Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > Meetings & Races > Alle overige races & sprints nationaal en internationaal

Alle overige races & sprints nationaal en internationaal Hier kan je alle overige races en sprints vinden. Nationaal en internationaal. Alleen legale races en sprints.

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Closed Thread

LinkBack Thread Tools
Old 20-09-2007, 21:59   #1 (permalink)
www.vk-tuning.tk

ruud.'s Avatar

scootercross / grasbaanrace

hoi,

topic in algemeen is nu dicht, ik zoek dus nog steeds informatie over scootercross! Zijn er wedstrijden, waar, wat zijn de reglementen etc. Dit omdat ik bezig ga deze winter een crosser te bouwen, terwijl ik geen flauw idee heb wat wel en niet mag. Tips enzo zijn ook welkom.

grtz

Old 23-09-2007, 13:13   #2 (permalink)
Registered User

Hier bij ons in de achterhoek en ook in overijssel zijn veel wedstrijden (Sint Isidorushoeve, Holterhoek, Handel, Markelo, Lichtenvoorde, Bentelo, Buurse, Marum, Halle, Ruurlo, Lonneker). Deze wedstrijden worden allemaal georganiseerd door een plaatselijke motorcross club. Dit is dus niet centraal geregeld zoals bijvoorbeeld bij de SBO. Het zijn allemaal op zich staande wedstrijden.
Reglementen zijn dus ook overal weer anders maar over het algemeen heb je vaak de volgende klasse indelingen:
- Automatenklasse of funklasse (alles origineel)
- Standaard klasse (50cc, 16mm, origineel frame)
- Super klasse (50cc, rest vrij)

Er zijn wel brommercross forums waar meer te lezen is.
TomR is offline  
Old 23-09-2007, 18:09   #3 (permalink)
www.vk-tuning.tk

project phantom's Avatar

Ruud 50cc max cilinder?

Old 23-09-2007, 20:23   #4 (permalink)
Euj daar hedde Ert

ErwinB's Avatar

Send a message via AIM to ErwinB Send a message via MSN to ErwinB
Hier in brabant, boekel en handel zijn elk jaar weer maisplakcross wedstrijden en vorig jaar was de eerste 6 uurs cross. Het regelement in de bromfietsklasse is max 70cc de rest is vrij.

Old 23-09-2007, 20:28   #5 (permalink)
www.vk-tuning.tk

project phantom's Avatar

Begreep dat er ook twins scooters mee rijden tog? wel vet opzich weer is wat anders dan die scootersprints

Old 23-09-2007, 23:12   #6 (permalink)
Banken? Pm

M.Kossuh's Avatar

Send a message via MSN to M.Kossuh
Ik ben op het moment ook bezig om een cross NTT te bouwen, dus hoor ook graag meer over eventuele wedstrijden.

Old 26-09-2007, 17:04   #7 (permalink)
www.vk-tuning.tk

ruud.'s Avatar

Quote:
Originally Posted by ErwinB View Post
Hier in brabant, boekel en handel zijn elk jaar weer maisplakcross wedstrijden en vorig jaar was de eerste 6 uurs cross. Het regelement in de bromfietsklasse is max 70cc de rest is vrij.
dus een 80 CC scooter is toegestaan neem ik aan?!?

Old 26-09-2007, 17:05   #8 (permalink)
ST.net tiepert...

Razma's Avatar

Send a message via AIM to Razma
Niet dat ik weet nee

Maar om even op de beginpost terug te komen...

Er zijn best heel wat brommercross wedstrijden in Nederland, maar bijna elke organisatie heeft z'n eigen reglement. Ik heb zelf een aantal wedstrijden meegereden, maar elke keer moet je weer het hele blok gaan aanpassen....

Sommige wedstrijden zijn max 50cc en 16mm, anderen 70cc en 16mm, dan weer 50cc en max 19mm enz. Volgens verschillende organisatie mag je geen crossbanden gebruiken, bij andere weer wel etc.

Old 26-09-2007, 19:39   #9 (permalink)
www.vk-tuning.tk

ruud.'s Avatar

wat een drama zeg, heb hier alllemaal onderdelen liggen, maar si dus allemaal te groot Ga wel even speuren op internet naar wat wedstrijden dan en de reglementen.

