Het Scooter Forum by ScooterTuning.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by ScooterTuning.net > Meetings & Races > SBO Races

SBO Races Het forum van SBO met alles over de races door de SBO.

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Closed Thread

LinkBack Thread Tools
Old 28-02-2008, 21:03   #31 (permalink)

Paulus's Avatar

ligt een beetje aan de tuning van het spul maar in mijn zip zit geloof ik sproeier 98

Old 28-02-2008, 21:09   #32 (permalink)
racertje

Aerox-Evo70's Avatar

Send a message via AIM to Aerox-Evo70
ok, ik had op straat met de gila70 en std ontgrensd filter 78, nu heb ik ook nog 90 en 100 geprobeerd, daar zal het niet aan liggen.

Old 28-02-2008, 21:22   #33 (permalink)
TKTuning

Tom.#86's Avatar

Ik zit nu met een 102, maar dat was toen het koud was buiten.

Tom.#86 is offline  
Old 28-02-2008, 23:33   #34 (permalink)
AFCA !!

Berre#10's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
zit nu op 92,

maar op 1ste niet aangepaste carb zat ik op 106

Berre#10 is offline  
Old 29-02-2008, 08:50   #35 (permalink)
Registered User

g-one's Avatar

"plofje" is bijna altijd het ontstekingstijdstip, ontsteking, bougie, massa. in die hoek moet je het zoeken.

Kill switch is ook een mogelijkheid.
g-one is nu online  
Old 29-02-2008, 10:53   #36 (permalink)
racertje

Aerox-Evo70's Avatar

nja, de ontsteking kwam werkend van mn sprinter af, heb ook al zonder killswitch geprobeerd.
2 nieuwe bougies geprobeerd.
tijdstip van een eeprom kan eigenlijk niet verkeerd staan en hij staat gewoon netjes op 2,2mm.
massa zit ook hetzelfde als op mn sprinter, zal de draden nog wel een keer controleren.

ik hoop dat de ontsteking nog leeft, anders kan ik pas volgende maand beginnen met testen

kan het nog komen door een lekke koppakking ?
(er zit nog geen kvs in)

tnx voor de hulp, als ik er niet uit kom open ik wel een topic :emo:

Old 29-02-2008, 11:18   #37 (permalink)
Registered User

guzzip's Avatar

je woont in hoofddorp? je kan wel even een eprommetje ophalen @ amsterdam westt om te testen.. k hoor je wel via de pm
guzzip is offline  
Old 29-02-2008, 16:55   #38 (permalink)
racertje

Aerox-Evo70's Avatar

probleem eprom

Old 29-02-2008, 18:40   #39 (permalink)
Arend!

Arnoud's Avatar

Send a message via AIM to Arnoud
Ik heb nog een malossi eprom hier liggen volgens mij, alleen de cdi dus.

Old 29-02-2008, 19:31   #40 (permalink)
Banken?

Vasco's Avatar

Send a message via MSN to Vasco
Ben nu bezig met de racer, gister blokje opgebouwd. Nu alles inelkaar zetten en knallen !!

Scooter 70 ; 6,71 sec. @ 150.
Vasco is offline  
Old 01-03-2008, 18:42   #41 (permalink)
Pino 4 shizzurrr

robinho's Avatar

Send a message via MSN to robinho
vandaag gebankt..

laat het seizoen maar beginnen..
diot is de eerste run.. daarna nog wat gekloot met mengsel en dergelijke..
rolt nu een mooie 18.2 pk op het achterwiel uit.. en 13.2 NM koppel
en het is 19.2 ongecorrigeert

Last edited by robinho; 02-03-2008 at 15:19.
robinho is offline  
Old 02-03-2008, 09:31   #42 (permalink)
Banken?

Vasco's Avatar

Send a message via MSN to Vasco
Ik ga vandaag nog even de laatste dingetjes afstellen. Was gister meteen kicken en lopen, heb er zin in!

Scooter 70 ; 6,71 sec. @ 150.
Vasco is offline  
Old 02-03-2008, 13:24   #43 (permalink)
Boerenschuur Tuning!

