Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > Meetings & Races > SBO Sprints

SBO Sprints Het forum van de SBO met betrekking tot de scootersprints van de SBO.

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Reply

LinkBack Thread Tools
Old 22-04-2008, 09:44   #1 (permalink)
ST.net tiepert...

Razma's Avatar

Send a message via AIM to Razma
SBO Discussietopic : Rollerbanken

Dit topic is uitsluitend voor een korte en serieuze discussie voor SBO rijders.

!!!! GEEN GEOUWEHOER !!!!

- Zijn er SBO rijders voor het afschaffen van de rollerbank ? Zoja, met welke alternatieve controles en hoe ?
- Is een rollerbank volgens jullie de juiste manier van controleren ? Indien niet, licht even toe.
- Indien er geen rollerbank was geweest, maar wel strenge controles op helm/papieren/snelheid, hadden jullie dan gaan sprinten/racen of op straat blijven rijden ?
- Waarom zijn jullie gaan sprinten/racen ? Omwille van (strenge) controles of ook andere redenen ?
- Wat vinden jullie van opvoeren op straat en de veiligheidsrisico's / overlast ?

.. en tenslotte: Zouden jullie met extreme setups op de straat gaan rijden indien er geen controles waren of het gewoon bij simpel wat opvoeren houden ?

[edit] De aanleiding van dit topic was de opnames tijdens de SBO races in Emmen voor Endemol/Veronica voor het programma KamerVragen. Tijdens de wedstrijd in Lelystad zouden ze opnieuw komen filmen, maar uiteindelijk is het hele item geschrapt ! Topic blijft verder wel open.. best interessante discussie, maar zal verder niet meer de oorspronkelijke toepassing hebben

Last edited by Razma; 21-05-2008 at 12:00.
Razma is nu online   Reply With Quote
Sponsored Links (To remove this banner, please register.)
Old 22-04-2008, 10:07   #2 (permalink)
MWS

Jordy.'s Avatar

- Zijn er SBO rijders voor het afschaffen van de rollerbank? Zoja, met welke alternatieve controles en hoe?
Ja afschaffen, gewoon op de weg (binnen de bebouwde kom) je snelheid aanhouden net zoals auto's en motoren. Te hard is laseren of flitspaal, dan indien daarvan een boete.

- Is een rollerbank volgens jullie de juiste manier van controleren ? Indien niet, licht even toe.
Geen mening

- Indien er geen rollerbank was geweest, maar wel strenge controles op helm/papieren/snelheid, hadden jullie dan gaan sprinten/racen of op straat blijven rijden ?
Ik zou zo ie zo niet dagelijks op straat rijden met een snellere setup dan origineel, niet verantwoordelijk en relatief asociaal voor de rest van de buurt bewoners etc. Dit ivm geluidsoverlast en snelheid.
Ik zou dus zo ie zo wezen sprinten.

- Waarom zijn jullie gaan sprinten/racen ? Omwille van (strenge) controles of ook andere redenen ?
Puur voor de hobby, ik weet niet eens wat er op straat gebeurt. Wat of hoe er gecontroleerd wordt.

- Wat vinden jullie van opvoeren op straat en de veiligheidsrisico's / overlast ?
Een ander uitlaatje en carburateurtje vind ik opzich nog wel kunnen. In iedergeval niet dat die harder dan de 80 km/h loopt. Dat die dingen maar 50 km/h moeten lopen vind ik belachelijk. Over het algemeen rijden brommers binnen de bebouwde kom over de openbare weg. Met een originele scooter ben je niet snel genoeg om met het verkeer mee te gaan vanaf bijvoorbeeld een stoplicht. Ik als autobestuurder zou me daar mateloos aan irriteren.

Maar je kan het ook anders zien, hier in Almere is het dus verboden! Om binnen de bebouwde kom over de openbare weg te rijden. Waarbij je dus over het fietspad moet, dan vindt ik het weer niet kunnen dat je fietsers en voetgangers met 80 km/h voorbij raast.

Scooters blijft lastig, voor ons en overheid. Het heeft een leeftijds beschikking voor vooral pubers.
Pubers zijn eenmaal lastige mensen en proberen van alles zonder na te denken. En voor scooters is alles wel te makkelijk verkrijgbaar waardoor het gewoon gebeurd. Ook ouders die er weinig of niet naar om kijken en weten wat verantwoordelijkheid is van hun eigen kind.