Old 26-09-2007, 21:50   #10 (permalink)
Registered User

Je moet van te voren idd bepalen welke crossen je wilt rijden en daar je brommer/scooter voor opbouwen. Bij de crossen in de achterhoek verschillen de verschillende reglementen niet erg veel van elkaar. Bijna alle crossen zijn in ieder geval max. 50cc.
De crossen in de achterhoek worden door plaatselijke crossmotor verenigingen georganiseerd en worden dus ook gehouden op het cross circuit. Dit is echt veel vetter en spectaculairder dan zo'n maisplak cross zoals ik deze ooit in Lonneker heb gereden.
TomR is offline  
Old 28-09-2007, 20:44   #11 (permalink)
www.vk-tuning.tk

ruud.'s Avatar

Quote:
Originally Posted by ErwinB View Post
zie nu pas hoe stom me posts waren dacht bromfiets is voor puch 70 cc oid, en scooters is andere klasse waar bij cilinderinhoud vrij is. Snap m nu, sorry

duidelijk dus. Ziet er tof uit, kijken of dat boekel optijd lukt oid.

Last edited by ruud.; 28-09-2007 at 22:45.
ruud. is offline  
Old 05-10-2007, 20:48   #12 (permalink)
Banken? Pm

M.Kossuh's Avatar

Send a message via MSN to M.Kossuh
Om dit topic maar weer even te kicken,

mijn cross scooter is in opbouw, 4 november in boekel hoop ik aan de start te staan met een Ntt,

Old 05-10-2007, 21:02   #13 (permalink)
6,90 sec @ 150m

Maarten's Avatar

Old 05-10-2007, 21:45   #14 (permalink)
TKTuning? PM!

Tom.#86's Avatar

Quote:
Originally Posted by M.Kossuh View Post
Om dit topic maar weer even te kicken,

mijn cross scooter is in opbouw, 4 november in boekel hoop ik aan de start te staan met een Ntt,

Ik heb daar ook eens meegedaan met me cross maxi

Tom.#86 is offline  
Old 06-10-2007, 21:09   #15 (permalink)
www.vk-tuning.tk

ruud.'s Avatar

erwin heb jij ook een ding staan oid voor de cross? Ben er iig achter dat er pittig wat versleuteld en verlast moet worde om een firefox crossbaanproof te maken Blokje word een 70 cc prosjees, en de rest komt met de tijd wel

Old 09-10-2007, 16:51   #16 (permalink)
MiQ
Driven By Style

MiQ's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tom | #19 View Post
Ik heb daar ook eens meegedaan met me cross maxi
Waarbij je een onverwachte salto maakte.
Is inderdaad vet, heb op Tom ze cross puch gereden jaartje terug dacht ik. Lachen om een x te doen !!

Old 10-10-2007, 13:46   #17 (permalink)
Registered User

soulman19's Avatar

iemand nog een te gekke 44 mm slag kopen, zit er nu nog wel mee. gvd
soulman19 is offline  
Old 10-10-2007, 14:09   #18 (permalink)
For those 7 seconds

Send a message via AIM to Sibo
Oetker , man die slijt je wel weer..

Opschieten met dat crosshok , wil wel weer zien hoe snel dat ding weer in puin ligt

Old 11-10-2007, 14:50   #19 (permalink)
Registered User

soulman19's Avatar

ja help jij me ff, oetker heeft doekoe nodig. ik ga nu crossertje ophalen. moet alleen nog ff krukas fixen.

genoeg om in puin te rijden, ruud heeft ook nog wat zooi liggen wat versleten mag worden.

he poepie
soulman19 is offline  
Old 11-10-2007, 22:39   #20 (permalink)
Registered User

Rem0n's Avatar

Ff een vraagje, als je dus een soort van cross scooter wilt bouwen en aan iedere wedstrijd mee wilt doen moet je dus óf iedere keer je scooter ombouwe óf altijd met 50 cc en 16 mm rijden?
Rem0n is offline  
Old 12-10-2007, 09:48   #21 (permalink)
Registered User

soulman19's Avatar

http://www.peelrijders.nl/index.php?...d=48&Itemid=34
soulman19 is offline  
Old 18-10-2007, 18:31   #22 (permalink)
Registered User

soulman19's Avatar

Goede avond

Deze mail gaat over wat betreft een aanvraging van een sponsoring.
Ik ben met een aantal vrienden een crosser gaan bouwen. Daarop komt een sticker van Dr. Oetker.

Aangezien mijn bijnaam Dr. Oetker is komt die sticker er op. Ik dacht als ik die sticker van 30x20 cm aan bijde kanten van de scooter er toch op plak. Misschien is het wel een idee om sponsorgeld aan te vragen bij Dr. Oetker zelf. Mooie reclame dachten we, als we het hele land doorgaan om te crossen. De bedoeling is dus ook om aan races mee te gaan doen.

Als de stickers er zijn zou ik u graag een foto willen sturen van de crosser met stickers.
Ik hoop natuurlijk dat u enthousiast bent, misschien valt er wat te regelen?

