Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > Meetings & Races > SBO Races

SBO Races Het forum van SBO met alles over de races door de SBO.

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Reply

LinkBack Thread Tools
Old 07-07-2008, 17:38   #31 (permalink)
Senior Member

Johan.'s Avatar

Send a message via MSN to Johan. Send a message via Skype™ to Johan.
Quote:
Originally Posted by Dempster View Post
Ik heb door de crash van spa, gewoon echt geen geld meer om stage 6 tellertjes te kopen. Dus mijn vraag is word ik gedisqalificeerd al heb ik een mychron 3 plus erop zitten, waar alleen de toeren en temp op aangesloten zitten.
ja, je word dan gediskwalificeerd
Johan. is offline   Reply With Quote
Sponsored Links (To remove this banner, please register.)
Old 07-07-2008, 17:47   #32 (permalink)
stage6 abuser

twan nelissen's Avatar

dan word je toch gedisqualificeerd je hebt dan tog gereden

Old 07-07-2008, 17:48   #33 (permalink)
Senior Member

Johan.'s Avatar

nee niet waar want je word met die teller niet goedgekeurd 's-ochtends, dus het heeft geen nut om hem er uberhoupt op te zetten
Old 07-07-2008, 17:50   #34 (permalink)
stage6 abuser

twan nelissen's Avatar

homo

Old 07-07-2008, 18:10   #35 (permalink)
Senior Member

Johan.'s Avatar

niet schelden, of je krijgt gelijk een officiele waarschuwing.
Old 07-07-2008, 18:18   #36 (permalink)
TKTuning? PM!

Tom.#86's Avatar

Quote:
maar is gewoon fijn rijden met een toeren en temp meter!! en @ paulus ik heb er al 1 verkocht en deze wil ik houden voor trainingen. Ik heb nog wel een henk slinger blok wat verkocht moet worden, iemand interesse???

ruilen voor een teller ?

Tom.#86 is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2008, 18:22   #37 (permalink)
De Bonke Racing

Dempster's Avatar

vind het jammer dat ik dan zonder teller moet rijden en dat ik dus niet kan afstellen en niet op me temp letten. terwijl ik gewoon voor me plezier rijd. Op veldhoven zal ie er gewoon op zitten. Ik rij ook niet mee voor het kampioensschap dus ik snap niet echt wat het probleem is. Tuurlijk er is een regelement, maar kunnen er niet voor dit soort dingen uitzonderingen gemaakt worden.

Sponsored by: Ferrari Bodyshop, Contributieverzekering & JVD Tuning
Dempster is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2008, 18:29   #38 (permalink)
Registered User

lp-tuning's Avatar

Het is wel een beetje jammer dat er eerst is gevraagd of een mychron mag. Er werd ons verteld dat het niet reglementair is maar hij mocht er wel op. Dus wij hebben dat gedaan. Omdat we andere rijders ook met aim's en derc's zagen rijden. Ik zou zeggen laat de mensen die zo een ding hebben gewoon rijden ,alleen zonder de punten heb je toch gereden zeg maar. Ik snap overigens heel goed dat er mensen zijn die het niet eerlijk vinden, omdat als je zo een ding uit gaat lezen en dergelijke het zeker in je voordeel is. Ik hoop dat de tellers volgend jaar vrij worden gegeven wij hebben er al een paar kapot gehad. En om steeds zo een ding te vervangen is ook niks. Kan je beter iets kopen wat degelijk is. Gr

Old 07-07-2008, 18:35   #39 (permalink)
Moeilijk rustig....

Machiel.'s Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Quote:
vind het jammer dat ik dan zonder teller moet rijden en dat ik dus niet kan afstellen en niet op me temp letten. terwijl ik gewoon voor me plezier rijd. Op veldhoven zal ie er gewoon op zitten. Ik rij ook niet mee voor het kampioensschap dus ik snap niet echt wat het probleem is. Tuurlijk er is een regelement, maar kunnen er niet voor dit soort dingen uitzonderingen gemaakt worden.
je kunt het dan toch net zoals die open 70 jog doen? gewoon meerijden, maar niet meetellend voor het kampioenschap

edit:
ik heb gelukkig nog geen problemen met de tellers gehad, en ze zaten al op de scooter toen ik hem kocht, alleen 1 keer een nieuw batterijtje in de toeren teller moeten doen

