Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > Meetings & Races > SBO Races

SBO Races Het forum van SBO met alles over de races door de SBO.

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Closed Thread

LinkBack Thread Tools
Old 05-05-2008, 16:58   #631 (permalink)
racertje

Aerox-Evo70's Avatar

Send a message via AIM to Aerox-Evo70
ik rij met rs959, niet heel apart geurtje maar wel anders dan de bekende a747 en silk. pro2.

Old 05-05-2008, 18:02   #632 (permalink)
Fred Motoren Crew!

Pronk's Avatar

De geur van elf124 is onmiskenbaar.

SBO Stage6 klasse #28

Racing is everything!

!Fred Motoren Racing Team!
Pronk is offline  
Old 05-05-2008, 18:28   #633 (permalink)
vallende hollander

je ziet het vaker ... je zal het ook alleen weten als je een keer bewust heb geroken aan een machine die loopt op elf 124 ... bij isc een aantal jaar geleden reden de fabrieksmachines van malossi in die schakel cup er ook op ...

Old 05-05-2008, 20:20   #634 (permalink)
Lekker gewoon!

Sander's Avatar

Send a message via AIM to Sander Send a message via Yahoo to Sander
En ruikt vaag & kost een godsvermogen

thnx to: Boerenschuur Tuning & consultancy, Scooter Attack R/T, Fred Motoren Racing Team, Da-mol Tuning, www.fouteshirts.nl en van Rijs b.v. Stratenmakerij
Sander is offline  
Old 05-05-2008, 20:41   #635 (permalink)
Sprinten of Racen

Axon's Avatar

Send a message via MSN to Axon
My scooter:
ScooterbaseID
MX5 olie ikke.

Old 05-05-2008, 21:03   #636 (permalink)
vallende hollander

wat duur allemaal ik flikker gewoon petroleum in mn benzine ... rijd al 4 jaar als een zonnetje met brandschone zuigers

Old 05-05-2008, 21:43   #637 (permalink)
SBO COÖRDINATOR

Kenny's Avatar

dit verhaaltje heb ik in de afgelopen 10 jaar al zo vaak gehoord he. toen ik nog bij de sobw liep op een wedstrijd in emmen geloof ik. was ook het hele veld evan overtuigd dat er iemand vooraan met 124 reed. brandstof verstrekking met het minimale aan smering. gewoon de wedstrijd winnen met bijna een halve baanlengte voorsprong.

en zo is het nog wel een x of 20 geweest dat iedereen zeker wist dat iemand met 124 zou rijden.

o ja, iemand zou ook met verkeerde bezine / 124 hebben gereden op valkenswaard. bleek het gewoon v-power uit duitsland te zijn na een protest en onderzoek.

Kenny is offline  
Old 05-05-2008, 21:52   #638 (permalink)
Senior Member

Vandaar dus ook een hoog bedrag aan protest geld dan voorkom je dit soort onzin.

Old 05-05-2008, 22:54   #639 (permalink)

Paulus's Avatar

@pronk

is gewoon op mylaps te lezen

Quote:
Originally Posted by Pronk View Post
Enig idee wanneer het overzicht van het kampioenschap 2008 te vinden is op de site? Ik wil zien hoe laag ik in het klassement sta na de 1e race
Pos Nr. Naam Totaal punten R1 R2

1 17 Sarik Roufs 60 30 30
2 32 Jack Stolk 50 25 25
3 26 Erik Groeneveld 44 23 21
4 11 Jimmy Megchelenbrink 34 27 7
5 5 Jo Versweyveld 32 15 17
6 9 Vincent Blankesteijn 32 17 15
7 99 Nicky Six 32 21 11
8 66 Ron Zalm 30 11 19
9 28 Robbert Pronk 27 0 27
10 25 Marcel Moreno 23 0 23
11 8 Beau Rouwenhorst 23 13 10
12 33 Erik Westerlaken 20 7 13
13 55 Tom Schouten 19 10 9
14 102 Gerrit Hol 19 19 0
15 19 Paul de Backer 17 9 8
16 44 Kevin Schouten 13 8 5
17 27 Sander Balk 6 0 6
18 2 Luuk van Wijk 0 0 0
19 71 Rémon Kok 0 0 0

Old 05-05-2008, 23:33   #640 (permalink)
Fred Motoren Crew!

Pronk's Avatar

A looooong way to go.....

