Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > Meetings & Races > Alle overige races & sprints nationaal en internationaal

Alle overige races & sprints nationaal en internationaal Hier kan je alle overige races en sprints vinden. Nationaal en internationaal. Alleen legale races en sprints.

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Reply

LinkBack Thread Tools
Old 04-09-2007, 14:11   #1 (permalink)
Registered User

SOBW Drachten

Scooterkampioenschap in Drachten
Op zaterdag 8 september a.s. wordt in Drachten op het terrein van het Verkeers Educatie Centrum (VEC) het jaarlijkse scooterkampioenschap van de SOBW verreden.
Tijdens de wedstrijddag valt er waanzinnig veel te beleven op het circuit. En omdat ook het rennerskwartier voor al het publiek vrij toegankelijk is, sta je er letterlijk met je neus bovenop!
Maar het gaat natuurlijk om de eigenlijke wedstrijd: dat is het echte spektakel voor het publiek. Er wordt gereden in een standaard-scooterklasse en een topscooterklasse. Alle scooters hebben niet meer dan 50 cc, maar ze lopen veel harder dan de scooters die je vaak op straat tegenkomt!
In de pauzes zijn er diverse demonstraties en ook is er mogelijkheid om zelf op het circuit te rijden met tijdwaarneming, dus grijp je kans! Het VEC werkt op deze dag samen met een aantal andere partijen: zo is er het Team Verkeershandhaving Politie Fryslân met een rollerbank, waar je je eigen scooter kunt laten controleren. De Stichting Bevordering Verkeersveiligheid (SBV) neemt in samenwerking met het CBR bromfiets/scooterexamens af op de openbare weg. Als je daarvoor slaagt, mag je daarna zelf de baan op. En ook Veilig Verkeer Nederland is erbij, bekend van onder andere het TMF-programma ‘Scoots & Helmets’, met informatie over alcohol en verkeer. In het rennerskwartier vind je nog meer informatie en verschillende stands. En ook aan de catering is gedacht want een hapje en een drankje hoort er natuurlijk bij.
Dit mag je niet missen. Een prima kans om eens kennis te maken met de wegracesport. Kom dus op zaterdag 8 september sfeer proeven op het VEC aan De Knobben 100 in Drachten! En wie weet ben je er de volgende keer tijdens het kampioenschap wel als deelnemer bij...
Voor meer informatie: VEC Drachten, telefoon: 0512 366 423
VECDrachten is offline   Reply With Quote
Sponsored Links (To remove this banner, please register.)
Old 04-09-2007, 15:56   #2 (permalink)
Bas
was Freezer

Bas's Avatar

Send a message via ICQ to Bas
My scooter:
ScooterbaseID
Hoeveel scooters rijden er die dag mee?

Trouwens, wel leuk dat je op het circuit mag rijden, maar is dat niet onveilig en wat als je crashed? Hoe ben je dan verzekerd?

Old 04-09-2007, 17:01   #3 (permalink)
Registered User

RoP#52's Avatar

en de topscooter is gewoon 70cc dus rijd er wel meer dan 50cc

super motard ook trouwens
RoP#52 is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2007, 00:08   #4 (permalink)
Senior Member

Johan.'s Avatar

Send a message via MSN to Johan. Send a message via Skype™ to Johan.
een sobw wedstrijd waar waanzinnig veel te beleven is?

hahaha juist
Johan. is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2007, 21:36   #5 (permalink)
Imhotep!

Ralf's Avatar

SOBW rijdt soms met evenveel mensen als de SBO, alleen zijn het daar geen scooters, of telt het dan niet? Ben blij dat mensen de sport beetje onder de aandacht proberen te brengen

Old 05-09-2007, 21:45   #6 (permalink)
Senior Member

Mischien dat ik er zaterdag even langs rij het is toch in de buurt alleen een race op terrein is het daar niet te klein voor? Ik weet dat hier 10.000 euro subsidie van Provincie friesland op zit maar benut het geld dan goed.. Want een scooter race trekt in mijn ogen niet de doelgroep die je wilt bereiken 16-18 jariggen.

Old 06-09-2007, 15:52   #7 (permalink)
M² Racing Team

Jimmy's Avatar

Send a message via MSN to Jimmy
Quote:
Originally Posted by HenriH View Post
Mischien dat ik er zaterdag even langs rij het is toch in de buurt alleen een race op terrein is het daar niet te klein voor? Ik weet dat hier 10.000 euro subsidie van Provincie friesland op zit maar benut het geld dan goed.. Want een scooter race trekt in mijn ogen niet de doelgroep die je wilt bereiken 16-18 jariggen.

welke doelgroep bereik je dan wel met een scooter race als ik vragen mag ?