SBO Stage 6 Klasse #13
www.scootermania.be www.vanhaperenautos.nl , www.Mframe.be,
2-1 Tuning
Machiel. is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2008, 18:35   #40 (permalink)
De Bonke Racing

Dempster's Avatar

Ik hoop ook dat de tellers idd vrij gegeven worden. Aangezien die stage 6 tellers best drama zijn. Maar het is niet voor niets een stage 6 cup, straks gaan mensen met een malossi krukassen en cilinders rijden omdat stage 6 cilinders zoveel kapot gaan. en Daar zit denk ik niemand op te wachten.

Old 07-07-2008, 18:46   #41 (permalink)
SBO COÖRDINATOR

Kenny's Avatar

er is nooit gezegdt dat ze het mochten doen tijdens de wedstrijddag. in lelystad is alle dataverschaffende meuk die niet toegestaan is eraf, en anders rij je niet. schijnbaar kunnen dingen niet op een normale manier geregeld worden, en zullen we voortaan de hele dag iedereen met het reglement om de oren gaan slaan. jammer dat het zo moet, maar voor ons het minste gezeur.

Old 07-07-2008, 19:14   #42 (permalink)
Fred Motoren Crew!

Pronk's Avatar

Ik snap sowiezo de hele discussie niet. In het reglement staat dat het ding niet AANWEZIG mag zijn, dus ook niet gemonteerd of wat dan ook. Dat is vrij simpel toch?

Demp ik snap je probleem wel, maar als jij het mag, mag ik het ook, en ik kan je vertellen dat ik er echt wel voordeel aan heb....en veel ook.

SBO Stage6 klasse #28

Racing is everything!

!Fred Motoren Racing Team!
Pronk is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2008, 19:34   #43 (permalink)
De Bonke Racing

Dempster's Avatar

ja ik snap het allemaal wel. En het is nu duidelijk en klaar. Ik moet gewoon maar improviseren. heeft boerenschuur niet 2de hands teller te koop die ik dan na de 24ste betaal

Old 07-07-2008, 19:45   #44 (permalink)
Registered User

Patco's Avatar

Is dit mischien de oplossing? Stage6 en koso is dan wel hetzelfde maar dit heeft denks wat meer kwaliteit en alle benodigde info. Deze zit er bij mij volgend jaar iedergeval zeker op!

Old 07-07-2008, 20:22   #45 (permalink)
vallende hollander

alles leuk en aardig ... maar als er van 40 rijders geeist word dat ze met hoerenmeuk tellers rijden vind ik dat alle 40 rijders van stage 6 gaan eisen dat ze is een fatsoenlijke teller op de markt brengen.

mijn temp sensor kan ik elke wedstrijd vervangen aangezien hij na laten we zeggen 1 uur draaitijd onmogelijke waardes aangeeft (lees 107 graden de hele wedstrijd) en dan een zuiger demonteren die er brandschoon uit ziet na 2 wedstrijden) ... wie zegt dat de volgende wedstrijd de waardes niet omhoog maar omlaag schieten? waardoor mijn hele blok in puin loopt.

en ken ga nou niet geergerd reageren dit is kritiek naar stage 6 toe niet naar de sbo ... dat jullie de reglementen zo strak nazien vind ik alleen maar goed. voordat we die discussie weer krijgen

Old 07-07-2008, 21:03   #46 (permalink)
Senior Member

Johan.'s Avatar

ik begrijp goed, maar dan ook heel goed jouw probleem herman, en dat van de anderen ook trouwens, ik ben het [persoonlijk] dan ook volledig met je eens, echter hebben wij afspraken met scooter-attack (stage6) gemaakt wat betrefd de stage6 cup, en dat zal jullie weinig interesseren, wij van de crew hebben samen met de TC besloten dit jaar het reglement niet te gaan aanpassen, en we zullen misschien in overleg gaan wat betrefd volgend jaar.
Old 07-07-2008, 21:23   #47 (permalink)
SBO COÖRDINATOR

Kenny's Avatar

Quote:
Originally Posted by Patco View Post
YouTube - Test KOSO RS DYNO

Is dit mischien de oplossing? Stage6 en koso is dan wel hetzelfde maar dit heeft denks wat meer kwaliteit en alle benodigde info. Deze zit er bij mij volgend jaar iedergeval zeker op!
er staat in het reglement dat het ook van koso mag zijn.

