![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
| SBO Races Het forum van SBO met alles over de races door de SBO. |
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#31 (permalink) |
|
Fred Motoren Crew!
|
Ik vind het een leuk idee, alleen denk ik dat het beter is om de verschillen tussen de klasse groter te houden :
Stage 6 cup : 70cc racing of sport Uitlaat r1200/r1400 (dempers vrij!!!) Stage 6 ontsteking 19mm black edition untuned Geen dataloggers Stage6 Pro cup : Stage 6 RT cilinder verplicht stellen, anders gaan beginnende s6 rijders door naar de pro klasse omdat ze toevallig nog een team krukas of malossi ontsteking hebben liggen ofzo en ze daar in deze klasse wel mee mogen rijden. Carb vrij (19mm uiteraard) Uitlaat r1400 of een door s6 uitgebrachte pijp voor de R/T cilinder (dempers vrij!!!) Datalogger van elke gewenst merk Deze klasse alleen toegankelijk maken voor rijders uit de huidige stage6 cup, open 70 of raceklasse bij andere organisatie? Of in ieder geval een oplossing om ervoor te zorgen dat er in deze klasse alleen snelle/medium-snelle rijders zitten. __________________ |
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#33 (permalink) | |
|
Fred Motoren Crew!
|
Quote:
![]() Qua controle zal het weinig extra zijn lijkt me, want de top5 heeft toch steeksproef gewijs elke keer een controle, en daar zit de carb controle ook vaak zat bij kan ik je vertellen. (3x in 5 races welgeteld )Maar waar ik wel benieuwd naar ben @ Kenny...is het mogelijk om de dempers vrij te stellen, of gaat dit gewoon niet ivm sponsor contract? __________________ |
|
|
|
|
|
#34 (permalink) |
|
Shit for Brains
|
Ik ben voor pronk ze idee iets meer verschil tussen de klasses. Daarnaast steun ik het idee om met de RT cilinder te gaan rijden. Om het verschil tussen het buitenland klein te houden. Als er ooit nog eens een Stage 6 europa wedstrijd komt op bijvoorbeeld spa . Krijg je weer verschillen met italie en duitsland.
Daarnaast kan je de datalogger in de stage 6 cup non pro gewoon verplichten. __________________ Last edited by Gomer_pyle; 14-07-2008 at 22:47. |
|
|
|
|
#35 (permalink) |
|
Hej nog rol'n?
|
Ik mis een beetje het verschil tussen de stage6 pro en de open70 eerlijk gezegd. Ik verwacht dat de vermogens op deze manier erg dicht bij elkaar komen te liggen.
Ik verwacht veel van die nieuwe stage6 cilinder en denk dat het een goede concurrent wordt voor de speed. Als stage6 met een goede pijp komt voor hun nieuwe cilinder, zal die waarschijnlijk op het niveau zitten van de team 06 pijp. Een stage6 pijp verplicht stellen, maar wel bakken en braden toestaan vind ik een rare oplossing. De mensen met geld kopen een zooi pijpen en experimenteren er op los, of de pijp is zo vaak in stukken geslepen en zijn er delen vervangen zodat er geen origineel stukje ijzer meer aan zit. Dus of vrijgeven, of bewerken verbieden lijkt me beter. In de stage6 pro zijn nu dus verbusde carbs ook toegestaan. Mij lijkt het beter om dat niet te doen om toch nog het vermogen enigzins te beperken. De oplossing van Pronk vind ik wel een mooie: stage6 pro 19mm vrij (niet verbust), stage6 19mm black edition. __________________ |
|
|
|
|
#36 (permalink) | |
|
Shit for Brains
|
Quote:
Inderdaad uitlaat verlassen vind ik ook geen optie. gewoon merk stage 6 klaar. En anders de flens vrij geven dit is toch zeer moeilijk te controleren. Daarnaast beter echt 19 mm en geen verbuste 28 mm carb ofzo in de pro cup__________________ |
|
|
|
|
|
#37 (permalink) | |
|
voor gereedschap pm
|
Quote:
__________________ |
|
|
|
|
|
#38 (permalink) |
|
Lekker gewoon!
|
Ik denk het niet..