Maargoed...@ Kenny. De geur van Elf124 is onmiskenbaar, ik heb er vaak zat mee gewerkt @ Koopmans en die geur vergeet ik echt niet. Ik snap best dat er snel teveel geluld wordt, maar wat je nu zegt is ook wel gevaarlijk, als ik jouw reactie lees krijg ik zoiets van " als er zo over gedacht wordt gooi ik ook wel wat octaanverhogende middelen in mijn benzine.

Als ik het weer ruik kom ik toch echt naar je toe, en dan betaal ik desnoods de benzine voor de betreffende machine als dat nodig is

SBO Stage6 klasse #28

Racing is everything!

Pronk is offline  
Old 06-05-2008, 00:03   #641 (permalink)
Lekker gewoon!

Sander's Avatar

Send a message via AIM to Sander Send a message via Yahoo to Sander
OHJO!!!

17e

thnx to: Boerenschuur Tuning & consultancy, Scooter Attack R/T, Fred Motoren Racing Team, Da-mol Tuning, www.fouteshirts.nl en van Rijs b.v. Stratenmakerij
Sander is offline  
Old 06-05-2008, 00:17   #642 (permalink)
Fred Motoren Crew!

Pronk's Avatar

Ik ga denk volgend jaar maar echt voor het kampioenschap strijden

SBO Stage6 klasse #28

Racing is everything!

Pronk is offline  
Old 06-05-2008, 00:32   #643 (permalink)
SBO COÖRDINATOR

Kenny's Avatar

Quote:

Maargoed...@ Kenny. De geur van Elf124 is onmiskenbaar, ik heb er vaak zat mee gewerkt @ Koopmans en die geur vergeet ik echt niet. Ik snap best dat er snel teveel geluld wordt, maar wat je nu zegt is ook wel gevaarlijk, als ik jouw reactie lees krijg ik zoiets van " als er zo over gedacht wordt gooi ik ook wel wat octaanverhogende middelen in mijn benzine.

Als ik het weer ruik kom ik toch echt naar je toe, en dan betaal ik desnoods de benzine voor de betreffende machine als dat nodig is
dit is niet mijn achterliggende gedachte van mij antwoord. als jij het zo wil zien moet je dat voor jezelf weten. wat jij zegt heb ik mensen die zeiden dat ze er verstand van hadden ook al 100x horen zeggen. ik heb telkens een kannetje benzine bij voor de brandstof verstrekking, alleen staan al mijn tc leden op 1 na op de baan. ook weer zoiets wat niet mogelijk is zonder meer personeel.

mischien het inschrijfgeld nog maar is 15 euro omhoog gooien, en een bussie vol met polen oid laten komen elke wedstrijd.

Kenny is offline  
Old 06-05-2008, 00:55   #644 (permalink)
Fred Motoren Crew!

Pronk's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kenny View Post
dit is niet mijn achterliggende gedachte van mij antwoord. als jij het zo wil zien moet je dat voor jezelf weten. wat jij zegt heb ik mensen die zeiden dat ze er verstand van hadden ook al 100x horen zeggen. ik heb telkens een kannetje benzine bij voor de brandstof verstrekking, alleen staan al mijn tc leden op 1 na op de baan. ook weer zoiets wat niet mogelijk is zonder meer personeel.

mischien het inschrijfgeld nog maar is 15 euro omhoog gooien, en een bussie vol met polen oid laten komen elke wedstrijd.
Ik snap ook echt wel dat dit soort dingen nog lastiger zijn als je al met een tekort aan mensen staat. En het is absoluut niet zo dat ik het zo WIL zien, ik bedoel het alleen maar goed allemaal door ook mijn ogen open te houden tijdens een racedag, daar is niets mis mee toch? We kunnen niet verwachten dat jullie alles zien, zeker niet met een tekort aan baco's. Begrijp mij daarom niet verkeerd. Maar als ik je reactie lees krijg ik meer het gevoel alsof het juist niet geaccepteerd wordt dat de rijders meehelpen om de regels te handhaven, terwijl dit alleen maar goed bedoelt is.

Ik zou het persoonlijk erg vinden als ik strax op het rechte stuk voorbij wordt gereden door een machine die naar aardbeien ruikt, terwijl ik zelf 100den uren in onze stage6 blokken stop om hier genoeg vermogen uit te pompen met 'normale' brandstof. Als ik vervolgens een protest indien vraag ik mij af waar ik dat allemaal voor doe als er niets mee wordt gedaan.

