|
|
|
|
|
#8 (permalink) |
|
Registered User
|
Vandaag andere sproeier gekocht (80) loopt een stuk beter. De topsnelheid is echter max. 40 km/h. Kan het zijn dat ik hem nog moet in rijden?
De koppeling lijkt niet helemaal vrij te komen. Bij gas geven reageert hij niet heel fel en haalt hij max. 6000 tot 7000 toeren. |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
mja , std cilinders van een NSR zijn ook niet echt snel..
wat voor tandwielverhouding heb je? kijk wel even naar je bougie , want de sproeier moet niet te klein zijn natuurlijk! verder , zet de luchtstelschroef op 1,5 slag , en de gasnaald in het midden. __________________ |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) |
|
Registered User
|
Oke de tandwielverhouding is 13/43 de bougie zat tegen het zwarte aan.
Maar ik heb de lucht filter erop gezet en met choke en volgas doet ie nu nog maar 3500 toeren zonder vermogen. Dus moet ik toch kleinere sproeier gebruikken dan? Ik had er eerst een 70 inzitten maar ook die deed het niet echt lekker. |
|
|
|
|
|
#13 (permalink) |
|
Senior Member
|
ik heb honderden zulke gevallen gehad , en daar was vanalles stuk , dus moet ie nu ook vanalles vervangen?
dat het bij jou de carb was hoeft toch niet te betekenen dat dat hier ook zo is? en bovendien ligt dat meestal niet aan de carburateur zelf maar aan de afstelling , of hij moet al verneukt zijn oid.. __________________ |
|
|
|
|
|
#16 (permalink) |
|
Registered User
|
Ik ben nu voorlopig maar even bezig met die 70cc cilinder met 12/13mm carburateur.
Hiermee haalt ie de 80km/u op de teller. Maar alleen als ik bij de lucht filter onderdeel 7 weghaal. ![]() Ik begrijp dat hij dan meer lucht krijgt. Maar de diameter van de doorgang van dat onderdeel is ook maar 12/13mm. Dus hoe kan het dan zijn dat hij veel beter rijd zonder dat onderdeel? Met haal ik net de 40km/u. |
|
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Registered User
|
Voor als nog is ie nu redelijk goed afgesteld maar. Hij erg moeilijk in z'n neutraal te krijgen. Wat kan daar de oorzaak van zijn?
Ook heb ik nog een tweede blok liggen wat ik graag wil reviseren maar ik kan de koppeling er niet vanaf krijgen. Weet iemand hoe ik die kan los krijgen? Het lijkt erop dat er nog een soort moer af moet maar ik heb geen idee hoe. foto: http://kleintjens.com/21112009036.JPG |
|
|
|
|
|
#21 (permalink) |
|
Registered User
|
En hoe heet dat dat gereedschap om de naaf tegen te komen of waar kan je dat kopen?
Dat het vanaf z'n 1 één klein tikje omhoog neutraal is weet ik. Dit ging ook wel redelijk in het begin maar al niet echt soepel. En nu gaat het alleen maar nog moeilijker. Wat voor een moer hoort er btw wel op? |
|
|
|
|
|
#23 (permalink) | |
|
Registered User
|
Quote:
Deze moer komt van een honda 4 takt blok. Of athans daar ken ik hem van. Daar is een speciaal gereedschap voor, wat je op een luchtsleutel monteerd en dan zo los tikt. OF een oude dop ombouwt dat hij hierop past. |
|
|
|
|
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|