Sander's Avatar

Send a message via AIM to Sander Send a message via Yahoo to Sander
robinho: koel... @ ruud?

thnx to: Boerenschuur Tuning & consultancy, Scooter Attack R/T, Fred Motoren Racing Team, Da-mol Tuning, www.fouteshirts.nl en van Rijs b.v. Stratenmakerij
Sander is offline  
Old 02-03-2008, 15:16   #44 (permalink)
Pino 4 shizzurrr

robinho's Avatar

Send a message via MSN to robinho
yeah idd @ ruud frederiks..
robinho is offline  
Old 02-03-2008, 15:45   #45 (permalink)

Paulus's Avatar

Stiekem hoop ik dat er maandag geen bericht uit duitsland komt, ik kan niet wachten om een yasuni aan m'n racertje te hangen

Old 02-03-2008, 15:47   #46 (permalink)
racertje

Aerox-Evo70's Avatar

stiekem hoop ik dat de pakken wel komen, anders kan ik helemaal niet rijden.

Old 02-03-2008, 16:09   #47 (permalink)
DE ENIGE ECHTE

Kenny's Avatar

er zijn genoeg pakken in omloop voor weinig, maak je daar maar geen zorgen om. vorig jaar is het precies hetzelfde gegaan als nu en heeft ook iedereen gereden.

Old 02-03-2008, 16:36   #48 (permalink)
je kent em ?

Barry.'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Paulus View Post
Stiekem hoop ik dat er maandag geen bericht uit duitsland komt, ik kan niet wachten om een yasuni aan m'n racertje te hangen

Hij hangt er al onder
Barry. is nu online  
Old 02-03-2008, 19:46   #49 (permalink)
Sprinten of Racen

Axon's Avatar

Send a message via MSN to Axon
My scooter:
ScooterbaseID
heeft yasuni geen "betere" uitlaten dan stage6?

Old 02-03-2008, 23:11   #50 (permalink)
Fred Motoren Crew!

Pronk's Avatar

Het is te hopen van niet, ik heb iig geen geld om yasuni pijpjes aan te gaan schaffen, aangezien die dingen ook niet goedkoop zijn!

Ik vind het hele verhaal sowiezo achterlijk, en dan val ik niet de SBO aan, maar de rijders die zogenaamd geen uitlaat kunnen krijgen. Wij hebben een stuk of 5 R1200 uitlaten liggen in de schuur en 3 stuks R1400 uitlaten, slechts 1 exemplaar van die allemaal is nieuw. Met andere woorden, mensen moeten eens niet zo snel gaan zeiken " ooohw ik kan geen uitlaat krijgen".....fl*kker toch op man, kijk even op marktplaats rond, of op de scooterfora en als je wil heb je zo een paar uitlaten te pakken.

Maar nee hoor, mensen zijn lui en gaan panische reacties hier op het forum zetten, kijk eens wat jullie ermee bereikt hebben, strax kunnen we lekker uitlaten van 300e gaan kopen, helemaal toppie! Feit is dat hieruit blijkt dat de SBO (nogsteeds) goed luisterd naar de rijders, jammer dat de rijders (en ik weet echt wel dat er genoeg zijn die hier geen schuld aan hebben, maar er zullen ongetwijfeld een aantal mensen zijn die zich aangesproken voelen)er dit keer naast zaten.

Sorry voor deze reactie hoor, maar ik baal er gewoon van dat mensen niet eens de moeite willen nemen, want de mensen die de moeite wel doen (o.a. ik zelf dus)worden hier nu de dupe van. Ik kan alleen maar bidden dat SA de uitlaten weer kan leveren, of dat de yasuni uitlaten minder, of gelijk presteren aan een R1200/R1400

(en nee we verkopen geen s6 uitlaten @ de boerenskuur-tjoening, aangezien 8 uitlaten voor 4 s6rijders goed uitkomt)

SBO Stage6 klasse #28

Racing is everything!

!Fred Motoren Racing Team!
Pronk is offline  
Old 02-03-2008, 23:43   #51 (permalink)
Hej nog rol'n?

Jasper V's Avatar

Robert, ik snap je frustratie, maar je kunt gewoon geen onderdelen verplicht stellen in het reglement die niet nieuw leverbaar zijn.

Old 02-03-2008, 23:50   #52 (permalink)
DE ENIGE ECHTE

Kenny's Avatar

daar ben ik het voor een groot deel mee eens, alleen zullen mensen een optie moeten hebben als ze er 2 in een weekend afschrijven oid.

