![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Algemeen Alles voor wat geen scooter is en toch vragen erover? |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
Optrekken
Beste,
Ben vandaag aan een nieuwe sleutel brommer begonen. Puch maxi nu heb ik een raar probleem. Als ik hem aankik en gas geeft dan gaat hij niet rijden als ik vervolgens ermee ga rennen en gas geef gaat hij de snelheid rijden die ik ongeveer loop en na een min of 1 gaat hij steeds langzamer en staat ie weer stil en dan moet je weer gaan rennen. Nu is mijn vraag wat is er mis ? Greetz |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#4 (permalink) |
|
Registered User
|
dan heb je nog altijd een koppeling
misschien dat de koppeling platen op zijn dat die daardoor slipt en niet wil vertrekken en dat als je in gang duwt je koppeling mee begint de draaien maar toch niet genoeg grip krijgt op het koppelinghuis met als gevolg vertragen anders moet je maar eens naar www.puchmaxi.nl gaan dan bij exploded views en dan bij 2speed automaat (nummer 8denk ik weet niet zeker) dat is de koppeling denk ik dan heb je een gedacht van hoe het ineen zit |
|
|
|
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
mja , dit zit niet in de koppeling , dit zal eerder in de staat van de onderdelen zitten.
heb je goeie contactpunten? staan ze goed afgesteld? is je cilinder nog goed? heb je dit op laten meten? enzovoorts.. de koppeling slipt alleen maar , tot ie helemaal aanpakt , laat je het gas los laat ie weer los. het enigste wat er met de koppeling kan zijn is dat ie teveel of te weinig slipt of hij is kapot en/of versleten, maar in beide gevallen zal die dan redelijk normaal nog rijden. __________________ |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) |
|
Registered User
|
Het blijkt dat het geen maxi is maar een manet ofzow.
De letter zijn niet meer goed leesbaar op e brommer. Maar als het dus de koppelings plaat is moet ik die dan vervangen of met het dn gelijk de hele koppeling zijn Last edited by Hoppieee; 02-08-2008 at 23:25. |
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
Senior Member
|
er zitten geen koppelingsplaten in...
een Manet is gewoon een puch , deze is in tjechoslowakia (destijds) gemaakt onder licentie van puch , het is verder gewoon een puch blok zelfde als een maxi.. mja , zoals ik je al zei zal het probleem niet in je koppeling zitten. __________________ |
|
|
|
| Sponsored Links |
|
| Bookmarks |
| Tags |
| probleem |
| Thread Tools | |
|
|