Old 07-07-2008, 21:26   #48 (permalink)
SBO COÖRDINATOR

Kenny's Avatar

Quote:
Originally Posted by haman View Post
alles leuk en aardig ... maar als er van 40 rijders geeist word dat ze met hoerenmeuk tellers rijden vind ik dat alle 40 rijders van stage 6 gaan eisen dat ze is een fatsoenlijke teller op de markt brengen.

mijn temp sensor kan ik elke wedstrijd vervangen aangezien hij na laten we zeggen 1 uur draaitijd onmogelijke waardes aangeeft (lees 107 graden de hele wedstrijd) en dan een zuiger demonteren die er brandschoon uit ziet na 2 wedstrijden) ... wie zegt dat de volgende wedstrijd de waardes niet omhoog maar omlaag schieten? waardoor mijn hele blok in puin loopt.

en ken ga nou niet geergerd reageren dit is kritiek naar stage 6 toe niet naar de sbo ... dat jullie de reglementen zo strak nazien vind ik alleen maar goed. voordat we die discussie weer krijgen
ga met zijn allen naar de dealer of importeur met je niet goed functionerende teller en eis een nieuwe. de dealer of importeur moet het dan opsturen en/of melden aan stage 6. als hun de hele week dingen in de bus krijgen die niet goed zijn, zullen ze daar denk ik wel een beetje ziek van worden. net als de dealer en/of importeur. met hier er over te zeiken met elkaar en verder niks terug te sturen zal er niks veranderen. het is niet onze taak alleen om hier iets van te melden.

Old 07-07-2008, 23:12   #49 (permalink)
Lekker gewoon!

Sander's Avatar

Send a message via AIM to Sander Send a message via Yahoo to Sander
Quote:
Originally Posted by Patco View Post
Deze zit er bij mij volgend jaar iedergeval zeker op!
Ga je dan wel punten scoren of een race uitrijden ?

We rijden trouwens allemaal onreglementair... lees maar:
S6C 13 DATALOGSYSTEEM
Het gebruik van een datalogsysteem is toegestaan mist deze van stag6 of koso is. Het gebruik of aanwezigheid van elke andere vorm van dataverschaffende apparaten is verboden.

Ik heb namelijk een "e" extra op de teller staan... (ik snap de strekking hoor )

thnx to: Boerenschuur Tuning & consultancy, Scooter Attack R/T, Fred Motoren Racing Team, Da-mol Tuning, www.fouteshirts.nl en van Rijs b.v. Stratenmakerij

Last edited by Sander; 07-07-2008 at 23:17.
Sander is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2008, 23:29   #50 (permalink)
Registered User

lp-tuning's Avatar

Ik snap heel goed wat jullie allemaal bedoelen hoor. Alleen weet ik wel heel zeker dat er tegen ons is gezegt dat hij erop mocht. Ik heb het zelfs nog een keer gevraagd. Nu vind ik het jammer dat er gelijk gezegt word dat er niet gereden mag worden als het er nog op zit. Ik wil hier helemaal niemand zwart maken of wat dan ook. Maar het was echt iemand van de SBO die het tegen mij en Twan heeft gezegt. Er rijden al gedurdende het hele seizoen mensen met aim's derc's en nog andere tellers die ik niet ken. En nu pas word er iets van gezegt. Ik wil echt niemand zwart maken, alleen zal het wel fijn zijn als gedurende het hele raceseizoen precies de regels worden na geleefd. Dat voorkomt een hoop verwarring en dure uitgaves voor niks. Nogmaals ik hoop dat de tellers voor volgend jaar vrij gegeven worden, want net wat Herman zegt die tellers geven bij mij ook verkeerde waardes aan.

Old 07-07-2008, 23:37   #51 (permalink)
Lekker gewoon!

Sander's Avatar

Quote:
Originally Posted by lp-tuning View Post
Maar het was echt iemand van de SBO die het tegen mij en Twan heeft gezegt. Er rijden al gedurdende het hele seizoen mensen met aim's derc's en nog andere tellers die ik niet ken. En nu pas word er iets van gezegt. .
Dewd..