Die rotor kost minder dan andere modellen, daarnaast is die honderd euro extra niet zo'n probleem voor de rijders.. Drink je maar een baco'tje minder op een stapavond, dat levert je dan 50 x 5 euri = 250 euro op, waardoor je nog 150 euro voor schade extra hebt ![]() __________________ |
|
|
|
|
#39 (permalink) | |
|
voor gereedschap pm
|
Quote:
__________________ |
|
|
|
|
|
#41 (permalink) | |
|
SBO COÖRDINATOR
|
Quote:
de rest van de info van iedereen laat ik ff op me inwerken. het gaat erom dat we straks geen overkill krijgen is de stage6 klasse + dat er snellere en duurde onderdelen zullen komen van stage6. wij willen als SBO een klasse houden waar je voor een redelijk bedrag kunt beginnen met racen. ik denk dat we op deze manier iets creëren waardoor het scooterracen nog een aantal jaren langer meekan. ik ben bang dat als we het niet doen, we dezelfde problemen gaan krijgen als met de standaardscooter bij de SOBW. teveel man in 1 klasse, waarbij de top zover boven de rest stond dat er veel mensen bedankte en stopte met racen. ( ook weet ik dat er van de sprinters al +/- 10 man spullen bij elkaar aan het kopen zijn, om volgend jaar stage6 te gaan rijden ). nu een aantal jaren later zijn er een paar van die mensen toch weer begonnen met racen, en hebben we een aantal informatie aanvragen gehad van oud standaardscooter en topscooter rijders voor de stage6 cup. het concept werkt dus wel en dat willen we graag zo houden. __________________ |
|
|
|
|
|
#43 (permalink) |
|
Moeilijk rustig....
|
Is het niks om de training en de kwalificatie anders te verdelen? bijvoorbeeld de eerste helft van het kampioenschap en de 2e helft van het kampioenschap? zodat de langzamere rijders de snelle rijders niet ophouden, bij de kwali en de training?
hoe denken de snelle rijders hierover? want het lijkt me dat ze best wel wat hinder hebben van de wat langzamere rijders ![]() |
|
|
|
|
#44 (permalink) | |
|
voor gereedschap pm
|
Quote:
die centen kan je beter in je reserve onderdelen steken vind ik zelf __________________ |
|
|
|
|
|
#45 (permalink) |
|
SBO COÖRDINATOR
|
= geen optie voor de organisatie en is altijd stress in de ochtend.
niet iedereen is er namelijk, waardoor je dus niet vooraf iets kunt fixen. bij de sobw ook een tijdje gedaan, en wij niet. alle rijders hebben last van elkaar, dus is het voor iedereen hetzelfde. verder hoeft er geen discussie aan gewijt te worden, want we doen het simpelweg gewoon niet. __________________ |
|
|
|
|
#46 (permalink) |
|
SBO COÖRDINATOR
|
het is ook een opzetje wat ik nu gemaakt heb. alles kun je controleren, als je maar weet hoe en waar. desnoods trek je de heleboel open, en zie je gelijk of ermee geklooit is. je moet er dan wel het orgineel naast leggen natuurlijk. ik geloof niet dat dit een probleem gaat zijn iig, omdat ze allemaal hetzelfde zijn. wat bij de sobw in de standaardscooter was, is niet haalbaar iig.
__________________ |
|
|
|
|
#52 (permalink) | |
|
racertje
|
Quote:
![]() aan de andere kant kun je best mensen hebben die onderaan het klassement staan en een bepaalde race toch hard rijden, dan benadeel je die persoon weer meer dan de anderen. edit: lees net pas de reactie kenny. __________________ |
|
|
|
|
|
#53 (permalink) |
|
Registered User
|
Ik vind het een goed idee. Ik zou bijvoorbeeld scooterracen gewoon goedkoop houden en in de basic stage6 blijven rijden en daar proberen met een degelijk blokje een keer op het podium te komen. De overstap naar stage6 pro is dan veel makkelijker gelegd dan naar de open70. ik denk dat er genoeg mensen denken zoals ik en daarom de basic stag6 ook druk genoeg zal worden.
tip: houd ook in de pro gewoon de kleuren zwart oranje, anders krijgen we dat IDM en Italiaanse uiterlijk. slordig en ziet er niet uit. Edit: 2 daagse evenementen is een goed plan! __________________ |
|
|
|
|
#54 (permalink) |
|
SBO COÖRDINATOR
|
de basiskleur moet zwart blijven, en de nummervlakken blijven ook oranje. het is wel toegestaan om andere kleuren te gebruiken, maar bv 75% van de scooter moet nog steeds zwart zijn. ik heb hierover ook een tijdje zitten denken, maar zie er weinig problemen mee komen. het is voor een hoop mensen mischien een kleine opening om hun evt sponsoren iets meer naar voren te laten komen.
__________________ |
|
|
|
|
#55 (permalink) |
|
Registered User
|
Goed idee, maar het is ook zo hoe groter je het verschil maakt hoe duurder het weer word om over te stappen naar de pro klasse. Het lijkt me namelijk wel dat mensen die 2 of 3 jaar in de basis klasse rijden dan toch echt wel de overstap willen gaan maken.
|
|
|
|
|
#57 ( |