Zouden jullie met extreme setups op de straat gaan rijden indien er geen controles waren of het gewoon bij simpel wat opvoeren houden ?
Het kan wel met een extreme setup, als jij je aan de snelheid houdt net zoals auto's. Zit wel een grens tot echt een max snelheid vindt ik. Anders rijdt straks elk 16 jarig jongentje of meisje dik 100 op zo'n scooter.

Last edited by Jordy.; 22-04-2008 at 10:26.
Jordy. is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2008, 10:17   #3 (permalink)
Groene Premium

Niek's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Ik ben voor de afschaf

De manier waarop de oude rollerbank werkt is imo krom. De nieuwe rollerbank die meet op snelheid is ook niks waard. Heb een agent gesproken die vertelde dat er zoveel % correctie af moest worden gehaald dat een scooter die 60 loopt gewoon zonder boete er vanaf komt.

De manier van controleren is gewoon lekker de zakken vullen omdat je altijd wel mensen hebt die net te hard lopen. Ik vind dat het gedoogd moet worden om een scooter legaal 55/60 km/h te laten lopen.
Imo kunnen ze veel effectiever met een lasergun/flitser etc gaan werken zodat je alleen de mensen pakt die ook daadwerkelijk te hard rijden.

Opvoeren op straat moet imo kunnen, echter tot een bepaalde grens. Als je ervoor zorgt dat je scooter 55/60 km/h rijd help je de doorstroming van het verkeer. Blijf je standaard rijden ben je gewoon een gevaar op de weg en wil iedereen je voorbij. Alleen er is nog steeds een groep hersenloze mensen die met dik opgevoerde scooters vrolijk door een 30-zone knallen en niet nadenken wat ze aan het doen zijn.

Zelf zou ik het lekker bij simpel opvoeren houden. Je kan wel stoer met 20 pk door de stad gaan knallen alleen alles gaat sneller kapot en je schiet er niks mee op.

Old 22-04-2008, 10:19   #4 (permalink)
Scooter Kotser

-Gideon-'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Razma View Post

- Zijn er SBO rijders voor het afschaffen van de rollerbank ? Zoja, met welke alternatieve controles en hoe ?
Ik ben voor het afschaffen van de rollerbank. Waarom ? Omdat dit en vertekend beeld van de werkelijkheid weergeeft. Iemand die 100 op een rollerbank rijdt hoeft geen 100 op straat te rijden. Auto's kunnen tenslotte ook harder als 120 kmph

Quote:
Nee liever gewoon filits controles
Quote:
- Indien er geen rollerbank was geweest, maar wel strenge controles op helm/papieren/snelheid, hadden jullie dan gaan sprinten/racen of op straat blijven rijden ?.
Zou ik een mooi zipje maken die goed hard liep maar wel veilig op de weg was (denkt aan goeie veering en remmen) Ik zou wel blijven spinten maar er gaat niets boven lekker op straat rijden

Quote:
Ik ben gaan sprinten omdat er een betere en veiligere competitie is via de SBO

-
Quote:
Wat vinden jullie van opvoeren op straat en de veiligheidsrisico's / overlast ?
Veiligheid heb je zelf in de hand. Jij bent degene die zich aan de snelheid moet houden. Doe je dat niet? Dan is het je eigen risico

-
Quote:
.. en tenslotte: Zouden jullie met extreme setups op de straat gaan rijden indien er geen controles waren of het gewoon bij simpel wat opvoeren houden ?
Ik zou hem zo laten lopen dat hij een jaar zonder problemen kan rijden en niet te veel zuipt

Old 22-04-2008, 10:27   #5 (permalink)
EPC/RST

Jordi #130's Avatar

jah, rollerbank is krom. je gaat een auto die 250 kan toch ook niet tot uiterste brengen op een rollerbank. flits controle zou veel eerlijker zijn.

nee, op heterdaad betrappen dus flitsen is eerlijker

ik zou zeker zijn gaan sprinten, op straat heb je last van ander verkeer en er is geen competitie

voor de "kick" en om te kijken wat je kan tegenover de rest van Nederland. de competitie daar gaat het om.

ik heb nooit met een opgevoerde straat scooter gereden, (weleens met de sprinter op straat maargoed) als je s'avonds laat thuis komt vind ik de overlast die je dan elke dag veroorzaakt vind ik een beetje teveel vant goede.

