![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Optisch Forum Optische en elektrische wijzigingen aan jouw scooter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#61 (permalink) |
|
v0lle neut!
|
ik was me iets aant afvragen, als je de magneet helemaal op je velgrand plakt of bijna tegen de as, maakt dat dan geen verschil in snelheid? lijkt me dat als hij bijna tegen je as hangt dat het ding dan sneller draaid of niet?
![]() __________________ |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#62 (permalink) | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#71 (permalink) | ||
|
Registered User
|
Quote:
Quote:
als aan buitenkant van de velg zit, maakt hij bij 1 rondje bijv.. 30 cm afstand als aan binnenkant van de velg zit, maakt hij bij 1 rondje bijv.. 10 cm afstand Doordat het wiel bijv in 1 sec 1 rondje maakt. Moet bij buitenkant dat ding meer krachten verwerken dan aan binnenkant... dacht ik zo, correct me if i am wrong... __________________ |
||
|
|
|
|
|
#72 (permalink) |
|
Pfew, al die draden
|
Dat het magneetje zelf meer krachten te verduren krijgt is natuurlijk zo, omdat hij een grotere afstand aflegt. Maar het duurt net zo lang als het magneetje aan de binnenkant een slag is gedraaid, of aan de buitenkant van de velg. Zet je vinger maar eens op de binnenkant van de velg. Loopt in dezelfde tijd een slag om als aan de buitenkant. Als je dit niet snapt stap je maar naar je Natuurkunde leraar
![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#74 (permalink) |
|
Registered User
|
ik zeg toch dat in dezelfde tyd zo loopt...
alleen moet langere afstand afleggen en dat betekent dat het meer krachten op zich krijgt.... Denk maar aan een draaimolen, als je aan de binnekant staat, kan je blijven staan. Helemaal aan de buitenkant heb je moeite om te blijven staan--> word er byna afgegooid.. En nee ik zit nooit op een draaimolen ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#78 (permalink) |
|
H.T.G Member #14
|
ff een opmerking CAT eyes gaan maar tot 100 digi tog?.............
ik zelf heb een sigma bc 800 @ mijn runner @ de voor remschijf het zou wel kunnen dat de bc 800 wat gaat storen als je indd echt hard rijd... de mijn doet op dit moment ff raar.... had een keer 122 digi gehaald... met mhr replica... maar er zat denk ik een draadje los... en nu heb ik een nieuw dingetje gemonteerd waar je hem in schuift. en rijd op runner teller Sp tussen de R en de A = ong 116 digitaal kan dat?........ Met MHR SPEED rep etc......... niet helemaal goed afgesteld.. zie foto |
|
|
|
|
|
#80 (permalink) | |
|
H.T.G Member #14
|
Quote:
ik doe het als volgt: -1 Ontvet het ZAAKJE!! dus schijf en magneet. met prof. ontvetter anders alternatieven... -2 Schuur beide delen beetje op... schijf en magneet dus... -3 KOOP BISON 2 componenten lijm METAAL is een grijze spuit... -4 2 componenten lijm goed mengen.... -5 breng het aan op de schijf... niet zuinig maar wel met mate.. -6 druk magneet er op pak schilders tap en plak dat op de schijf en magneet zodat hij er niet af kan vallen... -7 HEB geduld en ga niet blij rijden gelijk...... laat het rustig een paar uur staan en uitharden -8 mocht je nog zkerheid willen hebben kan je er nog een laagje op smeren... ohwja dit zaakje zit al 1 a 2 jaar zow.... vast was wel 1 keer los gegaan door schijfremslotje.... ![]() |
|
|
|
|
|
|
#84 (permalink) | ||
|
voorheen foxrider:P
|
Quote:
Quote:
had ik al eerder gezegd, maja __________________ |
||
|
|
|
|
|
#86 (permalink) |
|
booster piloot
|
ik heb net een sigma sport "targa" geinstalleert op mijn stuur en toen ik ging rijden verliep alles naar wens maar eens boven de 88.. toonde die terug 0KM/h aan. in de handleiding staat 300+
![]() waar zou dit kunnen aan liggen ? iemand toevallig wat tips om die kabels mooier weg te werken ? mvg X __________________ |
|
|
|