Maargoed...laten we maar afwachten, als ik het ruik zaterdag loop ik eerst zelf wel naar de beste man toe om te vragen of hij aardbeiensaus door zijn benzine heen doet of dat hij scheit aan de reglementen heeft.

SBO Stage6 klasse #28

Racing is everything!

Pronk is offline  
Old 06-05-2008, 01:03   #645 (permalink)
vallende hollander

het niet naleven van de reglementen kan niet vergeleken worden met het tekort aan baco's/vrijwillegers.

ik weet zeker dat pronk en elke ander lid bij de sbo er heel dankbaar voor is dat er mensen zijn die onze hobby mogelijk maken. en een tekort of zelfs een overschot aan mensen bij de sbo zou niet voorkomen dat dit soort grappenmakerij gebeurt.

vind het dus niet geheel eerlijk dat dit in de discussie betrokken word ... er staat in het reglement dat als de organisatie daar reden toe ziet er brandstof verstrekt kan worden ... ik neem aan dat de organisatie nu ook de neus en ogen openhoud naar eventueel vals spel ... meer kan er niet gedaan worden.

hoop dat het een vergissing is en gewoon een fruitige oliesoort gebruikt is ... en dat ze anders er vanaf volgende race mee kappen.

denk niet dat specualites over vals spel een discussie waardig zijn

Old 06-05-2008, 11:03   #646 (permalink)
EGT
Stage 6 #26

EGT's Avatar

Quote:
Quote:
Ik ga denk volgend jaar maar echt voor het kampioenschap strijden
Dat worden aangepaste teamorders zo te zien
EGT is offline  
Old 06-05-2008, 11:39   #647 (permalink)
Fred Motoren Crew!

Pronk's Avatar

Quote:
Originally Posted by EGT View Post
Dat worden aangepaste teamorders zo te zien
Hehe...idd EGT, het is nu jouw taak om kampioen in de s6 te worden...dan MOET je weer terug naar open70

SBO Stage6 klasse #28

Racing is everything!

Pronk is offline  
Old 06-05-2008, 11:59   #648 (permalink)
Groene Premium

Niek's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Quote:
Originally Posted by haman View Post
het niet naleven van de reglementen kan niet vergeleken worden met het tekort aan baco's/vrijwillegers.

ik weet zeker dat pronk en elke ander lid bij de sbo er heel dankbaar voor is dat er mensen zijn die onze hobby mogelijk maken. en een tekort of zelfs een overschot aan mensen bij de sbo zou niet voorkomen dat dit soort grappenmakerij gebeurt.

vind het dus niet geheel eerlijk dat dit in de discussie betrokken word ... er staat in het reglement dat als de organisatie daar reden toe ziet er brandstof verstrekt kan worden ... ik neem aan dat de organisatie nu ook de neus en ogen openhoud naar eventueel vals spel ... meer kan er niet gedaan worden.

hoop dat het een vergissing is en gewoon een fruitige oliesoort gebruikt is ... en dat ze anders er vanaf volgende race mee kappen.

denk niet dat specualites over vals spel een discussie waardig zijn
Verschil tussen 3/4 mensen voor TC de hele dag of 1 persoon de hele dag op TC is een groot verschil..... Punt is dat bijna niemand werkt(e) met octaanverhogend spul van de crew en het daarom ook niet zullen herkennen. Als jullie dat wel ruiken en je dit geen protest in maar blijft wel klagen schiet het natuurlijk niet op.

Old 06-05-2008, 12:10   #649 (permalink)
Fred Motoren Crew!

Pronk's Avatar

Quote:
Originally Posted by Niek View Post
Verschil tussen 3/4 mensen voor TC de hele dag of 1 persoon de hele dag op TC is een groot verschil..... Punt is dat bijna niemand werkt(e) met octaanverhogend spul van de crew en het daarom ook niet zullen herkennen. Als jullie dat wel ruiken en je dit geen protest in maar blijft wel klagen schiet het natuurlijk niet op.

Hoho Niek! Er is melding van gemaakt afgelopen race, maar er is niets mee gedaan! Dus pas op wat je zegt...
Maar het maakt verder niet uit, laten we er maar niet verder over speculeren, aangezien het misschien wel van de crossbaan afkwam die naast het circuit lag...je weet het niet We zien het zaterdag wel!

SBO Stage6 klasse #28

Racing is everything!