Jordi #130 is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2008, 11:49   #6 (permalink)
AFCA !!

Berre#10's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID

Nee, rollerbank is erg handig om verwilderde pubers aan te pakken die met 80 door het centrum racen!!
verders vind ik het gewoon een top ding, als je je scooter opvoerd en je wordt gepakt weet je dat je fout zit!! eigen rotschuld

Jazeker, het liefst zie ik dat oom agent op een afgelegen terrein t ding nog is test mbv een lasergun! zodat je 2 metingen krijgt! daarvan t gemiddelde neemt en op de bon slingeren die handel

Nee, vind het doelloos om op straat te gaan racen.. t is gevaarlijk en t geeft mij geen kick.. op t circuit kan je geen kinderen aanrijden en op straat wel

Voor de kick, en je kan legaal hard rondsjeezen

Iedereen moet doen wat die wilt, alleen als je wordt gepakt jank dan ook niet! Verders maakt het niks uit of je er nou andere remmen of veerring opzet.. iemand aanrijden = iemand aanrijden! en een aanrijding met 30 km/u kan al dodelijk zijn

.. en tenslotte: Zouden jullie met extreme setups op de straat gaan rijden indien er geen controles waren of het gewoon bij simpel wat opvoeren houden?

zou van het geld dat ik in zo'n straatsjeezer steek een auto kopen!
racen doe je op t circuit en niet door een woonwijk of door het centrum van een stad/dorp

Berre#10 is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2008, 11:58   #7 (permalink)
Registered User

Dexie#101's Avatar

Send a message via AIM to Dexie#101 Send a message via MSN to Dexie#101

Rollerbank is wel aardig,enkel vertrouw ik de werking ervan niet,

Lasercontrolle's enkel deze vinden al plaats.

Jazeker,Ik reed vroeger altijd over straat met me sprinters hebo manston,speed,2f4r,etc dan reed ik een rondje door de wijk.Soms kwam je dan politie tegen maar enigste die een kans maakt is een motor,waarvan er tot nu toe nog maar weinig rijden bij ons.Verder nooit aangehouden geweest door de politie gelukkig.Nu ga ik steeds met de aanhanger naar een afgelegen weggetje om te rijden.

Omdat de sfeer op meetings lekker relax is,en geen last van de politie.

Kwa overlast heeft het ongeveer evenveel herrie als een goede sport motor,dus dat vind ik geen reden.Enkel kwa veiligheid,mijn scooters zijn altijd aangepast geweest,zoals andere vering,betere banden,en belangrijkste zeer goede remmen.Dat kan je niet zeggen van veel van die straatsjonnies met die beun projecten.

Vroeger wel,nu niet meer.De kracht die komt kijken bij een aardige setup is al gauw 20 pk,daarbij komt nog veel slijtage,en automobilisten heben schijt aan scooters.

Dexie#101 is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2008, 13:35   #8 (permalink)
Bob, maar nu #13

Dragspert's Avatar

Send a message via MSN to Dragspert

*Afschaffen.
Het slaat nergens op dat een scooter een maximale constructie snelheid mag hebben. Mijn auto haalt ook de 235km/h, dit betekend niet dat ik op de snelweg constant die snelheid rijd, maar gewoon 120. Het is eerder leuk om te weten dat ie het kan

*Nee.
Uiteraard houd niemand van controles, maar als het dan toch moet; gewoon de flitskasten hun werk laten doen

*Ja
Gewoon omdat je dan bezig bent met een veilige, eerlijke en leuke competitie.
Dit is iets wat op straat eigenlijk gewoon niet kan.

e competitie speelt wel mee, maar vooral de sfeer en met mensen zijn die dezelfde hobby delen.