Old 06-09-2007, 20:15   #8 (permalink)
Senior Member

Racen vind ik meer voor de oudere jeugd de sprints voor de jongere jeugd (om het zo maar te zeggen)

Old 06-09-2007, 20:33   #9 (permalink)
M² Racing Team

Jimmy's Avatar

Send a message via MSN to Jimmy
Quote:
Originally Posted by HenriH View Post
Racen vind ik meer voor de oudere jeugd de sprints voor de jongere jeugd (om het zo maar te zeggen)
daar ben ik het niet helemaal mee eens, kijk eens naar de pit bike klasse allemaal mannetjes van rond de 12/13 jaar ik ben zelf ook begonnen toen ik net 17 was,racen kan je wat dat mij betreft redelijk low budget houden om gewoon lol te hebben sprinten daarin tegen je moet gewoon een fuckin snel blok hebben + een verlicht frame enz enz om te kunnen winnen (lees mee draaien voor een top 10 plaats.

Old 06-09-2007, 20:37   #10 (permalink)
SBO crew

Vinnie's Avatar

Quote:
Originally Posted by menace2society View Post
daar ben ik het niet helemaal mee eens, kijk eens naar de pit bike klasse allemaal mannetjes van rond de 12/13 jaar ik ben zelf ook begonnen toen ik net 17 was,racen kan je wat dat mij betreft redelijk low budget houden om gewoon lol te hebben sprinten daarin tegen je moet gewoon een fuckin snel blok hebben + een verlicht frame enz enz om te kunnen winnen (lees mee draaien voor een top 10 plaats.
hier vergelijk je appels met peren toch ?
low budget racen voor de lol
fucking snel blok en verlicht frame voor de punten

over de dag zelf:
hopelijk word het gezellig en gebeuren er nie al te veel ongelukken..

SBO Race Parc Fermé
Vinnie is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2007, 22:03   #11 (permalink)
Slider Invasie!

StuntSnuiver's Avatar

Klote.. Moet werken die dag... Zal zien of ik vrij kan krijgen want wil wel ff heen... Misscien ff rijden als het kan . Lijkt me wel leuk.

Hoe laat begint het precies en hoe laat eindigt het?

StuntSnuiver is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2007, 22:44   #12 (permalink)
Hej nog rol'n?

Jasper V's Avatar

Rijden?
Het is een sobw wedstrijd voor het kampioenschap.

Old 06-09-2007, 22:49   #13 (permalink)
Senior Member

Johan.'s Avatar

De Stichting Bevordering Verkeersveiligheid (SBV) neemt in samenwerking met het CBR bromfiets/scooterexamens af op de openbare weg. Als je daarvoor slaagt, mag je daarna zelf de baan op
Old 06-09-2007, 23:00   #14 (permalink)
Hej nog rol'n?

Jasper V's Avatar

Ah, daar had ik overheen gelezen.

Old 07-09-2007, 01:39   #15 (permalink)
Senior Member

Johan.'s Avatar

kan gebeuren
Old 08-09-2007, 21:54   #16 (permalink)
Slider Invasie!

StuntSnuiver's Avatar

Vond het een erg leuk dagje . Iemand die weet waar de foto's komen te staan? Ben namelijk wel benieuwd hoe de foto's zijn geworden van mijn paar stunts

Old 09-09-2007, 10:36   #17 (permalink)
Imhotep!

Ralf's Avatar

www.motografie.nl heb je goede kans...

Old 09-09-2007, 11:32   #18 (permalink)
Slider Invasie!

StuntSnuiver's Avatar

Dan is het ff afwachten . Drachten staat er nog niet tussen.

Old 09-09-2007, 11:45   #19 (permalink)
Senior Member

melf #50's Avatar

Send a message via AIM to melf #50
Quote:
Originally Posted by Johan. View Post
een sobw wedstrijd waar waanzinnig veel te beleven is?

hahaha juist
niet zo negatief Johan , andere dingen dan sbo en scooters kunnen ook leuk zijn voor anderen , ik zelf vind expi , sport en forumule ook best interresant...

ik vind dat je niet elke keer de sobw hoeft af te kraken , dat ze niet altijd de juiste beslissingen nemen o.k. , maar ze hebben wel jaren brommerraces georganiseerd , zonder sobw was de sbo er mischien niet eens geweest..

kies nou gewoon zelf voor een organisate wat jou bevalt en zeur niet zo over de ander

sorry hoor maar ik vind het gewoon flauw om steeds dat gezeur over de sobw aan te moeten horen , zeg dan gewoon niks want we weten allang hoe sommigen erover denken...

melf #50 is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2007, 11:47   #20 (permalink)
Imhotep!

Ralf's Avatar

Vind ik ook melf

Old 09-09-2007, 13:25   #21 (permalink)
Slider Invasie!

StuntSnuiver's Avatar

Ik vond het anders een best vet dagje. Weer eens wat anders, en leuk om te zien hoe het racen gaat. Ik heb mij er daar best vermaakt, en vond het ook nog mooi dat we ff de baan op mochten .

Old 17-09-2007, 16:32   #22 (permalink)
Slider Invasie!

StuntSnuiver's Avatar

Sta ook niet op motorgrafie. Was een man die de fotos nam. Heeft die een site verder? Maar ja, anders maar niet .

Sponsored Links
Reply

Bookmarks

Quick reply disabled, Attention: Last reply in this thread was more than 1 Year ago, if you still want to reply, click reply or make a new topic

Thread Tools

Posting Rules