Pronk is offline  
Old 06-05-2008, 12:13   #650 (permalink)
Groene Premium

Niek's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Quote:
Hoho Niek! Er is melding van gemaakt afgelopen race, maar er is niets mee gedaan! Dus pas op wat je zegt...
Maar het maakt verder niet uit, laten we er maar niet verder over speculeren, aangezien het misschien wel van de crossbaan afkwam die naast het circuit lag...je weet het niet We zien het zaterdag wel!
Daar heb ik niks van mee gekregen, weet alleen dat iemand achteraf bij ons kwam praten en geen zin had om een protest in te dienen, vandaar

Old 06-05-2008, 12:19   #651 (permalink)
SBO crew

Vinnie's Avatar

maar er worden op zo'n dag zoveel meldingen gemaakt over "dingen"
moeten we dan overal op reageren en actie ondernemen?
als iemand een protest indient dan zal dan zeker naar gekeken worden

SBO Race Parc Fermé
Vinnie is offline  
Old 06-05-2008, 12:25   #652 (permalink)
Groene Premium

Niek's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Quote:
Quote:
Originally Posted by Vinnie View Post
maar er worden op zo'n dag zoveel meldingen gemaakt over "dingen"
moeten we dan overal op reageren en actie ondernemen?
als iemand een protest indient dan zal dan zeker naar gekeken worden
Ah nu word het duidelijk

Een melding maken is wat anders dan een protest Pronk . Met een protest moet namelijk iets worden gedaan, zie reglement. Iedereen maakt wel is een melding op een dag dat iets niet goed is oid.

Old 06-05-2008, 13:41   #653 (permalink)

Paulus's Avatar

Wat een discussie over een paar aardbeien....
Maar veel beter nieuws: Ik heb eindelijk m'n rijbewijs terug nu mag ik voortaan weer zelf naar de race rijden joehoe.

zo en het is nog ontopic ook

Old 06-05-2008, 13:43   #654 (permalink)
Groene Premium

Niek's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
nu rustig rijden he

Old 06-05-2008, 15:07   #655 (permalink)
Fred Motoren Crew!

Pronk's Avatar

Quote:
Originally Posted by Niek View Post
Ah nu word het duidelijk

Een melding maken is wat anders dan een protest Pronk . Met een protest moet namelijk iets worden gedaan, zie reglement. Iedereen maakt wel is een melding op een dag dat iets niet goed is oid.
Oja, anders gaan we het verhaal even omdraaien, wie is hier nou verantwoordelijk? Ik vind dat als er ergens melding van wordt gemaakt, de organisatie op zijn minst zelf actie moet ondernemen (jullie zijn immers degene die de regels verzinnen, er vanuit gaan dat wij die naleven en jullie moeten er dus ook op af gaan als er ook maar een beetje het idee is dat er iets niet klopt!)

Ik weet niet precies hoe het gesprek met die persoon is verlopen, maar als organisatie zal je toch op zijn minst het aanbod moeten doen tot een protest, en eventueel polshoogte gaan nemen bij het betreffende team. De organisatie heeft die macht, dit kan bijvoorbeeld gezegd worden aan het einde van de dag bij de prijsuitreiking oid.

"Jongens, we hebben een vermoeden dat er door bepaalde mensen met een andere brandstof wordt gereden, hou er rekening mee dat er volgende week een controle wordt uitgevoerd"

Of in ieder geval iets in die richting. Het is natuurlijk absurd dat jullie nu toegeven dat er al een balletje was opgegooid afgelopen race, maar dat er verder niets mee gedaan is.

Laat duidelijk zijn, ik heb geen protest ingedient omdat ik niet 100% zeker was van mijn zaak, nu ik na de race van meerdere mensen hoor dat zij ook een vermoeden hadden wordt dit versterkt. Dus aankomende race zal ik zeker een protest indienen als mijn vermoeden weer wordt bevestigd. Maar dit doe ik alleen als ik ondersteuning krijg vanuit de organisatie, jullie zouden juist degene moeten zijn die dat soort acties moeten leiden, niet ik. Dus als ik weet dat er iets mee gedaan wordt zal ik zeker actie ondernemen, alleen met reacties als :

"we hebben melding gekregen, maar geen protest"

"we kunnen niet alles, want we zijn met te weinig TC-ers"

etc.

Weet ik dus niet of ik er wel zin in heb, simpelweg omdat ik er niet blij van wordt om een protest in te dienen. We doen het allemaal voor de lol, en ik krijg een beetje 'natie-achtige' gevoelens bij dat soort dingen.

SBO Stage6 klasse #28

Racing is everything!

Last edited by Pronk; 06-05-2008 at 16:04.
Pronk is offline