*Opvoeren tot een bepaalde mate zou mogen. Uiteraard moet het geluidsniveau te overzien zijn. Het is alleen altijd zo, dat als de grenzen omhoog gaan, mensen alsnog die grens willen overschrijden. Door bv met een scooter die 90 loopt door een erf of 30km/h zone te rijden. Wanneer een scooter 70 loopt op straat, moet dit kunnen Je hebt - zoals eerder gezegt (Jordy) - dat als een scooter die 45km/h loopt zo ver geknepen is, dat het het amper nog optrekt bij het stoplicht. Wanneer die bestuurder niet ver genoeg rechts rijdt, erger ik mij daar inderdaad mateloos aan.

.. en tenslotte: Zouden jullie met extreme setups op de straat gaan rijden indien er geen controles waren of het gewoon bij simpel wat opvoeren houden?

*Extreme setups staat gelijk aan extreme slijtage.
Dat is al 1 reden om niet op straat te gaan rijden met dergelijk spul.
het 2e punt vind ik belangrijker, en dat is veiligheid.
Je kan met een sprintscooter vrijwel niet langzamer rijden dan 30km/h.
Bij het minste beetje gas vlieg je de toeren in, en daarmee ook snelheid.
Dit kan flink gevaarlijk uitpakken soms (krosje van het forum ligt nu ook in het ziekenhuis omdat ie de dag voor meppel nog eventjes de speedrox wilde testen, en ineens een auto tegenkwam)
Ook heb je met een extreme setup een binnenrotor. Dit betekend ook geen licht. Ik dacht vroeger op de fiets ook vn noouuu die automobilisten zullen me wel zien.
Nu ik zelf auto rijd, merk je gewoon dat je het echt niet ziet!
Zeker niet als er een scooter met +- 80km/h aan komt zetten zonder licht.
Ook al zou het mijn fout niet zijn, maar als diegene gehandicapt/dood is vergeef ik het mezelf toch nooit.
Dus geen extreme setups op straat. hou het bij 70km/h door een ander uitlaatje en een 17.5 carb ofzo. vlot zat, betrouwbaar en gewoon nog steeds veilig

Old 22-04-2008, 14:20   #9 (permalink)
SBO Crew

Slome's Avatar

Send a message via AIM to Slome Send a message via MSN to Slome
My scooter:
ScooterbaseID
Ik ben van mening dat een rollerbank geen toegevoegde waarde brengt aan de veiligheid op straat. Als alternatieve controle ben ik voor een APK voor scooters. Dit omdat er gewoon teveel mensen rondrijden waarvan ik de technische staat van het projectiel (voertuigen kun je het soms niet eens meer noemen) ernstig betwijfel.
Als alternatieve controle ben ik ook voor laseren, flitspalen enz. Nederland staat er toch al vol mee, kleine moeite om ze aan te passen voor lichtere voertuigen.

Zie bovenstaande, je meet alleen de snelheid die betreffend voertuig kan behalen, wie zegt dat deze snelheid in de praktijk ook gereden wordt? Zie ook weer vergelijking die voorgaand al vaker gemaakt is, auto´s en motoren hebben ook een (vaak Veel) hogere constructiesnelheid.
Daarnaast nog steeds het vergelijk richting zuid-europa, daar rijden scooters/brommers af-fabriek al onbegrensd. Zie het probleem niet om dat hier ook toe te staan.

Helaas is het niet mogelijk om die wet nu te wijzigen, gezien er dan duizenden brommers/scooters herkeurd moeten worden bij keuringsbedrijven, hetgeen veel administratiefwerk en werkuren in beslag neemt.
Kortom, dit aanpassen zou een veel te intensief karwij worden.

Eerlijk is eerlijk, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, maar wel een wijze les. Ik heb jaren terug ook met een snelle scooter gereden als woon/school verkeer. Sprinten en racen op straat zie ik het nut niet van in. De reden waarom mijn scooter sneller was, was puur gericht op de lange rechte polderweg parralel aan de snelweg. Reistijd zou anders aanmerkelijk langer geweest zijn.

Ik ben gaan racen (en nu weer motocrossen) omwille van de snelheid, veiligheid voor medeweggebruikers en de kick van de snelheid (adrealine).
Ook de onderlinge competitie met mede coureurs is gewoon fun.
Straat racen heeft niets met competitie te maken, vandaar dat ik ook echt de fun er niet van inzie.

