![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| Alle overige races & sprints nationaal en internationaal Hier kan je alle overige races en sprints vinden. Nationaal en internationaal. Alleen legale races en sprints. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#1 (permalink) |
|
Registered User
|
SOBW Drachten
Scooterkampioenschap in Drachten
Op zaterdag 8 september a.s. wordt in Drachten op het terrein van het Verkeers Educatie Centrum (VEC) het jaarlijkse scooterkampioenschap van de SOBW verreden. Tijdens de wedstrijddag valt er waanzinnig veel te beleven op het circuit. En omdat ook het rennerskwartier voor al het publiek vrij toegankelijk is, sta je er letterlijk met je neus bovenop! Maar het gaat natuurlijk om de eigenlijke wedstrijd: dat is het echte spektakel voor het publiek. Er wordt gereden in een standaard-scooterklasse en een topscooterklasse. Alle scooters hebben niet meer dan 50 cc, maar ze lopen veel harder dan de scooters die je vaak op straat tegenkomt! In de pauzes zijn er diverse demonstraties en ook is er mogelijkheid om zelf op het circuit te rijden met tijdwaarneming, dus grijp je kans! Het VEC werkt op deze dag samen met een aantal andere partijen: zo is er het Team Verkeershandhaving Politie Fryslân met een rollerbank, waar je je eigen scooter kunt laten controleren. De Stichting Bevordering Verkeersveiligheid (SBV) neemt in samenwerking met het CBR bromfiets/scooterexamens af op de openbare weg. Als je daarvoor slaagt, mag je daarna zelf de baan op. En ook Veilig Verkeer Nederland is erbij, bekend van onder andere het TMF-programma ‘Scoots & Helmets’, met informatie over alcohol en verkeer. In het rennerskwartier vind je nog meer informatie en verschillende stands. En ook aan de catering is gedacht want een hapje en een drankje hoort er natuurlijk bij. Dit mag je niet missen. Een prima kans om eens kennis te maken met de wegracesport. Kom dus op zaterdag 8 september sfeer proeven op het VEC aan De Knobben 100 in Drachten! En wie weet ben je er de volgende keer tijdens het kampioenschap wel als deelnemer bij... Voor meer informatie: VEC Drachten, telefoon: 0512 366 423 |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#6 (permalink) |
|
Senior Member
|
Mischien dat ik er zaterdag even langs rij het is toch in de buurt alleen een race op terrein is het daar niet te klein voor? Ik weet dat hier 10.000 euro subsidie van Provincie friesland op zit maar benut het geld dan goed.. Want een scooter race trekt in mijn ogen niet de doelgroep die je wilt bereiken 16-18 jariggen.
__________________ |
|
|
|
|
|
#7 (permalink) | |
|
M² Racing Team
|
Quote:
welke doelgroep bereik je dan wel met een scooter race als ik vragen mag ? __________________ |
|
|
|
|
|
|
#9 (permalink) |
|
M² Racing Team
|
daar ben ik het niet helemaal mee eens, kijk eens naar de pit bike klasse allemaal mannetjes van rond de 12/13 jaar ik ben zelf ook begonnen toen ik net 17 was,racen kan je wat dat mij betreft redelijk low budget houden om gewoon lol te hebben sprinten daarin tegen je moet gewoon een fuckin snel blok hebben + een verlicht frame enz enz om te kunnen winnen (lees mee draaien voor een top 10 plaats.
__________________ |
|
|
|
|
|
#10 (permalink) | |
|
SBO crew
|
Quote:
![]() low budget racen voor de lol fucking snel blok en verlicht frame voor de punten over de dag zelf: hopelijk word het gezellig en gebeuren er nie al te veel ongelukken..__________________ |
|
|
|
|
|
|
#17 (permalink) |
|
Imhotep!
|
www.motografie.nl heb je goede kans...
__________________ |
|
|
|
|
|
#19 (permalink) | |
|
Senior Member
|
Quote:
ik vind dat je niet elke keer de sobw hoeft af te kraken , dat ze niet altijd de juiste beslissingen nemen o.k. , maar ze hebben wel jaren brommerraces georganiseerd , zonder sobw was de sbo er mischien niet eens geweest.. kies nou gewoon zelf voor een organisate wat jou bevalt en zeur niet zo over de ander ![]() sorry hoor maar ik vind het gewoon flauw om steeds dat gezeur over de sobw aan te moeten horen , zeg dan gewoon niks want we weten allang hoe sommigen erover denken... __________________ |
|
|
|
|
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|