Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > Meetings & Races > SBO Races

SBO Races Het forum van SBO met alles over de races door de SBO.

Forum Sponsors
Hier adverteren?

View Poll Results: Welke baanlayout
Kenny's 18 33.33%
Ralf's 36 66.67%
Voters: 54. You may not vote on this poll

Reply

LinkBack Thread Tools
Old 13-08-2007, 11:37   #121 (permalink)
Stage 6 Zip

ScatMan's Avatar

Send a message via Skype™ to ScatMan
My scooter:
ScooterbaseID
Idd tis een vette baan

Old 13-08-2007, 14:13   #122 (permalink)
EW
Iedabbajoe - # 33

EW's Avatar

Send a message via AIM to EW
Mijn dagje dan:

Eerste training ging niet erg lekker. Ik kon niet wennen aan de baan (ik vind t dus een scheitbaan ) en ik zat niet lekker op de machine. Toch proberen m'n draai te vinden maar erg goed wou dit niet lukken.
De kwali ging nog slechter als de vrije training, dit resulteerde in een 11e startplaats...m'n slechtste kwali tot nu toe.

De eerste manche ging lekker van start, van p11 naar p6 of p7 de eerste bocht door. Uiteindelijk nog wat mensen aan me voorbij gegaan en wat uitvallers waardoor ik in de eerste manche een 7e plek behaald had. Was redelijk tevreden als ik keek naar m'n startpositie. Maargoed...het was zeker niet goed genoeg.

De tweede manche begon nog beter als de eerste manche, als 4e de eerste bocht door wat uiteindelijk ook m'n eindplaats was van de tweede manche.

Totaal kwam dit op een vijfde plek van de dag geloof ik. Al met al ben ik toch nog tevreden en ben ik allang blij dat ik weer eens twee wedstrijden heb uitgereden. Ik heb nu al zin in Spa

Old 13-08-2007, 16:13   #123 (permalink)
ST.net tiepert...

Razma's Avatar

Send a message via AIM to Razma
http://www.racesport.nl/nieuwsberich...rassingen.html

Old 13-08-2007, 17:53   #124 (permalink)
Pino 4 shizzurrr

robinho's Avatar

Send a message via MSN to robinho
ik wil niet zeiken he..
maar er staat in dat verslag :de overwinning kwam nadat luuk van wijk ten val was gekomen..
ik had hem ver ervoor al voorbij gestoken..
maargoed het is maar een verslag
tot spa..
robinho is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2007, 18:46   #125 (permalink)
AFCA !!

Berre#10's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
ik neem aan dat deze baan er volgend jaar weer op staat

Berre#10 is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2007, 19:16   #126 (permalink)
SBO COÖRDINATOR

Kenny's Avatar

als de beheerder zich aan zijn woord houd wel. volgend jaar hebben we als alles doorgaat 1 x berghem en 1 x veldhoven. deze zijn van dezelfde beheerder dus daarom.

feli trouwens martijn

Kenny is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2007, 19:22   #127 (permalink)
van Donderen Timmy

ThundeRRacing's Avatar

Send a message via MSN to ThundeRRacing
Quote:
Originally Posted by Kenny View Post
als de beheerder zich aan zijn woord houd wel. volgend jaar hebben we als alles doorgaat 1 x berghem en 1 x veldhoven. deze zijn van dezelfde beheerder dus daarom.

feli trouwens martijn

dat zou echt top wezen

vond deze baan veel leuker dan emmen

was gewoon vette baan

We hebben piaggio zip sp 2000 en oud model polyster kappen.

info over SBO race`s,polyster delen,tuning onderdelen,testbank
ThundeRRacing is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2007, 19:30   #128 (permalink)
EGT
Stage 6 #26

EGT's Avatar

Vond het ook een hele vette baan!

In het begin was het even wennen met die curvestones, omdat er op sommige plaatsen 0,0 foutmarge getolereerd werd, zoals in de chicane waar Blastie eruit ging.
Het asfalt is wel wat hobbelig, maar de grip was echt super!
Leuke bochten combo's erin

Had wel wat technische problemen gedurende de dag, maar was uiteindelijk toch nog geslaagd

En de SBO, ook weer complimenten voor de zeer snelle plaatsing van de info op mylaps!