Tja, opvoeren op straat is in mijn ogen niets mis mee, nogmaals, auto´s en motoren hebben ook een hogere constructie snelheid. Vandaar ook dat ik voor een APK voor scooters/brommers ben, laat de eigenaar maar aantonen dat zijn voertuig geschikt is om een hogere constructiesnelheid te behalen. (remtest, co2 test, etc).

Ik vind wel dat er eisen aan gesteld moeten worden, denk aan dB-limiet (refereer ik weer naar de motoren). Overigens bestaat er voor motoren nog geen APK. De reden hiervan is relatief eenvoudig, de gemiddelde motorrijder is zich veel beter bewust van de gevaren en risico´s van het motorrijden. Hij/zij zorgt er zelf wel voor dat het voertuig in een veilige staat verkeerd.

Ja, ik zou met een extreme setup over straat rijden, mits dat is op een supersport motorfiets met een fabrieks wedstrijd blok. Op scooters/brommers, nee niet meer. Sinds ik mijn motorrijbewijs heb gehaald (alweer enkele jaren terug) en op supersport motoren kan rijden vind ik dat veeeeeel meer snelheidsbeleving dan op een onstabiele scooter. Dus eigenlijk, nee. Het trekt mij ook totaal niet meer. Je kan met motoren nou eenmaal veel meer kanten op en ook nog eens legaal. Dus waarom moeilijk doen en zeuren als je een boete krijgt voor een rollerbank terwijl je legaal veel meer kansen hebt met een motor/auto?

Slome is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2008, 17:12   #10 (permalink)
M˛ Racing Team

Jimmy's Avatar

Send a message via MSN to Jimmy

ik ben ook voor het afschaffen, flitser of lasergun zoals als eerder gezegd werd...een auto kan ook 200 en bv een snelle motor kan 280...

nee, er word geen rekeing gehouden met het gewicht/luchtweerstand enz enz, en de rollerbanken kloppen dus voor gen meter.

toendertijd wou ik ook al sprinten, nu is dat dus racen geworden.helm had ik altijd op en parpieren altijd bij me snelheid tja...

het is gewoon een vette hobby, iets dat die kneuzen die je vaak ziet rijden gewoon totaal niet weten, maar zoals bij mij hier in de buurt mogen ze wel nog strenger controleren vooral op geluid/helm/onverantwoord rijgedrag.

het opvoeren op zich is geen probleem, mijn rox reed altijd rond de 70 met een std beta pijp(gianelli) hij maakte geen geluid reed niet extreem hard en trok zon beetje elk hok hier in de buurt eruit, in de bebouwde kom gewoon 50 en rustig en de woonwijken

extreme setup niet maar wel dat hij natuurlijk goed hard trekt, hard rijden opzich is geen flikker aan vind ik...

Old 22-04-2008, 19:16   #11 (permalink)
Sprinten of Racen

Axon's Avatar

Send a message via MSN to Axon
My scooter:
ScooterbaseID

nee

een rollerbank geeft niet de preciese snelheid ivm luchtweerstand en gewicht v/d persoon.

dat is voor mij een andere historie maar indien ze niet gewijzigd was was het : ja , ik zou op straat racen/sprinten

vanwege vrienden en famillie die dat ook doen.

opvoeren is altijd een risico. als je het doet, draag dan beschermende kledij en niet een trainingspakje.....
overlast zal er ook bij zijn vermits je dan voor een open luchtfilter kiest en meer lawaai produceerd.

xtreem.

Old 22-04-2008, 19:25   #12 (permalink)
www.vk-tuning.tk

ruud.'s Avatar

Quote:
Als alternatieve controle ben ik voor een APK voor scooters.
dit bevordert wel het kaalplukgehalte van de nederlandse staat. Bij een algemene controle kan ook de technische staat van een voertuig worden gecontroleert, zo zijn de mensen die hun spullen WEL voor elkaar hebben hier niet de dupe van kwa financiën. Zolang als er geen apk voor motoren is is het voor bromfietsen helemaal uit de boze.

