![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Optisch Forum Optische en elektrische wijzigingen aan jouw scooter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#33 (permalink) |
|
ewehem
|
Of te wel 0900mm invoeren
. Maar heb nu een BC800 maar ben toch nog steeds niet helemaal te vreden... Hij werkt wel alleen af en toe geeft hij niet sneller aan als 75,6km/h bijv slaat ie weer eens door tot 120.... terwijl ik soms toch echt wel boven de 100 zit geeft ie 70 aan of zo.. heel appart! Iemand die toevallig een oplossing heeft.. En ja bandenmaat staat goed hoor...!__________________ |
|
|
|
|
|
#37 (permalink) |
|
Banned
|
meschien raar
maar als je je sensor op je velg maak dan meet die die omtek .. en dan niet die van je band er bij ... kan je niet beter de omtrek van je velg nemen .. want dat meet dat sensortje .. bij een fiets maak niet uit .. zo band is 1 a2 cm.. maar je band van je scoot is wel wat meer.. |
|
|
|
|
|
#38 (permalink) |
|
voorheen foxrider:P
|
volgens mij begrijp jij niet helemaal hoe een fietsteller werkt.
Als je wiel 1 omwenteling maakt, heeft die bijvoorbeeld 1.4 meter, (ik noem maar wat) afgelegd. Elke keer als je wiel 1 omwenteling maakt, komt je magneet 1 keer langs je sensor. zo weet het computertje dat hij weer 1.4 meter heeft afgelegd. aan de hand van de tijd tussen omwenteling en omwenteling berekent je computertje je snelheid. als je dus je velgmaat neemt, dan denkt het computertje dat je maar 0.8 meter hebt afgelegd, waardoor hij veel minder (te weinig dus) aangeeft. __________________ |
|
|
|
|
|
#47 (permalink) |
|
teevie!
|
er zijn ook VDO digitellers voor fietsen (scoots).... ben ik over het algemeen heel tevreden over.... ik heb ook enkele sigma's gehad maar naar verloop van tijd slijten de letters eraf, en het stukje plastic waar je op moet drukken om de teller eraf te schuiven kan nog wel eens breken... maar de BC 800 is een heel mooi tellertje.
|
|
|
|
|
|
#53 (permalink) |
|
racertje
|
mja, bij mijne stond erin dat ie tot de 199 nauwkeurig was ofzo, of misschien zelfs 299
heb m ook al op de 622 gehad en doet t nog prima. alleen kan iemand me misschien vertellen hoe ik de maat moet instellen ? want ben het boekje kwijt heb het batterijtje eruit gehaald, en kreeg toen iets met 5 cijfers die ik kon veranderen, heb die vervolgens op 01503 gezet (mijn maat in mm) maar ik kom daar niet uit zodat ie weer gewoon alles aangeeft... het gaat om een sigma targa sport btw... __________________ |
|
|
|