@ Sander, ik heb geen last gehad van meetverschillen.
EGT is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2007, 19:46   #129 (permalink)
Rookie of the year

Blastie's Avatar

Send a message via MSN to Blastie
Nou ben weer in staat op heel even achter de pc te duiken en jullie te laten weten dat het redelijk goed gaat met mij, beetje blauw links en rechtes en nog een beetje koppijn(net of je 2 weken heb door gezakt)

kan jullie niet vertellen wat er gebeurt is weet niks meer van die dag...
nog 1 ding weet ik ik had gezegt tegen mijn pa voor de quali, ik ga voor top 10!!! (zag in zijn ogen die is gek)

ow ja Ralf sorry zal niet meer in je hand remmen

Iedereen bedankt die mij en mijn pa geholpen heeft in wat voor zin dan ook Toppie
Blastie is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2007, 19:48   #130 (permalink)
Registered User

Reden in Veldhoven de 2 pitbikes klasse gewoon in 1 manche?

Robin Vermeulen (#7) kwam tijdens de tijdstraining ten val doordat een andere rijder op onverwachte wijze de bocht doorkwam, maar was daarna niet meer te volgen in de -10pk klasse. Tijdens de eerste wedstrijd ging hij achter Luuk van Wijk (#6) aan in de +10pk klasse en liet niet meer los.

En er stond iets over Groep A en B. Wat hield dat in? Wanneer kwam je in groep A en wanneer in B?
Want volgens mij was het meestal -10pk en +10pk apart.
Yankovich is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2007, 19:53   #131 (permalink)
SBO COÖRDINATOR

Kenny's Avatar

alles wordt bij elkaar gezet en dan opgesplits.
+ en - 10 pk rijden dus bij elkaar idd.

Kenny is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2007, 19:55   #132 (permalink)
Groene Premium

Niek's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Quote:
Originally Posted by Blastie View Post
Nou ben weer in staat op heel even achter de pc te duiken en jullie te laten weten dat het redelijk goed gaat met mij, beetje blauw links en rechtes en nog een beetje koppijn(net of je 2 weken heb door gezakt)

nog 1 ding weet ik ik had gezegt tegen mijn pa voor de quali, ik ga voor top 10!!! (zag in zijn ogen die is gek)

Iedereen bedankt die mij en mijn pa geholpen heeft in wat voor zin dan ook Toppie
Goed om te horen dat het weer wat beter gaat

Old 13-08-2007, 20:18   #133 (permalink)
Imhotep!

Ralf's Avatar

http://www.zeekoe.net/diass/v2/sv/2007/sboeindhoven/

http://www.scootertuning.net/raceresults.php?ID=224

Last edited by Ralf; 13-08-2007 at 20:26.
Ralf is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2007, 21:50   #134 (permalink)
Registered User

Hey Ralf,

Heb je misschien meer foto's van de b-race van de pitbikes?
En zou je die dan eventueel ook digitaal kunnen bestellen bij jou?
pascal1 is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2007, 22:03   #135 (permalink)
Pitbike Privateer

76 VETTE's Avatar

Quote:
Originally Posted by robinho View Post
ik wil niet zeiken he..
maar er staat in dat verslag :de overwinning kwam nadat luuk van wijk ten val was gekomen..
ik had hem ver ervoor al voorbij gestoken..
Klopt.
Luuk was aan het terugzakken in het veld en lag 6e toen ie met mij in botsing kwam.

Robinho was toen allang niet meer in zicht.

#37 Pitbike-Open
http://www.peet-s.blogspot.com/
You never know how fast you can go until you fall down...
76 VETTE is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2007, 22:05   #136 (permalink)
CBR929RR Fireblade

Geert929RR's Avatar

Send a message via MSN to Geert929RR
Quote:
Originally Posted by Blastie View Post

ff weekje rustig aan doen en dan kan je er weer tegen aan! Als ik moet helpen met je scoot oplappen dan hoor ik het wel.

piccie erbij voor de inspiratie
Geert929RR is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2007, 22:46   #137 (permalink)
Imhotep!

