![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| SBO Sprints Het forum van de SBO met betrekking tot de scootersprints van de SBO. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#31 (permalink) | |
|
Groene Premium
|
![]() Quote:
__________________ |
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#34 (permalink) | |
|
Ferrari
|
Ik heb even mn post gekopieerd uit het slap geouwehoer topic, aangezien er daar niet op gereageerd was.
Misschien vraag ik dit een beetje ten overvloede, maar ik wil t graag zeker weten voordat ik ook iets aan mn 2e frame ga verbouwen. Quote:
__________________ |
|
|
|
|
|
#38 (permalink) |
|
SBO COÖRDINATOR
|
ik heb hem weer open gedaan in de hoop dat iedereen zijn reactie's en meningen ergens anders post, er zijn genoeg topics waar je dit kan doen.
ik heb geen zin om eerst 10 nuteloze en/of niets toevoegende reply's te moeten lezen om ergens daartussen een vraag te vinden. tevens is dit er ook voor om de juiste info aan jullie te geven en je niet een antwoord krijgt van iemand die het allemaal denkt te weten. je stelt een vraag en je krijgt antwoord!!! meer hoeft er niet te gebeuren in dit topic. als ik nieuwe info in de beginpost heb gezet zal ik dat melden. __________________ |
|
|
|
|
#41 (permalink) |
|
|
ik heb 2 koelgaten van 10 bij 15 cm in me binnenkap,,
2.4 Elke scooter moet zijn voorzien van volledige beplating met uitzondering van de stuurbeplating (aanpassingen uitgezonderd). 75 % van de beplating moet zijn zoals het originele gehomologeerde, zonder gaten of freeswerk. mag ik in de scooter70 klasse dit hebben? het is voor mij onduidelijk of je nu niet in je kappen mag boren of frezen, of ze voor 75% moet houden, of dat je 75% van je kappen op je scooter moet hebben zitten... alvast bedankt ![]() groet jeroen __________________ |
|
|
|
|
#42 (permalink) | |
|
Registered User
|
Is het toegestaan de bodem uit de buddybak te halen ivm rechtspruitstuk?
en Mag je een ander tankje monteren ? zoals ik het regelement nu lees mag bv de olietank wel verwijderd worden en de benzinetank niet. Quote:
greetz winus __________________ |
|
|
|
|
|
#43 (permalink) | |
|
Groene Premium
|
Quote:
Deze zin zegt het toch al, 75% van de beplating moet origineel zijn zoals de kappen ook gemaakt worden. Als jij erin gaat frezen of boren zijn ze niet meer gelijk aan de originele kappen. __________________ |
|
|
|
|
|
#44 (permalink) | ||
|
SBO COÖRDINATOR
|
Quote:
je mag de bodem uit je buddy halen zolang je maar niet teveel plaatwerk verwijderd. Quote:
dat wordt een reglement opzich zeg maar als we het op deze manier gaan doen en helemaal verbieden kan niet. ( een paar koelgaatjes is ook wel fijn ) daarom hebben wij gekozen voor deze regel en zullen moeten uitvinden in 2008 hoe dat dit gaat werken. __________________ |
||
|
|
|
|
#47 (permalink) | |
|
Groene Premium
|
Quote:
Artikel 3 - Algemene motorisch reglement 3.1 Borgen is verplicht voor alle machines die deelnemen aan SBO sprint wedstrijden. __________________ |
|
|
|
|
|
#49 (permalink) |
|
|
voor mij is dit ook nog een beetje onduidelijk,
hoe het precies werkt, gaat het zo ![]() van 1 op 2 januari gooit een mod het officiele inschrijftopic los en kun je reageren? dan word er op volgorde afgegaan wie zich inschrijft enz enz? alvast bedankt, groet jeroen.. __________________ |
|
|
|
|
#51 (permalink) |
|
Ferrari
|
Waarom is er voor de standaard scooter klasse gekozen voor een minimum gewicht van 135 kilo? Ik ben blij met de nieuwe klasse hoor, alleen is die 135kilo niet wat weinig?
Stel, je weegt zelf 70 kilo (wat al niet overdreven zwaar is), daar komt dan nog beschermende kleding bij (helm en pak enzo). Dan zit je dus op een rijder van 75 kilo. Dat betekent dus dat je een scooter moet bouwen van maximaal 60 kilo, om nog enigzins in de buurt van die 135kilo te komen. Nu is dat nog wel te doen, alleen niet wanneer je geen wijzigingen aan het frame mag doen, en een originele benzinetank moet gebruiken. Laat staan dat je zelf 75 weegt, dan zou je een scooter van 55kilo moeten bouwen. Het idee achter deze gewichtsregel is toch om het voor (bijna) iedereen mogelijk te maken met een competitief gewicht mee te kunnen strijden? Imo hebben op deze manier nog steeds de erg lichte mensen het voordeel. Dat zou je al op kunnen lossen door bijv het minimum gewicht naar 140 of 145 kilo te doen. Of door iets meer dingen vrij te geven op het gebied van gewichtsbesparing, zoals bijv het toestaan van andere benzinetanks/ wijzigingen aan het frame. Het is maar idee hoor. Ik bedoel dit absoluut niet om te zeiken. Nogmaals, ik ben erg blij met deze nieuwe klasse. EDIT @ Dennis: Ik stel gewoon een vraag, die ik vervolgens beargumenteer. Niets mis mee. Ik wil dan ook gewoon een antwoord van Kenny, en niet van dat semi-slimme gedoe van jou. Beidehand doen doe je maar ergens anders __________________ Last edited by Ramon; 14-08-2007 at 10:14. |
|
|
|
|
#54 (permalink) | ||
|
SBO COÖRDINATOR
|
Quote:
moeten die mensen dan 40 kilo lood erbij hangen. ik geloof niet dat dat de veiligeheid ten goede komt. 135 kilo is de gulden middenweg en ook al maak ik er 160 van dan gaan er weer mensen klagen ja maar ik weeg 120 kilo!!!! Quote:
schijnbaar is het toch moeilijk net zoals de vorige keer zijn we nog geen halve dag verder en er is alweer gezeik. een slotje dus maar weer. __________________ |
||
|
|
|
|
#55 (permalink) |
|
Und Voilá
|
Nog even een vraag over beplatingen.
Geld voor scooter70 klasse. Ik haal de gehele achterkappen eraf en vervang deze door een L&M achterkap exemplaar. Gaat om me Aerox Dit is gewoon toegestaan in deze klasse ? aangezien dit 1 hele kap is. Dank u ![]() __________________ |
|
|