![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Optisch Forum Optische en elektrische wijzigingen aan jouw scooter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#31 (permalink) |
|
19,3 Manston 2 Peug
|
Je pakt gewoon een oude doek, die leg je op je knie. Als het schuurpapier vol met bobbeltjes zit, dan veeg je um ff strak over die oude doek. Als het goed is,gaan dan de verfbolletjes eraf. En is je schuurpapier niet binnen 3 vegen naar de klote.
__________________ |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#37 (permalink) |
|
SENIOR USER
|
haha, andermans kappen mag ik helaas niet spuiten van me ouders.
had het al voorgesteld (me vader en ik willen een grotere compressor kopen). de compressor die we te leen hebben kan het alleen niet bij benen, kan dus niet continue door spuiten want dan is de tank leeg. de kleur is echt super, zit nu halve liter volvo 441 op. dat is de kleur van de welbekende R modellen. er zitten doordat ik de tank leeg had gespoten 2 kappen tussen die op een bpaalde plek niet mooi glad zijn(sinasappelhuid). dit word gladgeschuurd en opnieuw gedaan. __________________ |
|
|
|
|
|
#39 (permalink) | |
|
SENIOR USER
|
Quote:
heb gespoten in een cabine van dichtgeplakt zeil wat natgespoten is. t blijft natuurlijk hobbyen in de achtertuin, zitten niet schrikbarend veel vuiltjes in gelukkig. nog wat foto's ![]() ![]() ik heb besloten het binnenwerk van de koplamp mee te spuiten, wat ik zeer geslaagd vind! ![]() ![]() en de oorspronkelijke auto waarvan het idee komt. ![]() __________________ Last edited by FRANQ; 07-05-2007 at 23:03. |
|
|
|
|
|
|
#46 (permalink) |
|
Registered User
|
dus die blauwe kappen van kees heb jij gespoten franq?
en dus ben jij de broer van kees dus franq? ja dat in de tuin en dan omlopen en zo is vervelend. kan je ouders ook wel begrijpen hoor. maar mensen zo als jij/jullie zijn er meerdere en die hebben altijd te weinig plek. gewoon te gek voor woorden. maar is helaas niet anders. |
|
|
|
|
|
#47 (permalink) | ||
|
SENIOR USER
|
Quote:
maar of we daar altijd even blij mee zijn.... Quote:
van de overige helft 80% in een flat ofzo en de rest zijn gewoon rijkelui of wannabe. __________________ |
||
|
|
|
|
|
#49 (permalink) |
|
MWS
|
Trouwens ik heb zo'n ideetje in me hoofd en vroeg me af hoe jullie erover denken.
Ik heb al eens eerder verf etc geschuurd met bijvoorbeeld korrel 1200. De lak was gewoon dof maar volledig nog in kleur (zwart). Daarna was ik voor de grap met blanke lak eroverheen gegaan en dan gaat het uiteraard gewoon glimmen en strak resultaat. Nu had ik een idee'tje. Stel ik ga naar de Praxis, haal zwarte metallic verf in een potje. En ik rol de verf op een kap met een roller, neem nu als voorbeeld een auto motorkap. Verf met roller etc is altijd een beetje sinnasappelig, stel ik schuur het helemaal strak op zodat het strak en egaal is, en dan daarover met blanke lak ga (2K uit compressor) Wat denken jullie dat er dan gebeurt? Volgens mij moet dat wel strak worden en goedkoop ![]() Ben benieuwd hoe jullie erover denken. __________________ |
|
|
|
|
|
#50 (permalink) | |
|
Aerox
|
Quote:
Je idee, is goed maar dat gaat niet lukken. Aangezien je metallic bijna niet kunt verven. De metallic gaat dan drijven, normaal dwarellen de metallic deeltjes mooi op je werkstuk. Maar dan plomp je het er gewoon op. Sommige stukken heb je dan helemaal geen metallic en andere stukken plekken erin. Zeker als je iets van zilver neemt. Plus dat het er dik op moet zitten, anders schuur je er lichte plekken in. Wat normaal opgevangen wordt door de blanke lak. |
|
|
|
|
|
|
#53 (permalink) |
|
SENIOR USER
|
(heel bericht getikt druk ik op het kruisje
)maar nog een keer dan. met gewone (niet metallic) verf kan je prima je auto rollen. sommigen doen het onverdund maar ik ben voorstander van licht verdunnen zodat het meer vloeit. als je het dan netjes doet dan kun je van dichtbij zien dat het niet gespoten is (je ziet geen rollerstrepen ofzo maar het is niet zo superstrak) van enkele meters lijkt je auto wel profi gespoten. dan moet je gewoon eerst maar even kijken of je het het waard vind om het dan alsnog te schuren en te lakken. maar als je dus gaat schuren en lakken krijg je echt een superstrak resultaat. heb het al eens mogen bewonderen. (je kijkt echt je ogen uit) er is ook blanke lak verkrijgbaar om te rollen schijnt alleen wat moeilijk te zijn en is niet echt nodig. je kan m immers ook polysten en poetsen. enige resultaten: van: ![]() mbv: ![]() via: ![]() tot: ![]() ![]() gammaverf: ![]() ![]() eerst oude lak schuren en ontvetten, netjes rollen (misschien wel 2 lagen), daarna lak minimaal 10 dagen uit laten harden, lichtjes poetsen met commandant (groen) en daarna netjes oppoetsen met een Wax en gebruik een mohair roletje. in plaats van een schuimroletje! __________________ Last edited by FRANQ; 16-05-2007 at 11:19. |
|
|
|
|
|
#56 (permalink) |
|
MWS
|
Mjah ik heb nu een oude golf 2, waarvan de motorkap matzwart (gerold) is en de rest één of andere blauw (gespoten).
Maar vind zwart toch mooier, en op een paar plekjes zit ook beetje roest. Maar zoals op die foto's is wel netjes! Maar als je die verf gaat rollen moet je inderdaad het een beetje verdunnen, dat weet ik ook wel . Dan vloeit het inderdaad beter en word het mooier anders is het van die dikke drap.maar wat is het verschil tussen een mohair rol en een schuim rol? van wat voor materiaal is zo'n mohair rol dan? __________________ |
|
|
|