Ralf's Avatar

Quote:
Originally Posted by pascal1 View Post
Hey Ralf,

Heb je misschien meer foto's van de b-race van de pitbikes?
En zou je die dan eventueel ook digitaal kunnen bestellen bij jou?
Mail of PM je startnummer en ik kijk wat ik heb

Old 13-08-2007, 22:53   #138 (permalink)
2-1 racing team

pshyduck's Avatar

hey ralf heb jij misschien nog een fototje ergens van mijn? NR 23 stage 6 van veldhoven?
wilde er een paar mailen naar marcel (#24 stage 6)die in afghanistan zit.

alvast bedankt

Old 13-08-2007, 23:01   #139 (permalink)
Registered User

guzzip's Avatar

wie had het over de wielen die niet in 1 lijn staan?? Of lijkt dit zo!?

(nummer 26)

na me botsing met remon gebeurd denkss.. tom vond al dat ie beetje raar stuurde
guzzip is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2007, 23:10   #140 (permalink)
AFCA !!

Berre#10's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
nou hier dan mijn verslagje:

Training : Stapte weer sinds tijden op de scooter, ding liep erg lekker naar mijn weten en dacht dat ik echt goede ronde tijden neerzette.. achteraf bleek dat me snelste ronde 55.xx was! complete drama dus!

Quali : Ging als 1 van de 1st de baan op in de hoop lekker wat goede rondes te kunnen tuffen.. weer had ik het gevoel dat de scooter erg lekker liep en dat ik goed rond ging! scooter bleef netjes op temp en draaide netjes 13,5 K !
uiteindelijk als 16de gequali...
daar baalde ik enorm van, want ik wist dat er gewoon meer inzat!

ff nieuwe rollen gemonteerd en ik was klaar voor de 1ste race

1ste manche : starte als 16de maar ging erg lekker van start en ging als 11de de 1ste bocht in! gelijk een paar plaatsen kunnen pakken en reed uiteindelijk 8ste. Na een ronde of 7 a 8 achter erick W. te hebben gezeten en een paar proberen ernaast te zitten was ik het zat en haalde hem in dat was voor korte duur, want 2 rondes erna vond ik het nodig me scooter en mezelf de bandstapel of iets dergelijks in te parkeren was ff beetje wappie, maar weer op de scooter gestapt en uiteindelijk 11des geworden!

2de manche :

ging weer lekker van start en pakte gelijk mannetje of 7 a 8! reed na 3 rondes al 6de. Zat ruim 10 rondes lang met cunoh te spelen en te battlen wat erg leuk was! tot me scootje 75 graden werd en niet meer dan 11,3 K wou draaien! vooral op het rechte stuk en bij het uitkomen van de bochten won cunoh heel veel meters! bij het aanremmen voor een bocht kon ik hem soms ernaast plakken, maar toch was cunoh steeds sneller weg! na 10 a 11 rondes was ik er klaar mee en vond ik het prima die 6de plek! keek achterom en zag mitchell op een halve ronde achterstand rijden, met nog 11 a 12 rondes te gaan heb ik me race lekker ontspannen gereden en als 6de geeindigd!

al met al, gemiddeld 6de plaats gepakt waar ik erg tevreden mee ben! vooral met een scooter die niet meer al 11,3 wou draaien en 75 graden was!

heb nu al zin in Spa.

Berre#10 is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2007, 23:49   #141 (permalink)
Pitbike Privateer

76 VETTE's Avatar

Weer een superdagje gehad gisteren @ Veldhoven.

Flink wat collega's en (andere)sportkennissen kwamen kijken omdat het eens een keer lekker in de buurt was.
Druk maar gezellig de hele dag.

Training liep klote omdat ik de carb-setting van mijn Pitbike flink gewijzigd had; stotteren all-the-way.
Terugveranderd en in tijdtraining 8e tijd gezet; moest er no effe inkomen.... (de rest ging gewoon t*ring hard) Wel 4 sec sneller gereden dan in de training.

Ik was express nog effe op de lijst wezen kijken hoe de startopstelling was en zag dat alle 22 deelnemers op 1 lijst stonden zonder groep A & B indeling. Dacht dus dat door het kleine aantal deelnemers er slechts 1 groep was.

