![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Algemeen Alles voor wat geen scooter is en toch vragen erover? |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
Problemen met Suzuki TS50XK
Hey beste mede-scooterforum-gebruikers,
Ik heb een paar weken geleden een tweedehands Suzuki TS50XK gekocht, een schakelbrommer dus. Sinds ik heb leren schakelen, en er meer en meer gevoel voor begin te krijgen, merk ik dat er een aantal dingen niet helemaal in orde zijn aan de brommer. Ik maak een lijstje met de problemen die ik heb, ik zou het graag willen horen als jullie suggesties hebben over hoe het probleem veroorzaakt wordt en hoe het verholpen kan worden. - Als de motor koud is, en ik hem net heb gestart, kan hij niet stationair draaien. Hij valt dan als ik geen gas geef, na een korte tijd uit. Als de motor warm is draait hij wel stationair, maar klinkt hij alsnog alsof hij elk moment kan uitvallen. NB: als ik de choke aan laat staan na het starten van de koude motor, kan hij wel stationair draaien, zodra ik hem uitzet niet meer. - Bij het wegrijden gebeurt er ook iets raars. Ik maak zeker weten geen fouten in de manier waarop ik wegrij. Als ik de koppeling langzaam loslaat, en hij hem begint te pakken, gaat hij eerst heel langzaam vooruit (normaal dus). Als ik de koppeling dan verder loslaat, schiet de brommer ineens vooruit. Ik denk dat het feit dat ik hem op een lichte helling, met iemand achterop, niet weg krijg, daar iets mee te maken heeft. - Ik heb een paar keer gehad, dat de brommer bij het terugschakelen (!) in z'n vrij kwam te staan, zelfs bij het terugschakelen van bijvoorbeeld 3 naar 2, en dus niet, wat je zou verwachten (toch?) van 2 naar 1. - Als ik naar een wat hogere versnelling schakel, met wat minder toeren, komt hij niet goed op toeren. Ik weet niet of jullie helemaal begrijpen wat ik bedoel, maar hij trekt dan dus niet meteen op. Ik dacht eerst dat dit gewoon kwam door te weinig power, maar een vriend van mij, die ervaring heeft met schakels, had een stukje gereden en zei dat het niet klopte. Ik heb het idee dat het laatste probleem weinig tot niks te maken heeft met de andere, maar misschien denken jullie daar anders over. Ik begrijp nog lang niet alles van de werking van schakelbrommers, en zou graag horen wat anderen achter deze problemen zoeken. Alvast bedankt, Boris |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#2 (permalink) |
|
Senior Member
|
mja , dat is nu een TSX
![]() in feite gewoon oude rommel.. wil je zo'n ding optimaliseren kun je het beste gewoon het blok eronder weg halen en alles vervangen , tsxen waren toen ik ze nog repareerd (en dat is al weer 6/7 jaar geleden) al gewoon weg verrot , zelfs de mooisten mankeerden nog genoeg aan.. ze zijn simpelweg versleuteld en versleten.. daarom rijden ze 9 van de 10 keer niet meer goed. over de koppeling , daar kan ik kort over zijn , om met een brommer te kunnen rijden moet je een balans zien te vinden van slippen met de koppeling en aanpakken van de koppeling versus het toerental waarop de brommer het beste reageerd.. en dat is dus gewoon een kwestie van oefenen.. de versnellingsbak , net zo , ook een kwestie van schakelen , een TSX bak schakeld namelijk als boter , dus schakel je waarschijnlijk niet goed. of de bak zit voor geen meter in elkaar , en dan kom je dus ook weer terug op wat ik eerder zei , gewoon blok los en alles vernieuwen... ik zou eerder een nieuwere brommer kopen btw.. __________________ |
|
|
|
| Sponsored Links |
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|