![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Optisch Forum Optische en elektrische wijzigingen aan jouw scooter. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#93 (permalink) | |
|
DG Design
|
Quote:
! Tis dat ik er de werkruimte niet voor heb anders was ik er ook al aan begonnen.Denk idd dat je het een paar keer gaat verkloten, maar daar leer je t meest van .Ben benieuwd naar de vorderingen! __________________ |
|
|
|
|
|
|
#94 (permalink) |
|
|
Je gaat igg wel een klein beetje gezeik krijgen bij de lampen, maar daar kan je simpelweg veel kleine stukjes leggen, zo kom je er ook.
![]() Vergeet niet veel lagen te leggen! Een mal trekt echt abnormaal hard aan de kap, dus er moeten zeker genoeg lagen zijn. Imo eerst dunne polyester zodat je zeker de hoeken hebt, en dan kan je naar meer grams gaan. succes ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#95 (permalink) |
|
45.8KG 21.5HP 6.95s
|
@Sandor: Klopt dat was mijn bedoeling ook. Ik heb heel dun en licht weefsel liggen, dat is echt heel makkelijk in de vorm te leggen.
Wat betreft de stevigheid, ik weet het houd er ook wel rekening mee. Ik gebruik wel veel plamuur, maar in het rooster ligt +- 3/4 lagen 400 gram weefsel en is echt mega stevig, je kunt het niet meer buigen. De kop lampen heb ik gewoon vol gegoten met hars en er weefsel tussen gelegd, dat is ook echt keihard nu ![]() Huidige status (ik lieg, ben eigenlijk al veel verder, koplampen voelen nu bol aan en vind het best zo nu rooster nog strak maken)![]() Ik moet alleen nog nieuwe kwasten, roller en aceton halen. Ook moet ik kleurpigment hebben voor de gelcoat, welke kleur raden jullie aan? Gewoon wit? __________________ |
|
|
|
|
|
#96 (permalink) |
|
|
Rood, blauw, groen, zodat je de fouten kan zien.
BTW, ik zag op je carbonplaat dat je de gelcoat uitsmeerde, je kan het ook heel erg cheap spuiten, wat velen malen beter is. Met zo'n spuitgeweertje voor op de compressor, kost 10 euro ofzo in de gamma enz.. bovenste http://shop1.actinicexpress.co.uk/sh...ompkit_lrg.jpg Binnenkort ga ik ook wat dingen bestellen, gelcoat, epoxy enz... Bij polyservice, waar staat daar ergens de gelcoat? die rubbers enz moet ik daar kijken? Ga btw mijn spatbord van de nrg in 'designcarbon' maken, ding wordt rood en zwart, zal netjes staan denk: ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#97 (permalink) |
|
45.8KG 21.5HP 6.95s
|
Bij polyservice moet je even vragen om de prijslijst daar staat alles op.
Dat spatbord met dat carbon zal hem niet mis staan denk ik zo. Bedankt voor de tip met de spuit. Die carbon plaat is klaar alleen door de gelcoat zit er een rare waas op, zou dat aan de hoeveelheid verharder liggen? Status voorkap: ![]() Nog 1 avond werk denk ik. __________________ |
|
|
|
|
|
#99 (permalink) |
|
45.8KG 21.5HP 6.95s
|
![]() Het is best makkelijk te verwerken, maar ik snap nu wel waarom het moeilijk is om hoeken en rondingen te leggen. Een vlakke plaat maken is net zo simpel als van polyester. Ik ga trouwens na het weekend een plaat maken zonder gelcoat, had al met een stukje geprobeerd en zag er strak uit. __________________ |
|
|
|
|
|
#104 (permalink) |
|
www.vk-tuning.tk
|
Sander deze jongen doet erg veel met carbon en kevlar
http://www.automaxx.nl/forum/showthread.php?t=5959 Ik zou het eens door lezen zijn project pagina __________________ |
|
|
|
|
|
#105 (permalink) |
|
|
Ja, ik heb al serieus wat lopen zoeken op het internet voor carbon.
Moet wel lukken, ook al loopt het verkeerd, al het materiaal wat ik erbij nodig heb, kan ik ook gebruiken op polyester. Dus geen enkel probleem. Spatbord van een nrg is ook niet echt supermoeilijk. __________________ |
|
|
|
|
|
#112 (permalink) |
|
45.8KG 21.5HP 6.95s
|
Dat stuk carbon wat je hierboven ziet heb ik bij L&M gekocht. Nu lamineer ik het zelf, dan moet je weefsel en hars kopen etc om het te kunnen maken.
Het uiteindelijke product zou dan zoals bovenstaand zijn, gewoon uitgehard / glad dus. __________________ |
|
|
|
|
|
#115 (permalink) |
|
Vuurvos member
|
zou 1 van de poly/carbon boys wat voor mij kunnen fixen, ik wil een baterycover (auto) hebben.. dus moet een schoenendoos iets hebben van carbon ('t liefst) of anders poly... gewoon een doos zonden bovenkant dus.
iemand die er 1 voor me kan maken? __________________ |
|
|
|