![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Optisch Forum Optische en elektrische wijzigingen aan jouw scooter. |
![]() |
|
|
LinkBack (21) | Thread Tools |
|
|
#33 (permalink) |
|
RSV Rrrrrrr
|
Om b.v. een monoseat te maken, kan je ook gips gebruiken als mal, werkt prima.
Vaseline over het gips smeren, dan huishoudfolie erover, daarna gaan polyesteren, gips gewoon laten zitten gedurende het schuren/matten leggen/plamuren/schuren & pas op het laatst zachtjes eruit tikken/trekken. Gaat prima door de vaseline & het folie zodat niets hecht aan je uiteindelijke kap. Daarna gewoon alu beugeltjes vast kitten met montage kit aan de binnenkant van de kap. Neem vooral het geduld & de tijd ervoor, het is gewoon proces waar je goed moet opletten en veel bij moet schuren voor een glad & strak eindresultaat. __________________ |
|
|
|
|
#35 (permalink) |
|
.:SPEEDfight 2:.
|
Volgens mij doe ik iets verkeerd. Ik wilde mijn kappen polyesteren, dus ik heb dat bekkertje gevuld met dat hele busje hars en dan die verharder. Ik heb vervolgens zitten roeren en ben toen met die kwast eerst op mijn kappen gaan schilderen. Ik had 1 kap klaar met die hars dus begon ik met de volgende ik had een klein stuk je af en wil die kwast weer in het bekertje met hars doen en dan blijkt dat die shit in een keer vet hard is geworden. dus gewoon in een keer. Dat bekertje begon al erg warm tot heet te worden en begon te roken. dus heb ik het maar onder de kraan gezet. daar staat hij nu nog steeds onder.
Wat heb ik verkeerd gedaan? heb ik te veel aangemaakt ofzo. 8teraf wel grapig dat dat ding begon te roken etc, maarja dan moet ik maar wer nieuwe kopen. Heeft iemand misschien goede uitleg over het aanmaken van die troep. __________________ |
|
|
|
|
#38 (permalink) |
|
zip racer
|
***TIP***
ga je met pur-schuim, klei of iets anders werken en je wil daar na met polyester(hars) gaan werken gebruik deze stappen om in een keer een super mega strak resultaat te krijgen: zorg er voor dat je te basisvorm mooi strak, egaal en stofvrij is knip dan je polyester mat op maat van de vorm en knip dan een stuk van hele dunne bouwfolie af. (overal te krijgen) die iets groter dan je op maat gemaakte mat leg de bouwfolie op gladde ondergrond en daarop je mat en smeer deze in met hars nu ken je doen met je mat wat je wil maar het verschil is nu ken je je mat ook in die moeilijke hoekjes duwen en naderhand mooi gladstrijken met je hand en dan trek je de bouwfolie HEEL voorzichtig los en dan blijft je mat netjes zitten en klaar is kees greets da bitch __________________ |
|
|
|
|
#41 (permalink) |
|
@ gilera
|
/Quote:
Stap 5: Doop je kwast in de polyester hars en begin langzaam in de hoeken te deppen en werk zo naar het midden toe. Quote/ Ik doe het zelf andersom ivm. luchtbellen eronder. Dat pur (poly eurethaan schuim) wordt ook verkocht als isolatieschuim. Dat is dus hetzelfde. Je kan er iig mooi aan schuren. |
|
|
|
|
#42 (permalink) | |
|
.:SPEEDfight 2:.
|
Quote:
![]() Van fouten leer je dus volgende keer beter als het klaar is post ik het resultaat wel ff. __________________ |
|
|
|
|
|
#45 (permalink) | |
|
Retired
|
Quote:
__________________ |
|
|
|
|
|
#48 (permalink) | |
|
Ondergedoken
|
Quote:
Dank alvast ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#55 (permalink) |
|
ToetToet
|
zou iemand foto's kunnen neerzetten weer, ze zijn down
wat kost dit grapje trouwens, ik ga morgen kijken, geloof 30? -Albastine polyesterhars -Albastine verharder -Matjes -Veeeeel weggooi kwasten aangezien je die maar 1 keer kan gebruiken. -Bekertje of iets om het in te mengen. -en natuurlijk de kap die je wilt polyesteren. dit bij elkaar dus? __________________ |
|
|
|
|
#58 (permalink) | |
|
www.vk-tuning.tk
|
Quote:
![]() |
|
|