Dat een vermogensmeting geen reeële snelheidsindicatie geeft blijkt wel op de wedstrijden, de snelheid word gemaakt door vermogen - rol + luchtweerstand. Gezien deze beiden niet te controleren vallen bestaan er geen correcte rollerbank metingen. Een alternatief hiervoor is een maximum vermogen opgeven, de europese unie is al jaren zo slim om daar een algemene regelgeving voor te hebben. Dit voorkomt veel te snelle apparaten, en geeft een duidelijke goed te controleren wetgeving. Thans als de apparatuur in orde is. Het voordeel / nadeel is dat de bromfietsen sneller dan 45 kunnen rijden, althans een goede vermogensregeling zou dit toe moeten staan. De bromfiets kan hierdoor wel beter meestromen met het verkeer, en zichzelf hierdoor een veiligere positie op de weg geven. De goede snelheid kan net als auto's en motoren met laserapparatuur gecontroleert worden.

De rollerbanken hebben bij nooit gestimuleert om de bromfiets af te voeren, het was eerder een sport die dingen te ontwijken. Brommer liep dus ook vooral op het laatst veel te hard (110+) , dit is in het algemeen te noemen onverantwoord. Echter die snelheden reed ik er amper mee omdat dat meestal geen toegevoegde waarde had voor mij.

Overlast door bromfietsen is onzin, ieder voertuig /of waar aan gesleuteld word kan overlast veroorzaken.

Old 22-04-2008, 19:35   #13 (permalink)
ewehem

Easy Riders Rolf's Avatar

Send a message via AIM to Easy Riders Rolf
Quote:
Originally Posted by -Gideon- View Post
Ik ben voor het afschaffen van de rollerbank. Waarom ? Omdat dit en vertekend beeld van de werkelijkheid weergeeft. Iemand die 100 op een rollerbank rijdt hoeft geen 100 op straat te rijden. Auto's kunnen tenslotte ook harder dan 120 kmph
het enige wat ik hier aan wil toevoegen is dat, scooters een constructie snelheid hebben, en dat is wel iets waar opgelet moet worden denk ik... Er zijn namelijk zat scootertjes/brommertjes die in het tijdperk waarin het nog heel makkelijk was om iets op kenteken te zetten, die enorm gaar en slecht in elkaar zitten.

Old 22-04-2008, 20:02   #14 (permalink)

orange max's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
als ik eerlijk moet wezen mogen ze de rollerbanken afschaffen,
maar gewoon een soort APK keuring doen voor scooters..

gewoon een check of alles nog naar behoren werkt/ in elkaar zit..

ik weet zeker dat het aantal ongelukken terug zal nemen..

orange max is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2008, 20:48   #15 (permalink)
racertje

Aerox-Evo70's Avatar

Send a message via AIM to Aerox-Evo70
Ik vind de rollerbank op zich wel een goed ding, alleen de grens van 53kmpu is te laag.

Ik denk dat de hele bedoeling is dat het veiliger wordt op de weg.
Ik denk niet dat het veiliger wordt op de weg door jongens die te hard kunnen rijden een boete te geven.
Er moet eerder wat worden gedaan aan het verantwoordelijkheidsgevoel van de jonge scooterrijders.

Ik heb nog nooit een boete gehad op de scooter, voor mij heeft het dus absoluut geen invloed gehad.
Ik rij nog steeds op straat (met een te snelle scooter), en ik sprint/race ook.

Ik ben gaan sprinten omdat ik hou van competitie sport.
Als ik het leuk zou vinden om met een sprint/race scooter op straat te rijden zouden de controles me niet tegenhouden om het toch te doen.

Ik vind het niet zo erg dat velen 80-100 rijden.
Ik vind het wel bezwaarlijk dat scooterrijders (dus ook de 53kmpu rijders) asociaal rijgedrag vertonen (op plaatsen waar dat niet kan).
Daarnaast zijn sommige scooters in dusdanige staat dat er gewoon niet meer veilig én stil mee te rijden valt.

- Zouden jullie met extreme setups op de straat gaan rijden indien er geen controles waren of het gewoon bij simpel wat opvoeren houden ?
Ik heb met extreme setups op straat gereden, tegenwoordig hou ik het bij een redelijke snelheid (80-90), het liefst zonder herrie.

Old 22-04-2008, 21:50   #16 (permalink)
DE EMHAER BOY!

Wesley S.'s Avatar

My scooter:
ScooterbaseID

Rollerbank brengt de veiligheid op de straten niet terug en de mensen die scooter rijdende zullen er echt niet langzamer door gaan rijden. Ook is het alleen maar uitdagender voor de meeste. Flitsen / Laser zou een stuk beter zijn.

