Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > Meetings & Races > SBO Sprints

SBO Sprints Het forum van de SBO met betrekking tot de scootersprints van de SBO.

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Closed Thread

LinkBack Thread Tools
Old 28-10-2007, 16:24   #301 (permalink)
Registered User

Oke dus als ik het goed begrijp kom ik dus in de super special.(zie mijn sprinter paar reply's naar boven)Naja zal ik me 1 december opgeven dan.Iedereen bedankt.

Gr Leroy
MTOGSPRINTER is offline  
Sponsored Links (To remove this banner, please register.)
Old 28-10-2007, 16:30   #302 (permalink)
SBO crew

Vinnie's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kenny View Post
met deze creatie kom je in de super special. het is geen automaat meer op deze manier.

hier had Kenny al antwoord op gegeven

SBO Race Parc Fermé
Vinnie is offline  
Old 28-10-2007, 17:37   #303 (permalink)
Registered User

sfdo2's Avatar

ik heb nog even een vraag, ik las dat de borg voor het hesje omhoog is gegaan naar 50 euro. moet je als je vorig jaar een start bewijs had en een hesjes dus nu nog 20 euro extra overmaken en moet het geld voor de milieu mat worden betaald als je deze al hebt?

Old 28-10-2007, 17:40   #304 (permalink)
SBO COÖRDINATOR

Kenny's Avatar

VOR OUDE RIJDERS BLIJFT DE 30 EURO STAAN ALS ZE WEER INSCHRIJVEN. NIEUWE MENSEN MOETEN 50 EURO BETALEN. DE MILIEUMAT IS GELDIG VOOR 2 JAAR.

Old 28-10-2007, 22:22   #305 (permalink)
DE EMHAER BOY!

Wesley S.'s Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Ik heb even een vraagje over het inschrijven (misschien overheen gelezen).

Ik zou me graag willen inschrijven voor SBO-2008, maar stel ik krijg me aerox niet optijd af en ik zou bijv. 1 of 2 meetings missen. Is het dan mogelijk om vroegtijd me nummer op te geven

Krijg je dan ook gewoon het volle bedrag terug of ?
Wesley S. is offline  
Old 28-10-2007, 22:26   #306 (permalink)
SBO COÖRDINATOR

Kenny's Avatar

vanaf dat de eerste wedstrijd van het seizoen verreden wordt krijg je niets meer terug. wij moeten namelijk geld afdragen aan de mon ( 125 euro ) en hanteren samen met ons deze regel.

Old 28-10-2007, 22:34   #307 (permalink)
DE EMHAER BOY!

Wesley S.'s Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Oke dan weet ik voldoende
Wesley S. is offline  
Old 29-10-2007, 16:33   #308 (permalink)
Sprint Team Zeeland

orrie!'s Avatar

hoi
ik heb nogmaals een vraag.
ik heb een aerox radiateur op mijn sonic zitten.
mag dat dan in de klasse van stnd scooter?
ook mijn subframe is omgelast voor me carbu naar achter te plaatsen.
het blok hangt gewoon nog op de zelfde plek en is gewoon demonteerbaar.
wordt dit ook goed gekeurt?

edit ik heb ondertusse wel al standaard kappen(spijtig van het vele werk van die andere maar ja)

Old 29-10-2007, 17:19   #309 (permalink)
SBO COÖRDINATOR

Kenny's Avatar

Quote:
Originally Posted by orrie! View Post
hoi
ik heb nogmaals een vraag.
ik heb een aerox radiateur op mijn sonic zitten.
mag dat dan in de klasse van stnd scooter? alles moet standaard zijn wat niet veranderd mag worden, dus ook de radiateur.
ook mijn subframe is omgelast voor me carbu naar achter te plaatsen.
het blok hangt gewoon nog op de zelfde plek en is gewoon demonteerbaar.
wordt dit ook goed gekeurt? dit mag gewoon in de standaard klasse

edit ik heb ondertusse wel al standaard kappen(spijtig van het vele werk van die andere maar ja)
aub

Old 29-10-2007, 22:17   #310 (permalink)
TKTuning? PM!

Tom.#86's Avatar

Als ik een luchtgekoelde zip neem voor de standaard klasse, moet er dan ook perse een luchtgekoeld blok op? Of mag er wel een LC blok op met een std zip radiateur?