R1200 kost €215
R1400 kost €270 (geloof ik)

C20 kost €270
C21 kost €295

C30 kost €390 en zal waarschijnlijk ook niet worden toegestaan aangezien de prijs en prestatie boven de 2 stage6 uitlaten liggen. de andere 2 zijn gewoon goed te doen. ik dacht dat de C21 te vergelijken was met de R1200.

Old 02-03-2008, 23:57   #53 (permalink)
Fred Motoren Crew!

Pronk's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jasper V View Post
Robert, ik snap je frustratie, maar je kunt gewoon geen onderdelen verplicht stellen in het reglement die niet nieuw leverbaar zijn.
Japser...het is Robbert

Ik weet dat je daar een goed punt hebt, maar een half jaar geleden riep men ook al dat ze niet te krijgen waren terwijl er hier in zoetermeer bij een scooterzaak een r1200 in de vitrine hing. Ik weet zeker dat er nog veel meer scootershops zo'n ding hebben hangen, zoals ik al zei, als je een beetje moeite doet kan je er echt wel aan komen.

Daarnaast is het gewoon vervelend dat er dan met een uitlaat gereden moet worden waarvan de nieuwste versie maar liefst +400e kost bij een van de goedkoopste internetshops. Als er met DPR pijpjes mag worden gereden is het een ander verhaal, maar dan krijg je natuurlijk weer het probleem dat er geen vaste uitlaat meer is. Eventueel kan de SBO natuurlijk 20 DPR R1400 replica laten maken en die verkopen aan de rijders, maarja...daar is het nu een beetje laat voor!

Ik snap daarom de keus van de SBO ook wel, alleen vraag ik mij af of deze regel er ook zou komen als er niet zo was gemiept op het forum. Maargoed...misschien is dit allemaal voor nix, en zijn ze strax leverbaar, je weet het niet. Het is voor mij een nadeel en hoe egoistisch dat ook is, je probeert dan gewoon iemand de schuld te geven (nogmaals, niet de SBO in dit geval)

SBO Stage6 klasse #28

Racing is everything!

Pronk is offline  
Old 03-03-2008, 00:00   #54 (permalink)
Fred Motoren Crew!

Pronk's Avatar

@ kenny, het zou imo inderdaad al een hoop schelen als de C30 niet zou worden toegestaan...dan maak je mij (en een hoop anderen met mij)al een stuk blijer

SBO Stage6 klasse #28

Racing is everything!

Pronk is offline  
Old 03-03-2008, 00:02   #55 (permalink)
DE ENIGE ECHTE

Kenny's Avatar

morgenavond weten we meer

Old 03-03-2008, 00:04   #56 (permalink)
Fred Motoren Crew!

Pronk's Avatar

I know...ben benieuwd...trusten

SBO Stage6 klasse #28

Racing is everything!

Pronk is offline  
Old 03-03-2008, 13:01   #57 (permalink)
je kent em ?

Barry.'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Kenny View Post
er zijn genoeg pakken in omloop voor weinig, maak je daar maar geen zorgen om. vorig jaar is het precies hetzelfde gegaan als nu en heeft ook iedereen gereden.
Ja maar daar gaat het hem juist niet om, ikzelf lig er niet zo heel wakker van, wel zou ik graag zo'n pak willen...

Waar het om gaat is dat het totale kostenplaatje al behoorlijk groot is, en mensen ervanuit gaan (wat overigens ook wordt/werd beloofd) dat ze zo'n pak krijgen... en niet dat je die ook nog eens bovenop je inschrijfkosten/opbouwkosten van de scooter, moet gaan kopen ...
Barry. is nu online  
Old 03-03-2008, 13:45   #58 (permalink)
DE ENIGE ECHTE

Kenny's Avatar

vorig jaar heeft ook iedereen ze gehad, alleen was dat 6 weken te laat.

het gaat puur om een tussenoplossing net zoals vorig jaar. wij gaan het ook niet meer zo doen in de toekomst. als stage6 het toch wil zullen ze dat op een andere manier moeten doen als nu. wij krijgen een lading gezeik en negatieve publiciteit over ons heen van iets, waar wij zelf geen schuld aan zouden moeten hebben.

Old 03-03-2008, 14:37   #59 (permalink)
TKTuning

Tom.#86's Avatar