Yasuni-scoots waren aan het rijden toen we ineens Pitbikes hoorden en iemand (van ons) riep; Pitbikes beginnennn! Door ons geouweh**r hadden we dat niet in de gaten gehouden. Ikke vlug helm en Pit gepakt en terwijl de rest al bijna op start/finish stond ook de baan in.
Opgesteld op de 3e rij (P8 ) terwijl Kenny met zijn lijst langskwam om startopstelling te checken. Ik vond het al vreemd dat ik Robinho niet zag op de voorste rij maar dacht dat die ook te laat was; er was immers een plek open vooraan.
Licht op rood.... uit....kopstart vanaf de 3e rij.... elke ronde uitgelopen en makkelijk gewonnen...... hier klopte iets niet....
Idd.... toen ik uit de baan kwam reed groep A de baan op ... sukkel.
Resultaat; voor Jan L*l gereden en 1 sec. langzamer dan in de quali.
Bij controle van de startopstellingslijst bleek dat er nadat ik was wezen kijken, met balpen een streep getrokken was onder de snelste 11 ofzo en er Groep A en Groep B bijgeschreven was.

De 2e wedstrijd toch maar in Groep A gestart; wilde wel eens tegenstand hebben...... en die KREEG ik. Pffffff....meteen vanaf het begin trokken ze er met 7 man zo hard aan dat ik ternauwernood bij kon blijven.
Na een ronde of 5 kwam ik in mijn ritme en kon in enkele ronden opklimmen tot P4. daar 3 rondes gebleven waarna mijn banden steeds meer begonnen te glijden. Toen ik start/finish opkwam met een voor-en-achterwiel-slide heb ik effe wat rustiger aan gedaan.
Toen 9 ronden op P5 gereden totdat ik zag dat #6 aan het terugvallen was. Nieuwe motivatie dus. Ikke pushen en daarbij 2.5 sec sneller gereden dan in tijdtraining (3e dagtijd van Pitbikes). Bij het uitremmen van #6 ging het fout; zat er al langs toen hij instuurde; dacht dat ie me gezien had (misschien ook niet) en we raakten elkaar waarbij hij ten val kwam. Sorryyyyyy....
Heb nog effe langzaam gereden om te kijken of ie okeej was en toen weer verder. Kostte me 2 plaatsen waarmee ik dus 7e werd.
Toch ERRUG fijn gereden. Was wel kapot; het was warm en die jonge gasten blijven maar gaan........

Ben er inmiddels wel achter dat mijn achtervereing gewoon k*t werkt; niet werkt eigenlijk. Zal ook wel de werking van mijn banden/grip be-invloeden........ heb nog veel te leren van de racerij.....
Komt allemaal goed.

Weer compliment voor de SBO-crew; thanx voor weer een mooie wedstrijd op een super-circuit.

#37 Pitbike-Open
http://www.peet-s.blogspot.com/
You never know how fast you can go until you fall down...
76 VETTE is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2007, 12:20   #142 (permalink)
Pitbike Cowboy

wolfracing.nl's Avatar

toen ik je door het zand zag stuiteren en een grote stofwolk achter liet, kon
ik me lach niet meer inhouden. wel gaaf dat je daardoor niet gas terug nam...

Old 14-08-2007, 13:48   #143 (permalink)
EW
Iedabbajoe - # 33

EW's Avatar

Send a message via AIM to EW
Quote:
Originally Posted by berre View Post
Na een ronde of 7 a 8 achter erick W. te hebben gezeten en een paar proberen ernaast te zitten was ik het zat en haalde hem in dat was voor korte duur, want 2 rondes erna vond ik het nodig me scooter en mezelf de bandstapel of iets dergelijks in te parkeren
Dat krijg je er nou van

Old 14-08-2007, 14:23   #144 (permalink)
Pitbike Privateer

76 VETTE's Avatar

Quote:
Originally Posted by wolfracing.nl View Post
toen ik je door het zand zag stuiteren ...... wel gaaf dat je daardoor niet gas terug nam...
Ik dúrfde mijn gas niet dicht te draaien; jíj zat vlak achter me en ik weet hoe snel je voorbij komt dan...