Wij hopen zo snel mogelijk van u een reactie te krijgen...

gr, Selwin a.k.a Dr. Oetker

zo maar even een waan.
ghehe, en voor alsnog geen reactie!
soulman19 is offline  
Old 19-10-2007, 17:10   #23 (permalink)
6,90 sec @ 150m

Maarten's Avatar

Goede avond alsof je weet hoelaat zij dat emailtje lezen

Voor een serieuze reactie zou je ook een wat serieuzere brief moeten typen.

Als je er bij verteld dat je sowieso die sticker gaat plakken, denk ik niet dat je veel kans maakt op een sponsor contract.
Ze weten namelijk toch al dat jij die sticker gaat plakken of ze jou nu betalen of niet.

Old 20-10-2007, 19:52   #24 (permalink)
Registered User

soulman19's Avatar

tja het was tenslotte avond dat ik dat mailtje verstuurde. en voor de rest,.. boeie
soulman19 is offline  
Old 23-10-2007, 19:59   #25 (permalink)
Slider Invasie!

StuntSnuiver's Avatar

Even een andere vraag. Er is 1 keer in het jaar een kross in trimunt voor brommers en scooters 50cc. Nu zou ik daar volgend jaar graag aan mee willen doen met een aerox. Maar vraag mij paar dingen af vorodat ik ga krossen met een aerox.

Het moet een 50cc zijn en is een langeduur kross van 3 uren als ik me niet vergis. Wat is daar een leuke cilinder voor?

En wil dan een power filter hebben en die met een PCV buis of zo naar de buddy leiden zodat er bijna geen zand bij kan komen. Gaat dit werken?

En hoeveel mm carb raden jullie aan?

En is het nodig om van die rubbers om je voorvork poten te doen? Dus van die beschermhoezen.

Beetje standaard vragen, maar zou het wel graag willen weten en hoop dat jullie deze vraagjes beetje kunnen beantwoorden.

Edit hoe zit het met de vertanding? Standaard houden of korter?

Last edited by StuntSnuiver; 23-10-2007 at 20:10.
StuntSnuiver is offline  
Old 23-10-2007, 23:17   #26 (permalink)
Ronny Himself

ronnyracingteam's Avatar

ik zou er ook andere velgen op doen, ik denk niet dat er 13' crossbanden bestaan, maar ik kan daar natuurlijk compleet naast zitten.

Old 24-10-2007, 17:41   #27 (permalink)
Registered User

soulman19's Avatar

Geachte heer Langedijk

Hartelijk dank voor uw bericht waarin u ons vraagt uw deelname aan racewedstrijden te sponsoren.

Wij krijgen veel verzoeken om sponsoring. Helaas kunnen wij daardoor niet aan uw verzoek voldoen.

Wij vertrouwen op uw begrip en wensen u veel succes bij de wedstrijden.

Met vriendelijke groet,
Dr. Oetker Consumentenservice

he verdomme.
soulman19 is offline  
Old 24-10-2007, 18:33   #28 (permalink)
Slider Invasie!

StuntSnuiver's Avatar

Quote:
Originally Posted by ronnyracingteam View Post
ik zou er ook andere velgen op doen, ik denk niet dat er 13' crossbanden bestaan, maar ik kan daar natuurlijk compleet naast zitten.
Mmm daar heb je punt 1 al :S. Wat voor velgen moet ik dan onder de aerox gooien?

En kwa setup had ik gewoon dit in gedachten:

Stage 6 50cc (die met de vlinderpoort)
Dellorto 19mm
Malossi Vario
Hebo Verstelbaar
Technigas next

EN dan daarbij laten. Vering afdekken met die rubbers zodat er niet te veel zand bij kan komen. Ook filter begeleiden naar budd bak zodat aanzuigen van zand minder word.

Alleen dan zit ik nog met de banden... En Aerox frame houd het krossen we vol? Niet dat ie verbuigt of weet ik het?

StuntSnuiver is offline  
Old 24-10-2007, 19:42   #29 (permalink)
Ronny Himself

ronnyracingteam's Avatar

ik heb zelf geen ervaring in de scootercross maar begin er wel interesse in te krijgen en ik heb de laatste tijd al wat rondgekeken. ik ben enkel tot hiertoe 10" crossbanden tegengekomen, zowel geen 13" als 12". als je dan uiteindelijk 10"velgen wil plaatsen kan je je schijfrem(achteraan) wel vergeten en zal je nog naar een SDcarters moeten zoeken en alles overbouwen.

Eigenlijk denk ik dat een trommel achterraan ook beter is om te crossen als een schijf omdat deze te agresief is en een trommel zit weg van het vuil gestopt.

Ik zou gewoon je std filter laten staan, en een darm van je luchtfilterinlaat naar voor of achteren onder je kappen maken.

Old 24-10-2007, 23:48   #30 (permalink)
www.vk-tuning.tk

ruud.'s Avatar