Volgens mij zat de SBO de eerste 3 races met een chronisch tekort aan medewerkers, zodat het op de controle en naleving van regels soms tekortschoot..
De mensen/baco's die er waren, werden op plekken ingezet, waardoor de veiligheid tijdens het racen gewaarborgd was/bleef. Wees dus blij dat je 3 races oogluikend bent opgenomen in de klasseringen

Dat de discussie nu op gang komt is logisch, en rijden mensen met boordcomputers rond (onreglementair dus), en dit wordt aangekaart door mederijders (in dit geval EGT) die willen vermijden dat het voordeel hiervan dermate benut word dat zij hierdoor benadeeld worden.

Kijk naar Pronk: Is in de 1e manche 10e geworden, en in de top10 zat sowiezo 1 rijder met een Aim, misschien is dit wel fataal aan het eindklassement na Spa (kampioenswedstrijd), en is er wel degelijk een nadeel ontstaan voor klassementsrijders waardoor het kampioenschap aan zn neus voorbij gaat door oneerlijke concurrentie....

U snapt ?

Houd je gewoon aan de regels want,
- is makkelijk
- geeft veilig gevoel tijdens keuringen
- scheelt gezeur
- levert plezier op, want 100% reglementair het hele veld vlammen is gewoon tof.... toch pronk ?

thnx to: Boerenschuur Tuning & consultancy, Scooter Attack R/T, Fred Motoren Racing Team, Da-mol Tuning, www.fouteshirts.nl en van Rijs b.v. Stratenmakerij
Old 07-07-2008, 23:49   #52 (permalink)
Registered User

lp-tuning's Avatar

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt Sander. Je moet alleen ook begrijpen dat als er mensen van de SBO TC zelf zeggen dat het erop mag. Dat je dan dit soort discussies krijgt. Ik heb het namelijk gevraagt omdat ik er meerdere mensen mee zag rijden. Nu zijn er mensen die ook zo een ding aangeschaft hebben. En nu mag het opeens niet meer. Als er was gezegt dat het absoluut niet mag was het er ook niet geweest.

Old 07-07-2008, 23:50   #53 (permalink)
Lekker gewoon!

Sander's Avatar

Dat is inderdaad een fout van de TC/SBO..

Zal een miscommunicatie zijn, of ze hebben niet nagedacht over de gevolgen... Klotesituatie

Old 07-07-2008, 23:53   #54 (permalink)
Fred Motoren Crew!

Pronk's Avatar

Quote:
Originally Posted by lp-tuning View Post
Ik snap heel goed wat jullie allemaal bedoelen hoor. Alleen weet ik wel heel zeker dat er tegen ons is gezegt dat hij erop mocht. Ik heb het zelfs nog een keer gevraagd. Nu vind ik het jammer dat er gelijk gezegt word dat er niet gereden mag worden als het er nog op zit. Ik wil hier helemaal niemand zwart maken of wat dan ook. Maar het was echt iemand van de SBO die het tegen mij en Twan heeft gezegt. Er rijden al gedurdende het hele seizoen mensen met aim's derc's en nog andere tellers die ik niet ken. En nu pas word er iets van gezegt. Ik wil echt niemand zwart maken, alleen zal het wel fijn zijn als gedurende het hele raceseizoen precies de regels worden na geleefd. Dat voorkomt een hoop verwarring en dure uitgaves voor niks. Nogmaals ik hoop dat de tellers voor volgend jaar vrij gegeven worden, want net wat Herman zegt die tellers geven bij mij ook verkeerde waardes aan.

Misschien ben jij in de war met wat er vorig seizoen is gezegd. Vorig jaar stond het namelijk zodanig in het reglement vermeld dat een AIM datalogger wel gemonteerd mocht zitten, maar niet gebruikt mocht worden.

DIT JAAR...staat er dat er geen andere soorten dataloggers AANWEZIG mogen zijn, wat is daar moeilijk aan? Dan kan je hier en daar wel dingen gehoord hebben van de crew...maar het reglement bepaald wat er wel en niet mag, en daar staat het toch vrij duidelijk in lijkt me zo.

SBO Stage6 klasse #28

Racing is everything!

!Fred Motoren Racing Team!
Pronk is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2008, 23:57   #55 (permalink)
Fred Motoren Crew!