![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| SBO Races Het forum van SBO met alles over de races door de SBO. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#391 (permalink) |
|
|
ja idd, ik zit trouwens nog steeds te twijfelen over een electrische pomp. Van de ééne kant is het wel ideaal helemaal met die pod-meter die jij er bij hebt maar van de andere kant hoe betrouwbaar is het. Daarnaast moet er dan ook weer een accu bij, moet ik die ook weer ergens laten . . . .
__________________ |
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#393 (permalink) |
|
Iedabbajoe - # 33
|
Ik heb een kart rad. Werkt prima en t ding is nooit te warm geworden. Heb ook een elek waterpomp. Accu past mooi in de daarvoor bestemde plek, en twee extra draadjes liggen niet in de weg. Vorige seizoenen nooit problemen mee gehad en t bevalt mij echt prima
![]() __________________ |
|
|
|
|
#394 (permalink) |
|
Fred Motoren Crew!
|
Ik heb een eleck. pomp icm met een daarvoor bestemde dimmer zodat ik het toerental van de pomp kan regelen. Op die manier kan ik hem dus maximaal laten koelen wanneer dat nodig is, of zachter zetten in bijvoorbeeld de eerste paar rondes.
Ik hoef dus nooit af te plakken en tot nu toe is gebleken dat het betrouwbaar is. __________________ |
|
|
|
|
#395 (permalink) |
|
Registered User
|
Ik heb er een malossi rad inzitten op de standaard plek, maar die beugels enzo die ik erbij kreeg daarmee paste het niet zomaar, heb ik nog wat voor aan moeten passen. Ik moet nu wel afplakken telkens als ik ga rijden en dan nog kom ik rond de 50 graden uit.
Misschien wel omdat ik nog niet zoveel vermogen heb? Anders weet ik het ook niet. |
|
|
|
|
#397 (permalink) | |
|
Fred Motoren Crew!
|
Quote:
)maar vergeet niet dat als het tijdens de race 25/30 graden je cilindertemp van 50 ineens rond de 70graden zit ![]() Maar met een enkele malossi rad gaat het ook heus wel, ik doe het vooral voor op de testbank. En wat het vermogen betreft, dat scheelt wel iets, maar niet heel veel. Misschien als je topvermogen @ 14+K ligt...dan gaat het wel veel schelen denk ik. __________________ |
|
|
|
|
|
#401 (permalink) |
|
voor gereedschap pm
|
ja dat probleem heb ik ook al gevonden zo als ik al dacht cdi koop ik een keer een gloed nieuw ontsteking is het nog niet eens in 1x goed heb nu een nieuw cdi besteld en garantie nee dus daar gaan weer euro,s de lucht in
twan tnx nog voor het lenen van de cdi en bobine __________________ |
|
|
|
|
#403 (permalink) |
|
Stage 6 #26
|
Ik heb ook gemerkt in bijvoorbeeld de standaard klasse (50 cc AC) dat de temp vrij goed bleef, totdat er fors vermogen werd gepompt.
Heb het idee dat dat bij LC ook het geval is, zodra het vermogen fors begint te stijgen dat de koeling ook problematiser wordt. Opzich ook logisch, bij een rendement van 25% moet je bij 15 pk 33 kW aan warmte afvoeren 20 pk 44 kW aan warmte afvoeren 24 pk 53 kW aan warmte afvoeren Als het buiten 20 graden is en met 15 pk wordt tie 50 graden, dan zal die dus met 20 pk richting de 60 graden gaan en met 24 pk richting de 68 graden. Ofwel, gewoon goede koeling hosselen. |
|
|
|
|
#405 (permalink) |
|
Stage 6 #26
|
Nope, vaak wordt het rendement dan juist minder.
Vaak geldt, hoe hoger vermogend het blok is (per cc), des te lager het rendement. Wat betekend meer vulling? Meer mengsel en dus meer chemische energie (brandstof), maar niet meer kinetische energie per hoeveelheid toegevoegde chemische energie. Ontbranding van meer brandstof geeft ook weer meer warmte. Om precies te zijn gaat het om de BSFC of wel, "Brake specific fuel consumption" deze wordt slechter naarmate de tuninggraad omhoog gaat. Anders zou een hoogvermogende 125 cc 2-takt een hoger rendement halen dan een 125 cc straat fiets met 10 pk. Dit is niet het geval. |
|
|
|
|
#414 (permalink) |
|
Registered User
|
1 MHR rad icm std pomp, nog nooit problemen zelfs niet op venray toen het ong. 30 graden was buiten.. tijdens IDSM spa (29 graden) 70 graden met een wat krappe sproeier. 1 maatje groter gestoken en weg was probleem..
kort maar krachtig ![]() __________________ |
|
|
|
|
#415 (permalink) | |||
|
|
Quote:
Quote:
Quote:
het is toch niet verplicht om hem op je stuurkapje te hebben. hij moet alleen op de voorkant zitten en duidelijk leesbaar zijn. __________________ |
|||
|
|
|
|
#417 (permalink) | |
|
SBO COÖRDINATOR
|
Quote:
niet zo bijdehand doen paulus ![]() __________________ |