Zoals ik hier boven zei: Flitsen / Laser

Ik reed al met een leuke 70cc set-up op straat, en de uitdaging was natuurlijk om nooit gepakt te worden. Maar het blijft natuurlijk wel gevaarlijk als je met bijv. 100+ even door de woonwijk heen rijd.

Omdat het een stuk veiliger is, en het is natuurlijk leuk om een mooie en snelle scooter op te bouwen zonder dat je kans maakt dat hij word ingenomen/gestolen/vandalisme.

Opvoeren mag, maar je moet wel je scooter in bedwang kunnen houden.
Want zeg eerlijk 45 km/h is geen snelheid.

Simpel weg het opvoeren houden, want extreme set-ups gaan nooit echt lang mee op de openbare weg zeg maar dus zou ook te veel kosten. En het is gewoon niet echt veilig meer als je met een scooter waar een Speed blok onder zit naar school zou rijden..
Wesley S. is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2008, 13:31   #17 (permalink)
Registered User

tja altijd lastig onderwerp dit, ik zou het wel gewoon houden, ik vind het nu opzich wel fijn nu ik met de auto ben, die brommers die zitten zo dicht achter je altijd, ik heb echt het gevoel dat als ik 1 keer rem dat hij dan vol achterop mij zit, dan is het mischien niet mijn schuld, maar toch voel je je schuldig.

Nu kan ik gewoon even iets meer gas geven en die scooter/brommer die heeft dan meteen wat afstand....

Maargoed toen ik 16 was was ik precies het zelfde... Daarom is het ook zo een lastig onderwerp

Old 29-04-2008, 22:18   #18 (permalink)
Flakkee Racing Team

Mizzle.'s Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
- Ja, flitsen of aanhouding bij overschrijding maximum snelheid

- Nee, "standaard" scooter met de legale marge kan ook hard rijden door middel van afstelling etc. Verder: (zoals al gezegd is) Gewicht van de berijder,

- Nee, aangezien het een risico blijft. (Met een circuit auto/motor rijd je ook niet op de openbare weg)

- Professionaliteit, competitiegevoel, gezelligheid

Dat ligt eraan waar de grens ligt van het opvoeren. Zelf rijd ik op een ontgrensde (dus opgevoerde) Speedfight. Zelf vind ik dit veiliger, aangezien in nu beter met het verkeer mee kan komen, aangezien de tweewielers vaak over het hoofd worden gezien door andere weggebruikers.

- Zouden jullie met extreme setups op de straat gaan rijden indien er geen controles waren of het gewoon bij simpel wat opvoeren houden ?
- Simpel ontgrenzen, zie boven

MvG,
Michael

Old 02-05-2008, 01:25   #19 (permalink)
6.62s - 150m

My scooter:
ScooterbaseID
niet afschaffen

nee, betere manier is flitspalen voor scooters, zelfde beleid als auto's. Maar dit gaat helaas niet op aangezien het grootste deel van de scooter bezitters toch de boel proberen te besodemieteren

ja wel sprinten, en met legale scooter natuurlijk ook gewoon op straat

voor het plezier

Het zijn voornamelijk de scooterberijders zelf die zich kapotrijden dus ze kiezen er zelf voor.

.. en tenslotte: Zouden jullie met extreme setups op de straat gaan rijden indien er geen controles waren of het gewoon bij simpel wat opvoeren houden
puur om te testen, op een afgelegen weg
Wieger is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2008, 20:32   #20 (permalink)
Super Pitbiker

Geofn#60's Avatar

neen
neen ik ben daar zowieoz al niet aan, dat zijn geijkte machines, en iedere mens makt fouten, dus zeker bij een rollerbank, een flitspaal daarentegen ..
dan had ik mij gewoon aan de snelheid en regels gehouden
Ik ben herhaaldelijke keren door de politie betrapt geweest op het te snel rijden, en mijn vader zat al in de racewereld
Er zijn regels gemaakt daarvoor, en iedereen moet zich daar aan houden
jazeker, maar wel houden aan de maximum aangeven snelheden op de openbare baan, geef ze een nummerplaat ook, zodat ze kunnen geflitst worden

zo mijn bijdrag