![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| SBO Races Het forum van SBO met alles over de races door de SBO. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#187 (permalink) |
|
Pitbike Privateer
|
Zag net dat er al een Francorchamps topic geopend was... het gaat snel.....
Daarom snel maar effe mijn (Pitbike) verslag.... (waar blijven de anderen... begint zo wel heel érg een scooter-gebeuren te worden....) 'Thuiswedstrijd'; dus best wat familie/kennissen/collega's die kwamen kijken.... gezellig maar wel druk. Vrije training 3e tijd, tijdtraining 5e (viel tegen). 1e manche Als 3e weg vanaf de 2e rij; goed. Had een grotere hoofdsproeier gemonteerd in de hoop dat ie op top wat beter zou lopen..... bleek ie niet meer lekker de bochten uit te komen.... Kon dus de eersten niet volgen en forceerde teveel; had mijn achterwiel al een keer een halve meter van de grond gehad bij het remmen... gebeurde bij het aanremmen voor het rechte eind weer... dus; voorrem los; in het gras... kuil... salto met dubbele schroef.... duim omgezwikt.... bike startte niet meer... klaar. 2e manche. Sproeier teruggezet. Als 2e weg vanaf 2e rij; super. Kon Bryan #51 nog niet bijna bijhouden en wilde daarom Wolfie voorbij laten om bij hem aan te pikken; bleek Geofn#60 vlak achter me te zitten; ook voorbij dus. Ze liepen meteen ook bij me weg; moest toch eerst effe door de pijn in mijn duim heen. Al snel viel Wolfie uit en zat ik weer 3e.Toen bleek dat Geofn#60 niet verder uitliep na 5 of 6 ronden ( hij reed het rechte eind af als ik het opreed) heb ik rondenlang alles op alles gezet om er weer bij te komen. Stilaan kwam ik steeds een beetje dichterbij. In de voorlaatste ronde zat ik aan zijn achterwiel en ging hem in een ruk voorbij en zat dus 2e. In de laatste ronde bleef ik hem vóór totdat we bij het slinger gedeelte kwamen richting finish waar hij me nooit voorbij zou kunnen komen. Maar hier ging ik toch iets te wijd en hij dook in dat gat; voorbij dus. Stomme fout. Ik wilde meteen counteren maar schoof toen helemaal onderuit; 3 bochten voor de finish..... Stomme fout #2. Kreeg toen mij Pitbike niet meer aan de gang.....totdat iedereen alweer in de pits was. Toch nog 6e geworden omdat we de meesten op een ronde hadden staan. Bleek ook meteen de 2e (Pitbike)tijd van de dag gezet te hebben; in mijn vóórlaatste ronde. Maaarrrrrr...... superfijn geredenHet was zo spannend dat mijn zus niet meer durfde te kijken Kijk nu al uit naar Francorchamps. __________________ |
|
|
|
|
|
#190 (permalink) |
|
Pitbike Cowboy
|
ja was vette dag daro,, echt een nais baantje
tjsa 2 wedstijden na elkaar je krukassie in 2 pieces is ook niet alles. voor mij geen gpx 150. oorzaak = waarschijnlijk het vliegwiel.... maja doe je niks aan., ik kan niet wachten tot Spa F. kijken waar ik sta met me nieuwe aanwinst. ow en men team bericht:: niet echt waard om op de stichtingsbo website te zetten, geen pics filmpjes etc. maar toch: Wolf ziet podiumplaats in rook opgaan en ander motorcrossnieuws dinsdag 03 juni 2008 't LOO - Op het pitbike circuit in Veldhoven werd afgelopen weekend de strijd om het open Nederlandse kampioenschap voorgezet voor de open klasse en daarin was ook de 18-jarige Ramon Wolf vertegenwoordigd. Na een opgeblazen motorblok in Lelystad in zijn voorgaande wedstrijd werd besloten door monteur Jan Wolf om een compleet nieuw blok onder de pitbike te plaatsen die wat meer PK’s kon leveren en men er dan ook alle vertrouwen in. Ramon begon uitstekend aan zijn tijdtraining en wist een tweede tijd te noteren, wat goed was voor een mooie startopstelling van de 1e manche. Wolf, die gretig was begonnen aan zijn eerste reeks, wist zich al gauw naar de koppositie toe te rijden. Hij moest alleen Broekhoven voor zich dulden. Meer dan tevreden keerde Ramon en monteur Jan terug naar het rennerskwartier met goede hoop voor de tweede race, maar dit bleek anders af te lopen. Na de start van de 2e heat leek er nog geen vuiltje aan de lucht voor Wolf die al snel weer voorin te vinden was, maar hij zag even later een podiumplaats in rook opgaan. Het was weer het motorblok dat hem in de steek had gelaten en er was er geen spat meer van heel. In de stand om het kampioenschap is Ramon terug gezakt naar een derde plaats en hij is nu 32 punten verwijderd van koploper Moreel. Vader Jan heeft laten weten dat men vermoedelijk op een ander merk motorblok zal overstappen. door: Evert v het Yssel ![]() ps. ik heb het niet getypt hea. dat je het mij niet verkeerd aanrekent. __________________ |
|
|
|
|
|
#199 (permalink) |
|
Moeilijk rustig....
|
http://www.stichtingsbo.nl/fotos/ en dan stage6cup veldhoven, ik zie ze iniedergeval wel....
__________________ |
|
|
|