Tom.#86 is nu online  
Old 30-10-2007, 00:03   #311 (permalink)
SBO COÖRDINATOR

Kenny's Avatar

de koeling is vrij, alleen de rest niet. en mag dus niet aangebracht worden, zoals jij het stelt in de standaard klasse.

Old 30-10-2007, 11:11   #312 (permalink)
HD Powered

491-boy's Avatar

neem aan dat het niet is toegestaan om in de standaard klasse je voorvorkpoten/voorvork te verlichten dmv afdraaien oid? staat niet in het regelement dus vraag t maar ff voor de zekerheid

en stel je zou dus een ac zip hebben met een lc blok dan zou je dus geen rad oid mogen plaatsen? ik begrijp je post niet helemaal namelijk.

alvast bedankt, oi

Old 30-10-2007, 20:35   #313 (permalink)
SBO COÖRDINATOR

Kenny's Avatar

standaard klasse dient alles wat niet vermeld staat standaard te blijven. en natuurlijk zullen er echt wel mensen gaan zijn die dat of iets anders gaan proberen, maar dat is helaas niet bij elke wedstrijd allemaal te controleren in de ochtend keuring. mochten we erachter komen bij een nacontrole, worden er gewoon van 1 of 2 wedstrijden punten afgenomen. je kunt je kampioenschap dan dus wel op je buik schrijven.

koeling vrij betekent dat je met alle soorten koeling mag rijden zolang het maar standaard op die scooter zit. je mag dus een lc blok onder een ac gooien en andersom, alleen de rest niet als dat niet standaard is. het is namelijk een beetje omslachtig alle soorten koeling te gaan vermelden in het reglement.

Old 30-10-2007, 22:57   #314 (permalink)
Registered User

Ajairos#87's Avatar

hallo

vriend van me wil volgend jaar ook meedoen met sbo sprints. NU staat hij ook al ingeschreven als sbo racer, nu si de vraag moet hij zich opnieuw inschrijven voor sprints of is daar een regeling voor?

alvast bedankt
gr

Ajairos#87 is offline  
Old 31-10-2007, 19:20   #315 (permalink)
SBO COÖRDINATOR

Kenny's Avatar

hij moet een tweede startbewijs aanvragen voor de sprints

Old 31-10-2007, 23:00   #316 (permalink)
Registered User

Ajairos#87's Avatar

oke moet hij dan gewoon die 135euro betalen of werkt dat anders?

gr

Ajairos#87 is offline  
Old 31-10-2007, 23:58   #317 (permalink)
SBO COÖRDINATOR

Kenny's Avatar

laat hem maar mailen, weten we gelijk wie het is.

Old 01-11-2007, 07:58   #318 (permalink)
Registered User

Ajairos#87's Avatar

het is remon, maar ik zal het tegen hem zeggen dat hij moet mailen

Ajairos#87 is offline  
Old 01-11-2007, 08:58   #319 (permalink)
TFTF sprint zip

koen opbroek's Avatar

hoi,

ik heb een vraag: als ik mijn radiateur onder de zip plaats mag ik dan evengoed gaten in de voorkap hebben? er zijn dan alleen gaten in de voorkap.
dit betreft voor de scooter 70cc klasse.alvast bedankt!
koen opbroek is offline  
Old 01-11-2007, 16:26   #320 (permalink)
SBO COÖRDINATOR

Kenny's Avatar

Quote:
Originally Posted by koen opbroek View Post
hoi,

ik heb een vraag: als ik mijn radiateur onder de zip plaats mag ik dan evengoed gaten in de voorkap hebben? er zijn dan alleen gaten in de voorkap.
dit betreft voor de scooter 70cc klasse.alvast bedankt!
nee

Old 03-11-2007, 17:12   #321 (permalink)
Peugeot Tuning

Michel #197's Avatar

Send a message via MSN to Michel #197
My scooter:
ScooterbaseID
Ik wil volgend jaar met een Speed7t Peugeot blok gaan sprinten onder een Aerox frame, kom ik dan in de super special of in de scooter special?

Naar mijn weten kom ik in de scooter special, maar vraag het voor de zekerheid even na.

1, 2, 3 Gas met die zooi

Michel #197 is offline  
Old 03-11-2007, 17:30   #322 (permalink)
Cakie bakken?

Wallie's Avatar

Send a message via Skype™ to Wallie
My scooter:
ScooterbaseID
Mag je in de standaard klasse wel Zip Sp98 kappen op een zip25 zetten?

alvast bedankt

Wallie is offline  
Old 03-11-2007, 19:41   #323 (permalink)
A Frenchyyy :D

Benj_Ark's Avatar

Send a message via MSN to Benj_Ark
Excuse me, i'm a french guy and the season interessed me but i don't understand your language :$

The rules and others documents are available in English ?

Thanks a lot !
Benj_Ark is offline  
Old 03-11-2007, 22:24   #324 (permalink)
SBO COÖRDINATOR

Kenny's Avatar

Quote:
Originally Posted by ::Michel:: View Post
Ik wil volgend jaar met een Speed7t Peugeot blok gaan sprinten onder een Aerox frame, kom ik dan in de super special of in de scooter special?

Naar mijn weten kom ik in de scooter special, maar vraag het voor de zekerheid even na.
scooter special

Quote:
Originally Posted by Wallie View Post
Mag je in de standaard klasse wel Zip Sp98 kappen op een zip25 zetten?

alvast bedankt
nee

Quote:
Originally Posted by Benj_Ark View Post
Excuse me, i'm a french guy and the season interessed me but i don't understand your language :$

The rules and others documents are available in English ?

Thanks a lot !
there is no english regulation, but if you send me info about your scooter/sprinter, i can give you the information you need.

Old 04-11-2007, 01:42   #325 (permalink)
A Frenchyyy :D

Benj_Ark's Avatar

Send a message via MSN to Benj_Ark
Quote:
Originally Posted by Kenny View Post
there is no english regulation, but if you send me info about your scooter/sprinter, i can give you the information you need.
You have got a MP

I made a translation of the rules on Internet but it is very approximate...
Benj_Ark is offline  
Old 04-11-2007, 14:14   #326 (permalink)
100% HD

Danny Phantom's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Ik heb me ouders eindelijk zover gekrnegen dat ze het geld overmaken,.. duurde even maar nu zit ik dus met een probleem,..

Als ik het geld vanavond overmaak? willen jullie het papier werk morgen dan opsturen..?
Want ik moet alles ingevuld hebben VOOR donderdag, dan vertrek ik namelijk naar spanje voor een half jaar

Ik hoor het wel

Old 04-11-2007, 14:16   #327 (permalink)
HD Powered

491-boy's Avatar

ff een vraagje voor een maatje van me:

ik heb een zip sp 98 alleen ik heb een trommelrem duo voorvork erin gezet en 3 spaaks velgen.. mag dit in de standaard scooter klasse?

aangezien in het regelement staat dat je je voorvork mag veranderen, mits zelfde merk enz.

alvast bedankt.

Old 04-11-2007, 15:00   #328 (permalink)
SBO COÖRDINATOR

Kenny's Avatar

Quote:
Originally Posted by Danny Phantom View Post
Ik heb me ouders eindelijk zover gekrnegen dat ze het geld overmaken,.. duurde even maar nu zit ik dus met een probleem,..

Als ik het geld vanavond overmaak? willen jullie het papier werk morgen dan opsturen..?
Want ik moet alles ingevuld hebben VOOR donderdag, dan vertrek ik namelijk naar spanje voor een half jaar

Ik hoor het wel
vanaf dat het geld op onze rekening staat kan dat.

Quote:
Originally Posted by 491-boy View Post
ff een vraagje voor een maatje van me:

ik heb een zip sp 98 alleen ik heb een trommelrem duo voorvork erin gezet en 3 spaaks velgen.. mag dit in de standaard scooter klasse?

aangezien in het regelement staat dat je je voorvork mag veranderen, mits zelfde merk enz.

alvast bedankt.
je mag de voorvork wel veranderen, maar niet de werking in de standaard klasse. een sp heeft een mono arm en geen duo + de rem is niet hetzelfde zoals bij een sp. je komt dus in de scooter 70 zoals hij nu is.